Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yli puolet alkuraskauksista kesken ???

Vierailija
01.11.2005 |

siis mitä?

http://www.helistin.fi/?page=7452834&week=6

mulla alkuraskaus vko 6 meneillään...

pitääkö tämä paikkansa?

Onko täällä yli puolet kokeneet keskenmenon??

Tiedän, että keskenmenon vaara on olemassa, mutta ei se nyt voi olla suurempi kuin 50%.

Vai onko täällä yli 50% saanut keskenmenon? vastatkaa jotain... mulla on muutenkin ihan kauhean huono-olo ja nyt tuli vielä suurempi paniikki...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa ottaa huomioon, että se koskee myös niitä kemiallisia raskauksia eli menkat myöhässä ja testi plussaa, mutta menkat alkaa sitten myöhässä.

Niitähän on tosi paljon!

Vierailija
2/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos raskaus on kestänyt ihan vähän aikaa, niin ettei ole edes tiennyt olevansa raskaana. Ja kun kuukautiset tulee niin luulee vaan että ne on ollu pari päivää myöhässä, mutta oikeasti onkin keskenmeno. Ja se jää huomaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuossa on mukana myös kaikki nekin raskaudet jotka menevät kesken jo rv4+0,1,2,3,4. Eli joissa nainen ei yleensä ole edes tiennyt olevansa raskaana kun jo menee kesken (kuukautiset vain pari päivää myöhässä).

Vierailija
4/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kaikista alkaneista raskauksista yli 50% menee kesken alkuvaiheessa. Mutta monesti nainen testaa vasta kun menkat on myöhässä ja jos " menkat" (eli varhainen keskenmeno) alkaa ajallaan tai päivän-pari myöhässä, niin eihän sitä edes tiedä olleensa raskaana.

Vierailija
5/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko n. 10% luokkaa.

Vierailija
6/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki muutkin!

mä ajattelinkin, että ei toi voi ihan kokonaan pitää paikkaansa.

hiivattiin tollaset palstat! :)

ap

Vierailija
7/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 7, rv 10+4

Vierailija
8/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monissa seksuaalikasvatuksen koulutuksissa ja muistikuvani on, että 25-vuotiaalla keskenmenon riski on luokkaa 10% ja 35-vuotiaalla jo 50%. Tietysti kaikissa tapauksissa nainen ei välttämättä edes huomaa, että on ollut raskaana.

Riippuu siis aika paljon iästäsikin, että minkälainen on todennäköisyys keskenmenolle. Mitä ystäviäni tunnen, niin lähes kaikki yli 30-vuotiaat ovat saaneet jossain vaiheessa keskenmenon kun ovat lasta yrittäneet. Minun omalle kohdalle ei ole vielä osunut, mutta en olekaan vielä yli 30-vuotiaana lasta yrittänyt. Minkä ikäinen sinä olet?

Vierailija
9/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari päivää myöhässä ja tavallista runsaampina. Harva testaa enää sen jälkeen, kun kuukautiset alkaneet.

Vierailija
10/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikilla ystävilläni, joilla on lapsia, on ollut ainakin yksi keskenmeno. Hieman alle kolmikymppisistä puhutaan.

Vierailija
11/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se riski nyt riippuu kaikesta, eikä sitä kannata miettiä sen enempää, koska sille ei yhtään mitään voi. Viinaa ei tietysti kannata juoda.

Vierailija
12/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kymmenessä vuodessa ei ole ollut tietääkseni yhtään keskenmenoa.

Vierailija
13/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskenmeno on tullakseen, ei siinä ikä näy. Yksi keskenmeno

on yleistä, useampi keskenmeno tulee sitten harvemmalle ja ne

päätyvät tietysti lopullisiin tilastoihin synkentämään lukuja.

Meillä ei ole suvussa pahemmin keskenmenoja ollut. Olikin järkytys

kun itse sitten saan niitä koko ajan.

Vierailija
14/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli elimistössä on riittävästi raskaushormonia, jotta raskaus voi jatkua. Ei sitä keskenmenoa kannata pelätä, tulee jos on tullakseen, vältä vaan viinaa ja lääkkeitä. Ja riski pienenee koko ajan sitä mukaa kuin raskaus etenee.

Mutta tuo keskenmenoriskihän on juuri se syy, miksi monet eivät kerro raskaudestaan ennen kuin 12 ensimmäistä viikkoa on ohi. Sen jälkeenhän riski pienenee huomattavasti. Samasta syystä eka neuvola on yleensä vasta rv 10-12 paikkeilla.

Onnea odotukseen!

Vierailija
15/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanotaan, että 50 % raskauksista menee kesken, niin millä helvetin ammattikoululogiikalla ap päättelee, että silloin täällä puolella porukasta pitäisi olla keskenmeno takana??????? Haloo.

Vierailija
17/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietenkään omalla kohdalla lohduta ja nuoretkin keskenmenoja saa. Mutta vanhemmiten riski kasvaa koko ajan.

Vierailija:

Jos keskenmeno on tullakseen, ei siinä ikä näy.

Vierailija
18/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sentään ymmärsi puhua totuudenmukaisesti: Ei TIETÄÄKSENI yhtään keskenmenoa.

Hassua, ensin puhutaan, että moni keskenmeno tulee ennen kuin nainen edes tietää olleensa raskaana. Seuraavaksi mainostetaan, ettei minulla ainakaan ole ollut yhtään keskenmenoa. Epäloogista, sanoisin.

Eli meillä monella on ollut keskenmenoja, eikä itsekään siitä vain tiedetä. Korkeintaan aavistella voi. Mutta kukaan järkensä säilyttävä ei moisia jää pohdiskelemaan, vaan porskuttaa eteenpäin.

Näin ollen niistä keskenmenoista ei voida koskaan saada todellista prosenttimäärää selville, vaan määrät ovat aina arvioita.

Vierailija
19/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli meillä monella on ollut keskenmenoja, eikä itsekään siitä vain tiedetä. Korkeintaan aavistella voi. Mutta kukaan järkensä säilyttävä ei moisia jää pohdiskelemaan, vaan porskuttaa eteenpäin.

Kuinka monella meistä on ollut tilanne että kuukautiset ovat alkaneet päivän myöhässä ja ovat olleet normaalia runsaammat ja ehkä kivuliaammat? Mitä luultavin syy siihen: keskenmeno.

Kuitenkin moni ajattelee asian tuolloin vain niin että " no alkoihan ne ja olipa ne ihmeen kovat tällä kertaa" sen enempää miettimättä. Ehkä hyväkin niin.

Vierailija
20/23 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ollut kerran raskaana ja yksi lapsi on. Muun ajan olemme käyttäneet hormonaalistaehkäisyä ts. raskaudelle ei ole annettu mahdollisuutta. Näin ollen uskallan aika varmasti sanoa, että minulla ei ole ollut keskenmenoa. Raskauduin esikoisesta ensimmäisellä ehkäisyttömällä kierrolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi