vaikuttaako uusi parisuhde elareihin
siis niin että etävanhemman asumiskulut ikäänkuin puolittuu? Entä jos uusi puoliso jää työttömäksi,eikä tällöin oikeasti voi maksaa puoliksi asuntoa? Entä jos lähivanhemmallakin on uusi puoliso,otetaanko hänen tulot huomioon elatusmaksuissa?
Kommentit (4)
Jos asuu saman katon alla, katsotaan, että asumiskulut ovat puoliksi. Aivan sama, miten paljon kumpikin tienaa (etä ja uusi), joka on mielestäni hölmöä. Meillä esim. minä olen kotihoidontuella kotona, mutta silti katsotaan, että maksan puolet asumismenoistamme ja mies puolet. Vaikka todellisuudessa rahani eivät mitenkään riittäisi.
en tajua mikä logiikka?
tapahtuu molemmilla: etä ja lähivanhemmilla, joten menee aika tasan loppupelissä.
jos etän puoliso on työtön tai hoitovapaalla.Eihän silloin puoliso oikeasti voi asumiskuluihin osallistua.
Tiedän pariskunnan molemmilla hyvät työpaikat,harrastukset,vaatteet jne. Rouvan entinen syytää rahaa joka kk,lapset vuoroviikoin tietysti.Ja tää rouvan entinen kulkee vanhoissa vaatteissa,eikä autokaan mikään tuore ole.
Ja lapsilla luonnollisesti yhtä paljon tilaa molempien kotona(vuokrat samat). Ei mitään epäkohtaa,eihän?
Jos asuu saman katon alla, katsotaan, että asumiskulut ovat puoliksi. Aivan sama, miten paljon kumpikin tienaa (etä ja uusi), joka on mielestäni hölmöä. Meillä esim. minä olen kotihoidontuella kotona, mutta silti katsotaan, että maksan puolet asumismenoistamme ja mies puolet. Vaikka todellisuudessa rahani eivät mitenkään riittäisi.