Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaako tämä ihminen tahallaan joko miestäni vai koko perhettä

Vierailija
13.07.2011 |

Lastemme mummo:

- soittaa ja kertoo kun toiset lapsenlapset ovat kylässä, perään hihkaa kun ne tulevat seuraavanakin vkonloppunakin..ja tiedetään että ovat viikko siitä lähdössä 3 viikoksi ulkomaille yhdessä.

- kun meidän lapsi on hänen luonaan, muutaman tunnin illalla, kylään tulee heti myös nämä toiset lapsenlapset / vanhemmat..mutta kun heidän lapset on kylässä, meidän lapsia ei koskaan pyydetä silloin kylään. Koen siis että senkin pienen ajan pitää nämä toiset lapset olla mukana kun meidän lapset saisi olla mummon kanssa. Miksi ihminen tekee näin?

- Sitten on nämä toiset vanhemmat ( joiden lapsi siis koko ajan mummon hoidossa ) soittelevat meille ja kertovat kun pääsevät taas viettämään parisuhdeaikaa ( 1-2/ kk ) , ja me kun ollaan miehen kanssa päästy oikein kunnolla kahdestaan koko viikonlopuksi silloin kun lapsia ei vielä ollut. Yhdeksi illaksi / yöksi on päästy viimeksi 2v. sitten.

On paljon asioita, miten tämä kyseinen henkilö / henkilöt ovat minua ja miestä loukanneet, sekä yhdessä että erikseen. Tällä hetkellä elämässämme on vaikeaa, tarvitsisimme tukea, apua lasten hoitoon, mutta sitä emme saa, vaan ilkeilyä ja päsmäröintiä. En jaksa enää, olen masentunut, itkuinen ja väsynyt näihin ihmisiin.

Onko tuo teidän mielestä enää normaalia käytöstä?

Olisiko jo syytä vaan laittaa tiet erisuuntiin ja antaa lasten päättää isompana haluavatko olla kyseisten ihmisten kanssa?? Miestä eivät kyseiset ihmiset enää kiinnosta, näkee niitä vaan pakosta, mutta itse otan kaiken todella henk.koht. ja olen tosi herkkä vatvomaan ja miettimään asioita liiankin paljon.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mua lapsena harmitti HIEMAN kun serkut oli mummon suosiossa..itse ei saanut edes joululahjoja kuin muutaman kerran,rahaa ei puuttunut mummolta,rakkautta kyllä!

Se on siis valtava lahja jos on rakastavat,välittävät isovanhemmat,rahasti viis!!(jos joku nyt sellaisia johtopäätöksiä vetäisi)

Vierailija
82/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA sitä en käsitä, että joidenkin mielestä on ok olla auttamatta OMAN LAPSEN PERHETTÄ ap:n tilanteessa. Tosi moni näyttää myös ajattelevan, ettei mummojen tarvitse olla tasapuolisia eikä hienotunteisia.

Täällä on koolla ihania tulevia suosivia/sorsivia mummoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon rautalankaa tähän oikein tarvitaan? Tietenkään koskaan ei voi olla täysin tasapuolinen, ei yhtään missään. MUTTA. Ap:n lapsella on SYÖPÄ. Heidän tilanteessaan kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta. Totta helvetissä herne menee nenään ja syvälle, jos mummo silti mielummin valitsee toiset lapsenlapsensa. NORMAALI aikuinen osaa käyttäytyä tässä tilanteessa reilusti ja auttaa eniten tarvitsevaa, kun kuitenkin sitä apuaan on jakamassa joka tapauksessa. Ei siihen mitään velvollisuutta kenelläkään TIETENKÄÄN ole, ihan normaalijärjellä varustettu henkilö kyllä ymmärtää auttaa hätää kärsivää lähimmäistään. Sitä kutsutaan moraaliksi. Tämähän on aivan itsestään selvää, ihan perusempatiaa. Surullista ja järkyttävää, jos joku ei tätä ymmärrä.

Hätää kärsivä lähimmäinen ap haluaa miehen kanssa parisuhdelomalle, vaikka lapsi on vakavasti sairas. Siinä sinulle sitä kaipaamaasi moraalia! Ja ehkä myös syy siihen, miksi anoppi hoitaa mieluummin muiden lapsia. Ehkä hän priorisoi asiat toisin kuin ap.

Onko sinut itsesi joskus lytätty ja hyljätty, kun halveksit apua tarvitsevaa ja väsynyttä ihmistä?

Vierailija
84/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon rautalankaa tähän oikein tarvitaan? Tietenkään koskaan ei voi olla täysin tasapuolinen, ei yhtään missään. MUTTA. Ap:n lapsella on SYÖPÄ. Heidän tilanteessaan kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta. Totta helvetissä herne menee nenään ja syvälle, jos mummo silti mielummin valitsee toiset lapsenlapsensa. NORMAALI aikuinen osaa käyttäytyä tässä tilanteessa reilusti ja auttaa eniten tarvitsevaa, kun kuitenkin sitä apuaan on jakamassa joka tapauksessa. Ei siihen mitään velvollisuutta kenelläkään TIETENKÄÄN ole, ihan normaalijärjellä varustettu henkilö kyllä ymmärtää auttaa hätää kärsivää lähimmäistään. Sitä kutsutaan moraaliksi. Tämähän on aivan itsestään selvää, ihan perusempatiaa. Surullista ja järkyttävää, jos joku ei tätä ymmärrä.

Hätää kärsivä lähimmäinen ap haluaa miehen kanssa parisuhdelomalle, vaikka lapsi on vakavasti sairas. Siinä sinulle sitä kaipaamaasi moraalia! Ja ehkä myös syy siihen, miksi anoppi hoitaa mieluummin muiden lapsia. Ehkä hän priorisoi asiat toisin kuin ap.

Kun elämä on perseellään ja kaikki kaatuu päälle, on hyvä tajuta, missä oma jaksamisen raja kulkee ja tehdä jotain, ennenkuin romahtaa. Itseasiassa se on helvetin fiksua niissä olosuhteissa. Jos hoidot jatkuvat vuosikausia ja parisuhde jää sinne jonnekin kaiken jalkoihin, mitä jää jäljelle? Tiedätkö, kuinka moni eroaa juuri tuossa tilanteessa? Tuo on eräs parisuhteen suurimpia kriisejä, mitä voi elämässä eteen tulla. Joskus, edes kerran vuodessa on hyvä muistaa olevansa myös vaimo ja ihminen, ei vain sairaan lapsen äiti, vuodesta ja taas vuodesta toiseen.

Sitäpaitsi luitkohan nyt kuitenkaan ihan ajatuksella noita ap:n viestejä...? Eiköhän tässä pääasia ollut IHAN joku muu kuin se parisuhdeloma.

Vierailija
85/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmuus ei tuo mukanaan mitään velvollisuuksia! Nykypäivän äidit ovat keksineet tällaisen mantran, koska eivät itse halua velvollisuuksia täyttää vaan hokevat pelkästään oikeuksiaan. Myös äidin tärkeimmäksi velvollisuudeksi voisi ottaa oikeudenmukaisuuden eli ymmärryksen siitä, että isoäidit ovat aikoja sitten velvollisuutensa tehneet ja nyt on äitien itsensä vuoro.

lastasi, jonka oma lapsi on sairastunut syöpään? Voisitko hyvällä omallatunnolla auttaa toisen lapsesi perhettä enemmän? t. 75

Sitä saa, mitä tilaa. Voisin hyvällä omallatunnolla auttaa sitä lasta, joka arvostaa minua muunakin kuin komennettavana hoitoautomaattina. Ei kukaan, ei edes isoäiti, halua olla kynnysmatto!

Sinähän ihana ihminen olet :)

Vierailija
86/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ja sama sairas ihminen!!!

Vierailija
87/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä.

Ei ihme, että avioeroja tulee, kun naiset kohtelevat miehensä äitiä kuin piikaa.

Vierailija
88/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös se ole niin että kun on hoidot päällä vältetään niitä ulkopuolisia kontakteja että ei kulkutaudit tartu?Näin ainakin serkkuni tyttärellä oli leukemiassa ja toisen tuttavan lapsella.He vuorottelevat sairaalassa ja toissä on myös muitakin lapsia.

