Tummalle pojalle nimi?
Meille syntyi poika ja nyt alkaa paniikki iskea kun nimea pitaisi keksia. Poika on siis puoliksi afrikkalainen, eli ei mitaan ihan perinteista Paavo-nimea etsita, mutta pitaa kuitenkin kuulostaa suomalaiselta ja toimia taalla, kun suomessa asutaan. Tykkaan TODELLA harvinaisista nimista, pojan isosiskon nimea on alle 5, ja yleista nimea en halua siis myöskaan pojalle. EI kansainvalisia nimia, mutta sellainen, etta sen voi lausua niin suomeksi, englanniksi kun swahiliksikin ilman ongelmia, ei siis r-kirjainta jne.
Itse tykkaan esim Malko nimesta todella paljon, mutta suomessa se valitettavasti kuulostaa vain r-vikaisen Markolta, joten ei toimi.
Kommentit (44)
joku oli ehtinyt jo. Eimo, Hemmo. Ykä.
Aapo
Ilpo
Esko
Kauri
Kivi
Runo
Tapio
Asko
Veikko
Viljo
Veikko vois olla kiva
Aslak
Lassi
Ossi
Atso
Olli
Olavi
Aimo
Eino
Antti
Taavi
Mauno
Jouko
Heimo!!
Topi
Taneli
Kauno
Auvo
onhan noita. Mutta mun mielestäni nimi ei saa olla liian supisuomalainen, jos lapsi ei ole supisuomalaisen näköinen.
kaikki kriteerit täyttävä nimi jota kukaan ei vielä ole ehdottanu, itse innostuin :)
Alto
reilusti alle 250 ja suurin osa nimen kantajista jo kuolleet
Mielestäni tuo on miehekäs, ei yleinen, helppo lausua kielellä kuin kielellä ja sopivan napakka.
Uoti
Ahvo
Miklos
Eeno
Eino
Mies
Mineo
Keita
Sisto
Omalla "puoliafrolla" pojallani on myös samoilla kriteereillä valittu nimi. Helppo lausua kaikenmaalaisille.
Tarmo olisi tosi hyvä!! Onko se nyt niin paha että siinä on r?
Eeli?
Taisto?
Sinuhe