Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuiset 2012

08.07.2011 |

Ajattelin laittaa meille tänne jo oman ketjun, kun en nähnyt että vielä olisi. Jos on niin laittakaahan viestiä:) Jos ei niin, laittakaahan tähän LA:t pinoon

Ja pitäisi varmaan jossain vaiheessa äänestää ollaanko ihan vain maaliskuisia vai vaikka maalismasuja ym

CelesteSebastian kp 37 tai 38/28 rv 5+1 tai 5+2?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maaliskuussa synnyttäjä löytyy täältäkin suunnalta :)

Eilen tein testin ja vahva plussa näkyi. Näin alustavasti LA on 16.3.2012.

Aluksi minulla oli polttelua alavatsassa mikä herätti epäilyksen raskaudesta, vaikkakin ensimmäinen raskaus on kyseessä.

Nyt on ollut hieman huimausta ja etovaa oloa, mutta kaikenkaikkiaan olo on mitä parhain :)

Tilanne on niin uusi, että vauva-asiat pyörivät koko ajan mielessä ja en meinaa saada nukuttuakaan yöllä. Kauhean hankalaa on myös tämän salaisuuden pitäminen siihen asti uskaltaa kertoa.

Yllätyksenä tuli kyllä tämä nopea tärppääminen, jätin pillerit pois edellisten menkkojen jälkeen ja seuraavia ei kuulunutkaan, olin jo varautunut odottamaan pidempäänkin.

Onnittelut kaikille muille onnellisille odottajille :)

Vierailija
42/129 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä päivitetty lista:

1.3 Kirv@ (26v) kolmas

2.3 Fragola

8.3 Ballo81 toinen

10.3. Maatiainen (32v) kolmas PHKS

13.3 Sara (30v.) toinen K-SKS

14.3. Lullaby81 (30v) toinen

15.3 Palmunoksa (29v) ensimmäinen

16.3 Vauvahullu neljäs TYKS

16.3 Missellen esikoinen

16.3 Mooona (26v) kolmas TAYS

16.3 T-J (28v) ensimmäinen OYS

17.3 maalismami (25v) ensimmäinen KOKS

19.3. Ytteliini (24v) ensimmäinen OYS

25.3 Helene viides

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisodottaja mukaan; plussattu 10.7 ja laskettu aika tulisi olemaan 16.3.2012. Sairaalana OYS.

Onhan ollut tunteiden myllerrysviikko! Kasassa ja onnellisena silti. Minä ja turvonneet puskurit. :D

Vierailija
44/129 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tuolla vauvakuume-puolella olen palstaillut vuoden alusta lähtien plussan toivossa, joten osa onkin vanhoja tuttuja. Mutta paljon on myös ihan uusia ihmisiä, kiva! :)

Olen 26 vuotias ja mies on 25 vuotias. Sain plussan viikko sitten. Selkeä plussa oli, mutta ei niin vahva kun olisin toivonut. Pari testiä olen tehnyt myös sen jälkeen ja onhan viiva vahvistunut, muttei niin nopeasti kun haluaisin :) Esikoinen olisi tulossa.

Meidän tilanne on siinä mielessä vähän erikoinen että olemme huomenna lähdössä matkalle, autolla Eurooppaa kiertämään, ja palaamme Suomeen vasta 4.8. Neuvolaan olen varannut ajan 5.8. ja luulen että varhaisultran pyrin ottamaan samalle päivälle. Tuntuu siltä että sinne on ikuisuus! Kun niin haluaisin jo tietää että kaikki on varmasti hyvin.

Lomasta johtuen käyn nyt siis esittäytymässä, mutta palailen tänne seuraavan kerran vasta lomani jälkeen elokuun alussa. Laskujen mukaan LA olisi 10.3. eli sama päivä kun Maatiksella :)

Helene4: Oletko sama helene, jonka kanssa olen palstaillut aikaisemminkin? Onneksi olkoon uudesta plussasta! Mahtavaa!

Oireet ovat olleet kohtalaiset tähän mennessä. Selkäsärkyä (häiritsee lähinnä yöunia), vatsan nippailua, väsymystä (ei pahaa toistaiseksi) ja välillä etovaa oloa, mutta sitäkin vain vähän. Rinnat hieman arat, mutta eivät varsinaisesti kipeät.

Oikein hyvää kesää kaikille ja elokuussa palaillaan!

Alexandra

Vierailija
45/129 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Tervetuloa uudet! Ja onnea plussista kaikille :) Olen taustaillut täällä, mutta ei ole juurikaan ollut kirjoitettavaa, kun ainoana "oireena" on ollut järjetön ruokahalu :D

Aikooko teistä monikin käydä varhaisultrassa? Esikoisen aikaan en juuri lueskellut tällaisia palstoja, joten en tiennyt sellaisesta mitään. Nyt se on käynyt mielessä, mutta en sit tiedä. Esikoisen kohdallakin ultrattiin neuvolassa. Sellaisella taivaan vanhalla koneella, mut hyvin näkyi massun päältä :)

ON. Tänään sain papa-tuloksen, joka oli puhdas. Mutta: emätintulehdus (clue-soluja). Johon Zidoval resepti, ja viesti että käytä, jos oireita. No ei oireita, mutta luin jostain, että olisi raskausaikana hyvä hoitaa pois. Maanantaina siis apteekkiin... Onko muilla kokemusta tällaisesta? Lienee aika tavallista raskauden aikana. Mulla ollut kyseinen tulehdus kerran aiemminkin ja sen lisäksi vain pari kertaa hiivatulehdus, joista viimeisin viime talvena.

Pahoinvointia odotellessa, Lullaby 5+4

P.s hurjaa ajatella, että sydän lyö jo pikkuisella, tai ainakin lähipäivinä alkaa lyödä :)

Vierailija
46/129 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa tänne taas.

Pahoittelut CelesteSebastianielle, itseäni pelottaa tuo keskeytyminen, vaikka kuinka yritän ajatella, että asialle ei vain voi mitään, se silti huolettaa. Oon huomannu että näillä asioilla ei hirveesti järkeilyn kans tekemistä, eikä tunteita voi valmistella. Voimia Teille!

Onnitteluja plussanneille, ja erityisesti Alexandra, oon taustaillu tuolla vauvakuumeilijoissa, joten oot sitä kautta "tuttu", ja suon sinulle plussasi jos jollekin!

Itseäkin tuo kertominen jo kuumottelis, muutamille läheisimmille ollaan miehen kanssa kerrottu, mutta meinasin jo lipsauttaa asian vanhemmilleni vaikka olemme miehen kanssa juuri sopineet että vanhemmat saa tietää vasta sitten myöhemmin.

Siskolla on laskettu aika huomenna, nyt on osastolla odottelemassa synnytyksen käynnistymistä. Olen itse menossa mukaan synnytykseen, ja onhan homma varmasti ihan erilaista, kun ajattelee, että sitten maaliskuussa olisi itse samassa tilanteessa.

Kävin myös kilpirauhaslabroissa, ja ensimmäinen neuvola-aika annettiin samalla, 17.8. Oma laskettu aika tarkistuu varmaankin päivää tai kahta aikaisemmaksi, kun vaan yhtenä päivänä tuollon juhannuksena päästiin vauvantekohommiin, mutta eihän se tarkoita että hedelmöitys ois tapahtunu sillon samana päivänä... Kuitenkin tuosta päivästä kai se hedelmöittyminen laskettaisiin. Noh, itse kuitenkin haluan ajatella, että ois menossa 5+1 ja LA sillon 17.3. :) On tosiaan ihmeellistä, että sydän alkais lyömään viikon sisässä.

Ei olla harkittu vielä tuota alkuraskauden ultraa, jotenki oon aina aatellu, että se on vähän turha, mutta kun mies kysy että millon saadaan tietää että siellä on se vauva, ja kerroin sille ekasta normiultrasta, alko se tuntua itestäkin tosi myöhäseltä...