ENTÄS JOS SE MUMMO PELKÄÄ SYÖPÄÄ JA SITÄ LASTEN LASTA? enstäs jos sen mummon poika on loukannut äitiään?Onko AP ulkomaalainen ja ei niin suosittu miniä? edelleen sukulaisia et voi valita ystäväsi voit.Et voi velvoittaa sukulaisiasi mihinkään se vaan on niin...nykypäivän maailma on tyly!!

Vierailija
89/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä.

Ei ihme, että avioeroja tulee, kun naiset kohtelevat miehensä äitiä kuin piikaa.

Sinä jos joku olet varsinainen idiootti minäminä"ihminen"

Vierailija
90/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä.

Se lastenhoitoautomaattina ja piikana mummoa pitävä on ilmiselvästi se ap:n miehen veljen perhe, joka niitä lapsia lykkii mummolaan KOKO ajan, joka viikko. Ap:n lapsia mummo on hoitanut enintään joka toinen kuukausi yhden illan pari tuntia.

Oletko hyvä ihminen yhtään lukutaitoinen? Olet selvästi sama jankkaaja kaiken aikaa. Empatiakyvytön hirviö, joka jakaa lapsiaan eri leireihin ja pakottaa heidät mielistelemään, jotta lastenlapset pääsevät käymään. Hajoita ja hallitse, eikö niin? Olet ihmisenä järkyttävä. On sääli, että olet ottanut tämän ketjun pihteihisi.

En ymmärrä, mitä iloa on vanhemmista, jos nämä eivät auta aikuisia lapsiaan hädän hetkellä. Jos tavoitteena on vain heittää lapset maailmalle ja jättää yksin, ei ole ihme, että täällä on paljon yksinäisiä.

Ihan siltä varalta, että oikeasti osaat lukea ja lukisit edes tämän viestin: mummoa ei ole pyydetty hoitoautomaatiksi, ap vain on esittänyt täällä toivomuksensa, että mummo olisi tasapuolinen ja ihmettelee, voiko mummo tehdä tuon kaiken ilkeyttään. Kilttien ihmisten on vaikea tajuta ilkeitä ihmisiä. Sinä olet tuon mummon täydellinen sukulaissielu. Et ymmärrä, et välitä, et ole kiinnostunut.

Miten voi kohdella omaa poikaansa noin julmalla tavalla, kun tämä poika eniten tarvitsisi äitiään?

Vierailija
91/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös se ole niin että kun on hoidot päällä vältetään niitä ulkopuolisia kontakteja että ei kulkutaudit tartu?Näin ainakin serkkuni tyttärellä oli leukemiassa ja toisen tuttavan lapsella.He vuorottelevat sairaalassa ja toissä on myös muitakin lapsia.

ENTÄS JOS SE MUMMO PELKÄÄ SYÖPÄÄ JA SITÄ LASTEN LASTA? enstäs jos sen mummon poika on loukannut äitiään?Onko AP ulkomaalainen ja ei niin suosittu miniä? edelleen sukulaisia et voi valita ystäväsi voit.Et voi velvoittaa sukulaisiasi mihinkään se vaan on niin...nykypäivän maailma on tyly!!

Vierailija
92/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ihmettele yhtään, että nykypäivän lapset voi huonosti, kun äidit/mummot antavat näin kylmiä/epäinhimillisiä vastauksia tällaisessa asiassa.Mistä lapset siis oppisivat empatiaa, kun aikuiset ei sitä osaa näyttää. Ilmeisesti olette niitä,jotka jättävät vaikka epileptisen kohtauksen saaneen ilman apua bussipysäkillekin, kun "ei se kuulu mun hoitaa apua"... Oikeaan ihmisyyteen kuuluu se, että apua annetaan tai edes tarjoudutaan antamaan silloin kun toisella on elämässään hätä, hankala aika tms, oli mummo tai ei. Tämä mummo ja miehen veljen vaimo ovat ilmeisesti samasta puusta ja ehkä heikoilla kommunikointi lahjoilla siunatut ja ei eivät osaa suoraan kysyä avuntarvetta ja ilmaisevat asiansa todella tökerösti??. Tosin tässä ap voisit kyllä varmistaa, mistä on kyse ja puhua suoraan heille sinäkin, että sinusta tuntuu kurjalta kun soittelette tuollaislla asioilla kun olette itse juuri nyt todella kovassa avun tarpeessa ja väsyneitä. Tsemppia ap!

