Mitä mieltä olet ihmisistä, joilla on iphone tai joku muu älypuhelin?
Musta ne on jotenkin naurettavia. Onneksi kukaan ystävistäni ei ole hourahtanut noihin.
Kommentit (70)
monella tutulla on sellaiset työn kautta (ovat mediamaailmassa töissä, ja työpaikka haluaa että työntekijät näyttävät olevan ajan hermoilla mihin joku antiikkihalko ei sovi).
En vaan oikein keksi, mihin sitä tarvitsisin ja kuitenkin maksaa tietokoneen verran.
Eli muista, joilla ks. vehje on, ajattelen, että kaipa heillä on sen verran ylimääräistä rahaa, että huvikseen sen voivat hankkia.
tai jos reissaan paljon julkisilla ja tarvii aikataulutietoja. Myös säätietojen saatavuus (maalataanko korvessa mökkiä vai ei) on kiva saada ja uutisiakin kuulla ja maileja lukea pitkän loman aikana sivistyksen seläntakana. Ja onhan tää av:llä surffailu yksi lomalaisen sadepäivän ilo, kun lapset on päiväunilla.
ei ole pikkurahasta puutetta tai sitten sellainen työ, jossa tarvitsee esim. sähköpostitoimintoa puhelimeen. Tai molemmat!
Mun mies varmaan tarvitsisi semmoisen, mutta koska ensimmäinen kohta ei toteudu, täytyy pärjätä miniläppärillä - toisaalta miniläppäri on hänelle kokonaisvaltaisempi ratkaisu, koska se sopii myös alkeelliseen tekstinkäsittelyyn.
Itselle en haluaisi.
No esim paljon matkustavalle on ihan ehdoton, jos ei ole navigatoria[
- eli kartalla - pärjää kyllä oikein hyvin, ja saa vähän kokonaisvaltaisemman kuvan siitä, missä on ja mihin on menossa.
- eli kartalla - pärjää kyllä oikein hyvin, ja saa vähän kokonaisvaltaisemman kuvan siitä, missä on ja mihin on menossa.
Melkoinen ekoteko.
Sulla on kaikki mahdolliset kartat ajantasaisen paperiversiona? Melkoinen ekoteko.
No ei, kun me matkustellaan lähinnä moottoripyörillä, eikä tällä hetkellä ole varaa mennä kovin kauas. Niistä kohteista hommataan kartat kyllä, joihin ollaan menossa.
Matkustelu ei nyt ylipäätään ole mikään ekoteko.
Mä en nyt kuitenkaan haluaisi sitä navigaattoria, kun sitten vaan ajellaan minne se sanoo, eikä tule ollenkaan kokonaiskuvaa reitistä tai siitä, missä oikein ollaan ja mitä kautta mennään mihinkin. Jokainen toki tekee kuten tykkää, mutta meille sopii paperinavigaattori.
Mä olen tyytyväinen etten ole hankkinu iphonea. Ilman sitä kyllä pärjää. Kyllä bisnes liikui 10 vuotta sitten vaikkei nettiin päässyt koko aikaa.
Nettiriippuvaisten juttu.
Ei ne mitään ihmejuttuja enää ole, avaa kuule silmäs ja katso :) Oletko muuten ihan varma ettei joillakin sun kavereista kuitenki ole se älypuhelin, ne kun ei mitenkään eroa tavispuhelimista, eikä niitä kukaan esittele ;) Ne on osa nykyelämää.
Naurattaa kyllä nämä "mielestäni XXX:n omistajat ovat sellaisia, että.." ..Oivoi. :)
Toisaalta tuntuu että maailmassa on asiat todella hyvin. Eikai sitä muuten jaksettaisi tällaisista tyhjänpäiväisistä asioista miettiä ja nurista?
Kuitenkin. Itselläni on kaksi kipaletta Android-puhelimia. Maksan niistä yhteensä 28 euroa kuukaudessa. Maksuihin sisältyy puhelimet, molempien nettiliittymät täydellä nopeudella ja rajattomalla tiedonsiirrolla, sekä lähes rajattomat puhelut oman operaattorin sisällä. Puhelinlaskuni on aina alle 30 EUR. Mitähän liikaa rahaa tuossakin on? Työpuhelut ja maksulliset palvelunumerot hoidan työpuhelimella, jonka voin sulkea niin halutessani. Toinen Android-puhelin on ns. varapuhelimena ja WLAN-tukiasemana jos tarvetta on.
Puhelimellani tarkistan säätiedot, uutiset ja sähköpostit. Käytän sitä myös herätyskellona, navigaattorina, nettiradiona, kommunikointivälineenä, ja pelaan jotain pientä peliä ajankulukseni jos joudun jossain odottamaan. Lentokoneessa katselen puhelimen 4" näytöltä leffoja ja sarjoja. Aivan loistavia laitteita, enkä koe meneväni vararikkoon tuolla 30 EUR/kk investoinnilla. En koe että puhelin on välttämättömyys, vaan helpotus elämässäni. Niinhän sitä jokaisesta uudesta keksinnöstä maailmassa on aina ajateltu, että turhakkeita; pärjää ilmankin. Kummasti sitä lääkkeet, sähkölamppu, autot ja tietokoneetkin ovat vakiintuneet tässä yhteiskunnassa.
