Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ ♥ PUOLUKAT TI-PINOON ♥ ♥

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskimmäinen ois noussu jo ennen viittä ylös ja katsomaan filmiä, sain venytettyä kuitenkin vähän ja nyt ollaan koko porukka ylhäällä, yleensä kun nukutaan sinne yhdeksän paremmalle puolella. =) Vauva rintamalla ei mitään uutta. Ihana ois sitä pientä nyyttiä taas hoitaa, pitää sylissä pienen pientä nyyttiä ja haistella vauvatuoksua ja pusutella pehmoista ihoa ja tuijottaa sitä pienen pientä ihmettä ja täydellisyyttä. :) Äh, tahtoo vauvan! Mutta mies on kylmä kuin jäävuori, ei minkäänlaista hellyyttä edes osoita ettei vaan satu vahinkoa. Ens viikolla ne " varmat päivät" varmaan olis mutta hyvä jos sais touhuiltua jo tällä loppu viikolla.

Vierailija
2/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Eilen oli vähä kiirus päivä enkä ihan ajatuksella tainnut lueskella pinoakaan illalla kun nyt huomasin monta huomautettavaa asiaa...

[b]Dorinda:[/b] Voi ei mitä mies meni sanomaan... Ymmärrän että on tyhjä pää ja alkaa toiveet hiipumaan... Mitä ne ulkopuolisetkin siihen sekaantuu?!? Jaksuja! *kismittää*

[b]Miitsu:[/b] Tuo isoisälle-kortti on tosi mahtava isäinpäiväidea! Ihan oikeesti! Mää vaadin sua tekemään niin! Aattele nyt kuinka mielissään isukkis ois, ja harvon on mahollista tehä moista!

[b]G:[/b] Minäkin tykkään leipoa kyllä, mutta aika on rajallinen, joten aika harvon tulee tehtyä mitään. Toisaalta on myös se, että luultavasti söisin ne itse. Olis mukava leipoa aina kun vieraita tulee, mutta en sitten kuitenkaan kerkeä ja käyn vain kaupasta ostamassa jotain... Tein taannoin anoppilassa aivan ihanaa karpalovalkosuklaapiirakkaa! Onko kukaan kiinnostunut? Se oli tosi hyvää, se oli sellanen " juustokakkku" eli keksipohja ja sitten se " hyytelö" ja marjat päälle. Voi tehä myös puolukoista ja varmaan muistakin marjoista.

[b]JJ:[/b] Tuuhan sitten kertomaan neuvolareissun kuulumiset! Vielä palaan siihen jääkarhumyssyyn, tänään vasta luin se ohjeenkin ja sehän vaikutti aivan ylihelpolta ja nopealta tehä! Ja sieluni silmin jo nään kuinka suloinen siitä tulee! Ehdottomasti aion moisen tehä, tosin mulla alkaa olla jo " jonossa" töitä jos jonkin verran...

Eilen katottiin miehen kans [b]Onnen varjot[/b]. Tykkäsin kovasti. Vaikka kertokin lapsettomuudesta niin ne kaeskustelut siinä elokuvassa oli täsmälleen kuin meiän keskusteluja ja mieskin tökki mua koko ajan, että kuuntele nyt, kuulostaako tutulta... Aiemminhan mää aloin itkeen jo siinä alussa kun elokuva ei ollut vielä etes alkanut kun siinä oli niitä vauvoja... nyyh... mutta nyt pystyttiin kattoon se vihdoin kokonaan, ja mulla tulikin itku vasta siinä uskottomuus-kohtauksessa. Minä olen pieni ja herkkä että en kestä enkä halua tietää maailman pahuudesta... Loppuleffa menikin nyyhkyttäessä, mutta tykkäsin kovasti!!! [b]Oletteko muut katsoneet ja mitä tunteita teissä herätti?[/b] Valitettavasti se ei mieheen kuitenkaan juurikaan vaikuttanut, niinku olisin toivonut...

Ekka kerran mies on kommentoinut näkemiään vauvoja sulosiksi, mikä on varmaankin EDISTYSTÄ! Ei tosin tuon elokuvan vauvoja vaan kun näytin viikonloppuna ottamiani kuvia siskonpojasta, kehu kovasti kuinka sulonen ja hyvä ilme, tosi hyvä kuva, ym...

Ja nyt töiden pariin! Mukavaa tiistaita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele: Meidän piti mennä katsomaan toi leffa duunin kanssa, mutta mä en sitten uskaltanutkaan mennä, kun pelkäsin et itkisin vaan siel leffassa... :) Mutta haluan ehdottomasti nähdä, joten pitääpä vuokrata!

Oma vointi on ehkä jo parempi kun jaksan pystyssä olla, mutta nyt lähti 11. päivä yskimistä käyntiin... :( Koulusta olen nyt ollut 1,5 vkoa pois... en ois uskonu et venyy näin pitkäks.

Ihanan uutisen kuulin ystävältäni...hän sai haamun :) toista lastaan nyt odottaa...

Hannele...oletteko sitten miettineet mihesi kanssa koska aloitatte tuplailun? Hii, ois kiva jos päästäis jännäilee sun kaa samaan aikaan :)

Vierailija
4/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Onhan meillä kättä väännetty siitä alottamisesta ja mies on suostunut ens kesän alotukseen! =o) Mites teillä, mimmonen aikataulu olikaan?! Päästäänkö jännäileen yhtä aikaa?!

Joo, kyllä se minusta oli todella kattomisen arvonen leffa ja kun vielä ittelle oli niin läheinen aihe...

Vierailija
5/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollaan ja pomo hönkii niskaan niin nopeesti vaan kirjotan: Onnenvarjoja en oo viel nähny mut tarkotus ois kattoa se tässä pikapuolin: saas nähdä mille tuntuu, aihe on kuitenkin niin läheinen mut just nyt ei ihan niin ajankohtainen. Haluan sen kuitenkin nähdä ja niagara on varmasti täällä valloillaan...

Hannele: joo, isälle annetaan kortti jos vaan mies suostuu että silloin voi jo kertoa: viikkoja kuitenkin ihan hyvin jos sinne asti päästään!! Tekis niin mieli taas alkaa huutelee mutta parempi viel pitää maltti: varmaan samaan aikaan sitten kerron äidilleni ja anopille, musta kaikilla isovanhemmilla ois oikeus tietää samaan aikaan!! Ihana sun mies kun pystyi samaistumaan elokuvaan: varmasti miettii siis aihetta enemmän kun kehtaa ääneen sanoa!!!

Mä oon ihan jossain usvassa leijailemassa, mitään järkevää ei liiku päässä joten koitan keskittyä tähän työntekoon :)

Vierailija
6/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieläkin se puolukkapuuro tekemättä. Mies kotiutui sen verran myöhään ja kaipasi sen verran paljon hellyyttä, etten sitä puuroa enää su-iltana jaksanut alkaa sekoittelemaan. Ja ennen kotiutumista en aloittanut, kun en tiennyt, jos tulee kiire lähteä hakemaan sitä jostain. Sitten eilinenkin hurahti, kuten maanantait aina - ei jaksa tehdä illalla mitään. Josko tänään uudella innolla!?

Oon muutes huomannu, että täällä puhutaan " varmoina päivinä" kahta täysin päinvastaista asiaa. Perinteisestihän (?) sillä kai on tarkoitettu päivää, jolloin ei tarvita ehkäisyä, eikä silti tulla raskaaksi, mutta Leijona taas näytti käyttäneen sitä täysin päinvastaisessa merkityksessä...

Leipomisesta: Mä kanssa tykkään leipomisesta. Aika vähän vaan tulee tehtyä. Meillä kyllä mieskin syö, mutta jos jotain herkkuja on tarjolla niin liikaa tulee sitten itsekin mussutettua ja mulla kun kaikki näkyy heti kiloissa niin parempi olla sitte vähemmällä leipomisella. Mutta jos vieraita tulee niin ehdottomasti kotona tehtyä ja vain ääritilanteessa kaupasta valmista. Taitaa muuten olla tän " marttakerhon" vakioharrastuksia käsityöt ja leipominen :-)

Mä aina ihan kateellisena luen noista joka toisen päivän ässäilysuunnitelmista. Meillä kun nykyään puuhastellaan niin kovin harvakseltaan ja nyt tuplailun myötä mua itteäni on alkanut jotenkin jännittään enkä sitten ookaan ehkä valmis just sillä sekunnilla kun mies haluaa ja sit tulee suorituspaineita ja menee koko homma ihan pieleen. Pitäis kai vaan useemmin päästä touhuilemaan niin ei sit ois niin suuria odotuksia joka kerta eikä menis homma pieleen suorituspaineiden takia. Nyt sitten vielä piinailua tää viikko vaikka ihan varma oonkin, ettei meille heinänyyttiä vielä ole tulossa.

Pitäs kanssa alkaa noita joululahjoja miettimään. Parit sukat on jo valmiina, mutta kummilapsille (kolme tyttöä) pitäisi keksiä jotain ja toki miehellekin muutakin kuin se lupa ostella työkaluja. Ja vanhemmillekin varmaan pitää jotain muuta keksiä kuin isovanhempijuttuja... Täytyy vaan etukäteen vähän miettiä että mikä ois kiva, kun ei musta oikein kaupoissa kiertelijäksi ole. Siellä hylkään kaikki ideat heti alkuunsa. Valmiin ostoslistan kanssa on paljon helpompaa.

No joo, välillä ehkä vähän töitäkin taas. Tästä päivästä tulikin paljon eilistä kauniimpi - harmi vaan kun pitää koko valoisa aika istua sisätiloissa.