Vierailija
47/129 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa ilmeisesti tosissaan pahoinvointi jo vaivata...koko ajan kauhea oksetusolo! Aika hauskaa vaihtaa pienimman kakkavaippaa kun muutenkin jo oksettaa ihan tarpeeksi..:D

Viimeksi kavin varhaisultrassa vuodon takia, nyt varmaan menen vain jos taas tulee aihetta, muuten kai pakko koettaa malttaa ja odottaa. Mutta on se PITKA aika, ainakin silta tuntuu.:/Siella tosiaan asiasta tulee enemman todellinen, ja selviaahan sekin, onko vauvoja vain yksi..!:D

Mille viikolle olette saaneet neuvola-ajan? Itse en ole vielakaan saanut aikaiseksi soittaa sinne..

Vierailija
48/129 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16.7. tein testin, jossa oli haalea testiviiva. Tänään testasin uudelleen ja sain vahvat kaksi viivaa! Ihan mahtavaa odottaa kanssanne! Meillä on ennestään kaksi tyttöä (08 ja 10) ja nyt hiukan jännittää kuinka selviä kolmen alle 4v. kanssa, mutta toivon uusin tulokas on helppo lapsi kuten siskonsakin. Poikaa kovasti toivoisin, koska poikaa ei vielä ole, mutta tytöt ovat ihania ja tyttö on siis aivan yhtä tervetullut. LA sijoittuu johonkin maaliskuun puolenvälin korville, laskurin mukaan 15.-17.3, mutta en tiedä pitääkö tuo paikkaansa... Neuvolaan soittelen sitten joskus vähän myöhemmin, nyt siis laskureiden mukaan on menossa rv. 5+3. Oireita ei vielä ole juurikaan, mitä nyt masua ahdistaa jos vanhempaa sylissä pidän, mutta ei sen kummempaa. Molemmista pahoinvointi alkoin tasan viikolla 8. Saa nähdä kuinka nyt käy. :)

Mahtavilla kesäfiiliksillä eteenpäin! :D

1.3 Kirv@ (26v) kolmas

2.3 Fragola

8.3 Ballo81 toinen

15.-17.3 muumi (23v vielä hetken) kolmas TAYS

16.3 Missellen esikoinen

25.3 Helene viides

Vierailija
49/129 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä varhaisultrasta päivillä 6+1! Kävin yksityisellä, ja siellä sattuikin olemaan semmoinen superkone, jolla näkyi papunen hyvin, ja sydänäänetkin jo kuulin!! Sitä en todellakaan osannut odottaa, ja kyllä tuli tippa silmäkulmaan kun niitä kuunteli :) Kyllä siitä ilosta 145 euroa maksoi.. Sain myös äitiyskortin, ja kehoituksen ottaa yhteyttä neuvolaan. No täällä on neuvola kesälomilla, joten parin viikon päästä soittelen sitten. Kyllä nyt on huojentunut olo, ainakin papu oli oikeassa paikassa ja sydänkin jo reippaasti löi. Ehkäpä nyt jo uskaltaa vähän alkaa iloita ;)

Maatis ja Papu 6+1

Vierailija
50/129 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OI, IHANA KUULLA ILOISIA UUTISIA MAATIS! Kyllä tuli niin iloinen mieli ja taas vaan se olo et pitäskö munkin sit kuitenkin... Aivan ihanaa et nyt jo kuulu sydänäänet ja näit pikkuisen!

Täällä hirmuinen väsymys koko ajan, mutta kahvi taas maistuu!?!? Muutenkin oireita melko vähän, joten pelottaa että onkohan kaikki varmasti hyvin.

Nälkä on kyllä koko ajan!

Onkos muilla varhaisultria tiedossa?!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan, kiva että meitä on täällä näin monta niin ketjukin pysyy aktiivisena.

Mooona & Merenneito

Vierailija
51/129 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä on yksi maaliskuussa maailman ensi kertaa näkevä matkalainen masussa ;) V.m. oli 11.6.11, ja siitä alkavasta kierrosta aloimme yrittää. Tärppäsi nopeammin kuin koskaan uskalsimme odottaa! Mieheni kanssa kuvittelimme että menisi pidempään, mutta tulinkin heti raskaaksi! LA on 17.3.11, viikkotilanne nyt 5+2 :) Tämä on meidän esikoisemme, ja odotamme innolla raskauden käänteitä ja tulokasta

Vierailija
52/129 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.3 Kirv@ (26v) kolmas

2.3 Fragola

8.3 Ballo81 toinen

15.-17.3 muumi (23v vielä hetken) kolmas TAYS

16.3 Missellen esikoinen

17.3 Sina-H ensimmäinen

25.3 Helene viides

Vierailija
53/129 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakkohan se on. Hieman huolettaa vielä tämä alkuraskaus, koska mulla oli huhtikuussa keskenmeno rv 8+3. Nyt siis taas jännitetään ja pelätään.

Laskettu aika olisi 11.3, joka sattuu miehen syntymäpäivälle =) Mulla ikää 32, ja kuudes lapsukainen olisi tulossa jos kaikki menee hyvin. Jos tämäkään ei nyt sitten jostain syystä onnistu, niin oeln päättänyt luovuttaa.

Aiemmat lapset ovat 8/00, 5/02, 8/04, 12/05 ja 12/08

Eipä tässä nyt auta muuta kuin odotella ja toivoa parasta.

Vierailija
54/129 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi viime viikolla plussanut esikoisen odottaja! Ovulaatiotuntemusten perusteella lasketuksi ajaksi tulisi 19.3 ja tällä hetkellä olisi menossa rv 5+1. Edellisistä menkoista en pysty raskauden kestoa laskemaan, kun ne tuli 10.5.

Ikää minulla pian 25 ja miehellä 28. Kummallekin on ensimmäinen lapsi. Kovin pitkään ei ehditty yrittää, tammikuun lopussa jätin pillerit pois. Kovin iloisia ollaan tästä maalisvauvasta ja kovasti toivotaan, että kaikki menisi hyvin.

Vierailija
55/129 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Maatiainen, tuo ultraus ois kyllä hyvin rauhoittavaa, kun sais tietään että mukana on ihan oikeesti kasvava papunen. Pitääpäs asiasta keskustella miehen kanssa...

1.3. Kirv@ (26v) kolmas

2.3. Fragola

8.3. Ballo81 toinen

11.3. lilla79 (32v) kuudes

13.3. Sara (30v.) toinen K-SKS

15.3. Palmunoksa (29v) ensimmäinen

15.-17.3. muumi (23v vielä hetken) kolmas TAYS

16.3. Vauvahullu neljäs TYKS

16.3. Missellen esikoinen

16.3. Mooona (26v) kolmas TAYS

16.3. T-J (28v) ensimmäinen OYS

17.3. maalismami (25v) ensimmäinen KOKS

17.3. Sina-H ensimmäinen

17.3. Ytteliini (24v) ensimmäinen OYS

19.3. tii-mamma (24v) ensimmäinen

25.3 Helene viides

56/129 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain varattua ensimmäisen neuvolan ensi viikon keskiviikolle. Viikkoja nyt kasassa 7+4, saas nähdä kuinka ekassa ultrassa muuttuu nuo viikot.

Etova olo on aina, kun menee liian kauan edellisestä ruokailusta. Kun pitää huolen, että massu on "täynnä", ei ällötys pääse yllättämään. Alavatsan jomotus jatkunut edelleen. Välillä enemmän välillä vähemmän.

Muutama kaveri tietää nyt raskaudesta sekä miehen vanhemmat. Lapsille kerrotaan vasta ensimmäisen ultran jälkeen, kun tiedetään että tuolla varmasti on jotakin elämää.

Vierailija
57/129 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun varovasti mukaan.. Ensimmäistä odotan. Tänään sain kahteen testiin haamuviivat ja kävin terveyskeskuksessa tekemässä testin, se oli siis positiivinen, joten raskaana ollaan! :)

Vähän pelottaa että jos menee kesken, mutta toivotaan nyt vaan kovasti parasta ja ollaan tästä onnellisia!

Vierailija
58/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Bambi ja paljon tarrasukkia matkaan! :) Ja paljon onnea ja lykkyä myös muille plussanneille!

ON. Minä konsultoin lääkäriä ja päätin sitten käyttää tuon tulehduslääkkeen (geeli), vaikkei oireita ole. Eipähän tule sit ongelmia tulehduksen kans myöhemmässä vaiheessa raskautta. Ja lääkäri oli sitä mieltä että paikallislääke aina parempi kuin suun kautta otettava.

Lievää kuvotusta jo ollut, kahvi ei meinaa mennä alas ja eilen närästi töissä ihan kauheasti. Yritän syödä tasaisesti parin tunnin välein. Ruokahalu ei ole niin kova mitä tässä aiemmin, mutta maistuu ainakin toistaiseksi. Hormonit on saaneet jo alavatsan pömpöttämään :D

Kerrottu ei olla vielä kellekään. Pari ystävää tietää, että meillä on toiveissa. Odotetaan varmaan sinne 12vkoon, ennenkuin kerrotaan läheisille ja sit ekan ultran jälkeen muille. Näin myös esikoisen kohdalla. Alkuvaiheessa halutti kertoa kaikille, mut sekin vaihe menee ohi :)

Mun synnäriksi voi laittaa OYS.

Lullaby 6+1 (loma tj3)

Vierailija
59/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun täällä on paljon muitakin! Hauskaa lueskella samassa tilanteessa olevien ajatuksia yms.

Ajattelin kirjoitella vähän omista oireista. Jo plussaa ennen alkoi rintojen turvotus, joka jatkuu yhä. Pyörällä ajaessa tuntuu ikävältä, kun ajaa töyssyyn!

Pahaa oloa ei ole ollut, mutta suolaista ruokaa tekee enemmän mieli kuin makeaa. Nälkä ehkä tuntuu enemmän kuin ennen. Outo juttu on se, että vaniljajogurtti tökkii, vaikka se oli ennen suosikkini.

Hajuista: tupakansavu tuntuu erittäin vastenmieliseltä. Voi tietty olla psykologistakin. Hajuvettä ei kyllä tee mieli käyttää ollenkaan!

Muuten aika oireettomasti mennään, mitä nyt välillä mahaa vihlaisee menkkajomotusten tyyliin. Ja tänään siis rv 5+2.

Raskaudesta olen kertonut parille kaverille, muilla taidamme kertoa vasta myöhemmin. Missä vaiheessa te muut olette kertoneet/aiotte kertoa raskaudesta?

Vierailija
60/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin jo liittyä mukaan ketjuun :D Pos. testin tein viime viikolla. Tänään menossa 5+0 omien ovulaatio ja kiertotuntemusten perusteella, ja kolmas lapsi olisi nyt tulossa. Aikaisemmat lapset ovat syntyneet 07 ja 09. Lasketuksi ajaksi laskuri antoi 21.3. Voi olla että se vielä tässä muuttuu, mutta voin sitten päivättää tietoa tarvittaessa. Ikää minulla on 25 vuotta.

Oireita ei kovin paljon vielä ole ollut. Menkkamainen kipuilu on ollut huomattavin oire ja väsymystä on välillä. Turvotusta on kyllä hirvittävästi, maha on iltaisin ihan pallo!

Pahoinvointi minulla alkoi viime raskauksissa rv 7 joten viikon-kahden päästä epäilen tuon taas alkavan. En tiedä kuinka saan raskauden salattua töissä, jos pahoinvointi tulee samanlaisena kuin viime raskauksissa...Silloin en kuitenkaan ollut töissä, joten sain rauhassa oksennella kotona :)

Varhaisultran varasin 2.8. Jännittää ihan hirveästi mitä siellä näkyy tai näkyykö mitään. Meidän molempien mielestä tämä on ehdottomasti viimeinen lapsi ja tarkkaan harkittukkin, joten olisi aika pelottavaa jos sieltä paljastuisikin kaksi vauvanalkua. Pääasia kutennkin että kaikki siellä olisi hyvin lukumäärästä huolimatta.

Emme aio ainakaan vielä kertoa raskaudesta kenellekkään, ainakin tuolla utrassa haluan ensin käydä.

Toivottavasti meillä kaikilla odotus sujuisi hyvin, ja saisimme maaliskuussa paljon maalisvauvoja :D

Pahoittelut vielä CelesteSebastianille, oletko varmistanut että raskautesi todella meni kokonaan kesken? Minullakin on tuttu jolle kävi noin ja silloin myös tosiaan toinen kaksosalkioista meni kesken, mutta toinen vauva kasvoi täysiaikaiseksi kovasta vuodosta huolimatta.

Niin juu ja synnäriksi voi laittaa VKS.

-Ceccile ja pikkupapu 5+0-