Mutta, kuten jo sanoinkin, että taitaa asiat olla maailmassa hyvin kun toisten ihmisten puhelinkulttuuria pitää ponderoida ja kritisoida. :)
taskualmanakan kartan avulla :D
Mutta nyt saa kyllä jo moottoripyörän (ja sään) kestäviä navigointivälineitä. Meillä on ihan vain puhelin nippusiteellä kiinni pyörässä ja siinä sadesuoja.
Sulla on kaikki mahdolliset kartat ajantasaisen paperiversiona? Melkoinen ekoteko.No ei, kun me matkustellaan lähinnä moottoripyörillä, eikä tällä hetkellä ole varaa mennä kovin kauas. Niistä kohteista hommataan kartat kyllä, joihin ollaan menossa.
Mä en nyt kuitenkaan haluaisi sitä navigaattoria, kun sitten vaan ajellaan minne se sanoo, eikä tule ollenkaan kokonaiskuvaa reitistä tai siitä, missä oikein ollaan ja mitä kautta mennään mihinkin. Jokainen toki tekee kuten tykkää, mutta meille sopii paperinavigaattori.
Ei ole ihan ehdoton, koska paperinavigaattorilla
niin kartan kanssa on usein aika lailla ongelmissa, kun kaikista paikoista ei ole riittävän tarkkaa karttaa edes saatavissa.
Ei ole ihan ehdoton, koska paperinavigaattorilla
Jos pitää ajaa tiettyyn osoitteeseen niin kartan kanssa on usein aika lailla ongelmissa, kun kaikista paikoista ei ole riittävän tarkkaa karttaa edes saatavissa.
Esim. meille harva navigaattori osaa.
Jos ei ole karttaa, niin usein saa ajo-ohjeita! Ilman navigaattoria on kuitenkin tähän asti pärjätty ja pärjätään varmaan jatkossakin.
taskualmanakan kartan avulla :D
Mutta nyt saa kyllä jo moottoripyörän (ja sään) kestäviä navigointivälineitä. Meillä on ihan vain puhelin nippusiteellä kiinni pyörässä ja siinä sadesuoja.No esim paljon matkustavalle on ihan ehdoton, jos ei ole navigatoria[
Sulla on kaikki mahdolliset kartat ajantasaisen paperiversiona? Melkoinen ekoteko.No ei, kun me matkustellaan lähinnä moottoripyörillä, eikä tällä hetkellä ole varaa mennä kovin kauas. Niistä kohteista hommataan kartat kyllä, joihin ollaan menossa.
ja jolla on aivan uskomaton suuntavaisto ;) Pysähtyessä aina tutkitaan karttaa ja katsotaan, mistä on ajettu ja mihin seuraavaksi.
Miksi mun olisi oltava kiinnostunut muiden puhelinmallista, jos en sellaista ole itse hankkimassa? En tajua.
Paljonhan liikkuu ihan kaikenlaisia puhelimia, ja ne on ihmisten mukana. Mutta Blackberry, iPhone, Nokia - malleista riippumatta ne on vaan puhelimia ja kaikista maksaa jokainen itse sen puhelinlaskunsa. Se kiinnostaa tietysti, mutta siis ihan oma puhelinlaskuni. Muiden laskut hoitaa ne muut itse.
Mutta jos olen hankkimassa puhelinta, silloin katson mallin tietoja ja kayttokokemuksia netista ja vertailen ja arvioin mallin soveltuvuutta omaan tarpeeseeni. Mutta netti on soveltuvampi tiedonhakuu kuin julkisissa tai kadulla muiden luureihin tuijottelu!
Kokeilkaapa ajaa paperinavigaattorinne kanssa esim. Rooman tai Pariisin keskustassa... Saatatte tulla toisiin ajatuksiin teknisten apuvälineiden suhteen.
ja se kuulostaa ihan tyhmältä. Me luotetaan karttoihin. Jos ei ome karttakirja riitä niin hätätapauksessa voi printata googlemappin.
Mitä mieltä ootte ihmisistä, jotka arvioivat toisia puhelinmallin perusteella?
ja se kuulostaa ihan tyhmältä. Me luotetaan karttoihin. Jos ei ome karttakirja riitä niin hätätapauksessa voi printata googlemappin.
En vaan oikein keksi, mihin sitä tarvitsisin ja kuitenkin maksaa tietokoneen verran.
Eli muista, joilla ks. vehje on, ajattelen, että kaipa heillä on sen verran ylimääräistä rahaa, että huvikseen sen voivat hankkia.