Vierailija
7/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haanele: Me ei olla keskusteltu mistään ajankohdasta vielä vaan mä oon ehdottanu, et jos jättäisin ehkäisyn huhtikuussa... Sithän siin ois fiksuu pitää välii yksi kierto ennen ku aloittaa niin kesäkuulle --> se menis se aloitus :) Saapa nyt nähdä ton gynen jälkeen...sit luulen et voidaan jo tosissaan keskustella tosta et millon voitais aloitella... Mutta näillänäkymin aloitettais varmaan samoihin aikoihin :)

Voidaan tehdä semmonen yhteinen aamukampa :) Kuinka monta päivää on kesään... Mun luokkakaverikin on samoissa aikatauluissa sit mukana... Pitää varmaan ottaa tää tuleva talvi nyt niin, että osais elää sillai et miten ei sit lapsen kanssa enää eläis... tarkoitan että kiinnittää paljon huomiota itseensä ja mieheensä ja parisuhteeseen..nauttia niistä ja nauttia vielä omasta vapaudesta, koska sitten joku päivä se elämän rytmi muuttuu ja kivahan se on, että muuttuu.

Vierailija
8/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][b]Essi:[/b] Huomannut olen myös tämän " varmat päivät" -jutun mutta ehkä ne juuri siks on lainausmerkeissä. Olen jo aikaisemminkin koittanut huhuilla että niille muutamalle hedelmällisimmille päiville pitäs keksiä joku lyhykäinen nimi, jota ois helpompi käyttää... Onnea teille tuplaukseen ja koitahan olla ottamatta paineita!

[b]Jaanica:[/b] Juu vähä kivaa ku meillä lähes sama aikataulu! Minäki oon aatellu että nyt pitäs tehä kaikkea sellasta mitä ei sitten voi... No tuo kutominenhan on sellasta, koska sitten ei oo enää aikaa tuollaiselle harrastukselle, ainakaan niin paljon. Ja sitten ois ihana käyä sellasissa paikoissa missä ei sitten voi... Ulkomaanreissullakin ois kiva käyä!

Mulle muuten jo vuos sitte gyne sano että tehkää lapsi... Ja näin jälkikäteen huomaan että sillon mulla ei vielä ollut vauvakuume (mää en oikeen tarkkaa tiiä koska se alko), koska en ottanut tosissaan ja nyt kun haluaisin ottaa sen tosissaan niin mies vaan naureskelee koska ei sekkään ottanu sitä tosissaan. Se oli kieltämättä omituinen neuvo, gyne oli miespuolinen ja ulkomaalainen, joten aattelin että ehkä heiän kulttuurissaan on täysin erilaista tässä asiassa, lapset tehhään nuorempina jne. Mutta tosiaan sehän oli ammattilaisen neuvo!!! Mulla oli sillon ihan älyttömiä kipuja joihin ei koskaan löytynyt/etsitty syytä, tämä kyseinen gyne meinas että paikat on vaan niin tiukat ja synnytyksen jälkeen kyllä " rentoutuu" . Näin jälkikäteen oon miettinyt että johtuisko endosta. Kukaan ei sillon puhunut siitä mitään enkä itse tiennyt moisesta.

Joululahjaideoita: mää meinasin ostaa lapsukaisille esim. pienet kastelukannut tai pienet kottikärryt, jotka satuin lelukirjassa näkemään... Siskolla 3vuotias on varsin innokas puutarhuri joten varmasti olis mieluisat. Ja myös toisille lapsille olis mieluisat mutta en tiiä vihtiikö samoja ostaa, vaikka eriperheisiin menis kyllä...

Vierailija
9/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=slateblue] Voi kamala ku väsyttää... äkkiä raapustan neuvolakuulumiset ja sitten nukkuun!

verenpaine, pissa ja hemppa ok. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, ihan niinkuin pitääkin :) Sf-mitta kasvanu huimaa vauhtia --> 24cm. Hieman yli keskikäyrän tällä kertaa. Vauvan sydänäänet 145+ eli samoissa suunilleen kuin ennenkin. Paino noussut taas, mutta ei niin paljon kuin viimeksi *jee* Eipä siellä sitten muuta. Nyt otettiin seuraava aika sitten ilta-aika, että mieskin pääsee edes yhdesti neuvolaan mukaan.

Pakko kertoa tähän mitä mies eilen puheli vauvalle. " Siellä äidin sisällä on ihana olla, kyllä mää tiedän" :D :D Hitto, en voinu ku nauraa *heheh* Huumorimiehiä, niin minkäs teet xD Uus lempinimikin tuli vauvalle samalla kertaa ja siis miehen suusta: Tuutti :)

JJ rv 26 + Tuutti [color=deeppink]♥

Vierailija
10/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun hellyttävä toi sun mies JJ...=) ja vielä huumorimies, hyvä paketti kertakaikkiaan!

Toi munkin mies on kyllä ajoittain niin halipulainen ja lepertelee sillai sopivasti, ett oon ihan varma ett kun mahassa vaavi, niin se lepertelee sille " alkujärkytyksen" jälkeen jatkuvasti.

G: Mäkin oon melko kova leipomaan, itse en niinkään välitä noista herkuista mut miehelle pitää tehdä lähes kuukausittain pullaa ja hän ne sitten melkein kaikki syökin, itse saatan ottaa pari, en oo niin pullan ystävä. Se on miehillä niin helppoo, kun missään ei sit kuitenkaan näy se pullailu, kun toi munkin mies harrastaa niin paljon kaikenmaailman pallon perässä juoksentelua. ootteko muuten JJ ja Miitsu tietoisia, ett raskausaikana suositaan just noita hiivapohjaisia leivonnaisia, jos iskee makeannälkä?

Eilen aloitin jo toisen vaaleanpunaisen lapasen kutomisen, voi että ne on nopeet tehdä ja niin suloiset. tossa novitan wool langassa oli vauvan nutun ja myssyn teko ohje, onko kukaan tehnyt?? kuvassa näyttää ainakin ihan kivalta. Jospa tekis vaikka seuraavaks ne. ootte tartuttanut muhun oikein kunnon neulomiskuumeen nyt=)

Oonko muuten kertonut, mitä mies aina sanoo kun tuun koneelle...? =)

no niin ja taas www. vauvakuumefoorumi. riippuvuus. net...heh...mua niin huvittaa. oon monta kertaa houkutellut ett tulisit nyt vähän kattoo ja lukenut sille ääneet tuota miesten palstaa...voi luoja siinä oli hullu kun kaks miestä keskusteli ett mahtuuko rattaiden alle kaljakori ja toinen oikein asiantuntevasti sit, ett mahtuu jos ottaa tietyn määrän pulloja pois.... olikohan ihan vitsillä laitettu, mut toisaalta kuka mies viittis leikillään täällä sivuilla chattailla??

Illalla ois pumppi, ei millään jaksais lähtee...

G: Haluutteko miehen mukaan synnytykseen ja ootteko miettinyt mitä kivunlievitystä haluutte??

Mies ehottomasti mukaan, pakko =) paljon oon lukenut tutkimuksia tosta epiduraalista ja välilihan leikkauksesta...ettei enää tarviis leikata niin usein mitä sitä loppujen lopuks leikataan, eli turhia leikkauksia... Ite oon kuullut valtavan hyvää palautetta tosta spinaali puudutuksesta, joten nyt ajattelen ett voisin pyytää sen ja sit tyyliin jonkun ponnistusvaiheen puudutuksen esim. paracervikalin... Mikkelin keskussairaalan anestesialääkärikin sanoi että synnytyskin on nykyään mennyt naisilla liian helpoksi kun on spinaalipuudutus...saatanan sovinisti sika sekin, mut jos pitää paikkaansa ett hyvä lievitys, niin voisin kuvitella ottavani.

Entä Imetys: Jos imetys onnistuu vaivatta, niin kuinka kauan haluisitte imettää??

Riippuu tietty hirveesti vauvan tarpeista, riittääkö sille annettu rintamaito...Pitäishän sitä yrittää rm:lla pärjätä mahd. pitkään, mut en usko et musta tulee kuitenkaan sellainen äiti, joka antaa lapsukaisen vielä kaksvuotiaanakin käydä hörppimässä tissiä... vois kuvitella ett ainakin puolen vuoden ikään ois hyvä ja terveellistä päästä.

Vierailija
11/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi: Meillä oli esikoista yrittäessä toi joka toinen päivä ässää -tyyli, mutta nyt kolmannen syntymän jälkeen ollaan menty tyyliin pari kertaa kuussa... Ennen mä olin se joka olis halunnut kahdesti päivässä, mutta nyt on ihan hauskaa olla välillä " normaali" nainen, jota miehen pitää vähän lämmitellä :) Ollaan kyllä monesti naureskeltu meidän " intohimoille" . Toisaalta tällainen vaihe on tuonut ihan uuden läheisyyden ulottuvuuden ja ässäkin on jotenkin hauskan leikkimielistä. Mutta luulenpa että kun imetys loppuu ja hormonitoiminta palaa entiselleen niin miestä taas viedään makkariin :) Taitaa silläkin olla jo vähän ikävä entistä minua...

JJ: Aika hyvä! Sitten kun mukelo on vähän isompi, mies voi kokeilla metsästää sydänääniä tyhjällä vessapaperirullalla. Oma mieheni onnistui siinä kun sahasi rullaa vähän lyhemmäksi ja kuulosteli niiltä kohdin, mistä terkkarikin äänen parhaiten löytää (eli ihan loppuvaiheen juttuja...)

Leipomisesta: kirjoitin jo eilen tykkääväni leipomisesta, mutta en vierasta pakastepulliakaan. Meidän miesväki on varsinaisia pullahiiriä eikä aina jaksa vääntää taikinaa. Varsinkin euroshopperin isot pyöreät pullat ovat meillä suosiossa, kun tekee niihin voisilmän. Nam! Ja kyllä, Hannele, karpalojuustokakku kuulostaa ihanalta! Laitapa ohjetta...

Synnytyksestä: Onhan noita juttuja hyvä miettiä vähän etukäteen mutta mitään valmista suunnitelmaa ei kannata tehdä eikä kaikki jutut sovi kaikille. Mulla päättyi eka synnytys sektioon, jota ennen kärsin hirveissä tuskissa puoli vuorokautta ihan ilman kivunlievitystä kun en pystynyt kivuiltani puhumaan enkä edes huutamaan apua... Aluksi sain ilokaasua ja se auttoikin, mutta menin kätilön mielestä liian tokkuraan ja hän laittoi sen pois. Kohdunsuu vain jumitti kahdeksaan senttiin ja lopulta olin niin puhki etten olisi edes jaksanut ponnistaa vaikka olisi auennutkin. Spinaalipuudutus joka annettiin sektiossa tuntui kyllä taivaalliselta kun lopetti tuskan heti, mutta siitä johtuva horkka oli aivan kamala. Toinen synnytys oli tosi helppo verrattuna edelliseen, mutta ponnistusvaihe kesti tunnin ja oli kamala. Sain jossain välissä epiduraalin, mutta se ei auttanut ja sain siitä ihan järkyttävän syyhyn. Valokuvissakin naama on ihan verinaarmuilla raapimisesta... Kolmannen avautumisvaihe oli taas melkein yhtä paha kuin ensimmäisen ja törttöilin ilokaasun kanssa. lopulta olin sitä mieltä että syyhykin on parempi kuin tämä tuska ja pyysin epiduraalin. Mutta ihme ja kumma! Kun fentanyylimäärä puolitettiin, ei tullut kutinaa ja toimi loistavasti! Käytin tosin lisäksi ilokaasua pahimman supistuksen aikana, mutta ponnistusvaihekin sujui epiduraalin ansiosta helposti ja nopeasti. Enpä tiedä mitä olisi listalla mahdollisessa neljännessä synnytyksessä...

Imetyksestä: Olen aina ajatellut imettää vuoden vanhaksi. Esikko olisi halunnut lopettaa puolivuotiaana, mutta sinnittelin kymmenkuiseksi. Tosikko lopetti täysin jo nelikuisena eikä ylipäänsä pitänyt imemisestä, ei edes tuttipullon. Kolmas käy tissillä vieläkin miljoona kertaa päivässä ja ikää 1v4kk. En jotenkin saa lopetettua. seuraava etappi on että lopetan ennen kuin alkaa sanallisesti vaatimaan tissiä, mikä tarkoittaa ehkä että tämän vuoden aikana...

Muuten, toinen ystäväni sai eilen pikkuisen pojan, 3600g ja 51cm! Pääsen huomenna katsomaan :)

dorinda&c

Vierailija
12/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mää oon tehny ne Novitan Wool-lankakerässä olevat nutun ja myssyn! Tuli tosi hyvät! =o) Tein mintunvihreästä molemmat. Tein myös sukat ja lapaset siitä langasta ja vieläkin olis lankaa jälellä (valkosta). Tosin niitä reunoja en virkannut siinä nutussa muuta ku pääntien. Mutta ihan siisti. Tosin tietysti kotona kommentoivat että " ihan Hanneleen tekemän näköinen" ! Ne oli muuten myös melko nopeat tehä!

Vierailija
13/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][b]VALKOSUKLAINEN KARPALOKAKKU[/b]

[u]Pohja:[/u]

180 g digestivekeksejä

75 g sulatettua margariinia

[u]Täyte:[/u]

2 dl kuohukermaa

250 g maitorahkaa

130 g valkoista suklaata

½ dl sokeria

3 liivatelehteä

2 rkl kiehuvaa vettä

(3 rkl siirappia)

[u]Koristeluun:[/u]

2,5 dl karpaloita tai puolukoita

3 dl mehua

2 dl hyytelösokeria

Jos kakusta haluaa jouluisen niin digestivekeksien tilalle piparkakkuja ja mehun tilalle glögiä

1. Vuoraa pyöreän halkaisijaltaan 24 cm irtopohjavuoan pohja ja reunat leivinpaperilla.

2. Hienonna keksit. Lisää sula margariini ja painele seos vuoan pohjalle. Laita vuoka jääkaappiin täytteen valmistamisen ajaksi.

3. Pane liivatelehdet kylmään veteen likoamaan.

4. Vaahdota kerma. Sulata valkosuklaa ja sekoita se hieman jäähtyneenä kermavaahdon joukkoon. Lisää maitorahka ja sokeri.

5. Purista pehmenneet liivatelehdet vedestä ja liota ne tilkkaan kiehuvaa vettä. Kaada liivateseos ohuena nauhana täytteen joukkoon. Sekoita hyvin.

6. Levitä täyte vuokaan. Anna hyytyä jääkaapissa vähintään pari tuntia, mieluiten seuraavaan päivään.

(7. Valuta kakun pinnalle ohut kerros siirappia, jonka ei ktarvitse peittää koko pintaa.)

8. Kiehauta mehu kattilassa. Lisää hyytelösokeri kiehuvaan nesteeseen. Kuumenna uudelleen ja siirrä pois levyltä.

9. Levitä jäiset marjat kakun pinnalle. Lusikoi mehukiille marjojen päälle tasaiseksi kerrokseksi.

10. Anna hyytyä jääkaapissa puolisen tuntia.

11. Poista varovasti vuoan reunat, pohja ja leivinpaperi kakun ympäriltä.

Vierailija
14/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]sinne sähköpostigalleriian kuvan kutomuksistani. Golda, siellä on myös se nuttu ja myssy.

Hei, pakko vähän tilittää, ette usko mitä mulle sattu tänään! Tuossa naapurissa asuu aasialainen pikkupoika, ikä noin 10-12 v. Ei osaa suomea tai englantia, joten kommunikoida ei voi. Kovasti mua aina tervehtii ja on pussannu käelle ja halannu ja pussannu poskelle. Raukka pieni taitaa olla ihastunut. Pidin sitä hyvin viattomana pikkupoikana joten halasin aina takasin ja hymyilin ja kumarruin alemmas kun pussas käelle/poskelle (nosti aina käet ylös merkiksi että haluaa halata). No se siiät viattomuudesta, tänään töistä tullessa poltti tupakkaa, eikä siinä vielä kaikki. Änkes samaan hissiin ja kun olin nousemassa hissistä niin nosti taas käet ylös joten kumarruin ja halasin sitä vaantämäpä ei pussannutkaan poskelle vaan suulle ja yritti työntää kieltä mun suuhun!!! Mää oon ihan järkyttynyt. Eiköhän kohta ovikello soinut, kävin kattoon ovisilmästä ja sielähän se metrin mittainen tappi seiso. Juho meni ovelle ja siellä se seiso joku muovikkukka käessän. Oli hämmentynyt kun mua ei näkynyt ja lopuksi sanoi että soriii... ja lähti pois. Huh, uskokaa tai älkää mutta määen uskalla kohta liikkua ulkona yksin, syynä joku himskatin 10-vuotias! Tästä lähin en kyllä kumartele...

Vierailija
15/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=slateblue]Mies lähti kärppämatsiin, joten mä saan ihan itekseen viettää iltaa täällä. Ajattelin käydä saunassa ja poltella sitten tunnelmallisesti kynttilöitä. Päivällä sain myös ajatuksen, että teen illalla sellasen pizzapuffet-tyylisen salaattipuffetin. Eli leikkelen kaikkia eri raaka-aineita kippoihin ja niistä saa sitten rakentaa itelle mieleisensä salaatin. Kermaviilikastiketta teen sitten kyytipojaksi. Ostin stokkalta kaikkia herkullisia aineksia, mm. ananasta, tomaattia, kurkkua, kaalta, raejuustoa, etikkapaprikoita, oliiveja (yäk, en ite syö) jne. Mä oon ihan salaattihullu, joten tuommonen puffet-tyylinen juttu sopii mulle kuin nyrkki silmään :)

Erehdyin tänään stokkalla kierteleen vauvanvaatepuolella ja huh-huh, että siellä onkin ihania vaatteita ja leluja. Talvipukua kattelin kans mutta oli kyllä niiiiiiin hinnoissaan, että en taida ekaa pukua sieltä hankkia. Merkki maksaa, mutta joku raja siinäkin. Tuskin kannattaa ostaa sadan euron pukua vauvalle, joka ei ehdi sitä edes käyttämään kuin muutaman kerran.

Mutta ihania vaatteita siellä oli hinnoista huolimatta. Muutamat ihan edullisiakin ja kyllä voin sanoa, että kunhan tästä vaan innostun oikeen, niin tulee sieltäkin muutama vaate ja lelu hankittua.

[b]GOLDA:[/b] Hyvä kun tartutettiin suhunkin neulomisvimma :) Mä oon kans neulonu jo vaikka mitä puolukoiden voimalla ;) Aika moni sukulainen saa villasukat tänä vuonna joulupaketista. Yks kaverikin oikein tilas multa sukat pakettiin, kun ei kuulemma itse osaa kutoa.

Mä en tienny tota, et suositaan raskaana ollessa hiivapohjasia leivonnaisia. Kiitti tiedosta!

[b]DORINDA:[/b] Juu, neuvolan antamassa kirjasessa on kans tuo wc-paperirullalla kuuntelu. Mä kans en oikeen usko, että esim. tässä vaiheessa kuulus oikeen mitään. Pitää oottaa sinne isommille viikoille.

[b]HANNELE:[/b] Ihanalta kuulostaa tuo sun kakun ohje. Taidan ristiä sen Hannelen kakuksi :)

[b]G:[/b] Mä olin ennen ihan absoluuttinen siinä, et miehen ON tultava synnytykseen, pestävä vauva ja katkastava napanuora jne. Nyt oon kuitenkin ajatellut, että en ala painostaan enkä luomaan mitään pakkopullan tuntua miehelle asiasta. Mies on kyllä jo ajat sitten sanonut, että ehdottomasti haluaa tulla synnytykseen ja pestä omansa. Ja se on ihana asia. Mutta koskaanhan ei voi tietää jos miehelle tulee vaikka huono olo synnytyksessä. Silloin en ala kyllä kiljuen vaatimaan, että " peset kyllä tämän vauvan kun kerta olet luvannut" vaan ihan haluan mennä tilanteen mukaan. Me ollaan jo alustavasti juteltu, että mies tulee synnytykseen, mutta pitää ottaa huomioon myös se tilanne siellä synnärillä. Mennään sitten sen mukaan :)

[b]KIVUNLIEVITYS:[/b] Oishan se ihana saada kaikki maholliset, että hädintuskin tietäs synnyttävänsä. En oo mitään vaatimuksia itelle asettanu, enkä kauheena päättäny mitä lievitystä haluan. Katon sitten senkin ihan tilanteen mukaan.

[b]IMETYS:[/b] Jos vaan maitoa tulee riittävästi (toivottavasti tulee!) niin tottakai imetän. Mieluiten mahd. pitkään mutta ei tietty ihan kouluikään ;)

[b]NEUVOLASTA VIELÄ:[/b] Oli muuten taas eri lääkäri mulla neuvolassa. Ihan liukuhihnalta teki hommat ja ei siinä valehtelematta mennyt kuin enintään 10min kun tutki, kuunteli ja mittas. Tuli vähän sellanen " anteeksi-kun-olen-täällä" meininki... onneksi oli sentään sama neuvolatäti, joka siis aluksi mittas hempat jne. Mutta joops, tärkeintä on se, että kaikki oli ok niin mulla kuin Tuutilla :)

JJ rv 26 + Tuutti[color=hotpink]♥

Vierailija
16/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin täällä ihan sanattomaksi tuosta sun viestistä. Siis kamalaa! Miten tuon ikänen voi jo käyttäytyä nuin? No ehkä vaan voi...

taitaa olla paree ettet sille enää kumartele, vaan annat olla. Olipa hyvä, että miehes meni avaan sille sen oven, näkipähän että sulla on ukko talossa :)

Vierailija
17/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähistölläsi JesperJunioria? En nyt yhtäkkiä muista mistä päin olit. Ja milloin sinulla oli la? Meillä on kuopus syntyny joulukuun lopulla ja hänelle ostin toppapuvun jesperjuniorista. 45¿ maksoi ja oli luonnonvalkoinen kun varmuutta ei ollu sukupuolesta, mutta ihania on myös sinisiä ja roosan värisiä jos sukupuoli selvillä. Siis tosi suloinen puku. Harmi kun ehdin jo sen hävittää, oisin sen voinut sinulle kierrättää. Oli vain muutaman kuukauden käytössä.

Ja tuo Hannelen kakku kuulostaa tosi hyvälle, harmi kun ei ole aineita kotona. Eikä kyllä irtopohjavuokaakaan. Pitänee hommata.

Ja yleensä leipomisesta tykkään, aikaa vaan yleensä rajoitetusti, mutta otan sitten sellaisia päiviä että leivon enemmän ja pakasteessa on aina vierasvara.

Vierailija
18/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

JJ: Kiitos hyvästä ohjeesta jäääkarhumyssyyn, tein jo, ihana tuli!

Hannele: Ihana kakun ohje, nam, valkosuklaata!

ja sitten asiaan... eli, mies kovasti tohkeissaan kehotti mua lukemaan sähköpostit, ja virnuili sitten vieressä, no, voihan sen näinkin nähdä. EHKÄ toikin pitää nähdä positiivisena vauvakuumeiluna, vaikka vähän negatiivinen onkin, mutta ainakin vauvoista kyse.... eli laitanpa sen kiertoviestin tähän teille naurettavaksi (tämä on siis MIEHEN mielestä):

...Jos vauvakuume iskee

1.

Nainen: harjoittele äitiyttä pukeutumalla aamutakkiin, jonka vyön alle tunget

papusäkin. Pidä säkkiä vatsaa vasten seuraavat 9kk. Tämän jälkeen poista 10 %

papusäkin painosta.

Mies: . harjoittele isyyttä poikkeamalla apteekkiin. Kumoa lompakkosi

sisältö tiskille ja pyydä farmaseuttia käymään siihen

käsiksi. Siirry sitten lähikauppaasi ja järjestä niin, että palkkasi maksetaan

suoraan

myymäläketjun pääkonttoriin.

2. Jotta osaisit varautua tuleviin öihin, kävele ympäri huonetta

viidestä iltapäivällä kymmeneen illalla kantaen märkää kassia,

jolla on painoa 3,5-5,5 kiloa.Iltakymmeneltä laita kassi pois,

aseta herätyskello soimaan puoliltaöin ja mene nukkumaan.

Herää kahdeltatoista ja kävele märän kassin kanssa ympäri

olohuonetta yhteen saakka aamuyöllä. Laita herätyskello

soimaan kolmelta. Koska et saa unta, nouse kahden aikoihin

juomaan vettä. 15 minuuttia vaille kolme mene takaisin

sänkyyn. Nouse ylös, kun kello pärähtää soimaan kolmelta.

Lauleskele pimeässä neljään saakka. Laita herätyskello

soimaan viideltä. Nouse ylös. Tee aamiaista. Jatka samaa rataa seuraavat 5

vuotta. Näytä iloiselta.

3. Koverra meloni ontoksi ja tee sen kylkeen reikä. Ripusta meloni roikkumaan

narunpätkästä kattoon ja laita se heilumaan edestakaisin. Ota kulhollinen

puuroa ja yritä lusikoida sitä liikkuvaan meloniin matkien samalla lentokonetta.

Jatka kunnes olet

käyttänyt puolet puurosta. Kaada loput syliisi. Olet nyt valmis syöttämään

1-vuotiasta lasta.

Harjoitellaksesi leikki-ikäisiä varten hiero banaania sohvaan ja hilloa

ikkunaverhoihin. Piilota kalapuikko stereoiden taakse ja jätä se sinne

muutamaksi kuukaudeksi.

4. Pienten lasten pukeminen: Aloita hankkimalla mustekala ja verkkokassi. Yritä

sitten tunkea mustekala verkkokassiin siten, että sen kaikki lonkerot pysyvät

kassin

sisällä. Aikaa voi käyttää koko aamupäivän.

5. Heitä haaveet urheiluautosta ja osta tilava perheauto. Perheauton huolto:

Osta suklaajäätelöä ja laita se hanskalokeroon. Jätä jäätelö sinne. Tunge

kasettisoittimeen 2e:n kolikoita. Murenna takapenkille jättipakkaus

suklaakeksejä. Viimeistele auto juoksuttamalla haravaa pitkin kumpaakin kylkeä.

6. Valmistaudu uloslähtöön. Odota vessan ulkopuolella puoli tuntia. Mene

ulos etuovesta. Palaa takaisin sisälle. Mene ulos. Palaa

takaisin sisälle. Mene taas ulos ja kävele/ota spurtti jonkin

matkaa tielle päin. Käänny takaisin talolle. Kävele takaisin

tielle päin. Maleksi tietä pitkin hitaasti viiden minuutin ajan.Pysähdy matkan

varrella tutkimaan jokainen tupakantumppi perusteellisesti, samoin purukumit,

likaiset nenäliinat ja kuolleet hyönteiset. Kilju ääneen, että

kärsivällisyytesi alkaa olla lopussa, kunnes

naapurit ilmestyvät pihalle tuijottamaan sinua. Olet valmis viemään lapsesi

kävelylle.

7. Poikkea kauppaan ja ota mukaasi jotakin, mikä muistuttaa mahdollisimman

paljon alle kouluikäistä lasta - vuohi käy hyvin!! Mikäli aiot hankkia enemmän

kuin yhden lapsen, ota mukaan useampi vuohi. Tee viikon ostokset päästämättä

vuohia

hetkeksikään silmistäsi. Maksa kaikesta, mitä vuohet syövät ja tuhoavat.

8. Opettele ulkoa kaikkien teletappien ja prätkähiirten nimet. Kun huomaat

laulavasi muumien tunnussäveltä suihkussa, sinusta on tullut kelpo isä/äiti.

9. Toista kaikki sanomasi ainakin viiteen kertaan.

10. Ennen kuin lopulta ryhdyt hankkimaan lapsia, etsi käsiisi

pariskunta, jolla on jo jälkeläisiä. Arvostele ääneen heidän kasvatusmetodejaan,

lyhyttä pinnaansa ja sitä, miten huonoja he ovat asettamaan rajoja kurittomille

ja huonotapaisille lapsille. Neuvo, miten he voisivat korjata lastensa

unirytmiä, tehostaa

pottaharjoittelua ja parantaa villikkojensa pöytätapoja. Nauti

täysin rinnoin, sillä tämä on viimeinen kerta elämässäsi, kun tiedät kaiken!

kaikkea sitä joutuu lukemaan. Meillä olen päättänyt, että syön pillereitä siihen asti, kun olen valmis, ja sitten saa riittää!!

leipomisesta: tykkäään kovasti kaikenlaisesta leipomisesta, ja mies niiden leipomusten syömisestä, hyvä jako. Nyt ajattelin kokeilla niitä tämän päivän Ruokalassa olleita fetapinaattirullia.

-Ilona

Vierailija
19/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]

Leijona: Ei mullakaan ollut irtopohjavuokaa vaan ei tein tavalliseen vuokaan johon laitoin ison palasen sitä leivin paperia niin että pystyin leivinpaperin reunoista nostamaan kakun pois vuoasta.

Ilona: =o) Nuo on varmaan miehen mielestä hyvät keinot pitää vauvakuume loitolla...

Vierailija
20/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostin tuon esittelypinon tuonne, jos haluat sitä pävitellä. Miitsultahan vois ainakin la:n sinne laittaa. Toivottavasti tuo nyt on se viimeisin päivitys... en ainakaan uudempaa hoksannut