Vierailija
93/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä.

Se lastenhoitoautomaattina ja piikana mummoa pitävä on ilmiselvästi se ap:n miehen veljen perhe, joka niitä lapsia lykkii mummolaan KOKO ajan, joka viikko. Ap:n lapsia mummo on hoitanut enintään joka toinen kuukausi yhden illan pari tuntia.

Oletko hyvä ihminen yhtään lukutaitoinen? Olet selvästi sama jankkaaja kaiken aikaa. Empatiakyvytön hirviö, joka jakaa lapsiaan eri leireihin ja pakottaa heidät mielistelemään, jotta lastenlapset pääsevät käymään. Hajoita ja hallitse, eikö niin? Olet ihmisenä järkyttävä. On sääli, että olet ottanut tämän ketjun pihteihisi.

En ymmärrä, mitä iloa on vanhemmista, jos nämä eivät auta aikuisia lapsiaan hädän hetkellä. Jos tavoitteena on vain heittää lapset maailmalle ja jättää yksin, ei ole ihme, että täällä on paljon yksinäisiä.

Ihan siltä varalta, että oikeasti osaat lukea ja lukisit edes tämän viestin: mummoa ei ole pyydetty hoitoautomaatiksi, ap vain on esittänyt täällä toivomuksensa, että mummo olisi tasapuolinen ja ihmettelee, voiko mummo tehdä tuon kaiken ilkeyttään. Kilttien ihmisten on vaikea tajuta ilkeitä ihmisiä. Sinä olet tuon mummon täydellinen sukulaissielu. Et ymmärrä, et välitä, et ole kiinnostunut.

Miten voi kohdella omaa poikaansa noin julmalla tavalla, kun tämä poika eniten tarvitsisi äitiään?

On myös niin, että ilkeiden ihmisten on vaikea tajuta, että suurin osa mummoistakin kohtelee omia lapsiaan ja lapsenlapsiaan tasapuolisesti (ja jos heillä sattuisi joku suosikki olemaan, ei sitä koskaan näytettäisi). Suurin osa ihmisistä myös haluaisi auttaa esim. ap:n tilanteessa omaa lastaan ja tämän perhettä. Tällaistä pyyteetöntä rakkautta joidenkin on vaikea ymmärtää tai he kokevat avun pyynnön ja vastaanottamisen omilta vanhemmilta hyväksikäyttönä.

Vierailija
94/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on normaali ja empatiakykyinen äiti.

Vierailija
95/101 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä. Ei ihme, että avioeroja tulee, kun naiset kohtelevat miehensä äitiä kuin piikaa.

Se lastenhoitoautomaattina ja piikana mummoa pitävä on ilmiselvästi se ap:n miehen veljen perhe, joka niitä lapsia lykkii mummolaan KOKO ajan, joka viikko. Ap:n lapsia mummo on hoitanut enintään joka toinen kuukausi yhden illan pari tuntia. Oletko hyvä ihminen yhtään lukutaitoinen? Olet selvästi sama jankkaaja kaiken aikaa. Empatiakyvytön hirviö, joka jakaa lapsiaan eri leireihin ja pakottaa heidät mielistelemään, jotta lastenlapset pääsevät käymään. Hajoita ja hallitse, eikö niin? Olet ihmisenä järkyttävä. On sääli, että olet ottanut tämän ketjun pihteihisi. En ymmärrä, mitä iloa on vanhemmista, jos nämä eivät auta aikuisia lapsiaan hädän hetkellä. Jos tavoitteena on vain heittää lapset maailmalle ja jättää yksin, ei ole ihme, että täällä on paljon yksinäisiä. Ihan siltä varalta, että oikeasti osaat lukea ja lukisit edes tämän viestin: mummoa ei ole pyydetty hoitoautomaatiksi, ap vain on esittänyt täällä toivomuksensa, että mummo olisi tasapuolinen ja ihmettelee, voiko mummo tehdä tuon kaiken ilkeyttään. Kilttien ihmisten on vaikea tajuta ilkeitä ihmisiä. Sinä olet tuon mummon täydellinen sukulaissielu. Et ymmärrä, et välitä, et ole kiinnostunut. Miten voi kohdella omaa poikaansa noin julmalla tavalla, kun tämä poika eniten tarvitsisi äitiään?

Miten monta kertaa pitää sanoa, että isovanhempien ei tarvitse olla tasapuolisia! Ihan samalla tavalla kuin miniöiden ei tarvitse olla eli yksi miniä on kiva ja auttaa pyytämättä, kasvattaa lapsensa mukaviksi jne. Toinen miniä taas märisee kaikesta, valittaa ja vaatii ja antaa lastensa riekkua.

Täällä ei ole kirjoittanut poika vaan pojan vaimo, joka kokee tuleennsa kohdelluksi väärin. Miksi hän ei samalla syytä niitä miehensä sisaruksia siitä, että eivät ole auttamassa tai naapureita, kai ne yleiset moraalikäsitykset naapureihinkin asti ulottuvat?

Mummot ovat sillä tavalla tasapuolisia, että kun heille on ystävällinen, ovat hekin ystävällisiä. Ehkä ap:n olisi kannattanut ajatella omaa asennettaa 10 edellisen vuoden aikana. Voi olla, että tuli otettua sen mummon kanssa yhteen kerran jos toisenkin ja näytettyä mummolle tämän paikka. Nyt niittää sitä, mitä aikanaan kylvi.

Vierailija
96/101 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on erittäin surullinen, saa minut todella pahoinvoivaksi. Tämä lainaamani ihminen on sama ihminen joka koko ajan yrittää saada itseään kuulumaan, taidat olla joko kyseinen mummo tai miniä.

Sinä oletat tietäväsi kaiken..tuossakin tekstissäsi oli paljon epäkohtia..mä en käsitä miksi haluat minusta huonon miniän ja itseäsi pönkittää minua paremmaksi..ja mikä oikeus sinulla on haukkua lapsiani riiviöiksi? Tunnetko heidät? Ja mikä hemmetin 10v ??? ALa puhumaan oikeilla nimillä / teoilla jos minua syytätä moisista..oletko itse tuollaisessa suhteessa omien sukulaistesi kanssa?? Nyt ymmärrän, taidat riidellä kaikkien kanssa ja koskaan syy ei ole sinun.

Mä en käsitä joitain kommenteja miehestäni..mieheni hoitaa kyllä osuutensa, liikaakin. Ja kun edelleen joudun jankkaamaan, mieheni haluaisi jo laittaa välit sileiksi kyseisiin ihmisiin..mutta minä en sillä minä toivoisin edelleen että mummo havahtuisi epäoikeudenmukaisuuteensa ja olisi myös meidän lastemme kanssa..mutta ei hän ole ja joidenkin mielestä hän on herran enkeli. Ehkä tämä maailma on tätä, pakko kai se on jo myöntää.

En muutenkaan ymmärrä kommentteja että minä olisin jotenkin kasvattanut lapseni huonommin kuin käly, että se olisi syy..mä en käsitä tätä ajatuksenkulkua..tiesitkö valopää että lapsilla on myös ihan oma LUONNE? Jos sinun lapset on kilttejä, et välttämättä ole sitä saanut aikaan, vaan lapsesi ovat rauhallisia, vastaanottavia ja alistuvia.

Minut tekee entistä surullisemmaksi tämän yhden kirjoittajan vänkyttämä parisuhdeloma. Kyse ei nyt ole ollenkaan siitä, en voi käsittää miten joku voi loukata minua noin paljon, sanomalla, että mummo ei sen takia hoida TERVEITÄ lapsiani, pitääkö tästä siis päätellä, että olet juuri samanlainen ihminen kuin anoppini, ja juuri tämä on se syy: HÄN TOIVOO MINUN JA MIEHEN EROA. Kyllä minä voin rehellisesti myöntää, että kohta meidän perhettä ei enää ole. Meillä ei ole mitään enää miehen kanssa, mitä mies ja nainen tarvitsee, vaan meillä on syöpä, sairas lapsi, 2 tervettä lasta, arki, riidat, pyykit, ruoat, kauppareissut, väsymys, lääkkeet, sairaalajaksot..

En vaadi erikoiskohtelua sairaan lapseni takia..ei ei , minä kyllä hoidan lapseni (olenhan sen tehnyt tähänkin saakka ) mieheni kanssa, oma äiti välillä apuna sekä tarhan ihanat tädit..ehkä olen sen takia surullinen lapseni kotalosta olla ilman toista mummoa sillä itselleni aikoinaan mummola oli mitä ihanin paikka, mummo oli minulle todella tärkeä.

Rakastan lapsiani, rakastan perhettäni, rakastan sairasta lastani, rakastan arkeamme ja kotiamme minkä olemme yhdessä rakentaneet. Rakastan rappustemme ääniä, muistoja kun esikoinen vielä hyväkuntoisena piirsi piirustuksen joka jätti rappuun tussinjäljet, en ole pessyt sitä pois. Rakastan muistoja mitä talojemme seinissä olevat jäljet tuovat mieleen lastemme toilailuista, kuinka lattiassa on jokaisen lelun jättämä jälki..

Halusin vain oikeudenmukaisuutta ja pidän kyllä mummoa todella läheisenä, minusta hän on yhtä meidän kanssa ja OLEN TODELLA SURULLINEN,että miehei hänen oma poikansa ei ole hänelle yhtä läheinen ja tärkeä, sen nyt huomaa jo miten hän käyttäytyy lapsiamme kohtaan.

Jään miettimään asioita ja teen ratkaisut mieheni kanssa, ja kyllä, mieheni on lukenut kaikki kommentit. Osa tekstistäni on tullut mieheni suusta.

Ainiin, ja en tiedä onko puhelut pyyntö, että meidän lapset tulisivat kylään..ehkä minä en ymmärrä sitten tuollaista pyyntöä. MINUSTA olisi fiksua sanoa ja silloin minäkin ymmärtäisin, että nyt kun milli,pilli,silli on täällä TAAS tuo myös jummi ja jammi.:)

Minä-minä-minä. Ei ihme, että avioeroja tulee, kun naiset kohtelevat miehensä äitiä kuin piikaa.

Se lastenhoitoautomaattina ja piikana mummoa pitävä on ilmiselvästi se ap:n miehen veljen perhe, joka niitä lapsia lykkii mummolaan KOKO ajan, joka viikko. Ap:n lapsia mummo on hoitanut enintään joka toinen kuukausi yhden illan pari tuntia. Oletko hyvä ihminen yhtään lukutaitoinen? Olet selvästi sama jankkaaja kaiken aikaa. Empatiakyvytön hirviö, joka jakaa lapsiaan eri leireihin ja pakottaa heidät mielistelemään, jotta lastenlapset pääsevät käymään. Hajoita ja hallitse, eikö niin? Olet ihmisenä järkyttävä. On sääli, että olet ottanut tämän ketjun pihteihisi. En ymmärrä, mitä iloa on vanhemmista, jos nämä eivät auta aikuisia lapsiaan hädän hetkellä. Jos tavoitteena on vain heittää lapset maailmalle ja jättää yksin, ei ole ihme, että täällä on paljon yksinäisiä. Ihan siltä varalta, että oikeasti osaat lukea ja lukisit edes tämän viestin: mummoa ei ole pyydetty hoitoautomaatiksi, ap vain on esittänyt täällä toivomuksensa, että mummo olisi tasapuolinen ja ihmettelee, voiko mummo tehdä tuon kaiken ilkeyttään. Kilttien ihmisten on vaikea tajuta ilkeitä ihmisiä. Sinä olet tuon mummon täydellinen sukulaissielu. Et ymmärrä, et välitä, et ole kiinnostunut. Miten voi kohdella omaa poikaansa noin julmalla tavalla, kun tämä poika eniten tarvitsisi äitiään?

Miten monta kertaa pitää sanoa, että isovanhempien ei tarvitse olla tasapuolisia! Ihan samalla tavalla kuin miniöiden ei tarvitse olla eli yksi miniä on kiva ja auttaa pyytämättä, kasvattaa lapsensa mukaviksi jne. Toinen miniä taas märisee kaikesta, valittaa ja vaatii ja antaa lastensa riekkua. Täällä ei ole kirjoittanut poika vaan pojan vaimo, joka kokee tuleennsa kohdelluksi väärin. Miksi hän ei samalla syytä niitä miehensä sisaruksia siitä, että eivät ole auttamassa tai naapureita, kai ne yleiset moraalikäsitykset naapureihinkin asti ulottuvat? Mummot ovat sillä tavalla tasapuolisia, että kun heille on ystävällinen, ovat hekin ystävällisiä. Ehkä ap:n olisi kannattanut ajatella omaa asennettaa 10 edellisen vuoden aikana. Voi olla, että tuli otettua sen mummon kanssa yhteen kerran jos toisenkin ja näytettyä mummolle tämän paikka. Nyt niittää sitä, mitä aikanaan kylvi.

Vierailija
97/101 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo nyt kostaa kaiken tämän ihmeen 10v. takaa, MUMMO EI OLE KYLLÄ SILLOIN YHTÄÄN SEN PAREMPI. Ja ihmiset muuttuvat, eikö siis tämä mummo sitten osaa muuttua mukana..jääkö hän kaunaisena jonnekkin 10v. taakse. Silloin hän saa elää elämnsä katkerana ja yksin..MUTTA niinhän hän taitaa ollakkin jo, ainut kaveri sinä, ihana miniä :D

Miten monta kertaa pitää sanoa, että isovanhempien ei tarvitse olla tasapuolisia! Ihan samalla tavalla kuin miniöiden ei tarvitse olla eli yksi miniä on kiva ja auttaa pyytämättä, kasvattaa lapsensa mukaviksi jne. Toinen miniä taas märisee kaikesta, valittaa ja vaatii ja antaa lastensa riekkua. Täällä ei ole kirjoittanut poika vaan pojan vaimo, joka kokee tuleennsa kohdelluksi väärin. Miksi hän ei samalla syytä niitä miehensä sisaruksia siitä, että eivät ole auttamassa tai naapureita, kai ne yleiset moraalikäsitykset naapureihinkin asti ulottuvat? Mummot ovat sillä tavalla tasapuolisia, että kun heille on ystävällinen, ovat hekin ystävällisiä. Ehkä ap:n olisi kannattanut ajatella omaa asennettaa 10 edellisen vuoden aikana. Voi olla, että tuli otettua sen mummon kanssa yhteen kerran jos toisenkin ja näytettyä mummolle tämän paikka. Nyt niittää sitä, mitä aikanaan kylvi.

Vierailija
98/101 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo nyt kostaa kaiken tämän ihmeen 10v. takaa, MUMMO EI OLE KYLLÄ SILLOIN YHTÄÄN SEN PAREMPI. Ja ihmiset muuttuvat, eikö siis tämä mummo sitten osaa muuttua mukana..jääkö hän kaunaisena jonnekkin 10v. taakse. Silloin hän saa elää elämnsä katkerana ja yksin..MUTTA niinhän hän taitaa ollakkin jo, ainut kaveri sinä, ihana miniä :D

en usko, että kovin yksinäinen olisi. Ja tuskin tuosta ap:sta ihmeemmin on vanhanakaan seuraa, koska jo nyt pikkulapsen tavoin viipaloi anopin ajan tasasuuruisiksi paloiksi ja polkee jalkaa, jos toinen saa pari tuntia enemmän.

Jos ap on vuosia sitten "puhdistanut ilmaa" ja antanut anopin kuulla kunniansa, niin tämänkö sitten pitäisi nöyränä kuunnella haukut ja hoitaa lapsia? Eivät ihmissuhteet ole sellaisia, että toinen saa tehdä mitä tahansa ja toisen täytyy alistua.

Vierailija
99/101 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat voivat olla epäoikeudenmukaisia. Toiset lapset rakkaampia kuin toiset

Vierailija
100/101 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun MIEHESI olisi aika ottaa asia puheeksi!

Kysymys hänen äidistään. Kilahda kevyesti ukolles!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan