Maaliskuiset 2012
Ajattelin laittaa meille tänne jo oman ketjun, kun en nähnyt että vielä olisi. Jos on niin laittakaahan viestiä:) Jos ei niin, laittakaahan tähän LA:t pinoon
Ja pitäisi varmaan jossain vaiheessa äänestää ollaanko ihan vain maaliskuisia vai vaikka maalismasuja ym
CelesteSebastian kp 37 tai 38/28 rv 5+1 tai 5+2?
Kommentit (129)
1.3. Kirv@ (26v) kolmas
2.3. Fragola
8.3. Ballo81 toinen
10.3. Maatiainen (32v) kolmas PHKS
11.3. lilla79 (32v) kuudes
13.3. Sara (30v.) toinen K-SKS
14.3. Lullaby81 (30v) toinen
15.3. Palmunoksa (29v) ensimmäinen
15.-17.3. muumi (23v vielä hetken) kolmas TAYS
16.3. Vauvahullu neljäs TYKS
16.3. Missellen esikoinen
16.3. Mooona (26v) kolmas TAYS
16.3. T-J (28v) ensimmäinen OYS
17.3. maalismami (25v) ensimmäinen KOKS
17.3. Sina-H ensimmäinen
17.3. Ytteliini (24v) ensimmäinen OYS
19.3. tii-mamma (24v) ensimmäinen
25.3 Helene viides
25.3. -Bambi- (23v) ensimmäinen
26.3 Bubble89 (22v) ensimmäinen PS
Onhan PS Porvoon Sairaala? Jostain muistan että olisin lukenu niin :D
tämä oli minulle ihan uutta. Oon kuvitellu että muita vaihtoehtoja ei ole kun se (mun tapauksessa) että vuoden 2010 tulojen mukaan. Tämä oli mulle ihana uutinen koska mun tulot nousee taas merkittävästi syksystä lähtien verrattuna viime syksyyn.
Hyvä tietää tulevan varalle! Minulle varmaan automaattisesti laittoivat tuon 2010 vuoden tulot, kun aloitan nyt opiskelun..
1.3. Kirv@ (26v) kolmas
2.3. Fragola
8.3. Ballo81 toinen
16.3. Juhla (24) ensimmäinen PHKS
17.3. Sina-H ensimmäinen
25.3 Helene viides
Uskalsin nyt vihdoin lisätä itseni listaan. Tuntuu niin oudolta, en ymmärrä oikein vieläkään että sisällä on pavun kokoinen otus joka kasvaa koko ajan. Tätä ei suunniteltu, eli niin sanottu "tietoinen vahinko" siis. Välillä tuntuu ettei minusta ole tähän, mutta toisaalta olen hirmuisen onnellinen että näin kävi. Näillä mietteillä varmaankin ekaan neuvola käyntiin asti ainakin.. Pelottaa, pakko myöntää..
Täällä olisi vielä yksi joka juuri ja juuri mahtuisi la:n perusteella maaliskuisiin. Ensimmäistä kertaa raskaana ja 29.3 olisi laskettu aika. Olen taustaillut tuolla vauvakuumeilu puolella vuodenvaihteesta lähtien, mutta mukaan en ole uskaltautunut (pelkäsin että jos innostun liikaa vauvaa ei ainakaan tule) :). Itse olen kolmekymmentä ja mies pari vuotta nuorempi.
Raskaus on todella alussa (4+2) ja ajattelinkin että olisin odottanut pari viikkoa ennen tänne tuloa, mutta tuntuu että nyt olisi vertaistuelle tarvetta. Raskausoireista minulla oli vain tunne, että kuukautiset alkavat, mutta eivätän ne alkaneetkaan ja rintojen erilainen särky kuin ennen kuukautisia. Tämä rintojen arkuus nyt minua huolestuttaakin tai se, että yön aikana särky oli hävinnyt lähes täysin -mikä normaalissa kuukautiskierrossa on aina tarkoittanut kuukautisten alkamista parin päivän sisään. Tarkkailen nyt itseäni aivan liikaa ja pelkään pahinta. Turhaahan se on. Eilen minua myös väsytti aivan järkyttävästi ja oli useamman kerran omituinen nälkä (vaikka oli juuri syönyt). Vasta plussan jälkeen osasin yhdistää nämä mahdollisiksi raskausoireiksi. Nyt täytyy vain malttaa odottaa. Yritän olla onnellinen siitä, että nyt tiedän että voin ainakin tulla raskaaksi -toivotaan vaan, että mennään loppuun asti.
Onnea teille kaikille plussanneille! On se vaan ihana asia.
Hei !
Olen ollut lomalla ja poissa netin äärestä neljä viikkoa mutta nyt taas maisemissa ja oli mukava lukea kuulumisianne jotka kuulostivat kovin tutuilta.
Plussasin 4.7 haalean plussan joka varmistui vielä 7.7. Laskettu aika on 16.3 joka muuten näytti olevan yleisin päivä maaliskuun päivistä, hassua että meitä on näin monta. Eli nyt mennään rv 6+3. Varasin ajan ultraan viikon päähän enkä millään jaksaisi odottaa.
Ikää on jo 38 ja toiveissa neljäs lapsi, edelliset ovat tyttö-98 ja pojat -01 ja -06. Me olemme kertoneet jo sen verran monelle että eilen kerroimme lapsillekin vaikka onkin näin alussa. Sanoimme kyllä että ei ole vielä varma asia mutta kuulevat sitten mahdollisesta keskenmenostakin. Olin ihan varma että esikoinen olisi jo arvannut mutta yllätys tämä oli kaikille heille.
Oireita oli aluksi raskaat rinnat ja tihentynyt virtsaamistarve ja nyt mukaan tuli viime viikolla lievä ajoittainen pahoinvointi. Nälkä on myös lähes koko ajan ja noita vihlaisuja alavatsalla on ollut koko ajan, etenkin jos venyttelee kunnolla makuuasennossa. Ihan tuttuja juttuja nämä kaikki oireet ovat aiemmista raskauksista.
Painon kanssa tulisi olla tarkkana kun viime raskaudessa minulla todettiin gestaatiodiabetes ja vauva syntyi suuren koon vuoksi sektiolla. Nyt haluaisin päästä synnyttämään alateitse, edellisestä kerrasta tuli juuri kuluneeksi 10 vuotta. Mutta nyt täytyy hieman laittaa jäitä hattuun muutamaksi viikoksi kun ei tiedä miten tässä vielä käy. Kun on tuota ikääkin melkoisesti ja riskit sen vuoksi suuremmat. Ja verenpainetautikin minulla todettiin reilu vuosi sitten joten sen tosiaan tuntee nahoissa ettei ole enää ihan nuori.
Onnittelut kaikille plussanneille!
Moi taas kaikille, ja ihanaa että koko ajan saadaan tänne lisää porukkaa! Onnea kaikille matkaan!
Me ollaan lomailtu viime viikko, ja kyllä tekikin hyvää. Ilmat suosivat ja tuli paljon uitua ja saunottua ja vietettyä aikaa ystävien kanssa :) Pari jännää paikkaa oli tässä viikon varrella kun oli omituisia "vuotoja". Sitaateissa siksi, ettei se oikeastaan vuotoa ollut, vaan semmosta röhnää, tai ihan vaaleanpunaista tuli vähän pyyhkiessä. Ehdin jo suremaan että tääkin menee kesken, mutta onneksi se loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin.
Me ei olla kerrottu kuin mun parhaalle ystävälle. Se on niin kurjaa sitten selitellä jos menee kesken, että odotellaan nyt tonne ekaan ultraan. Yhdessä varhaisultrassahan jo kävinkin viikko sitten, ja kuulin sydänäänetkin :) Mutta yksi keskenmeno takana huhtikuulla, joten aika varpaillaan tässä ollaan.
Tsemppiä kaikille näihin piinaaviin alkuviikkohin!
Maatis 7+1
Nyt tuli tossa aamusta käytyä sisätautilääkärin juttusilla, jolle kerroin olevani raskaana. Lääkäri kovasti onnitteli ja kertoi että veriarvot ovat mitä parhaimmat ja kaikki muukin näyttää olevan kunnossa vauvaa ajatelle. Jes! :D Lupasi tehdä mulle lähetteen TAYSiin äitiyspoliklinikalle, jossa alan sitten käymään säännöllisesti kontrollissa diabeteksen vuoksi. Sinne kuulemma saa ajan varmaankin noin kuukauden päähän, missä sitten ultrataankin ekan kerran ja näen pikkuisen.
kun tää kone ei suostu laittaan koko tekstiä näkyviin. Mistä lie johtuu...?
Neuvolaankin sain siis soitettua ja varattua ajan tiistaille 9.8.2011. Jippii! :)
Äidilleni meinasin jo raskauden paljastaa, mutta sain kuitenkin pidettyä suuni supussa. :P Miehelle kun menin lupaamaan ettei raskaudesta kerrota kenellekkään ennen kun ensimmäisessä ultrassa on käyty...
Päivä kerrallaan mennään eteenpäi lievän pahoinvoinnin ja rintojen arkuuden kanssa. Myöskin päänsärky on ollut valtavaa, mutta se voi johtua ilmoista, flunssasta tai hartioiden jumistakin. :P Onko kenelläkään muuten tullut huonoa oloa vatsallaan makaamisesta? Itse huomasin sellaisenkin oireen eilen illalla mutta sekin unohtui kun nukahdin kesken pohdinnan. :)
muumi 6+2
Liikuntaharrastuksista oli ollut puhetta joten kommentoin nyt hieman sitäkin. Näinhän se on että liikuntaa voi jatkaa kuten on ennenkin harrastanut mutta uutta lajia ei suositella aloitettavaksi. Itse olen harrastanut juoksua jo useamman vuoden ja juossut yhteensä neljä maratonia joista viimeisimmänn viime kesänä. Nyt verenpainelääkitykseni jouduttiin vaihtamaan keväällä beetasalpaajiin raskaustoiveen vuoksi ja tuo lääke aiheuttaa sen että syke ei pääse nousemaan ja juoksu on sen vuoksi tuntunut niin raskaalta että se on käytännössä jäänyt. Tämä harmittaa kovasti ja kuntokin on tullut kohisten alaspäin :( Viime raskaudessa (v.2006)suunnittelin että jatkan liikkumista raskaudenkin aikana mutta toisin kävi. Pahoinvointi alkoi 6+ viikolla ja kesti kymmenen viikkoa jolloin en voinut ajatellakaan liikkuvani ja sitten yritin sen vatsani kanssa käydä jumpassa mutta olo oli niin kömpelö että sekin sitten jäi.
Nyt on sitten suunnitelma sellainen että liikun ainakin 3 kertaa viikossa, mielummin useamminkin mutta rauhallisemmin. Eilen olin esikoisen kanssa vuosien tauon jälkeen sauvakävelyllä ja täytyy myöntää että sekin kävi ihan kuntoilusta. Tänään oli tarkoitus aloittaa työmatkapyöräily jossa menee 35 min suuntaansa mutta se päättyi hieman surkeasti kun pyörästä hajosi kesken kaiken lokasuoja, joka irrotti myös ketjut. Niitä ei meikäläisen taidoilla sitten laitettu paikoilleen ja tulin loppumatkan bussilla. Toivottavasti pyörä odottaa iltapäivällä siellä mihin sen jätin.
Ensimmäiseen viestiin unohdin laittaa synnytyssairaalan joka on mitä luultavimmin KOS jos joku lisää minunkin tiedot listaan.
Ehkä minäkin tästä suoriudun juuri ja juuri ;)
1.3. Kirv@ (26v) kolmas
2.3. Fragola
8.3. Ballo81 toinen
16.3. riinamirkka (38) neljäs KOS
17.3. Sina-H ensimmäinen
25.3 Helene viides
Vuoden yrityksen ja kahden keskenmenon jälkeen olen nyt vihdoinkin taas raskaana.
Eli kuudetta lasta odotan rv 6+5 ja la varmaankin 14.3, jos tämä pysyy kyydissä.
Taidan olla (ainakin tähän asti) maalisketjun vanhin odottaja, täytän loppuvuodesta jo 40v!
Esikoinen täytti juuri 11v ja muut ovat syntyneet, 02,04,07 ja 09.
Viimeviikolla alkoi etova olo ja rasvaisennälkä ja vatsa kokoajan järkyttävän turvoksissa.
Huippaa,heikottaa ja väsyttää, eli kaikki tutut raskausoireet päällä ;-)
Kirjoittelen taas paremmalla ajalla...
1.3. Kirv@ (26v) kolmas
2.3. Fragola
8.3. Ballo81 toinen
14.3. Barbis (40v.) kuudes
17.3. Sina-H ensimmäinen
25.3 Helene viides
Tervetuloa kaikille uusille mukaan porukkaan. Joku kyseli, miten saisimme päivitetyn listan ihan ensimmäiseksi sivulle. Ymmärtääkseni tuo onnistuu, jos aloitamme uuden ketjun. Mitä mieltä olette, jos olisi uusi ketju esim aina kahden viikon (tai viikon) jaksoissa, esim ensi viikosta alkaen? Ja vanhan ketjun viimeiseksi laittaisi linkin uuteen ketjuun, jotta mahdolliset uudetkin maalismasut löytäisivät porukkaan mukaan?
Mulla ei ole enään epäilystäkään, ettenkö olisi raskaana. ympärivuorokautinen oksetusolo pitää siitä päänsäryn ohella huolen. Kerran olen vasta oikeasti oksentanut, mut ei se olo kyl siitä juurikaan helpottunut :( esikoista (2/2010) odottaessa pahoinvointi alkoi muistaakseni rv 7 ja kesti vain viikon, tosin sitäkin rajumpana. Viikon makasin sängyllä/sohvalla vati kainalossa tai vessassa pää pytyssä. Nyt pahoinvointi alkoi rv5+4. Pahimman oksetuksenolon aiheuttaa tupakanhaju, keitettykananmuna, kahvi (pelkät purutkin etoo), vanilja tee.. Ja ihan vain ylipäätään kaikki ruoka. Yhtään ei tee mieli mitään ruokaa, vaan on itsensä pakotettava aamulla syömään aamupalaa esikoisen kanssa. Silti se ei meinaa upota ja oksettaa paljon.
Eka neuvola on tällä viikolla, onneksi. Mä olen miettinyt, et onkohan tää raskaus sittenkin pidemmällä, kuin mitä menkkojen perusteella on neuvolasta arveltu.. Välillä olen tuntenut ihan kuin vaimeita liikkeitä, vaikkei vielä sikiön pitäisi edes liikkua, saati mun niitä tuntea.. Kerroin vauvasta jo siskolleni, veljelleni ja äidilleni. Mieheni kanssa kerroimme viikonloppuna hänen veljelleen ja äidilleen sekä heidän puolisoilleen. Isälle ja kahdelle siskolle pitäis vielä kertoa, mutten halua kertoa puhelimitse, joten se saa nyt hetken odottaa :) Mummolleni kerron vasta, kun tiedän kaiken olevan kunnossa ja hyvin. Mummo kuitenkin surisi ja stressaisi mahdollista menetystä paljon.
Toiveikkain mielin ja etovan olon loppumista toivoen Sara rv 6+6
Listan päivitys
1.3. Kirv@ (26v) kolmas
2.3. Fragola
8.3. Ballo81 toinen
17.3. Sina-H ensimmäinen
20.3 Rix (23v) ensimmäinen
25.3 Helene viides
Tervetuloa kaikille uusille!
Sara: mulla kans etovaa oloa, mutta ei vielä ainakaan ole alkanut oksentelu. Pari kertaa yökkäyttänyt ja tosi "närästävä" olo koko ajan, eikä mullakaan tee ruokaa mieli. Väkisin pitää aamulla syödä ja kahvi on jäänyt melkein kokonaan pois. Eilen join ruuan päälle jopa kupillisen. Mulla myös alkoi esikoiselta pahoinvointi rv7. Oksentelin yleensä töiden jälkeen, kun oli ilmeisesti verensokeri alhaalla. Tätä jatkui melko loppuun asti. Jännät ajat, kun nyt olis tasan rv7 ;) Loppuviikosta yritän saada aikaiseksi soitella neuvola-ajan. Esikoiselta mulla oli neuvola vasta 9+5 ja ultra 12+4. Ootteko muut soitelleet jo np-ultraan aikaa?
Eilen sain varattua sen neuvola-ajan ja tänään sitten soittivat, että sopisiko aikaa siirtää viikolla eteenpäin. Mitä siihen nyt voi sanoa sitten? Uusi aika on 16.8 (jolloin myös itsellä synttärit :D) ja silloin raskausviikkoja on koossa jo 9+3, jos oikein osasin laskea. :P Sitä odotellessa...
Minusta Saran ehdotus on hyvä eli joka viikolle voisi avata uuden viikkoketjun koska meitä on kuitenkin aika paljon ja varmaan viikossa ehtii aika paljon kirjoituksia tulla.
Ihanaa kun täällä voi avautua aiheesta vapaasti :)
Tosin minä olen siitä jo avautunut melko lailla joka paikassa. Kesä on melkoista aikaa kun sitä alkoholia tarjotaan joka paikassa ja minä jään kyllä sitten heti nalkkiin kun en lomalla ota. Olimme pari viikkoa sitten kylässä naapureilla, joita emme edes kauhen hyvin vielä tunne ja kun kieltäydyin Sangriasta niin johan emäntä oli heti käsi vatsallani että onko meillä jotain kerrottavaa.
Minulla myös on tuo sama pahoinvointi ja eilen olin kyllä aivan poikki ekan työpäivän jälkeen ja nukuin päiväunet. Syöminen hetkeksi helpottaa pahoinvointia mutta ei kovin pitkäksi aikaa. Yrjöttää mutta koskaan en ole vielä oksentanut, en tosin muutenkaan kovin helposti oksenna. Minulla on ollut niin että poikien kanssa on ollut viikosta 6+ pahoinvointia joka viimeksi loppui lopullisesti vasta rv 16 jälkeen kun taas tytöstä ei ollut mitään, ei kertakaikkiaan yhtään mitään. Ihan utopistiselta tuntuu ajatuskin että niin on voinut olla. On siitä tosin aikaakin yli 13 vuotta.
Minulla on neuvola varattuna 11.8 jolloin on rv 8+6. Mutta varhaisultraan olen menossa ja ensi maanantaina ja kyllä alkaa pikkuhiljaa jännittämään. Ei tässä kyllä paljon muu mielessä pyöri kun raskaus ;)
riinamirkka rv 6+4
Heippa ja onnea kaikille odottajille! Itse plussasin 13.7 ja olo on todella onnellinen (vaikka keskenmeno pelottaakin). Olen 23 ja mies on vasta 21, mutta tammikuusta asti ollaan oltu ilman ehkäisyä ja ajateltu, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta joista 3 asuttu saman katon alla.
Viime perjantaina varasin ajan neuvolaan ja yllätyksekseni aika on jo 1.8, jolloin olisi rv 7+1 (luulin, että se olisi vasta myöhemmin). LA :ksi sanottiin puhelimessa 18.3 :)
AnanaBanana & Nyytti 6+2
Listan päivitys
1.3. Kirv@ (26v) kolmas
2.3. Fragola
8.3. Ballo81 toinen
17.3. Sina-H ensimmäinen
18.3. AnanaBanana (23v) ensimmäinen
20.3 Rix (23v) ensimmäinen
25.3 Helene viides
lasketaan automaattisesti vanhoista verotuloista ELLEI nimenomaan näitä rahoja hae viimeisen 6kk:n tulojen mukaan. Itse hain esikoisesta viimeisen 6kk:n mukaan jolloin sain rahaa merkittävästi enemmän kuin olisin verotietojen mukaan saanut. Siinä hakemuksessa saa itse valita kummalla tavalla rahat lasketaan, pitää vaan ilmoittaa uudet tulot. Jossain nimittäin sanottiin että maksavat nimenomaan suuremman tulon mukaiset rahat, jos saavat näistä tiedon.
Näin oli siis vuonna 2008 esikoisen syntyessä ja 2010 sain kakkosesta sitten verotietojen perusteella samat rahat... Outo juttu jos ovat systeemiä muuttaneet kivikauden suuntaan.