Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettäjän mieli?

Vierailija
11.07.2011 |

Olen itse tullut petetyksi eikä kyse ollut mistään yksittäisestä hairahduksesta. Kyse on useeammasta lyhyehköstä sivusuhteesta, jotka paljastuivat samalla kertaa. Mies ei itse kertonut, vaan selvisi muuten. Meillä oli kaikki asiat kunnossa (muka), seksiä, läheisyyttä. Rakkaus oli ehkä väljähtynyt (20v takana), mutta vahva kumppanuus. Mies kertoi myös säännöllisesti rakastavansa minua. Tuska on niin älytön, että en olisi ikinä voinut kuvitella. En ymmärtänyt tätä kärsimystä ennen kun omalle kohdalle osui. Mies sanoo, ettei hän aikonut jättää minua, mutta asian paljastuttua totesi, että "rikos" on niin suuri, ettei kannata yrittää korjata välejämme.

En ymmärrä:

- Miten pettäjä oikeuttaa itsensä rikkomaan parisuhteen sopimuksen (kunnioitus, uskollisuus, tahto rakastaa)? Miten omatunto hiljennetään?

- Miten asian paljastumsien jälkeen voi vaan todeta, että "ei ollut takoitus loukata" ja jatkaa elämää? Itse olisin jo tappanut itseni, jos aiheuttaisin toiselle edes 20% tästä tuskasta ja nöyryytyksestä.

Tiedän, että tästä kai joskus selviää.

Älkää ihmiset pettäkö, se vaurioittaa toisen sielun pysyvästi.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ota noita pettämisjuttuja noin kuolemanvakavasti. Siis puhutte, kuin olisi maailman suurin loukkaus ja sen yli ei voi päästä. Mua on petetty kaksi kertaa, nojaa, ei ollut seksiä mukana, mutta silti. Oikeesti, ei se tuntunut juuri missään. Elämää se vain on ja en, en ole itse tehnyt samaa.

Vierailija
22/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ota noita pettämisjuttuja noin kuolemanvakavasti. Siis puhutte, kuin olisi maailman suurin loukkaus ja sen yli ei voi päästä. Mua on petetty kaksi kertaa, nojaa, ei ollut seksiä mukana, mutta silti. Oikeesti, ei se tuntunut juuri missään. Elämää se vain on ja en, en ole itse tehnyt samaa.

ainakin miehesi on tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin miehesi on tyytyväinen.

perheeseen ja jos vielä toistuu, niin voi sitten muutta pois, en sen enempää sanonut. Ei ole toistunut, sen verran säikähti, sillä tietää, että olen päättäväinen ja jos noin sanon, niin niin siinä käy.

Vierailija
24/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheeseen ja jos vielä toistuu, niin voi sitten muutta pois, en sen enempää sanonut. Ei ole toistunut, sen verran säikähti, sillä tietää, että olen päättäväinen ja jos noin sanon, niin niin siinä käy.

ihmeessä? Jos pettämiset eivät tunnu missään, niin miksi haluaisit erota jos niitä tapahtuu lisää?

Vierailija
25/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä? Jos pettämiset eivät tunnu missään, niin miksi haluaisit erota jos niitä tapahtuu lisää?

Vierailija
26/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautuu pettämiseen kuin mihin tahansa harrastukseen, ja ihmisellähän tulee olla harrastuksia, niin tuskin ne sen enempää aikaa vie. Nehän voi hoitaa vaikka ruokatunnilla.

Vierailija
27/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän voi hoitaa vaikka ruokatunnilla.

Montaako harrastusta voi muka hoitaa ruokatunnilla? Harrastuksille pitää varata riittävästi aikaa.

Vierailija
28/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli muutaman kuukauden mittainen sivusuhde toisen miehen kanssa, jäimme kiinni ja yrittämisen jälkeen seurasi kuitenkin avioero.

En osaa sanoa mitään yksiselitteistä syytä pettämiselleni. Olin kyllä onnellinen mieheni kanssa, mutta meillä oli isoja suhdetta hiertäviä erimielisyyksiä. Lopulta olin ahdistunut ja ikävä kyllä ajauduin tuohon sivusuhteeseen.

Kadun. Todella paljon. Ja se kärsimys, suru ja kaikki paha jota aiheutin niin monelle ihmiselle. Se on anteeksiantamatonta! En voi sanoa että olisin tunteeton ihminen, tai etten kykenisi rakastamaan. Kyllä minä osaan rakastaa, ja rakastin.

Vierailija
29/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mä osaa ottaa sitä mitenkään hirveänä asiana. Mies tulee aina minun luokseni kuitenkin, joten olen aina se paras, se rakkaus, jota ei halua vaihtaa. Mitään muuta syytä hänellä ei olisi palata (ei ole lapsia jne). Mulle on oikeastaan ihan sama pelaako tennista tunnin viikossa, vai käyttääkö saman ajan panemiseen kunhan ei vaaranna minun terveyttäni eikä tee ketään raskaaksi. Olen jossain vaiheessa ensimmäisten pettämisten jälkeen sanonut, että tehköön mitä haluaa, kunhan käyttää kumia ja pitää huolen että minä en kärsi- ja minulle ei tarvitse kertoa seksijutuista. Sitten jos joskus tulee joku niin ihmeellinen, että minut haluaa vaihtaa, niin toki pitää kertoa.

Mua varmaan pidetään ihan tossunalusena tai jotain, mutta niin vaikea kun se onkin ymmärtää, mulle seksi ei ole mikään rakkauden synonyymi, eikä sen tarvitse olla mikään minun ja mieheni yksinoikeudessa oleva asia. Meillä on paljon muuta, mikä pysyy vain meidän välillämme.

Vierailija
30/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mä osaa ottaa sitä mitenkään hirveänä asiana. Mies tulee aina minun luokseni kuitenkin, joten olen aina se paras, se rakkaus, jota ei halua vaihtaa. Mitään muuta syytä hänellä ei olisi palata (ei ole lapsia jne). Mulle on oikeastaan ihan sama pelaako tennista tunnin viikossa, vai käyttääkö saman ajan panemiseen kunhan ei vaaranna minun terveyttäni eikä tee ketään raskaaksi. Olen jossain vaiheessa ensimmäisten pettämisten jälkeen sanonut, että tehköön mitä haluaa, kunhan käyttää kumia ja pitää huolen että minä en kärsi- ja minulle ei tarvitse kertoa seksijutuista. Sitten jos joskus tulee joku niin ihmeellinen, että minut haluaa vaihtaa, niin toki pitää kertoa.

Mua varmaan pidetään ihan tossunalusena tai jotain, mutta niin vaikea kun se onkin ymmärtää, mulle seksi ei ole mikään rakkauden synonyymi, eikä sen tarvitse olla mikään minun ja mieheni yksinoikeudessa oleva asia. Meillä on paljon muuta, mikä pysyy vain meidän välillämme.

Sillä miehelläsihän on lupa käydä vieraissa. Jos mies tietäisi ettet hyväksy pettämistä, ja kävisi silti vieraissa, olisi silloin yse aivan eri asiasta. Sillonhan juuri mies vaarantaa teidän suhteenne, on siis valmis riskeeraamaan kaiken hyvän yhteisen satunnaisen panon takia.

Vierailija
31/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän tuo ole pettämistä,

Mutta se oli pettämistä. Jo alkumetreiltä saakka.

Vierailija
32/48 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai käyttääkö saman ajan panemiseen kunhan ei vaaranna minun terveyttäni eikä tee ketään raskaaksi. Olen jossain vaiheessa ensimmäisten pettämisten jälkeen sanonut, että tehköön mitä haluaa, kunhan käyttää kumia ja pitää huolen että minä en kärsi

- Mikään ehkäisy (myöskään kondomi!) ei suojaa 100% varmuudella taudeilta tai raskaudelta. Aina kun miehesi pettää, hän ottaa samalla tietoisen riskin sekä taudeista että raskaudesta.

- Mikäli harrastatte seksiä keskenänne, hän riskeeraa myös sinun terveytesi.

- Pettäessään mies päästää vieraan ihmisen teidän suhteeseenne väliin, ja silloin ei ole enää pelkästään miehesi käsissä valita loukkaako sinua vai ei. Se nainen, jonka mies päästää itsensä ja sinun väliin, saattaa paitsi tartuttaa teihin tauteja, myös tehdä vauvan ja vaatia elatusmaksut tai vaikka kulkea kylillä kertomassa miten säälittävä pikkuvaimo sinä olet ja miten miehesi pettää sinua kaikkien kanssa.

On aika huvittavaa väittää, että mies saa pelailla toisten naisten kanssa, kunhan nuo ehdot täyttyvät, sillä jokaiselle aikuiselle pitäisi olla itsestään selvää, että ne eivät yksinkertaisesti voi mitenkään täyttyä! Joko on valmis riskeeraamaan suhteensa ja puolisonsa, tai sitten ei. Tässä asiassa on aika vaikea tehdä kompromisseja...

Vierailija
33/48 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pettäessään mies päästää vieraan ihmisen teidän suhteeseenne väliin

Jos peli on selvä, kyse ei ole pettämisestä eikä kenenkään väliin päästämisestä.

