Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuiset 2012

08.07.2011 |

Ajattelin laittaa meille tänne jo oman ketjun, kun en nähnyt että vielä olisi. Jos on niin laittakaahan viestiä:) Jos ei niin, laittakaahan tähän LA:t pinoon

Ja pitäisi varmaan jossain vaiheessa äänestää ollaanko ihan vain maaliskuisia vai vaikka maalismasuja ym

CelesteSebastian kp 37 tai 38/28 rv 5+1 tai 5+2?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tuota listaa jotenkin tuohon etusivulle niin että sitä ei tarvitsisi etsiä myöhemmin täältä seuraavilta sivuilta, kun kuitenkin lisää porukkaa tulee vielä mukaankin?

Vierailija
62/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.3. Kirv@ (26v) kolmas

2.3. Fragola

8.3. Ballo81 toinen

10.3. Maatiainen (32v) kolmas PHKS

11.3. lilla79 (32v) kuudes

13.3. Sara (30v.) toinen K-SKS

14.3. Lullaby81 (30v) toinen

15.3. Palmunoksa (29v) ensimmäinen

15.-17.3. muumi (23v vielä hetken) kolmas TAYS

16.3. Vauvahullu neljäs TYKS

16.3. Missellen esikoinen

16.3. Mooona (26v) kolmas TAYS

16.3. T-J (28v) ensimmäinen OYS

17.3. maalismami (25v) ensimmäinen KOKS

17.3. Sina-H ensimmäinen

17.3. Ytteliini (24v) ensimmäinen OYS

19.3. tii-mamma (24v) ensimmäinen

21.3 Ceccile (25) kolmas VKS

25.3 Helene viides

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tosiaan vielä eilen aamulla varmuuden vuoksi uuden testin viikko sen vuodon jälkeen ja ei tullut enää kuin tosi tosi heikko haamu apteekin testiin eli ei meille maaliskuista enää ole tulossa:( No, ei auta kuin yrittää uutta tärppiä viikonloppuna, kyllä me se kolmas vielä saadaan, uskon sen vaikka mieli on edelleen maassa. Oon öljynny terassia ym että on aika mennyt paremmin.

Peukut pystyssä teille kaikille täällä pidän ja paljon vauvaliimaa lähettelen:)

Josko joku ihanainen ottaisi minun pestin vastaan?

CelesteSebastian kp 11 (ovis siis on ihan pian jo taas käsillä:O empä tajunnutkaan:)) vaikka jotain limoja on jo tulossa:D Viime tärppi (Santana) oli kp 12 tai kp 13

64/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännepä on tupsahtanut mukavasti porukkaa :) Onnea kaikille plussanneille!!

Herranjestas, että tää raskaus voi nostaa ruokahaluja! Mulla ruoka 24/7 mielessä. Pelkään että paisun ku pullataikina tässä viikkojen edetessä :/ Sitte on niiiin väsynyt,ettei jaksa lenkkeillä tms. enää entiseen malliin, että se edes kompensoisi tätä syöpöttelyä. Huoh..

Vierailija
65/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu maalismami, enkä pelkästään ajattele vaan syön 24/7...Siksi varmaan olenkin niin turvonnut että ihan hävettää kun näytän siltä että olisin lihonnut kymmenen kiloa viikossa. Voin lohduttaa että jos käy niinkuin mulla 2 ensimmäisessä raskaudessa, niin oksentelin pitkin päivää viikoilta 7 viikoille 16, jolloin ei yhtään haitannut että aikaisemmin oli vähän "tankannut" :) Ja kyllähän meidän kehot nyt kehittää sellaista vauhtia uutta elämää että kai se nälkä on ihan normaalia, ja ilmeisesti tuo turvotuskin. Onko muilla vatsa jo turvonnut. Näytän ihan viikolla 15 raskaana olevalle, grrr....

Vierailija
66/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kuumeilijoiden puolella oli aikas hiljaista...

Mä oon jo alkanut epäileen, mahdanko sittenkään olla raskaana... Menkkakipujen kaltaisia oireita on silloin tällöin, mutta ei mitään muuta. Kahdesta ensimmäisestä alkoi syöpöttely ja väsymys lähes välittömästi, mutta nyt ei ole oireita ollenkaan. Melkeinpä jopa kaipaan niitä... Maha kyllä tuntuu omasta mielestä hieman paisuneen, mutta mies ei ollut kanssani samaa mieltä. Sanoi vaan että älä nyt esittele ettei kukaan vielä saa selville. :P Meneillään on siis rv. 5+4.

En nyt suoriltaa muista kuinka kenelläkin on ensimmäiset lapset syntyneet, mutta jos täällä on sellaisia joilla on kaksi suht pientä lasta ja kolmas tulossa niin kysyisinkin seuraavaa: Meillä on uuden pienen myötä auton vaihto edessä tila-autoon tai vastaavaan, koska kolmen alle 4v:n turvaistuimet eivät mahdu automme takapenkille rinnakkain. Mitä autoa siis suosittelisitte? Mikä on hyvä ja vähävikainen? Kannattaako ostaa oikeasti tila-auto viidelle ihmiselle vai suositteletteko esim. farmaria, jossa on tavaratilassa lisäistuimet?

Kiitokset vastauksistanne jo etukäteen ja peukut pystyyn että kaikilla sujuu odotus hyvin! :)

Vierailija
67/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen 5+4, ja ainoat varsinaiset oireet on menkkojen tyyliset vatsakivut. Samantyyppisiä tuntemuksia on näköjään muillakin, onneksi. Olen miettinyt, että olenko nyt oikeasti raskaana kun olen näin hyvässä kunnossa (mutta onnellisempi!) :D

Mulla on myös nälkä koko ajan, on kyllä aina muutenkin reilusta treenimäärästä johtuen, mutta nyt on joku omituinen mieliteko syödä hummeria (?) koko ajan! Sen puutteessa olen vetänyt isoja määriä katkarapuja. Tänään teki jopa mieli lihapiirakoita, en ole ikinä aiemmin niistä tykännyt ja viimeksi maistanut joskus 15 vuotta sitten. Outoa tosiaan.

Olen miettinyt raskaana treenaamista. Juoksen paljon, ja nyt olen rakastunut maratonmatkaan. Olen kuitenkin kuntoilija, en mikään kilpaurheilija, urheiluhullu vain. Raskaana en tietenkään maratonille mene, mutta synnytyksen jälkeen varmasti alkaa tehdä mieli... Onko teillä kellään kokemusta mille viikoille pystyy ylipäänsä masun kanssa juoksemaan tai edes hölkkäilemään? Nyt treenaan kuten ennenkin, mutta olen jättänyt kovimmat intervallit pois. Virtaa on vaikka kuinka ;)

Ai niin, ja mun synnäriksi saa laittaa OYSin. Ja ikää on 23, miehellä 28 vuotta :)

Toivottavasti teillä kaikilla menee odotus hyvin! Tsemppiä ja onnea!!

Vierailija
68/129 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :)

Täällä yks oottaja myös ja ensimmäinen on :) alussa toki ollaan, viikkoja pitäs olla nyt 5+1, LA 20.3 laskujen mukkaan :) Täällä myös vihlasuja ollu mahassa, testinki tein monta päivää sen jälkeen ku menkkojen ois pitäny alkaa ku luulin että ne alkaa ku vihloo välillä :) ja aivan kaamee flunssa iski päälle vaikka en ruukaa ikinä sairastaa mitään lentsuja..mut jospa tää jo alkais menemään ohi, viime yönä sai jo nukuttuaki :) Maha kans tuntuu aivan turvonneelta ja tissit kipiät, oon just laihtunu semmoset 10kg ja enimmät makkarat lähteny ni nyt taas alkaa tulemaan :) Mut eipä sillä niin väliä, en mä mitenkään ees laihuttanu, kilot ja sentit vaan lähti :D

Niin ja minä oon 23- ja mies 28-vuotias :)

Ja tuosta liikunnasta, ite ajattelen että voi suunnilleen normaaliin tapaan liikkua varsinkin jos on tottunut liikkumaan paljon. Itsekkin ajattelin vielä pelata piitsiä ja lentopalloakin, mutta toki jättää hyppyjä ja syöksyjä pois :) mut sillä ei niin väliä ku oon pitkä ja riittää et nostan vaan käjet ylös ;) mutta varmistan kyllä vielä neuvolassa että onko turvallista, eka neuvola kyllä vasta 18.8, onko muilla mihin aikaan?

Ja tosiaan kahelle läheisimmälle ystävälle ollaan kerrottu, muille sit ku tuntuu siltä :) omille vanhemmilleni ajattelin kertoa jos asia pysyy siihen asti salassa kun saa ekasta ultrasta kuvan, kun veljeni ja vanhemmat on ottanu nuita eläinvauvoja, niin ajateltiin kertua sillain että sanotaan että ku te muutki ootte nuita vauvoja ottanu ni meillekki on nyt tulossa, haluatteko nähä kuvan? ja sit väläyttää sen ultrakuvan :D meillä vaan vanhemmat jo tosi kovasti oottaa ekaa lasten lasta ni saa nähä malttaako sinne asti olla sanomatta :D

Vierailija
69/129 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ruoka mielessä koko ajan. Tai siis ruokaa ei varsinaisesti tee mieli, mutta pahoinvointi voimistuu heti jos ruokailuväli jää liian pitkäksi. Mielitekojakin on tullut. Hunajabulgarianjogurtti ja punaviinimarjat sokerilla.......

Meillä oli tänään viertaita ja oli vaikeeta olla niinkuin ei olis raskaana kun väsytti ja voin pahoin. Tuskin jäätiin kuitenkaan kiinni ;)

Ollaan kerrottu muutamalle tärkeälle ystävälle vauvasta. Kerrotaan varmaan sitten muille kun riskiviikot ylittyy tai nähdään ultrassa joku :)

Ihana kun meitä on täällä näin paljon kirjoittelemassa!

Vierailija
70/129 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen plussasin, vuoden "yrittämisen" jälkeen tunne erittäin ihana. Laskeskelin et maaliskuun 20. päivän tienoilla olisi LA. esikoinen siis olisi tulossa ja ikää 24vuotta.

71/129 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola varattu 5.8, silloin rv 7+6. Ootan jo ihan innolla! Ja vielä enemmän ootan sitä ekaa ultraa, sen jälkeen onkin kriittisimmät viikot ohi ja sitte uskaltaakin varmaan jo läheisimmille ihmisille kertoa tästä raskaudesta. Kauhea stressi vaan nyt, että miten kertoa työnantajalle tästä, kun oon pienessä yrityksessä töissä (pomo+2 työntekijää) ja kaikenlisäks oon koeajal. Työpaikka on ihan unelma, mut luulenpa vaan että kun jään mammalomalle niin ei varmaan oo sinne työpaikkaan takasin menemistä.. Sen verran haluttu paikka kuitenkin.

Tosta liikunnasta, että periaatteessa mitä olet harrastanut ennen raskautta niin voit jatkaa raskaana ollessasikin, tee sitä mikä tuntuu hyvältä, mutta mitään taistelulajeja ei tietenkään kannata harrastella. Ite oon huomannu että kun on jossain aerobic tunneilla joskus käynyt niin siellä on viimesillään raskaana olevia pomppinut mukana ja helpolta se ainakin näytti ison masun kans.

Vierailija
72/129 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös jonkinasteinen ruoanhimo koko ajan päällä, varsinkin kaikki makea uppoais mitä antais ittensä syyä.

Välillä on ollu niin kauhea vatsan turvotus päällä että ihmettelen jos jollekin tulee raskausuutinen yllätyksenä :D

Tällä hetkellä on menossa rv5+6 ja ensimmäinen neuvola on 17.8. ja en millään malttais oottaa sinne asti että kuulis jotain uutta. Jotenkin on kauhean turhauttavaa ootella kun näin ihanasta tapahtumasta on kyse :)

73/129 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettiä tuota laskettua aikaani, että pitäisiköhän se muuttaa edellisten menkkojen mukaiseksi, eli 28.3, vaikka ovis oli jo kierron 12.päivä, jonka mukaan oon koko ajan aatellut tuon lasketun ajan. Voisi hyvin vaihtaa tuon 28.3 koska todennäköisestihän menee jonkin päivän yli lasketun kuitenkin kuten edellisetkin:)

Vierailija
74/129 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.3. Kirv@ (26v) kolmas

2.3. Fragola

8.3. Ballo81 toinen

10.3. Maatiainen (32v) kolmas PHKS

11.3. lilla79 (32v) kuudes

13.3. Sara (30v.) toinen K-SKS

14.3. Lullaby81 (30v) toinen

15.3. Palmunoksa (29v) ensimmäinen

15.-17.3. muumi (23v vielä hetken) kolmas TAYS

16.3. Vauvahullu neljäs TYKS

16.3. Missellen esikoinen

16.3. Mooona (26v) kolmas TAYS

16.3. T-J (28v) ensimmäinen OYS

17.3. maalismami (25v) ensimmäinen KOKS

17.3. Sina-H ensimmäinen

17.3. Ytteliini (24v) ensimmäinen OYS

19.3. tii-mamma (24v) ensimmäinen

25.3 Helene viides

25.3. -Bambi- (23v) ensimmäinen

on tää niin ihanaa ja jännää! työasiat vaan painaa.. syksymmällä olis luvassa parempi työsoppari... odotanko sinne, olenko niin röyhkeä etten kerro raskaudestani pomolle? haluaisin ajatella lasta ja saada parempaa äitiysrahaa... :/ auttakaa??

hampaatkin reistaa, huh huh, on saanu ravata hammaslääkärissä.. ihan yhtäkkiä... liittyköhän raskauteen?? hammaslääkäri sano et kuumuus aiheuttaa hammasongelmia, tulehduksia.

Vierailija
75/129 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla tuntuu ruoan himo olevan. Mulla jotenkin päälaellaan kaikki. Pahoinvointia on, mutta alkaa näin illalla ja kestää läpi yön, ei saa sen takia nukuttua. Ruoka ei maistu mihinkään aikaan vuorokaudesta, vettä menee sitten senkin edestä.

Väsymys on kyllä ihan sietämätöntä. Ei meinaa päivän askareista tulla yhtikäs mitään. Kokoajan vaan tekisi mieli nukkua, mutta ei vaan pysty kun on nuo lapset vaatimassa huomiota ja nuorimmainenkin täysin vahdittava.

Menin vielä viikko ennen plussatestiä ostamaan koiran pennun, joka vaatii aikasta paljon. Onneksi on vanhempi koira joka vähän "näyttää mallia" mutta välillä kyllä jaksamista miettinyt.

No, pentu on ollut mulla niin pitkään haaveissa, että nyt vaan on jaksettava väsymyksestä huolimatta.

Mitenkäs muilla, tällasilla helteillä? Mulla tuntuu vaan kokoajan olevan kylmä. Mieskin ihmetteli miten pystyn sellaisten vällyjen alla nukkumaan yöllä. Viimekuussa ja vielä tän kuun alussakin uin joka päivä, mutta nyt palelee niin ettei veteen uskalla mennä. Outoa.

Varailin neuvolankin eilen, ja sain ajan vasta elokuun loppuun. Ajattelin ensin käydä yksityisellä ultrassa, mutta neuvolasta lupasivatkin ultrata samalla kertaa kun ekaa kertaa menen. Eli sitä tässä nyt vain odotellaan ja parasta toivotaan.

Unohdin tuonne ekaan tekstiin laitella, että synnytys sairaala on mulla PHKS. Nyt ei muuta kun unen yritystä. Ja mahtavia vointeja kaikille.

Vierailija
76/129 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellani myos jarkyttava vasymys varsinkin iltapaivalla vaikka nukkuisin kuinka hyvin.. En ole "uskaltanut" juoda kofeiinia juuri ollenkaan raskauden aikana joten ei siitakaan saa apua. Pahaa oloa on ollut myos aika ajoin mutta viela ei ole laatta lentanyt..

Kerroin viime sunnuntaina vanhemmilleni raskaudesta koska tiesin sen olevan niin odotettu uutinen (ensimmainen lapsenlapsi). Toivotaan etta kaikki sujuu nyt hyvin. Ensi viikon keskiviikkona olisi tarkoitus menna laakariin, jannittavaa..

Musta tuntuu etta taalla USA:ssa missa asun on nuo suositukset liittyen esim. urheiluun raskaudenaikana paljon tiukemmat kuin Suomessa. Itse olen esim. lopettanut juoksemisen nyt kokonaan ja liikun muuten.

Oletteko muut muuttaneet ruokavaliota tai muuten syoneet tosi terveellisesti? Itse yritan ostaa luomuruokaa ja syoda monipuolisesti jotta kaikkia ravintoaineita tulisi tasapuolisesti mutta valilla on kylla pakko saada pitsaa ja jatskia..

Kivaa viikonloppua kaikille!

6 rv tuli torstaina tayteen taalla.

Vierailija
77/129 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tuo väsymys on välillä vähän liikaa. Teen vielä sellaista työtä, että pitäis koko ajan olla skarppina. Kauheesti saa ponnistella töissä ettei tuu virheitä...

Kyllä minäkin olen yrittänyt monipuolistaa ruokavaliota ja kävin tueksi hakemassa ne raskausajan vitamiinit apteekista. Hedelmät ja marjat on auttanut tosi paljon tuohon kuvotukseen, kun niitä voi syödä helposti välipalaksi ja terveellisiäkin ovat.

Oletteko jo ehtinyt miettiä missä vaiheessa alatte tekemään hankintoja vauvalle? Mulla ois kauhea tuska jotain hankkia jo nyt, mutta yritän mieleni malttaa ainakin sinne ensimmäisen ultran jälkeen. Saa nähdä onnistuuko :)

Vierailija
78/129 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikille! :)

Täällä plussattiin viime sunnuntaina ja joka päivä sen jälkeen! En usko tätä todeksi kun mitään sellasia oireita ei ole, paitsi nenäverenvuotoa pari päivää. Menkkamaiset tuntemukset on kokoajan siellä, ja kuvittelen että menkat alkaa ihan just.

Raskaustestin tein CB digitalilla ja se antoi 2-3viikkoa ja se sopii yhteen mun ovuloinnin kanssa joten LA on nettilaskurien mukaan 26.3. Eka neuvolakäynti on 9.8 joten toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa. En ole ihan sata varma että monesko viikko on meneillään kun saan eri tuloksia eri laskureilta. Viime menkoista laskettuna ois 5+6 nyt. Ihanaa saada jutella muiden kanssa jotka ovat samassa tilanteessa niin saa vertaistukea :) ja kun en haluaisi vielä kertoa kavereille mutta silti haluaa jakaa ajatukset jonkun kanssa :)

Vierailija
79/129 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla fiiliksillä Bubble89 kanssa, haluais kuuluttaa koko maailmalle olevansa raskaana, mutta ei uskalla kun on vielä niin varhaiset viikot...

Itselläni diabeteksen kontrollikäynti ma 25.7, jolloin ajattelin lääkärille mainita raskaudesta. Hän sitten tekee lähetteen TAYSiin, missä olen tarkassa syynissä koko raskausajan. Niin ja neuvolaankin pitäisi alkuviikosta varmaankin soitella. Toivottavasti ensimmäiset ajat tulee elokuun puolenvälin tietämiin (jolloin mies vikaa viikkoa lomalla) ettei tarvitse lapsia hoitoon laittaa syitä sepitellen.

Menkkamaista kipuilua edelleen, se suurimpana raskausoireena. Tänä aamuna tosin huomasin lievää huonovointisuutta ja päivällä kun tuli 5 tuntia taukoa syömisestä niin alkoi oksettaa. Yllättävän varhain nämä oireet alkavat, kahden ensimmäisen kanssa vasta pari viikkoa myöhemmin. :P

Kerron sitten taas myöhemmin, mitä lääkäri tuumasi ja koska sain ekan neuvolakäynnin.

Helteisin kesäterveisin

muumi 5+6

Vierailija
80/129 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kelaan ja kyselin tuista tuossa eilen. Minulle sanottiin että tuet lasketaan vuoden 2010 tulojen mukaan, kun lapsi syntyy 2012 (ainakin minun tapauksessani). Eli nykyisillä tuloillasi ei ole merkitystä.. Mutta tottakai mielekäs työ varmasti auttaa jaksamaan työelämässä pidempään! :)