Oletko saanut jossain aivan järkyttävän huonoa palvelua?
Kommentit (673)
Mä en tajua noita asiakkaita jotka jättää kamat johonkin kassalle sen takia kun joku satutaan palvelemaan eka ja huudetaan perään "käyn sitten toisessa apteekissa/kaupassa" jne..
tai muuten vaan kun ollaan jostain vihastuneita, niin heti ollaan vaihtamassa kauppaa..Kuinka paljon helpompaa olis oottaa se pari ylimääräistä minuuttia siellä alkuperäisessä paikassa pidempään, kuin lähteä etsimään toista apteekkia/kauppaa, siellä kerätä samat kamat ja sit vielä odottaa kassalle minne saattaa mahdollisesti olla vielä pidempikin jono.
idiootit.
Taisi paljastua, kuka se idiootti on. Kukaan ei vaihda kauppaa säästääkseen paria minuuttia, vaan saadakseen asiallista kohtelua - jollaista ei mm. idiootiksi nimittely (edes selän takana, asenne kyllä paistaa kauas) ole.
Minakin saan aina hyvaa palvelua, se on vaan kiinni itsesta millasella asenteella kaupoille menee. Voi hymylla jne. Koskaan ei ole ollut ongelmia.
Ostin auton ja jonkin ajan kuluttua siellä alkoi palaa airbag-valo. No vein auton korjaamolle, et ne kattoo mitä siinä on vikana. Ne laittoi sen siihen johdon päähä kii ja sanoi et joo se tarvii vaihtaa koko airbagi ja maksaa 500e.. Isäni kävi sitten siellä kysymässä niin ei oltu sanottu mitään et se pitää vaihtaa.. Kyseessä oli siis pelkästään kosketushäiriö. Aina kun siirsi penkkiä niin se valo alkoi palaa. Eli ne halus rahastaa mua kun olen tyhmä nainen..
No toinen kerta oli kun menin ostamaan uusia jääkiekkovarusteita (itselleni). Katselin siellä n. puoli tuntia ja odotin jospa joku tulis siihen et saisin kysyä niistä hintoja yms. Siellä näkyi olevan kaksi myyjää jotka vaan joutilaana jutteli toisilleen yms. Sitten lampsin niitten luo ja kysyin kovaan ääneen et SAAKO TÄÄLTÄ PALVELUA VAI EI! Kyllä sitten yks niistä myyjistä tuli. En tiedä miks ostin sieltä sitten yhtään mitään.
No toisella kertaa menin ostamaan maalivahdin luistimia. Kysyin myyjältä et onko teillä niitä täällä ja vastaukseksi sain "mee kattoo jos ne on tuol nurkan takana". No minäpä menin. Nurkan taakse toiseen kauppaan mistä sitten sain luistimet ja hyvää palvelua.
Eli pointtini on se, vaikka olen nainen niin voin pelata jääkiekkoa. En mee muuten vaan hipelöimään niitä varusteita sinne kauppaan.
Olimme miehemme kanssa ostamassa autoa. Meillä oli pieni vauva joten haluttiinvaihtaa auto vähän isompaan. Yhdessä liikkeessä myyjä huomasi meidät, käveli meidän ohi katsoen muualle ja meni oman pöytänsä ääreen lukemaan seiskaa. No mentiin toiseen kauppaan. Siellä myyjät parveili ja potki renkaita... tulos: kukaan ei tullut lähelle ja lähdettiin kaupasta.
Seuraavassa kaupassa myyjä tuli kysymään et mitä etitään, Kerrottiin ja vastaukseks saatiin, no niit autoja on tuolla. Kiitos ja näkemiin.
Lopujenlopuksi käytiin 6 eri autokaupassa ja viimeisessä saatiin palvelua ja hyvää sellaista ja ostettiin uusi auto. Vaikka tarkoitus oli eka ostaa käytetty. :)
Mitä tästä opimme.?
Olimme ainoat asiakkaat. Tarjoilija saapui usean minuutin odottelun jälkeen, ja ilmoitti heti tylysti englanniksi, että lapsen kärryt pitää laittaa ulos. Lähistöllä on juoppojen ja narkkien asuntola, eikä ravintolasta näe kunnolla ulos, joten mieheni ei ollut tähän suostuvainen.
Ymmärrän, että ravintola on pieni, mutta siellä ei ollut kuin e. Rattaat saa helposti kasaankin, mutta tarjoilijan asenne oli sellainen, ettemme viitsineet jäädä paikalle inttämään asiasta englanniksi kotimaassamme Suomessa.
Etnisessä ruokakaupassa Vii Voanissa ilmoitettiin myös, että vaunut pitää jättää ovelle. Tuolloin 3 kk lapseni nukkui silloin vaunuissa, eikä kaikkialta liikkeestä näe ovelle. Ulkopuolella kuljeskelee päihde- ja mielenterveysongelmaisia. Liikkeessä tilat ovat rajalliset kyllä, mutta asiakkaita oli vain muutama, joten olisin hyvin mahtunut vaunujen kanssa.
Ei mitään pelisilmää. Lähdin pois, enkä ole sen koomin käynyt.
Sturenkadun Lasten kenkäliikkeessä venäläistaustainen myyjä puhui vain englantia, eikä halunnut myydä minulle niitä kenkiä, jotka olisi lapselleni halunnut = tavalliset keväiset nahkakengät. Vänkäsi vaan väkisin ortopedisia kenkiä, vaikka just oltiin tultu terkkarista, jossa oli tsekattu jalan asento...
Kaikissa näissä tapauksissa kieli- ja kulttuurierot saattoivat jonkin verran vaikuttaa. Ja se, että minulla oli nälkä. Hihat palaa silloin aika herkästi.
Veimme rikkinäiset kärryt huoltoon kun takuuta oli vielä jäljellä. Miespuolinen myyjä väitti, että olimme itse rikkoneet vaunut ja otti ne pitkin hampain vastaan. Eipä tarvitse siellä ikinä asioida! Puhelimessakin samainen henkilö oli todella tympeä.
vaan eri-ikäisiä kaveriporukoita tms. Toki Prismasta saunakaljat saa, vaikka perhe on mukana :)
Alkossa, vaikka olen ollut kassalla alaikäisen tyttäreni kanssa. En ole kuullut, että keneltäkään perheelliseltä olisi otettu vaikka Prisman kassalla saunakaljat pois, kun on perheen teinien kanssa ostoksilla.
Alkokin noudattaa sitä. Kaikkien ostotapahtumassa mukana olevien tulee olla yli 18-v.
Autokaupat, nuori pariskunta ei saa palvelua vaikka rahaa heiluttelee. Palvelua tulee vasta kun jomman kumman isä tai äiti on ollut mukana.
Kiinteistönvälittäjät, meille ei jaeta esitteitä eikä tervehditä. Lapsen kanssa kun käy niin voi saada jopa esitteen.
Gigantti, ei palvelua ei edes huutelemalla ja sitä pyytämällä. Oltaisiin sinne sijoitettu yli 10 000€ remontin yhteydessä mutta ei kelvannut. Musta pörssi ja mukava myyjä keräsi koko potin.
Dinsko, enhän mä mitään osta. Myyjät kattelee tiskin takaata ja palvelee muita. H***etti, pitäkööt kenkänsä!
Stockmaan naistenosasto(muilla osastoilla palvelu hyvää). Mä kun en ole normimitoissa vaan kannan ylikuormaa niin ei mua tarvii palvella. Kokoja kyllä löytyy mutta ei mua silti auteta.
yms...
[i Tässä ketjussa suurin osa nyt on saanut ihan järkyttävää palvelua, mutta siitäkin voi mielestäni asiallisesti huomauttaa. Minä en usko jaloilla äänestämiseen, jos minkäänlaista sanallista tai kirjallista palautetta ei anneta. Suu auki ja mielipide kuuluville - asiallisesti. Minkään kaupan pystyssä pysyminen ei ole oikeasti yhdestä asiakkaasta kiinni. Tai edes kymmenestä.
[/quote]
Yhdistelmä jaloilla äänestäminen ja kirjallinen palaute / palaute puhelimitse toimii.
Kyllä kaupan pystyssä pysyminen on kiinni asiakkaista. Yhdestä ehkä ei, mutta jos asiakaspalvelu on huonoa, todennäköisesti useampi kuin yksi äänestää jaloillaan.
Lisäksi kannattaa kyllä pitää mielessä, että huono kello kuuluu kauas. Jos ja kun ihminen saa huonoa palvelua, kertoo hän kokemuksestaan useammalle ihmiselle kuin hyvää palvelua saadessaan.
Minä äänestän kyllä jaloillani. Jos en saa hyvää palvelua, en mene liikkeeseen toista kertaa. Eikä tuo ole aina kyllä asiakkaasta kiinni, osa asiakaspalvelussa olevista henkilöistä vaan ei sovellu asiakaspalveluun.
Lisäksi esim. autokaupassa myynti on sen tyyppistä, että se yksikin ulos kävellyt asiakas tuntuu, tai ainakin pitäisi tuntua. Kysehän on siis kymmenistä tuhansista euroista.
Oltiin miehen kanssa autokaupassa, ja minulle ostamassa autoa. Koska olen töissä tekemisissä paljon autojen kanssa, niin en ole ihan tampio tässä aiheessa.
Myyjä puhui jatkuvasti vaan miehelleni, vaikka minä esitin kysymykset, mieheni oli oikeastaan vaan mukana seuraksi.
Kyselin sitten yhdestä autosta tarkemmin, että onko siinä ilmastointi. Myyjä vastasi, että kyllä varmaan on, kuuluu vakiovarusteisiin tässä autossa.
Kurkkasin autoon sisään ja tunnistin millä varustepaketilla tämä auto oli, ja räväytin sitten myyjälle päin naama, että eipä ole ilmastointia, koska tämä on sen-ja-sen-niminen varustepaketilla oleva auto. Siinä vaiheessa mieheni vaan totesi, että "sanoinhan että vaimo tietää enemmän autoista, sille ei kannata kertoa ihan mitä tahansa". Myyjä meni ihan sekaisin, eikä uskaltanut enää sanoa mitään autoista.
Ja ei ostettu muuten siitä liikkeestä autoa.
Minäkin tiedän monia asioita, mutta ei minulla ole tarve mennä minnekään sillä rehentelemään ja nolata myyjiä. Etenkin auto- ja rautakaupat näyttävät naisille olevan varsinainen taistlutanner, jossa (mies)myyjät saadaan nolattua.
Itse näytän ilman meikkiä 15-vuotiaalta. Olenkin saanut aivan kamalaa palvelua, kun olen asioinut ilman meikkiä ja ehkä hieman liian nuorekkaissa vaatteissa. (olen 28-v) Varsinkin, jos olen ollut ostamassa jotain arvokkaampaa. Esim keittiötä, peräkärryjä, vuokraamassa pakettiautoa...
Seuraavalla kerralla on ollut palvelu aivan toista ja munkin rahat ovat kelvanneet, kun on ollut maski päällä ja ehkä vielä mies+lapset mukana.
Asioiden pimittämistä, vääristelyä ja tahallista harhaan johtamista.
että asiakasta syytetään virheellisestä asenteesta, vaikka asiakaspalvelija toimii epäkohteliaasti. Eikö kaikki asiakkaat olekaan yhtä arvokkaita ihmisinä? Toimin itse asiakaspalvelualalla ja pyrin asiakkaan ulkonäöstä ja käytöksestä huolimatta kohtelemaan kaikkia yhtä kohteliaasti ja asiallisesti. Jos asiakas tarvitsee jotain tietoa, jota minulla ei ole, osaan soittaa sellaiselle ihmiselle, joka tietää. Mutta ehkä minun osani asiakaspalvelussa onkin siinä mielessä helppo, että ajan bussia..
Mun mielestä asiakaspalvelija ei voi iän, sukupuolen tai ulkoisen olemuksen perusteella luokitella asiakkaita tärkeisiin = palveltaviin ja ei tärkeisiin = huomiotta jätettäviin. Asiakas ei ole aina oikeassa, mutta siltikin asiakasta tulisi kuunnella ja ottaa hänen näkökulmansa huomioon, jos ei saa asiallisesti asiaa hoidettua, voi asiakkaan ohjata vaikkapa esimiehen puheille, jolloin asiakkaalle tulee edes olo, että hänen asiastaan ollaan kiinnostuneita.
Olisin ostanut sellaisen selkämakkaroita suoristavan jutun esim mekon alle.
Pyysin myyjää avuksi. Hän etsi minulle muutamia erikokoisia ja näköisiä asusteita. Sanoi, että mene tuonne koppiin, tulen hetken päästä auttamaan. Aikani siellä sovittelin ja odottelin, ei myyjää koskaan tullut. Lopulta en jaksanut enää odotella, vaan vaihdoin omat vaatteet päälle ja lähdin pois. Ohimennessä kurkkasin, niin myyjä rupatteli kahden muun myyjän kanssa siellä hyllyjen välissä.
Ihan käsittämöttömiä sähläreitä!
Muutaman kerran kävin kahvilla/kaljalla/teellä, mutta alkoi haitata liikaa se, että henkilökunta on jatkuvasti naama norsunveellä ja palvelua saa, kun heille ehkä mahdollisesti joskus sopii. Ankea meininki, vaikka paikka olisi ollut muuten ihan ok. Olen kuullut, että paikka on jopa tunnettu tympeästä palvelusta. Kai se on jotain turkulaista.
Rossossa ja Instrussa olen saanut lähes aina. Asiakas ei saa minkäänlaista palvelua tekemättä itsestään naurettavan suurta numeroa. Jos Rossossa on onnistunut saamaan sapuskaa naamansa eteen niin laskua saatkin odotella puolisen tuntia.
Mustassa Pörssissä ei tunnu raha kelpaavan: olimme ex-mieheni kanssa jo sopineet kaupoista ja kun tulimme liikkeeseen sovitusti rahojen kanssa niin myyjää ei löytynyt soitoista ja kyselyistä puolen tunnin yrityksen jälkeenkään. Poistuimme rahojen kanssa ja tuosta puolen tunnin päästä myyjä soitti peräämme. Exäni löi luurin korvaan...
Kodin Onni -kalusteliikkeessä myyjä tilasi väärät osat kirjahyllyyn riippumatta antamastani piirroksesta, josta haluamani kokoonpano kävi ilmi. Kasatessa ei osat sitte tietenkään sopineet yhteen ja kun soitin kalusteliikkeeseen niin myyjä väitti kiven kovaan etten vaan osaa, vaikka kerroin apunani olleen 2 huonekalupuuseppää (isäni ja isoisäni). Lopputuloksena sain setviä asiaa suoraan huonekalutehtaan ystävällisen edustajan kanssa, kun myyjä pesi kätensä koko jutusta.
Turussa kävelykadulla Anttilaa vastapäätä on pieni yksityinen koruliike. Ostin sieltä veljelleni lahjaksi tuotteen kaiverruksella. Myyjä (=omistajan vaimo) kirjoitti paperille kaiverrettavan nimen ja tarkistin että kirjoitusasu on oikein. Kun tulin hakemaan tuotetta niin se oli jo valmiiksi paketoitu. Annoin lahjan veljelleni hänen syntymäpäivänään ja kävi ilmi, että hänen nimensä oli kirjoitettu kaiverrukseen väärin. Menin kiukkuisena ostokseni kanssa liikkeeseen ja kohtelu oli ala-arvoista: liikkeen omistaja kertoi kaivertaneensa ko. nimen vuosikausia samalla lailla ja myönsi ettei ollut edes tarkistanut asiaa tilauslomakkeelta. Koko virhe oli minun vikani, koska veljeni nimi kirjoitetaaan oudosti. Vaimo alkoi vielä tivata että mitenkä se nimi pitäisi edes tavata! Vastasin että nelikirjaimista nimeä ei tarvitse tavata ja että se kirjoitetaan juuri niin kuin nimen kantaja itse haluaa. Anteeksipyynnöstä ei tietoakaan, mutta uuden tuotteen tilatulla kaiverruksella sain niin vaatiessani.
Virolaiset naiset oat niin tylyjä. Eivät osaa hymyillä. Body Shopista olen ostanut erästä meikkipuuteria jo lähes 20 vuotta! Myyjät aina yhtä tylyjä, joten muuta en sieltä osta. Puuteri vaan on niin hyvä tuote.
Oltiin miehen kanssa autokaupassa, ja minulle ostamassa autoa. Koska olen töissä tekemisissä paljon autojen kanssa, niin en ole ihan tampio tässä aiheessa.
Myyjä puhui jatkuvasti vaan miehelleni, vaikka minä esitin kysymykset, mieheni oli oikeastaan vaan mukana seuraksi.
Kyselin sitten yhdestä autosta tarkemmin, että onko siinä ilmastointi. Myyjä vastasi, että kyllä varmaan on, kuuluu vakiovarusteisiin tässä autossa.
Kurkkasin autoon sisään ja tunnistin millä varustepaketilla tämä auto oli, ja räväytin sitten myyjälle päin naama, että eipä ole ilmastointia, koska tämä on sen-ja-sen-niminen varustepaketilla oleva auto. Siinä vaiheessa mieheni vaan totesi, että "sanoinhan että vaimo tietää enemmän autoista, sille ei kannata kertoa ihan mitä tahansa". Myyjä meni ihan sekaisin, eikä uskaltanut enää sanoa mitään autoista.
Ja ei ostettu muuten siitä liikkeestä autoa.Minäkin tiedän monia asioita, mutta ei minulla ole tarve mennä minnekään sillä rehentelemään ja nolata myyjiä. Etenkin auto- ja rautakaupat näyttävät naisille olevan varsinainen taistlutanner, jossa (mies)myyjät saadaan nolattua.
Ihan oikeasti, tuo ei ole nolaamista, vaan tässä kirjoittaja todisti ettei niitä naisia kannata huijata. Hyvä vain, jospa tuo myyjä otti opikseen eikä enää yritä myydä mitä tahansa. Vaan ottaa tosissaan kaikki ostajat.
Alkossa, vaikka olen ollut kassalla alaikäisen tyttäreni kanssa. En ole kuullut, että keneltäkään perheelliseltä olisi otettu vaikka Prisman kassalla saunakaljat pois, kun on perheen teinien kanssa ostoksilla.