Mitä mieltä olet ihmisistä, joilla on iphone tai joku muu älypuhelin?
Musta ne on jotenkin naurettavia. Onneksi kukaan ystävistäni ei ole hourahtanut noihin.
Kommentit (70)
Mitä mieltä ootte ihmisistä, jotka arvioivat toisia puhelinmallin perusteella?
Horses for courses. ;)
Kokeilkaapa ajaa paperinavigaattorinne kanssa esim. Rooman tai Pariisin keskustassa... Saatatte tulla toisiin ajatuksiin teknisten apuvälineiden suhteen.
Kävellyt oon kyllä Rooman keskustassa kartan avulla. Mies on ajanut sekä Roomassa että Pariisissa aikana, jolloin ei vielä ollut navigaattoreita, ja ihan hyvin sanoi siellä pärjänneensä. Joten edelleen mennään ilman navigaattoria ja vannotaan karttojen nimeen!
Mitä mieltä olet ihmisistä, joilla on iphone tai joku muu älypuhelin?
No siis nehän on ihan ilmiselviä narsisteja, läheisriippuvaisia, heikkoitsetuntoisia ja muutenkin kummallisia tyyppejä.
mainosalalla, missä uusiin juttuihin innostutaan helpommin.
Tai sitten köyhempi av-mamma, lastenhoitoja tms joka ostanut sen kytkyllä osamaksulla.
Yleensä ihminen joka on pettynyt Nokialaisiin.
Ap ajatteli vuonna 1997, että kyllä on kamalia hourahtajia ne jotka on menneet gsm-puhelimen ostamaan.
Ja vuonna 1992 ajatteli samoin nmt-puhelimen omistajista.
Ja vuonna 1952 paheksui houkkia jotka ostivat television.
Vuonna 5000 eKr. hän mulkoili paheksuvasti naapuria joka käytti apuvälineenä pyörää.
Vuonna 7000 eKr. ap tuhahteli mammalle, joka kypsensi lihaa tulella.
Ap ajatteli vuonna 1997, että kyllä on kamalia hourahtajia ne jotka on menneet gsm-puhelimen ostamaan.
Ja vuonna 1992 ajatteli samoin nmt-puhelimen omistajista.
Ja vuonna 1952 paheksui houkkia jotka ostivat television.
Vuonna 5000 eKr. hän mulkoili paheksuvasti naapuria joka käytti apuvälineenä pyörää.
Vuonna 7000 eKr. ap tuhahteli mammalle, joka kypsensi lihaa tulella.
tutun joka kauhisteli kännyköitä ja piti sitkeästi lankapuhelinta. Pitääköhän vieläkin, en tiedä, yhteys jäi kun muutimme kauas toisistamme.
En yleensä ajattele juurikaan kummempia ihmisestä kännykkätyypin perusteella. Se on yksi asia. Sitten jos ihmisessä on monta erikoista asiaa, saatan hänestä jotain ajatella. Mutta ei puhelinmalli saa minua kauheasti ajattelemaan mitään. Minulla on aina ollut kalliita puhelimia ja nyt älypuhelin, miehelläni aina peruskänny. Käyttää sitten mun puhelinta pelaamiseen tai nettailuun =)
Itelläni on elämä, joten en sellaista lelua tarvi. Ennemmin luen kirjaa kuin leikin kännykällä. Puhelut ja viestit saa hoidettua yksinkertaisemmallakin luurilla.
Just sanoin yhdelle miespuoliselle ystävälleni, että nykyisin älypuhelimet on miehille uus munanjatke.
itselläni ihan peruskarvalakki-kosketusnäyttö-Nokia ollut reilun vuoden, ja täytyy sanoa, että se laite on muuttanut täysin mun puhelimen- ja netinkäyttöä.
Tätä ennen käytin ihan peruspuhelinta, eikä nytkään mulla tällä ole mitään statusarvoa. Jos saisin valita, ottaisin kyllä mieluummin jonkun vielä paremman ja monipuolisemman.
Tässä mun sovelluksia
-bussissa luen työmatkoilla aina nettilehdet, IL, IS, HS.fi, BBC news, CNN, SpiegelOnline, Aftonbladet. Tiedän, mitkä on päivän uutiset (tärkeää töissäni).
- kirjanmerkeissä on valmiina tiettyjen mun käyttämieni bussipysäkkien pysäkkikohtaiset aikataulut. Näen helposti, milloin pääsee päiväkodilta bussilla kotiin.
- reittiopas on ihan ehdoton ja käytän lähes päivittäin.
- uusin kirjaston kirjat ja teen hakuja juuri kännykällä
- keittiössä on kätevä, kun teen ruokaa jollain uudella nettireseptillä, ei tarvitse liata konettta tai raahata sitä keittiöön
- samoin voi vaikka autossa nopeaasti tarkistaa, että mitäs siihen ja siihen reseptiin tarvittiinkin kaupasta
- sähköpostia pystyy katsomaan milloin ja missä vain, ei tarvitse avata konetta. Koneen käyttö onkin vähentynyt TODELLA paljon.
- meillä ei ole autossa muuta navigaattoria kuin mun kännykkä ja sillä on pärjännyt hyvin oudoissa paikoissa, siitä näkee myös kätevästi todellisen ajonopeuden ja se kertoo nopeusrajoitukset ja tiekamerat.
- harmi, että AV:stä ei ole mobiiliversiota, katson kyllä sitäkin useimmin puhelimellani.
kertoo lähimmät baarit ja siihen saa kivoja pikku ohjelmia ja sillä voi surfata ennen nukkumaanmenoo av-palstalla. :D
kuten minulla ja silloin katsii ottaa aina uusin malli mikä mahtuu hintarajaan. Toisilla on oma puhelin ja kaikki eivät halua viimeisintä huutoa, joka vielä maksaa maltaita.
Älypuhelimella pääsee erittäin näppärästi mm. nettiin - minusta on näppärää kun koska tahansa voi netistä tarkistaa asioita (aikatauluja, aukioloaikoja jne.). Iso näyttö helpottaa nettiselailua, ns. peruspuhelimilla se on hidasta ja monimutkaista (kokemusta on monesta mallista, ja aiemmat eivät käytännössä toimineet). Itselleni myös navigaattori on ollut tarpeellinen ja hyvä.
Itelläni on elämä, joten en sellaista lelua tarvi. Ennemmin luen kirjaa kuin leikin kännykällä. Puhelut ja viestit saa hoidettua yksinkertaisemmallakin luurilla.
Just sanoin yhdelle miespuoliselle ystävälleni, että nykyisin älypuhelimet on miehille uus munanjatke.
Hieman ihmettelen, että täällä (netissä) palstailevat ihmiset kummeksuvat älypuhelimen käyttöä, itsekin kun roikkuvat tietokoneella/ netissä! Mitä väliä sillä on, tekeekö sen pöytäkoneella, läppärillä vai älypuhelimella. Älypuhelimella tieto on aina ja kaikkialla tavoitettavissa, näppärää mielestäni.
Kukaan tuskin pitää tietokoneen käyttöä jotenkin outona.. Näppäräähän se on, että puhelimella voi hoitaa mahdollisimman monta asiaa.
mutta niiden puhelimien käytölläkin on rajnsa!
Itseäni ottaa päähän ne kaverit, jotka eivät hetkeäkään pysty olemaan ilman sitä puhelinta ja kaikki on AINA ja kokoajan tarkastettava sieltä internetistä, kun se puhelin on niin näppärä.
Esim. kerran olin ystäväni kanssa ratikkapysäkillä ja pohdimme, että mikä olikaan se ratikka, jolla märänpäähämme pääsee. Siinä suoraan edessäni, kymmenen sentin päässä naamastani oli kartta Helsingin ratikkalinjoista, mutta kaverini halusi välttämättä kaivaa sen iPhonensa esiin ja alkaa selata reittiopasta. Siis tämä minua ärsyttää, jos ei mitään osata tehdä enää ilma sitä puhelinta. Jotenkin siitä tulee myös sellainen fiilis, että kaveri haluaa oikein elvistellä sillä puhelimellaan.
ihan tavispuhelimia! Kyllähän tietokonetta ja internetiäkin käyttäviä ihmisiä aluksi oudoksuttiin, muistan se hyvin (olen jo 40+ ikäinen).
Älypuhelimet ovat nykyään todella tavallisia, joitain malleja saa jo tosi halvalla. Ei minua kiinnosta yhtään mikä puhelin ihmisellä on, aikoinaan kiinnosti enemmän kun ei ollut kuin muutama puhelinmalli.
Mutta kieltämättä sellaiset ihmiset saavat vähän kulmakarvat nousemaan jotka haluavat ostaa aina uusimman ja hienoimman puhelimen joka tulee markkinoille, vaikka edellinen puhelin olisi puoli vuotta vanha. Yleensä niissä uusissa on vielä paljon vikoja joita korjataan seuraaviin eriin sitä mukaa kun niitä ilmenee. Ja hirveän kalliitakin uudet ovat, vuoden vanhoissa malleissa on jo hinnat tippuneet.
Vanhat yksinkertaiset puhelimet olivat kyllä käyttöiältään ylivoimaisia. Ne ovat edelleen luotettavia varakännyköitä kun uudet särkyvät parin vuoden välein. Akutkin kestävät vanhoissa päiväkausia kun ei voi surffata netissä.
Itelläni on elämä, joten en sellaista lelua tarvi. Ennemmin luen kirjaa kuin leikin kännykällä. Puhelut ja viestit saa hoidettua yksinkertaisemmallakin luurilla. Just sanoin yhdelle miespuoliselle ystävälleni, että nykyisin älypuhelimet on miehille uus munanjatke.
nykyään siitä kännykästä? Paljon mukavampi kantaa mukana kuin romaania.
mullakin on kyl iPhone, mut ei se sitä meinaa et mul ei ois älyä päässä...
ihan sama millä puhelimella ihmiset yhteyksiään hoitavat.
Olen kuitenkin tosi konservatiivi itse, enkä tarvitse älypuhelinta mihinkään. Käytän myös googlemappia mieluummin kuin navigaattoria ;-)
Ja tykkään rasvaisesta ruuasta ja pullasta, ihan sama mikä ruokahössötys muilla on menossa.