en saanut sairauslomaa!!
olen vk 30 raskaana ja silloin tällöin supistuksia .. töissä hoitoalala paljon nostellaan ym potilaita jne.. kerroin kuika väsyny olen ja paikatkin särkee.. lääkäri sanoi lepäilet iltaisin ja töiden jälkeen ja otat panaolia!1 Wtf!!
Kommentit (8)
Olin raskaana myös hoitoalalla. Raskaksta vuodeosastotyötä kolmessa vuorossa. Tyydyin vain vihjailemaan, että melko raskasta alkaa jo olla siinä 30+ viikoilla kun lantiota särki eikä päässyt enää kyyristelemään niin helposti. Terkkari tai lääkäri ei kuitenkaan saikkua tarjonnut. Verenpaineetkin alkoivat hiljalleen nousta. Muutenkin oli jotenkin väsyttävä olo aina välillä.
No viikolla 34 todettiin sitten proteeinia virtsassa ja verenpaineet jatkoivat nousuaan. Jouduin osastolle ja lapsi syntyi raskausmyrkytyksen vuoksi viikko 36. Kyllä mä jäin miettimään olisko saikulla voinut ainakin hidastaa myrkytyksen kehittymistä aiemmin...
Jos vielä olen raskaana, aioin sitä saikkua pyytää. Ja eiköhän sitä sitten myös saa kun mulla tämmönen historiakin on.
Osastolla oli töissä kätilö, joka suunnilleen samanviikkoisena (reilusti alle 30) EI saanut sairaslomaa, vaikka joutui käytännössä jokaisen työvuoron aikana napsimaan Nifanginia (nopeavaikutteistas supistustenestolääkettä). Ja tosiaan se supistelu ei ollut hänellä mitään pientä nipistelyä, vaan sen näki ulospäinkin että käy kipeää ja hengityskin vaikeutuu...
no jos supistelu ei ole avannut paikkoja eikä johdu mistään tulehduksesta, niin ei se kyllä välttämättä ole sairasloman väärtti.
Tosiaan lääkärikään ei ole ajatustenlukija. Jos sulla on kaikki ulkoiset merkit (verenpaine, hemoglobiini, lapsen kasvu, kohdunkaula jne. ok), niin ei se lääkäri tietenkään sairaslomaa kirjoita varmuuden varoksi.
Jos sitten olet väsynyt ja kivut estää työnteon, niin kyllä se pitää ääneen sanoa. Vihjailu ei lääkärissäkään auta.
Meillä hoitotyössä olevat saavat heti sairauslomaa, jos supistaa.Työ on niin rankkaa, ettei turhia riskejä pidä ottaa.
sh
kay toisella lakarilla, aika pitkallakin raskaus jo
lääkäri reagoinut mitenkään, kun kerroit supistuksista? Lääkäri ei ole ihan tilanteen tasalla, jos työpaikalla ei onnistu kevyemmän työn järjestäminen niin sairaslomallehan tuossa tilanteessa pitäisi päästä.
Siis sanoitko ihan selvällä Suomella että haluan ja tarvitsen sairaslomaa lomaa loppuajaksi ennenkuin äitiysloma alkaa? Vai oletitko vain, että lääkäri lukee tahtosi rivien välistä?
tän miekin haluisin tietää..