Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja ei jatkanut työsopimustani kun kerroin olevani raskaana

Vierailija
23.05.2011 |

Ikinä enää en tee samaa virhettä. Olen ollut kyseisessä työpaikassa nyt kolme vuotta ja saanut hyvää palautetta työstäni. Nyt sitten pomo pyysi minua jatkamaan vielä yhden vuoden. Sanoin jatkavani mielelläni, mutta jääväni äitiyslomalle kesän jälkeen marraskuussa. Siihen loppuivat puheet töistä ja mitään sanomatta paikkaa tarjottiinkin toiselle, samassa paikassa aiemmin sijaisuuksia tehneelle. Työn luonne on siis sellainen, että uusi työvuosi alkaa aina elokuussa, vähän kuin koulussakin.

Nyt sitten harmittaa. Pitäisi ajatella enemmän omaa napaa. Nyt olen työttömänä viimeiset 3 kuukautta ennen äitiysloman alkua. Varmasti saan pätkätöitä, mutta silti harmittaa. Olo on aliarvostettu. Onko tämä edes laillista? Mitään sopimusta ei siis kirjoitettu ennen kuin kerroin raskaudesta, mutta työtä kyllä suoraan tarjottiin minulle (tässä oli työkaverikin paikalla kuulemassa).

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulut liittoon...

Vierailija
2/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomo pyysi minua jatkamaan vielä yhden vuoden. Sanoin jatkavani mielelläni, mutta jääväni äitiyslomalle kesän jälkeen marraskuussa

No miten ihmeessä sä edes voisit tehdä sen vuoden keissin kun jäät äitiyslomalle?!?!?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä kohtaa syrjiminen.

Vierailija
4/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis olisikaan voinut tehdä koko vuotta, mutta mielestäni ei ollut reilua lopettaa työtä siksi, etten voi sitä koko vuotta tehdä. Kyseinen työ ei ole avaruustiedettä, siihen ei pitkää koulutusta tarvita. Kuulun kyllä liittoon, mutta epäilyttää asian vieminen eteenpäin. Pelkään tekeväni itsestäni silmätikun ja saavani vaikean maineen.

Vierailija
5/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni aika selvä tapaus siinä mielessä, että jos työnantaja tarvitsi koko vuodeksi ja tiesi, ettet voisi sitä tehdä kuin kolme kuukautta, niin valitsi sellaisen, joka voi tehdä koko pestin. Eikös määräaikaisuus jotenkin sido työntekijää? Ei kait sellaisesta ihan noin vaan lähdetä?

Vierailija
6/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimus kirjoitetaan tänään niin ehtiihän sitä jäämään äitiyslomalle kesken sopimuksen, vaikkei vielä olisikaan raskaana. Määräaikaisessa sopimuksessa ei ole mitään älä raskaudu -pykälää. Vahinkojakin kun voi sattua. Minä soittaisin liittoon ja kysyisin asiasta, sillä ei toi nyt ihan laillinen temppu ole.

Vierailija
7/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni aika selvä tapaus siinä mielessä, että jos työnantaja tarvitsi koko vuodeksi ja tiesi, ettet voisi sitä tehdä kuin kolme kuukautta, niin valitsi sellaisen, joka voi tehdä koko pestin. Eikös määräaikaisuus jotenkin sido työntekijää? Ei kait sellaisesta ihan noin vaan lähdetä?

ja ihan selvältä pässinlihalta kuulostaa, että työnantaja teki väärin. Liittoon vain yhteys ja asia eteenpäin!

Vierailija
8/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ne on oikeudet liittoon kuulumattomillakin.

liittoon kuuluva vaan saa avun samaan hintaan kuin muutkin liiton edut.

HIukan on kallista lähteä ajamaan tasa-arvoasioita yksityisesti

Vierailija
9/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa sulle tehtiin väärin ja nyt pidät puoles!!

Vierailija
10/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko nyt vielä selvittää mulle miten ap olisi voinut sitoutua vuoden määräaikaisuuteen tietäen että jää kesken kaiken äitiyslomalle?

Vierailija
11/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko nyt vielä selvittää mulle miten ap olisi voinut sitoutua vuoden määräaikaisuuteen tietäen että jää kesken kaiken äitiyslomalle?

Vierailija
12/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai 7 kk palkan korvaukseksi

Vierailija
13/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä tyydy tuohon, äläkä ajattele, että olet "vaikea". Sinulla on oikeus taistella normaalien oikeuksiesi puolesta! Älä jätä asiaa tähän, lupaa se minulle!

Vierailija
14/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei olisi pitänyt kertoa raskaudestasi työnantajallesi yhtään mitään. Sait maksaa kalliisti rehellisyydestäsi! Soita huomenna liittoon ja kysy sieltä neuvoa mitä sinun olisi hyvä tehdä ja liiton kanta asiaan.

Vierailija
15/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mä luulin että määräaikainen sitoo molempia osapuolia, ei vain työnantajaa.

Vierailija
17/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmisellä on silti oikeus lisääntyä.

Vierailija
18/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa mitä näyttöä asiasta on. Pitäisi vielä tietää milloin sopimus on katkolla ja onko se toinen nyt niin paljon epäpätevämpi.

Vierailija
20/77 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa mitä näyttöä asiasta on. Pitäisi vielä tietää milloin sopimus on katkolla ja onko se toinen nyt niin paljon epäpätevämpi.

niin se on sama asia kuin olisi tehnyt sopimuksen. Varsinkin kun asian on kuullut joku sivullinenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi