Pettäjän mieli?
Olen itse tullut petetyksi eikä kyse ollut mistään yksittäisestä hairahduksesta. Kyse on useeammasta lyhyehköstä sivusuhteesta, jotka paljastuivat samalla kertaa. Mies ei itse kertonut, vaan selvisi muuten. Meillä oli kaikki asiat kunnossa (muka), seksiä, läheisyyttä. Rakkaus oli ehkä väljähtynyt (20v takana), mutta vahva kumppanuus. Mies kertoi myös säännöllisesti rakastavansa minua. Tuska on niin älytön, että en olisi ikinä voinut kuvitella. En ymmärtänyt tätä kärsimystä ennen kun omalle kohdalle osui. Mies sanoo, ettei hän aikonut jättää minua, mutta asian paljastuttua totesi, että "rikos" on niin suuri, ettei kannata yrittää korjata välejämme.
En ymmärrä:
- Miten pettäjä oikeuttaa itsensä rikkomaan parisuhteen sopimuksen (kunnioitus, uskollisuus, tahto rakastaa)? Miten omatunto hiljennetään?
- Miten asian paljastumsien jälkeen voi vaan todeta, että "ei ollut takoitus loukata" ja jatkaa elämää? Itse olisin jo tappanut itseni, jos aiheuttaisin toiselle edes 20% tästä tuskasta ja nöyryytyksestä.
Tiedän, että tästä kai joskus selviää.
Älkää ihmiset pettäkö, se vaurioittaa toisen sielun pysyvästi.
Kommentit (48)
Sinä taas et elä avoimessa suhteessa
liian hanakasti, että erimieliset kommentit kirjoittaa aina sama henkilö.
Ei, aiemmalla viestillä ei ole mitään yhteyttä viestiin, jonka pienessä päässäsi asiaan yhdistät.
En ole koskaan ajatellut että se liittyisi tähän, mutta mielenkiintoista sekä mun masennukseni että pettämiseni kannalta jos tässä on jotain korrelaatiota.
Minulla ei ole mitään oikeaa suhdetta, mutta olen avioliittoni aikana pussaillut lukuisia eri ihmisiä ilman että olen ollut heihin yhtään ihastunut, ja kerran pannut yhtä johon olen ihastunut ja jonka kanssa olen kevyemmin pelehtinyt moneen kertaan (mutta jota en missään tapauksessa ole itselleni mieheksi haluamassa).
Olen lisäksi halunnut moneen kertaan erota ihan vain siksi että en pidä elämästäni, en ollenkaan siksi että haluaisin olla muiden miesten kanssa (vaikka näköjään jollain tasolla haluan) vaan ihan muista syistä. Pikemminkin olen taipuvainen ajattelemaan että jos eroaisin niin en haluaisi enää ikinä asua kenenkään miehen kanssa.
Ehkä tämä tosiaan on sitä että yritän vain keksiä jotain mikä olisi musta edes hetkellisesti hauskaa.
siitä, että olet kykenemätön normaaliin tunne-elämään. Noilla tempuillasi haet edes jotain tunteita. Teetkö myös muunlaista pientä ja isompaakin kiusaa ihmisille?
Oikeasti: minkälainen ihminen kykenee tuollaiseen? No sellainen, joka ei tunne empatiaa. Narsisti. Ja masennushan on narsistien yleisin mt-ongelma, jonka vuoksi hakeutuvat hoitoon.
panneensa vain anaaliin.
Eli ei hätää.
Hän ei siis "rakastellut" näitä yhden illan tuttuja, joten annoin anteeksi.
ihmiseltä, jota ei pettäminen vaivaa, puuttuu päästä jokin palikka tai sitten hän lakaisee kaikki ongelmat maton alle. En siis puhu avoimesta suhteesta ja yhteisistä sopimuksista. Vaan salaisista sivusuhteista.
Normaalia ihmistä LOUKKAA se, että häntä petetään. Häntä LOUKKAA epärehellisyys.
Eihän pettämisessä ole kyse yhteiskunnasta tai ulkopuolisista normeista, vaan siitä mitä pariskunta on keskenään sopinut.
Ei ole. Mutta ne odotukset voivat olla toispuoleisesti hyvinkin utopistisia, kiitos yhteiskunnallisten normien antaman asennekasvatuksen.
Aikuinen ihminen tustustuu seurustelukumppaniinsa, tämän arvomaailmaan ja suhteen ajan sovitaan pelisäännöt. Tietenkin voi tulla yllätyksiä jos tavataan alttarilla eikä senkään jälkeen puhuta kuin viikon ruokalistasta mutta tällaisessa "parisuhteessa" pettäminen tuskin olisi suurin suru.
Surulliseksihän tämä tekee, mutta seksiä on saatava. Miten tämän saisi taottua teidän pihtaavien vaimojen kalloon?
Seksiä pitää saada muuten se ostetaan tai haetaan ilmaiseksi muualta. Ilman seksiä on vaikea olla isä.
T: pettävä 3 lapsen isä
enkä mä osaa ottaa sitä mitenkään hirveänä asiana. Mies tulee aina minun luokseni kuitenkin, joten olen aina se paras, se rakkaus, jota ei halua vaihtaa. Mitään muuta syytä hänellä ei olisi palata (ei ole lapsia jne). Mulle on oikeastaan ihan sama pelaako tennista tunnin viikossa, vai käyttääkö saman ajan panemiseen kunhan ei vaaranna minun terveyttäni eikä tee ketään raskaaksi. Olen jossain vaiheessa ensimmäisten pettämisten jälkeen sanonut, että tehköön mitä haluaa, kunhan käyttää kumia ja pitää huolen että minä en kärsi- ja minulle ei tarvitse kertoa seksijutuista. Sitten jos joskus tulee joku niin ihmeellinen, että minut haluaa vaihtaa, niin toki pitää kertoa.
Mua varmaan pidetään ihan tossunalusena tai jotain, mutta niin vaikea kun se onkin ymmärtää, mulle seksi ei ole mikään rakkauden synonyymi, eikä sen tarvitse olla mikään minun ja mieheni yksinoikeudessa oleva asia. Meillä on paljon muuta, mikä pysyy vain meidän välillämme.
voi aina hajota, se ei suojaa kaikilta taudeilta (esim. genitaaliherpekseltä) ja mies tuskin käyttää mitään suojaa suuseksissä, jossa kaikki taudit, myös hiv, voivat tarttua. Eli kukaan ei todellakaan voi luvata, että et varmasti saa niiltä naisilta tauteja tai etteivät he voisi tulla raskaaksi. Eikä siinä mitään jos kykenet elämään tuollaisessa epävarmuudessa.