Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotias Jutta Urpilainen haaveilee lapsista, alkaa kyllä tulla kiire

Vierailija
11.07.2011 |

Surullista että ura on tärkeämpi kuin lapset. Vanhana varmaan harmittelee keinutuolissa jos lapset jää saamatta.

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1357497/jutta-urpilainen-m…

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vauhdilla...siellä mammat nytkin ähertää kun viisi ei riitä... joten kyllä niitä hoidettavia mukeloita löytyy..sossu ottaa talteen yhä enemmän..

Vierailija
82/88 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että ura on tärkeämpi kuin lapset. Vanhana varmaan harmittelee keinutuolissa jos lapset jää saamatta. <a href="http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1357497/jutta-urpilainen-m…" alt="http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1357497/jutta-urpilainen-m…">http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1357497/jutta-urpilainen-m…;[

Jutan puolesta, mutta itse olen 35 eikä mitään aikomustakaan saada lapsia, elämässä voi tehdä toisten eteen paljon ilman biologisia lapsiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan Espoossa, vähän tällaisella paremmalla alueella, täällä ei todellakaan ole teiniäitejä

vaan 30-40-vuotiaita äitejä, joilla monella kolmekin pientä lasta, päälle 40-veenä monet saa vielä sen kuopuksen. Itse on saanut lapseni 36- ja 39-vuotiaana.

Vierailija
84/88 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin useiden tahojen teettämiin puolueettomiin tutkimuksiin. Eihän kukaan tässä ketjussa ole sanonut etteikö yli 35-vuotias voisi saada, ja saada vielä helposti, lapsia. Ainoa mitä tässä on yritetty kertoa, on että monien eri tutkimusten mukaan yleisesti naisen hedelmällisyys todella laskee 35v. jälkeen. Samoin riski saada esim. down-lapsi on todella paljon suurempi verrattuna nuorempiin äiteihin.

Itse olen sitä mieltä, että jos todella paljon haluaa saada lapsia, kannattaa varmuuden vuoksi olla hyvissä ajoin liikkeellä. Jos _tarkoituksella_ jättää lapsen yrittämisen lähelle 40v. eikä sitten voikaan saada lapsia laskeneen hedelmällisyyden myötä, voi katsoa peiliin.

Jos taas joku katsoo uran olevan lapsettomuusriskin arvoista, niin se on kokonaan toinen asia. Kyse on arvovalinnoista ja haluan ainakin itse kunniottaa jokaisen valintoja kunhan ne eivät satuta muita.

Kaikki kunnia Jutalle menestyksekkäästä urasta!

Vierailija
85/88 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöntää, että raskaaksi on vaikeampi tulla yli kolmekymppisenä? Että riskit lisääntyvät, sekä raskaudessa, synnytyksessä että lapsen terveydessä. Ne ovat vain tosiasioita, turha niitä vastaan on kitistä. On paljon naisia, jotka tekevät lapsia nelikymppisenä, raskautuvat kerrasta ja saavat terveitä lapsia. Ja ovat onnellisia äitejä. Sekin on tosiasia. Joten mistä tässä kiistellään?

Ehkä JUtalla on muutakin muisteltavaa keinutuolissa kuin räkänokkaiset kakarat. Tero

Komppaan myös Teroa. Valtiovarainministerin pesti on huippuluokan saavutus, varsinkin ensimmäisenä naisena Suomessa. Jos Jutta on niin fiksu, että noin pitkälle pääsee, hän osaa varmaan myös hedelmällisyysasiansa pohtia ja ratkoa ilman kaikkitietävien av-kaupankassojen apua ja myös ottaa selvää faktoista vähän muualta kuin av-raadin "mä oon paras ei kun mä" -huutokilpailusta:). Työssäni joudun päivittäin katselemaan teiniäitien kasvatustuloksia. Nelikymppinen "mummoäiti" (haloo, katsokaapa nykyajan nelikymppisiä, eivät ole kovin mummomaisia) on mielestäni ehdottomasti parempi, kypsempi ja vastuuntuntoisempi kasvattaja kuin parikymppinen bilehile. Ensisijaisesti tulisi ajatella lapsen parasta, eikä sitä mämämä haluun lapsen nyt vaikka ei ole rahaa eikä koulutusta eikä kasvatustaitoja eikä hyvää parisuhdetta lapsen kasvualustaksi.

lähdit siihen "mä oon parempi"-kilpailuun, kun käytännössä leimasit kaikki alle nelikymppiset äidit vastuuntunnottomiksi bilettäviksi köyhiksi, joilla ei ole hyvää parisuhdetta. Mun on kyllä äärimmäisen vaikea ottaa vakavasti tällaisia väitteitä esittävää ihmistä. Jos se on jotain "mä oon parempi"-läppää että toteaa raskautumisen olevan nelikymppisenä vaikeampaa kuin alle kolmikymppisenä, niin en kyl tiedä mitä enää voi sanoa ilman että se on jotain muiden valintojen arvostelua tai omaa pätemistä. Etenkin kun tässä ei kaikilla edes ole mitään ns. omaa lehmää ojassa.

Puit ajatukseni sanoiksi

Itse asiassa en lähtenyt - asia ei nimittäin kosketa minua. En ole nuori, enkä vanha äiti, eikä minusta ole sellaista tulossa. Ilmaisu "parikymppinen bilehile" ei myöskään leimaa millään lailla kaikkia alle 40-vuotiaita. Se leimaa parikymppisiä sossun elättämiä bilehilemammoja. Jaa mistäkö tiedän että ovat sossun elättämiä. Koska teen töitä heidän kanssaan.

Tosiaan, muutkin kuin pienten lasten äidit lukevat av-palstaa. Miksi? Koska tämä on loistavaa viihdettä. En edes tiennyt, että tällaisia ihmisiä on olemassa. Pöyristyttävää ja samalla jotenkin kiehtovaa. Olen elänyt harhaluulossa, että Suomi on fiksujen aikuisten naisten maa ja ihmetellyt sen pohjalta monia asioita. Enpä ihmettele enää.

Vierailija
86/88 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöntää, että raskaaksi on vaikeampi tulla yli kolmekymppisenä? Että riskit lisääntyvät, sekä raskaudessa, synnytyksessä että lapsen terveydessä. Ne ovat vain tosiasioita, turha niitä vastaan on kitistä. On paljon naisia, jotka tekevät lapsia nelikymppisenä, raskautuvat kerrasta ja saavat terveitä lapsia. Ja ovat onnellisia äitejä. Sekin on tosiasia. Joten mistä tässä kiistellään?

Ehkä JUtalla on muutakin muisteltavaa keinutuolissa kuin räkänokkaiset kakarat. Tero

Komppaan myös Teroa. Valtiovarainministerin pesti on huippuluokan saavutus, varsinkin ensimmäisenä naisena Suomessa. Jos Jutta on niin fiksu, että noin pitkälle pääsee, hän osaa varmaan myös hedelmällisyysasiansa pohtia ja ratkoa ilman kaikkitietävien av-kaupankassojen apua ja myös ottaa selvää faktoista vähän muualta kuin av-raadin "mä oon paras ei kun mä" -huutokilpailusta:). Työssäni joudun päivittäin katselemaan teiniäitien kasvatustuloksia. Nelikymppinen "mummoäiti" (haloo, katsokaapa nykyajan nelikymppisiä, eivät ole kovin mummomaisia) on mielestäni ehdottomasti parempi, kypsempi ja vastuuntuntoisempi kasvattaja kuin parikymppinen bilehile. Ensisijaisesti tulisi ajatella lapsen parasta, eikä sitä mämämä haluun lapsen nyt vaikka ei ole rahaa eikä koulutusta eikä kasvatustaitoja eikä hyvää parisuhdetta lapsen kasvualustaksi.

lähdit siihen "mä oon parempi"-kilpailuun, kun käytännössä leimasit kaikki alle nelikymppiset äidit vastuuntunnottomiksi bilettäviksi köyhiksi, joilla ei ole hyvää parisuhdetta. Mun on kyllä äärimmäisen vaikea ottaa vakavasti tällaisia väitteitä esittävää ihmistä. Jos se on jotain "mä oon parempi"-läppää että toteaa raskautumisen olevan nelikymppisenä vaikeampaa kuin alle kolmikymppisenä, niin en kyl tiedä mitä enää voi sanoa ilman että se on jotain muiden valintojen arvostelua tai omaa pätemistä. Etenkin kun tässä ei kaikilla edes ole mitään ns. omaa lehmää ojassa.

Puit ajatukseni sanoiksi

Itse asiassa en lähtenyt - asia ei nimittäin kosketa minua. En ole nuori, enkä vanha äiti, eikä minusta ole sellaista tulossa. Ilmaisu "parikymppinen bilehile" ei myöskään leimaa millään lailla kaikkia alle 40-vuotiaita. Se leimaa parikymppisiä sossun elättämiä bilehilemammoja. Jaa mistäkö tiedän että ovat sossun elättämiä. Koska teen töitä heidän kanssaan. Tosiaan, muutkin kuin pienten lasten äidit lukevat av-palstaa. Miksi? Koska tämä on loistavaa viihdettä. En edes tiennyt, että tällaisia ihmisiä on olemassa. Pöyristyttävää ja samalla jotenkin kiehtovaa. Olen elänyt harhaluulossa, että Suomi on fiksujen aikuisten naisten maa ja ihmetellyt sen pohjalta monia asioita. Enpä ihmettele enää.

Joo, ja mä teen epäsuorasti töitä kaikenikäisten sossunpummien kanssa, joista monet on äitejä.

Mun tekisi melkein mieli sanoa että "koskaan ei pidä aliarvioida ihmisten tyhmyyttä", mutta en haluaisi ihan niin ilkeäksi kuitenkaan ryhtyä. Tuollainen ajatus kuitenkin käväisi mielessä, kun kaikkien näiden lukemattomien tilastojen ja tieteellisten artikkeleiden jälkeenkin jotkut vaan jankuttavat että "kyllä MEILLÄ vaan minä ja äitini tultiin raskaaksi sen ja sen ikäisenä." Tajutkaa nyt hitto vieköön, että yksittäistapauksilla ei ole minkään valtakunnan roolia tässä tilastokeskustelussa. Kuten tilastot osoittavat, 5 % jopa 45-vuotiaista pystyy vielä tulemaan raskaaksi (ja onhan se viisi sadasta senikäisestä iso joukko ihmisiä jos laskee kaikki yhteen - näitä tarinoita löytynee siis lähes jokaisen lähipiiristä), mutta se 95 % sitten ei pysty! Eli omassa lastenhankinnassa ei kannata luottaa naapurin Pirjon äidin kokemuksiin raskaudesta vanhemmalla iällä, jos haluaa maksimoida omat mahdollisuutensa tulla raskaaksi.

Puuh. Parhaani yritin, mutta pahaa pelkään, että tähänkin tulee taas vastaus tyyliä "kyllä MÄ vaan..."

Vierailija
87/88 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olettamus, että Urpilainen ja hänen miehensä eivät olisi edes yrittäneet lasta. En löytänyt mistään tietoa, kauanko ovat olleet yhdessä, mutta onhan lapsen yrittäminen saattanut alkaa jo vuosia sitten, mutta ei vain tärppää.

Vierailija
88/88 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastattelussa Jutta sanoi, ettei lapsille ole vielä ollut hänen elämässään sijaa.

Ja voi nyt vesuvius, jos joku onnistuu näkemään jopa tällaisen keskustelun jonain "menestyneen naisen maahanpolkemisena" tai ns. uranaisten kritisoimisena. Huoh. Itse olen valmis jakamaan tietoni hedelmällisyystilastoista tasapuolisesti kaikille naisille, riippumatta asemasta. Tässä ei todellakaan ollut mitään henkilökohtaista nimenomaan Juttaa kohtaan, kaikki kunnia hänen saavutuksilleen.

Jos tilastojen esittäminen on sitä, että yrittää "vetää mattoa jonkun naisen alta", niin ei hemmetti. Jutta menestyneenä naisena varmasti kestää kuulla totuuden ottamatta sitä jonain henkkoht loukkausyrityksenä. Tuskin hän toivoo esim. gynekologinsa hänelle valehtelevankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan