Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvisispä vihdoin kaverille, että miksi minulla on aina ollut varaa matkusteluun

Vierailija
14.07.2011 |

enemmän kuin hänellä.

Olemme tutustuneet kun olimme 10-vuotiaita. Jo silloin kaveri ihmetteli että meidän perhe taitaa olla tosi rikasta porukkaa, koska meillä on varaa tehdä useampi matka vuodessa. Lapsena asuttiin paljon teltoissa tai hostelleissa. Ruokaa tehtiin itse.

Tehtiin yhteinen etelänreissu. Kummallakin oli omat huoneensa. jo matkaa varatessa meille tuli hieman keskustelua. Kaveri olisi halunnut mennä kaikkein kalleimpaan hotelliin ja minä taas edulliseen (joskin siistiin). Päädyttiin kompromissiin. Kaveri halusi hotellihuoneen, meidän perheelle taas oli tärkeää, että saadaan huoneisto, jossa edes pieni keittomahdollisuus. Me otimme mukaan mm termospullon.

Päivät menivät näin: me söimme aamupalan huoneistossa ja kaveri maksoi hotellin aamiaisesta. teimme muutaman omatoimiretken, joihin meidän perhe otti mukaan hieman evästä: kaupasta ostettua vettä, hedelmiä ja leipää, termospulloon kahvia. Kaveri osti jokaikisen vesipullonkin ravintoloista tai kahviloista, ei kuulemma jaksa raijata edes yhtä vesipulloa mukana.

Meillä on sovittu lasten kanssa, että lomilla saa yleensä yhden jäätelön päivässä. Kaverin lapset saivat jääteöä ja muita herkkuja, koska vain pyysivät.

Illalla käytiin yhdessä ravintoloissa syömässä. Kaveri tilasi aina itselleen ja miehelleen lähes kalleinta viiniä ruokajuomaksi.

Ostoksia kun tehtiin, niin kaveri osti jokaikisen hilavitkuttimen tai epämääräisen matkamuiston, mitä lapsensa vain älysivät pyytää. Meillä oli jo etukäteen sovittu lasten kanssa tietty summa, minkä saavat käyttää ihan niin kuin itse haluavat.

Kaveri ei myöskään viitsinyt raijata esim rantapyyhkeitä mukaan, vaan osti ne paikanpäältä. kun loma oli ohitse, niin heitti roskiin. Näin kuulemma tekevät aina...

Tähän asti on kaveri aina kauhistellut minun varkaauuttani, kun olemme matkoille lähteneet. On ollut kateellinen "isommista tuloistani" vaikka samaa työtä teemme. Samoin on puhunut, että kyllä rikkailla on varaa ja hyvä toisilla, kun on saanut rikkaat vanhemmat jotka kustantaa kaikkea.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kaksi kertaa vuodessa tehdä lomamatka koko perheen voimin. Lomia kun liian hankalaa useammin yhteen sovittaa. Me kuulutaan kyllä tuhlaajiin eli lomilla ei katsella joka euron perään vaan helppous ja mukavuus tärkeintä. Termarit jää kotiin ja ruokaa emme todellakaan laita vaan käytämme palveluita.

Vierailija
42/43 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes samoilla tuloilla oleva työkaveri valittaa, että olen ilmiselvästi varakkaammista olosuhteista kuin hän ja syntynyt vähintään pronssilusikka suuhun, kun meillä on varaa sievään kotiin ja joskus matkusteluun. Itse polttaa kaksi askia päivässä tupakkaa, mutta sitähän ei laske.

Sympatiat ap:lle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä ja tyylejä on erilaisia! olipas jännä löydös ja oikein mukava että sen tänne raportoit.

t. kerran vuodessa luksuslomaileva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän