Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkailee erolla riidellessä.

Vierailija
20.05.2011 |

Mä en voi käsittää tuota, on todella alhaista. On muutaman viime vuoden suuttuessaan ollut todella julma, ilmekin on juuri sellainen että haluaisi lyödä ja kovaa. Ei tosin ole koskaan niin tehnyt. 12 vuotta on oltu yhdessä ja lapsiakin on.

Olen lasten kanssa kotona ja se stressaa miestä. Rahan puute siis on hänelle ongelma, olen työttömänä ja saan 1400e käteen kuussa.

Olen eroperheestä ja kurkkua kuristaa nuo eropuheet. Itse olen päättänyt kestää aika pirun paljon ennenkuin eroa harkitsisin.

Mies tietää sen ja tuntuu, että käyttää sitä(kin) aseena.

Uhkaileeko muiden miehet erolla vai onko tuo ainoa paska maailmassa?

Lisänä, että on todella hyvä isä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta se sitten (onneksi) lähtikin! nykyinen ei onneksi uhkaile.

Vierailija
2/9 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ero. Hommaa paperitkin jo valmiiksi että tulee vähän konkretiaa kehiin.

Ei tuollaista uhkailua tarvtse kenenkään kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tiesin että hätäännyn siitä. Hän alkoi käyttäytyä muutenkin tosi törkeästi. Pari vuotta siedettyäni törkeää kohtelua ilmoitin, että tää olis tässä ja kämppää olen menossa katsomaan. Niin ja lapset jää mulle. Mies säikähti tosissaan.

Olin ihan oikeasti siis lähdössä en vain uhkaillut. Mies lupasi olla parempi mies ja haki itselleen apua (karsea käytös johtui osittain mt-ongelmista). Nyt on mennyt jo melkein vuosi hyvin :)

Vierailija
4/9 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu miehellesi tuosta, että se satuttaa sinua kun uhkailee erollla. Puhu siis silloin kun ette enää riitele. Meillä ollut toisinaan samanlaista, ja kestää aion minäkin. Niin ja sitten kun en kestä, tulee mies yllättymään. Meillä miestä häiritsee se että tietää minun pärjäävän ilman häntäkin.

Vierailija
5/9 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-mies harrasti samaa asiaa tarpeeks monta vuotta...lopetti kyllä...mutta takaraivoon jäi. No viime syksynä jätin sen, eikä äijä tienny yhtään mistä kyse...vakavilla asioilla EI pidä leikkiä!

Vierailija
6/9 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteen. Olisi pelottavaa heittää erouhkaukseen vastaus, kun pelottaa oikeasti että joutuisin johonkin asumaan, mihin en tahdo.

Enkä voisi elää ilman lapsiani viikkoa. Vai onko nykyään automaattista se viikko äidillä viikko isällä-systeemi? Mieshän vaatisi lapsia erossa itselleen. Ei toki saisi kokonaan, mutta puolet?

Ja kolmanneksi, haluaisin lasteni elävän aikuisiksi ilman vanhempien eroa.

Aina riidan jälkeen menee pitkä tovi ihan ok, mutta se erouhkaus vaan siellä jossain odottaa tuloaan :(

Lasten aikana ei ihan kamalasti riidellä.

Ap

Vierailija
7/9 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että menisin ihan itse laittamaan eron vireille.

Kun se seuraavan kerran uhkailisi, sanoisin että asia on hoidossa. Kävin jo täyttämässä käräjäoikeudessa lapun, perästä kuuluu.

Vierailija
8/9 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellainen ei voi olla hyvä isä, joka aiheuttaa lastensa äidille koko ajan tahallaan pahaa mieltä. Hyvä isä ajattelisi lapsiaan.

Hän näkisi asiat kokonaisuutena. Sen,että jos hän kiusaisi lastensa

äitiä, lapsillakin olisi paha olla.

Vierailija
9/9 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei saisi ottaa eroa esille, jos itse miettii sitä? Oletteko te tähän vastanneet jotenkin sitä mieltä, että erosta ei saisi puhua, eikä ole sallittua pohtia haluaako enää elää vastapuolen kanssa? Että kostoa vaan kehiin, jos toinen on miettinyt eron mahdollisuutta? Onko niin sietämätöntä ajatella, että toinen on ehkä kyseenalaistanut suhteemme ikuisen jatkumisen?

Pitäisikö eropaperit sitten vain pamauttaa naaman eteen ilman ennakkovaroituksia? Eroajatukset voivat nousta pintaan riidan hetkellä, jos arki on vuoristoratatyyppistä, eli hyvät ajat - helvetillisen huonot ajat -meininkiä. Hyvän hetken tullen sitä haluaa vain vaalia ja uskoa parempaan, mutta kun taas kaikki paska on valloillaan, ajattelee, että ei näin voi jatkaa.

Ap:n miehen kohdalla ihmetystä herättää kyllä se, että (ainakin ap:n mukaan) ongelma on vaimon työttömyys ja rahapula. Kuulostaa hiukan vähäpätöiseltä ongelmalta, kun moni nainen hoitelee lapsia kotona kotihoidon tuen turvinkin pitkään, ja sinnitellään köyhyysrajalla. En kuitenkaan päässyt selville tai lukenut riittävän tarkkaan ymmärtääkseni mitä riidat käsittelevät oikeasti. Miehen käytöksestä kuitenkin selvästi kuvastuu jonkinlainen patoutuneisuus ja viha. Ap ja hänen miehensä itse joutuvat selvittämään mistä tuo kaunaisuus johtuu. Kannattaisi suunnata parisuhdeterapiaan, että saisitte keskusteltua asianne halki.

Itse olen "uhkaillut" miestäni erolla useita kertoja, ja ainoastaan silloin, kun olen oikeasti joutunut pohtimaan eron todennäköisyyttä. Aika kuvaavaa on tässäkin se, että mies on vastannut usein jotain täysin ylimielistä ja sanani mitätöivää, vaikka itse olen täysin vakavissani miettinyt eroa. Sellainen on uskomattoman turhauttavaa ja alentavaa! Voi olla ainoa keino saada toinen yrittämään jossain vaikeita ongelmia tuottavassa asiassa hieman enemmän, kun kertoo suoraan, että ero on edessä elleivät asiat muutu. Yhdessä vaiheessa sain mieheni lopulta ymmärtämään, että ero on ihan oikeasti hyvin lähellä, elleivät tietyt asiat muutu, ja johan alkoi lopulta muutosta tapahtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan