Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKUULLE PCO-PLIKAT***

01.06.2006 |

Tässä vielä linkki toukokuun viimeisimpiin keskusteluihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7175235&p=1&mpage=5&tmode…

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksasin juuri, että uus pinohan tässä on aloitettava.

Piippuli: Älä huoli niistä kiloista! Elämän iloja, tulevat ja menevät=) Samaa murhetta mä kannoin, mutta sitten kun lääkärikin vain tokaisi, että äiti ja vauva voivat hyvin ja se on pääasia, niin jätin minäkin murehtimisen. Jäihän noita kiloja vaikka muille jakais, mutta jahka " Urpo" on neljän kuukauden aloittanen kunnon kuurin taas. Niin, mulla tuli +27kg!!

Sweet: On aivan ymmärrettävää, että moiset asiat tulevat mieleen ja niitä pohtii ja varsinkin silloin jos jotain ikävää sattuu lähipiirissä. Kun vaan ei anna niille mietteille ylivaltaa. Mulle kävi samoin, että lähipiirissä kävi ihan viimeisellä viikolla ikävästi ja menettivät vauvan, niin kyllä vaan huomasin tosi tarkkaan itse seuraavani vauvan liikkeitä ja varsinkin, kun hiljenivät loppu metreillä, mikä on normaalia, mutta pahinta sitä aina vaan pelkää.

Ronjoo: Ihanaa kuulla sinusta!!!! Olitkin pitkään kadoksissa!!! Voi, ei joko Ida puoli vuotta!!?? Niin, se aika todellakin saa siivet selkäänsä kun vaaveli on maailmassa=) Kaikkea hyvää sinne teille ja ihanaa kesää!!

Ja sitten niitä koti kuulumisia, mitä Osse jo kyselikin. Elikäs loistavasti menee=) Tosin olin tässä jo eilen hieman hädissäni, kun ihmettelin, että miten paljon oikein vaavimme voi syödä!!! Nimittäin kun mikään ei tuntunut riittävän ja kuitenkin tiesin että maitoa rinnoistakin tulee, niin vielä jouduin antamaan pullosta lisää. Mutta kun hän saa vatimansa määrän ruokaa, niin avot ja aamen plottis, silmät kii ja nukkuu ilman inahdustakaan 4-5 tuntia=) Joten en valita!! Nytkin sain juuri " Urpomme" syötettyä ja nukkumaan ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää herätään meillä seuraavaksi tuossa aamuyön tunteina 4-5=) Isosisko hoitaa ja hoivaa vaavia kovasti ja komentaa meitä vanhempia olemaan hiljaa, kun veikka nukkuu=) Joten, kaikki hyvin ja elämä tuoksuu iiiiiiiihanalta vauvalta=)

Jaksamisia jälleen teille kaikille ja kuulumisiin=)

H-R sekä " Urpo" 1 viikko

Vierailija
2/14 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

On tullut pidettyä palstataukoa jokun aikaa.. Ollaan keretty muuttamaan ja tällä hetkellä mennään viikoilla 30+4. Ihanaa, että kesä tulee, vaikka sormet ja jalat turpoaakin koko ajan enemmän (ainakin omasta mielestä)..

-Sallura

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näköjään säntillisesti odotin maanantaihin, ennen ku sain kuulumisia tänne...

H-R:llä tuntuu vauva-arki olevan suloista, ja niinhän sen pitääkin! Mun veljenpoika taitaa olla samanlainen, maitoa vain napaan niin paljon kuin mahtuu ja sitten unta palloon. Isänsä väittää, että käyvät älykkäitä katsekeskusteluja, mutta minen usko että siellä mitään järkeä vielä on. :)

Sweet oli huolissaan, saako vauvan elävänä... tuollaiset murehdinnat on niin tuttuja mulle, etenkin kun olen kuullut myös ikäviä tapahtumia. Ne vaan kuuluu elämään, vaikka se niin kurjaa onkin. Voi kun sitä vaan osaisi suhtautua rauhallisesti kaikkeen tulevaan.

(.) Täällä nautitaan raskauden tuomista muutoksista. Maha kasvaa niin, että vaatteet ei oikeesti enää oikein mahdu päälle. Eilen kokeilin uutta äitiyshametta, mutta sekin tuntui kiristävän mahaa ja oli sellainne olo, kuin olisi supistanut. Kesäflunssa yhdistettynä raskauden tuomiin muutoksiin toi kyllä niin mielettömän elämyksen: istuin yksi yö vessareissulla pöntöllä yskimässä, samaan aikaan alkoi tulla verta nenästä ja joka yskäisyllä tunsin, että eipä nuo lantiopohjan lihakset taidakkaan olla ihan täpöllä toiminnassa... :D Elämän kohokohtia, mitä nyt vatsatauti vielä puuttui arsenaalista!

Neuvolaan pääsen torstaina (mies on tällä kertaa työmatkalla), ultraan on vielä pari viikkoa ja sittenhän tuo alkaa lomakin. Taidan huveta kotiin yskimään, niin saa työkaverit työrauhan...

-Osse ja Santeri rv 17+5

Vierailija
4/14 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-R: ihanaa, että teillä on vauva-arki lähtenyt mukavasti käyntiin ja esikoinenkin suhtautuu hellästi uuteen tulokkaaseen! Tosi rohkaisevaa lukea tällaisista ekoista viikoista, kun niitä kauhujuttuja on ihan tarpeeksi liikkeellä. Ihania vauvan tuoksuisia päiviä vaan lisää.

Osse: eikö olekin mahtavaa kun masu kasvaa! Mä jaksoin sitä ihailla joka päivä. Nyt alkaa jo tuntua niiiin isolta, että ei enää muistakaan millaista oli olla ilman tätä masua.

Sweet: toivottavasti olet jo paremmissa tunnelmissa! Itsellekin yrittää välillä hiipiä kauhukuvia mieleen, mutta toistaiseksi olen onnistunut ne työntämään pois. Varmasti meillä lapsettomuustaustaisilla pelot ovat vielä isommat. Koitahan jaksella!

Piippuli: sinäkö kiloista huolit? Älä turhaan! Mulla tuli yhdessä vaiheessa ihan älyttömästi kiloja, mutta sitten kasvu tasoittui. Jos syöt terveellisesti (tokihan pieni herkuttelu on sallittua!) ja monipuolisesti, niin se on mun mielestä tärkeintä. Sokeriarvojahan meiltä pcolaisilta tsekkaillaan joka tapauksessa, joten ne kertovat paljon. Jos ovat ok, niin rauhallisella mielellä vaan!

( . ) on valtava! Mutta ah niin ihana! Liikkeet ovat vähän vähentyneet, enempi tulee sellaista muljahtelua eikä enää niinkään potkuja. Ihan käyrillä mennään, eli sekin on hyvä. Saa nähdä milloin tämä päättää tulla ulos. Huomenna saan neuvolassa varmaan vähän arviota kohdunkaulan tilanteesta ja koko arviota vauvalle. Sitä jännitellessä :)

bisous rv 35+1

Vierailija
5/14 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo parempi mieli, en enää ihan yhtä kovin panikoi et mennäänkö loppuun asti mutta välillä mietityttää...

Kaikki tarvikkeet on jo vauvalle hankittu mutta tuntuu et se synnytys on vielä niin kaukana, yritänköhän pettää itseäni...ei sinne nyt niin kauhean paljon aikaa enää ole.

On niin kuuma ettei nyt jaksa kirjoittaakaan enää ;)

Rv 36

Vierailija
6/14 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi varmaan tarkistaa lääkitys ;), mutta niin se vain on, että neljäs tähän perheeseen vielä haluttaisiin. Minnekään hoitoihin emme ole menossa, mutta jos yhden saisimme ihan omatoimisesti tehtyä, niin se olisi kyllä aivan MAAILMAN HIENOIN JUTTU! Ainakaan toistaiseksi vauvakuume ei ole niin paha, että haluaisimme uhmata inseminaation kaksos-riskiä vaan touhuamme ihan kahdestaan :) Mutta saas nähdä miten eukon käy kun vaaveli kasvaa ja vauvantuoksu katoaa...päätä kun pudistaa ei ainakaan kuulu irrallisien osien kilinää ;) Olenkos/olemmeko ihan kaheleita kun haluaisimme vielä yhden pienen? Perheessämme siis ennestään tuplat vm-02 ja yksittäinen rinsessa vm-05

Vierailija
7/14 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jos mieli halajaa vielä yhtä niin eikun toimeen vaan :) Mä itsekin haluaisin suurperheen (3-5 lasta), tulevaan taloonkin mahtuis mutta saa nyt nähdä mitä luoja meille suo. Toista lähdetään hoidoilla tekemään jos ei muuten tärppää mutta 3 en enää tiedä...

En osaa vielä yhtään asennoitua synnytykseen ja tuntuu et on vielä paljon vauvalle laittamista. Jotenkin vaan aattelen et yliaikaiseksi menee mutta saattaahan se lähteä syntymään koska vaan ;)

Rv 37

Vierailija
8/14 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitä onkin ollut niin laiska pinoutumaan, vaikka koskaan ei ole tämän raskauden aikana pyörinyt ajatukset näin täysin omassa navassa. Ehkä se on tämä kesä?

Ronjoo: samat fiilikset, saas nähdä miten pian mä kans pinoudun tuonne toiselle puolelle ja ryhdyn piinailemaan :) Kyllä meillä toiselle annetaan pian lupa tulla, mitä sitä jarruttelemaankaan. Mutta hoidetaas nyt ensin tää eka ulos kuitenkin ;)

H-R: miten teillä sujuuu?

Sallura: tuu vaan useamminkin pinoutumaan, mukava kuulla kuulumisia kaikilta.

Sweet: jännät paikat, jännät paikat! Ihan hassua, että se synnytys on niin lähellä, mutta kuitenkin hyvinkin usean viikon päässä. Mitä olette juhannuksesta päättäneet, vieläkö mökille tms. suuntaatte? Onko nimet jo päätettynä?

( . ) painoarvio oli, että noin reilu kolmikiloisena syntyisi, aika normi kokoa siis. Hyvä niin. Muutenkin kaikki mennyt vaavilla ja mammalla hyvin. Paineet hyvät edelleen, pientä turvotusta on, mutta ei mitään kauhean pahaa. Eikun odotellaan vaan :)

bisous rv 37+2

Vierailija
9/14 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miten tuskaiselta nää ilmat tuntuukaan varsinkin kun taitaa hormoonit tehdä tepposia, niin että hiki vaan lorisee=/ No, ei jouluun ole enää kuin puoli vuotta.....heh,heh....pää tässä pehmenee vähemmälläkin.=;)

Ronjoo: Vau, ei kun onnea yritykseen, kiva saada sut taas palstailee ahkeraan kun siellä aletaan jälleen tosi toimiin=) Etkä sä päästäs pehmentyny ole, sillä.....Meillä isäntä puhui jo kolmannesta ennen kuin tämä pikku2:nen oli edes maailmassa=) Luulin laantuvan kun taas vauva arki alkaa, mutta mitä vielä, puhuu edelleen kolmannesta. Ja minä joka vannoin ja vakuutin, istun tässä koneella olkapäälläni vasta vajaa nelhä viikoinen poju ja......vähän olen jo pehmennyt ajatukselle että jos...jos sittenkin=;) Mutta tosiaan sitten ihan luomu meiningillä. Tosin pitkään ei enää voi asiaa mietiskellä kun toi ukä alkaa painaa, vm71! Mutta siis ans kattoo koska bongaat mut sieltä pinosta....huh, hullu mä olen!!!!!=)

Sweet77 ja bisous: Voi jukra miten vähiin teillä käy!! Pitäkääs sitten ajantasalla, jotta täällä tiedetään missä mennään!=)

Ja sitten kuulumisiin. Tosiaan arki on alkanut ja vapaa-ajan ongelmia ei ole=) " Urpollamme" on tullut vatsan väänteitä ja sitten sai flunsan rakastavalta isosiskoltaan, joka niin tahtoo pusutella pikkuveikkaa. Joten yöt ovat menneet valvoen vaan onneksi on kesä ja valoisista päivistä saa ihmeesti voimaa. Pikku " Upimme" saa nimen 1.7. joten ristiäisiä valmistellen ensi viikko=)

RIEMUKASTA JUSSIA KAIKILLE!!!

H-R sekä " Urpo" 4vko huomenna

Vierailija
10/14 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kuuma!! Tänään alkoi ekaa kertaa ärsyttämään tää hikoileminen, tähän asti oon vaan nautiskellut lämmöstä. Tänään sammuin sit ihan tosissaan iltapäivällä kolmen tunnin päikkäreille. Vissiin ukkosta tulossa, ainakin päätäkin särkee nyt siihen malliin. Mutta pääsääntöisesti mä oon vaan tosi onnellinen, että on kesä ja voi rimputella hamosissa. Ens viikolla pitää vissiin jaksaa raahautua kauppaan ostamaan jotain kesähousuja, nyt kun ei mene kuin yhdet enää päälle ja nekin on mustat ja pitkät...

Vilkutus kaikille vauvakuumeisille! mehän on päätetty jo ennen plussausta, että uuteen hoitoon lähdetään heti, kun on mahdollisuus, jos nyt tärppää. Jos ei olis tärpännyt, olis hoidot vissiin jäänyt kokonaan. Toiveissa olis ainakin kaksi lasta, mutta luultavasti me mennään sit yksityiselle tekemään sitä kolmattakin, jos nyt joskus niin onnelliseen tilanteeseen edes päästään. Mutta kai tää eka pitäis nyt ensin jaksaa kasvattaa ja maailmaan pykertää, ja ekasta vauva-arjestakin selvitä ennen ku uutta pistäis putkeen. Mulla on aika nollatoiveet mistään luomuonnistumisista, mutta eihän sekään mitenkään poissuljettua tietty ole.

Loppuun vielä tuolta pirkanmaa-pinosta kopsattu ultratarina:

Tänään meillä oli rakenneultra, ja eipä siitä paljoa ollut iloa. Mieslääkäri mutisi itsekseen jotain, mistä en saanut selvää, painoi ultrausanturilla niin, että ihan oikeesti sattui ja vastas miehen sukupuolikyselyyn, että ei hajuakaan. Tuli tosi liukuhihnaolo, mutta onneksi olin varautunut siihen, että kaupungin ultrissa ei tehdä asiakaspalvelua vaan tiukasti pidättäydytään tutkimaan rakenteet. Tokas vielä, että kun on näin pitkä matka sydämeen (8 cm), kuva on tosi huono. Mies kyseli jälkeenpäin, et mitä se tarkoitti ja tulkkasin, et ts. rouvalla on näitä vatsapeitteitä niin paljon, ettei vauvaa oikein noin huonoilla laitteilla näe. Kyllä Koskarin ultrassa nähtiin ihan helposti kaikki... :) Mutta eipä hätiä, pääasia, että Santerin sydän löi ja liikkuikin hyvin. Ei saatu edes niitä mittoja mukaan, muita kuin mitä neuvolakorttiin tuli (eli painoarvio 343g, pääperämitta 15 cm, BM 47 mm ja FE 33 mm). Mitähän nuo BM ja FE muuten tarkoittaa?

Huomenna tosiaan alkaa sit kesäloma! Palaan palstoille varmaan ensi viikolla, mennään mökille eikä siellä tule surffattua netissä, kun ei konettakaan ole.. :) Hauskaa juhannusta kaikille!!

-Osse ja Santeri rv 20+0

Vierailija
11/14 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hurjan hyvää juhannusta kaikille :)

Vierailija
12/14 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry nyt tuo huono aloitus...mutta olen nyt 2 kertaa kirjoittanut tällä koneellani (kannettava) tänne pitkät stoorit ja tää sivu on kaatunut nyt sitten 2 kertaa...

Ehkä sitten vain lyhyesti että hengissä ollaan ja maha kasvaa edelleen. Paino on tasaantunut ja ei enää nouse. (johtunee kotiruuista)

Piippuli 33+6

Vierailija
13/14 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kovin on hiljaista täällä!!

Omaa napaa nyt kuitenkin: mulla oli aamulla lääkärineuvola. Kaikki oli muuten ok, mutta sokerit vähän koholla. Tai vähän ja vähän; yhden ja kahden plussan välillä tulos. Vähän kummastuttaa, kun en ole mikään kauhea makean ystävä, eikä ylipainoakaan ole. Eikä ekassa raskaudessakaan ollut koskaan mitään häikkää sokereissa. Mutta nyt joutuu sitten sokerirasituskokeeseen... Jotkut pcolaiset on tainneet siinä käydä jo ihan muutenkin? Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin kunnossa, ja tämä tulos olis vaan joku poikkeustapaus... Vähän kyllä jännittää.

Mutta eipä nyt kummempia. Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

-Tua rv28+3 ja esikoinen tänään tasan 1,5v!

Vierailija
14/14 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs mulla on hyvä tuuri. Taas painoin selaimen back nappia vahingossa ja kirjoitukset katosivat taivaan tuuliin...

H-R: Ihahn iisi tapaus tuo teidän Urpo. Laita lisää kannustavaa tarinaa niin saan uskoa tulevaan 

BISOUS & SWEET77: Ollaakos siellä ää yhtenä kappaleena? Laitakaahan molemmat sitten synnäriä kun olette jakaantuneet. Ja jos ette ole vielä jakaantuneet niin tsemppiä synnärille!

OSSE: Oho mikä ihmeen tahvo sulla on ollut lekurina? Ihan uskomaton pönde¿

RONJOO: No aikamoiselta kuulostaa tuo vauva-kuume. Ei kun hommiin vaan. Eipä olisi uskonut:PCO ja suurperhettä pukkaa!

SADEPÄIVÄ & SAMO: Oletteko enää linjoilla?

TUA: Ihanaa kuulla sustakin. Kauhee kuinka pitkälle oletkin jo kerinnyt.Niin se aika vaan etenee¿

(.) Oma napa on ok. Flunssaa on ollut kovasti ja nyt paranemaan päin. Kävin ultrassa alkuviikosta ja kokoa on nyt 2700g eli ihan keskikäyrillä mennään. taitaa olla tulossa lähemmäs 4kg vauva. Jos siis ei ennen aikojaan tule ulos. Viime päivinä on alkanut myös vähän supistella. Muutamia kivuliaita on ollut mutta ei pahoja.

Viikkoja nyt kasassa 34+4 (kai? ei ole kalenteria tässä mukana¿)

Piippuli