Mitä lisäarvoa yksityiset lääkäripalvelut tuo elämääsi?
Minä olen tyytyväisempi ihan omaan terveyskeskukseen.
Kommentit (16)
Pääsen suoraan erikoislääkärille eikä tarvitse vängätä lähetettä julkisen TK-lääkärin kanssa.
Haen lähetteen esh:n puolelle (kriteerit kyllä täyttyvät). Tk ei sitä anna eikä päästä esh:n puolelle. Rutiinitoimenpide.
En ole käyttänyt julkisia noin 26 vuoteen. Kaikki palvelut olen saanut yksityiseltä. Mitä lisäarvoa tämä sitten tuo? Vaikka samat huippuosaajat ovat myös julkisella puolella duunissa, privaatissa saan kuitenkin rahalla hoitoa. Julkisella terveyteni todennäköisesti tuhottaisiin säästösyistä (eli ei oteta tarpeeksi kokeita tms).
Vierailija kirjoitti:
Saan ajan haluamalleni päivälle sekä asiantuntevaa palvelua.
Tämä, pääsen välittömästi lääkäriin tarvittaessa.
En saanut kaikkea apua terveysasemalta. Gynekologinen diagnoosi tuli vasta yksityiseltä ja tutkimus. 34 vuoden kitumisen jälkeen. Vielä on ihoasiat.
Menin gynekologille, heti pääsin hyvämaineiselle gynekologille. Saan kokeilla hormonikorvaushoitoa vaihdevuosien tuomaan unettomuuteen. Ei onnistuisi terveysasemalla.
Helpottaa aikataulullisesti elämää. Asun hevonkuusessa eikä minulla ole autoa. Kyyti lääkäriin tai laina-auto on helpompi järjestää kun voi itse valita ajankohdan.
Asiasta kuudenteen, jos siis saa yksityiseltä ajan halvalla nykyään, mitäs sitten hinnallisesti tapahtuu, kun homma eii kertakäynnillä hoidukaan, kuten nyt yleensäkin, ja tarvitaan erilaisia jatkotoimenpiteitä?
Pyydetään lähete julkiselle? Saako?
Isoin lisäarvo on aika ja sujuva asiointi. Meillä on kaikille lapsille otettu jo ennen syntymää maksimi-vakuutukset ja hyvä näin, sillä kaksi kolmesta sairastelleet paljon. Tehty myös isompia operaatioita.
Viimeisen kerran paikallisessa terveyskeskuksessa kävin noin vuosi sitten. Odotimme 3,5 tuntia, jotta teini pääsi hoitajan luokse tikkien poistoon. Hommassa meni 5 minuuttia, mutta hän kuulemma oli vain niin kiireinen, että piti odottaa. Etukäteen yritin varata aikaa , mutta ei kuulemma tarvinnut, sillä niin nopea toimenpide. Jepppp!
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kuudenteen, jos siis saa yksityiseltä ajan halvalla nykyään, mitäs sitten hinnallisesti tapahtuu, kun homma eii kertakäynnillä hoidukaan, kuten nyt yleensäkin, ja tarvitaan erilaisia jatkotoimenpiteitä?
Kyllä, ainakin lapset ovat saaneet sekä yksityiseltä julkiselle puolelle että toisin päin. Julkiselta puolelta annettiin lähete yksityiselle, kun sen pyysin vakuutusyhtiötä varten. Ja kyllähän myös yksityiset työterveys asemat kirjoittavat lähetteitä julkisen puolen palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tietenkin tehdään lähete julkiseen erikoissairaanhoitoon, jos kyseessä on erikoissairaanhoitoa edellyttävä asia. Muuten toki voi mennä uudelle käynnille sinne yksityislääkärille kuten tk:ssakin kävisi useammalla ajalla.
Nopeampi pääsy lääkäriin, tarvittaessa esimerkiksi tähystys omalla kustannuksella viikon varoitusajalla sen sijaan että joutuisi odottelemaan 3...6 kuukautta.
Ja se että ylipäätään pääsee lääkäriin. Kun yksityinen lääkäri oman diagnoosinsa perusteella kirjoittaa lähetteen niin sen kautta ylipäätään pääsee niihin tarvittaviin tutkimuksiin, joiden tilalle tekoälyrobotti tai julkisen lääkäri tarjoilisi säästöjen vuoksi buranaa. Ei ole sattumaa että Suomessa kuollaan syöpään nuorempana kuin muualla. Kun siis meillä ei tutkita ajoissa.
M60+
Pääsen lääkäriin heti kun haluan, kokeet ja reseptit yhdellä kertaa ja nopeasti hyvän palvelun kera.
Ei voisi paremmin mennä.
Kissani saavat tarvittaessa hoitoa. Julkista eläinlääkäripalvelua kun ei ole.