Vierailija
34/48 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko mies kanssasi, jos ei saisi harrastaa seksiä muiden kanssa? Vai onko teidän välisenne rakkaus riippuvainen siitä, että mies saa panna välillä muitakin?

Vierailija
35/48 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko mies kanssasi, jos ei saisi harrastaa seksiä muiden kanssa? Vai onko teidän välisenne rakkaus riippuvainen siitä, että mies saa panna välillä muitakin?

Olisinko minä mieheni kanssa, jos en saisi harrastaa esim. musiikkia, mikä on todella suuri osa onnellisuuttani?

Vierailija
36/48 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mikään ehkäisy (myöskään kondomi!) ei suojaa 100% varmuudella taudeilta tai raskaudelta. Aina kun miehesi pettää, hän ottaa samalla tietoisen riskin sekä taudeista että raskaudesta.

- Pettäessään mies päästää vieraan ihmisen teidän suhteeseenne väliin, ja silloin ei ole enää pelkästään miehesi käsissä valita loukkaako sinua vai ei. Se nainen, jonka mies päästää itsensä ja sinun väliin, saattaa paitsi tartuttaa teihin tauteja, myös tehdä vauvan ja vaatia elatusmaksut tai vaikka kulkea kylillä kertomassa miten säälittävä pikkuvaimo sinä olet ja miten miehesi pettää sinua kaikkien kanssa.

On aika huvittavaa väittää, että mies saa pelailla toisten naisten kanssa, kunhan nuo ehdot täyttyvät, sillä jokaiselle aikuiselle pitäisi olla itsestään selvää, että ne eivät yksinkertaisesti voi mitenkään täyttyä! Joko on valmis riskeeraamaan suhteensa ja puolisonsa, tai sitten ei. Tässä asiassa on aika vaikea tehdä kompromisseja...

Älä tartu lillukanvarsiin. Yrität epätoivoisesti löytää toimivan parisuhteen sinulle käsittämättömästä kuviosta syitä sille, miksi toimiva ei voisi toimia.

Vierailija
37/48 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pettäessään mies päästää vieraan ihmisen teidän suhteeseenne väliin

Jos peli on selvä, kyse ei ole pettämisestä eikä kenenkään väliin päästämisestä.

No jos kyse ei ole pettämisestä, niin silloin tietenkään mies ei petä! Mutta jos mies pettää, niin kyllä silloin nimen omaan on kyse pettämisestä! Miten ihmeessä tämäkin asia on aikuiselle (?) naiselle näin vaikea? Pettäminen ja avoin suhde ovat kaksi täysin eri asiaa. Tämä ketju käsitteli pettämistä. Sinun avoin suhteesi ei liity tähän mitenkään!

Vierailija
38/48 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinko minä mieheni kanssa, jos en saisi harrastaa esim. musiikkia, mikä on todella suuri osa onnellisuuttani?

en haluaisi miestä, jolla on tuollainen "harrastus", mutta kukin tehköön niin kuin lystää. Vaikea tosin uskoa, ettei se missään tuntuisi, mutta rakkaus tekee riippuvaiseksi.

Vierailija
39/48 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tartu lillukanvarsiin. Yrität epätoivoisesti löytää toimivan parisuhteen sinulle käsittämättömästä kuviosta syitä sille, miksi toimiva ei voisi toimia.

Mikä tuossa viestissäni ei pitänyt sinusta paikkaansa? Me elämme aina välillä avoimessa suhteessa, joten todellakin tiedän mistä puhun. Sinä taas et elä avoimessa suhteessa, vaan kynnysmattona. Meillä on selkeät säännöt siitä, miten missäkin tilanteessa toimitaan ja millaisia riskejä otetaan, kun taas teillä miehen pitää uskotella sinulle sellaisia asioita joita todellisuudessa ei voi luvata, vain jotta sinä kestät elämääsi. Surullista.

Vierailija
40/48 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju käsitteli pettämistä. Sinun avoin suhteesi ei liity tähän mitenkään!

En ole se henkilö, jonka suhteeseen viittaat. Olen kuitenkin se henkilö jonka viestiin vastaat.

Viesti, joka ei ollut minun ja johon vastasit, ei käsitellyt AP:n asiaa. Kuitenkin vastasit siihen, jolloin kyse ei ole enää ketjun alkuperäisestä aiheesta, vaan keskustelun rönsystä.

Keskustelujen rönsyäminen taas on ihan normaalia. Kun keskustelu rönsyää aikansa, se ei välttämättä liity AP:n aiheeseen enää millään tapaa, tai osa rönsystä ei sitä enää kosketa. Sitä sattuu, sellaista on elämä.