Maaliskuiset 2012
Ajattelin laittaa meille tänne jo oman ketjun, kun en nähnyt että vielä olisi. Jos on niin laittakaahan viestiä:) Jos ei niin, laittakaahan tähän LA:t pinoon
Ja pitäisi varmaan jossain vaiheessa äänestää ollaanko ihan vain maaliskuisia vai vaikka maalismasuja ym
CelesteSebastian kp 37 tai 38/28 rv 5+1 tai 5+2?
Kommentit (129)
Mulla oli ekassa raskaudessa niin voimakas pahoinvointi, että oksensin viikon putkeen. Mikään ei pysynyt sisällä. Vain ihan pienenpieniä imasuja pystyin juomaan pillimehusta, ilman, että se tuli pihalle ja vain jäisiä mustikoita imeskelin, ja ne sain sisällä pysymään. Niinpä ennen ekaa neuvolaa laihduin kuusi kiloa. Synnyttämään lähtiessäni oli painoa tullut ennen raskautta olleeseen painoon huimat 1 kilo. Sairaalassa olin viikon erinäisten syiden vuoksi ja sinä aikana sain painoa tippumaan jälleen ja lähtiessä kotiin, meinasi sit housutkin tippua jalasta ;) Esikoinen oli 3670g 53,4cm pitkä. Painoarvio edellisenä päivänä sairaalaan tullessani oli 4100g. Huonetoverilleni oli arvioitu hänen vauvansa kooksi 3,5kg, ja vauva olikin 4,1kg. Siinä sit naureskeltiin, et tais mennä arviot sekaisin :D
Ultraan pääsyä ja kutsua täälläkin kuumeisesti odotetaan. Olishan se ihana saada varmuus, et pienellä on kaikki kunnossa ja et muutoinkin kaikki on hyvin..
Tuohon viestiketjuihin ehdotan kompromissiä: Tehdään uusi ketju kahden viikon välein ja viimeiseksi viestiksi ketjuun lisätään linkki uuteen ketjuun. Näin kaikki löytävät aina sen uudimman viestiketjun ja ketjusta ei tulisi ihan järjettömän pitkiä.. Sopiiko kaikille?
Sara rv 7+3
Ihana kuulla Palmunoksan ultrasta ja kirv@n hääuutisista! Onnea! Oon hirmu onnellinen teidän puolesta!
Ja mukava kuulla, että mulle löytyy lähes oireettomia kohtalotovereita ;) Nyt vaan kävi vähän hullusti, ja mulle nousi eilen korkea kuume. Ei siinä vielä mitään, mutta olen töissäni ollut tekemissä parvorkkoa sairastavien lasten kanssa. Olen kieltänyt, ettei lasten epäselviä rokkoja saa laittaa minulle, mutta monesti ihottuma/näppylät ovat puhjenneet vasta ajanvarauksen jälkeen juuri ennen vastaanottoa. Lisäksi sairastin pari viikkoa sitten vti:n, sain juuri kontrollilabrojen tulokset ja infektio ei ole hävinnyt. Toivottavasti ei ole nyt noussut munuaisiin... Ma otetaan parvovirusserologia, toivottavasti tämä ei ole parvo.
Niin ja minä olen 171cm/60 kg ennen raskautta, nyt 61 kg.
Täällä on muten aika paljon oululaisia! :)
Sina & Nipsu 6+6
Reilu viikko sitten todella selva plussa ja nyt rv 6+2 ja se laskurin mukaan tekis LA 22.3.
Toivotaan etta nappula pysyy mukana loppuun saaakka eka neuvola suomessa elokuun puolivalissa....ei malttais oottaa millaan.
Meilla on siis esikoinen tulossa ja ollaan hurjan onnellisia ja tosi hamillaan kaikesta. Yhdessa ollaan oltu teineista asti janyt mittarissa jo 32v, joten hyvan ja piiiitkan harkinnan jalkeen tahan on paadytty. Oltiin varauduttu pitkaan yrittmiseen, mutta ei tarvittu kuin yhdet "luomu"menkat pillereiden jalkeen ja naps. On niin mahtavaa.
olo on vasynyt mutta onnellinen. Paata sarkee paljon ja aamuisin on vahan kuvottava olo. Rinnat on niin alyttoman arat ja sivuprofiilin mukaan mahani in varkaan6kk raskaana, hirvee turvotus. Jospa se tasta pikkuhiljaa olokin paranis. Ja viela un uskois todeksi tan kaiken.
Alkuun päivitin meidän listamme:
Listan päivitys
1.3. Kirv@ (26v) kolmas
2.3. Fragola
6.3. mima1 (39v) ensimmäinen
8.3. Ballo81 toinen
10.3. Maatiainen (32v) kolmas PHKS
11.3. lilla79 (32v) kuudes
11.3. Polo neljäs
11.3. tinjamaria toinen
13.3. Sara (30v.) toinen K-SKS
13.3. Karkki79 (32v) toinen
14.3. Lullaby81 (30v) toinen
14.3. Barbis (40v.) kuudes
15.3. Palmunoksa (29v) ensimmäinen
15.-17.3. muumi (23v vielä hetken) kolmas TAYS
16.3. Vauvahullu neljäs TYKS
16.3. Missellen esikoinen
16.3. Mooona (26v) kolmas TAYS
16.3. T-J (28v) ensimmäinen OYS
16.3. Juhla (24) ensimmäinen PHKS
16.3. riinamirkka (38) neljäs KOS
17.3. maalismami (25v) ensimmäinen KOKS
17.3. Sina-H (23v) ensimmäinen OYS
17.3. Ytteliini (24v) ensimmäinen OYS
18.3. AnanaBanana (23v) ensimmäinen
19.3. tii-mamma (24v) ensimmäinen
20.3 Rix (23v) ensimmäinen
20.3. Tiimu kolmas
22.3. Ulkomaan elaja (32v) ensimmäinen
25.3 Helene viides
25.3. -Bambi- (23v) ensimmäinen
26.3 Bubble89 (22v) ensimmäinen PS
Mukava porukka siis koossa! Tervetuloa kaikki uudet mukaan :)
Meidän kuulumisista sen verran, että kuume osoittautui hengitystieinfektioksi. Yöllä alkoi kova yskä, tuntuu että limaa nousee aivan alhaalta. Huh, onneksi näin.
Mun vanhemmille on nyt kerrottu raskaudesta. Tämä on heille ensimmäinen, kovasti toivottu lapsenlapsi. Olen hyvin läheinen äitini kanssa, ja illalla juttelimme pitkään raskaudestani. Tuntuu, että olemme nyt entistäkin läheisempiä! On niin mahtava kuulla äidin ja sukumme naisten raskauksista! Äiti veikkaili, että olen tullut häneen: tulin heti raskaaksi, eikä raskausoireita ole vielä ;) Äiti tosin kertoi, että hänellä alkoi pahoinvointi kaikissa viidessä raskaudessa aika myöhään, sitä odotellessa siis. Isä varmasti hömpöttää omalta osaltaan myös... :D
Sina & Nipsu rv 7+0
Onneksi lomaa jäljellä vielä pari viikkoa :) Täällä ei ole sen kummempia oireita edelleenkään ollut kuin etova olo lähes koko ajan ja melkoiset mielialanvaihtelut... niistä oon saanut kuulla jo :D Nyt viikko 8+3 menossa ja siltä näyttäis ettei se oksentelu ala jota pelkäsin :)
Neuvolassakin tuli jo käytyä ja sen tädin mukaan laskettu olis 7.3. Saa nähdä muuttuuko vielä ultrassa... sitä odotellessa siis vielä kolme viikkoa :(
Niin mulla on ikää tasan 30v ja esikoinen syntynyt v. -02 ja Jorviin ois tarkotus mennä synnyttämään. Enempää ei viitti mittoja yms. paljastaa ettei kukaan tunnista, Vielä. Kovasti munkin tehnyt mieli kailottaa koko maailmalle asiasta, mutta päätettiin että vasta ultran jälkeen, lähimmät ystävät tietää kyllä.
Heippa! Täältä yksi maaliskuinen ilmottautuu mukaan pinoon.. Toista lasta odotan viikolla 9+0.Laskettu aika laskurien mukaan 7.3. Esikoinen on syntyny -10 ja ikää itsellä 25.
Pahoihnvointi ja kuvottava olo alkoi jo viikolla 6+ ja on kestäny tähän asti. Mutta onneksi ei ole tarvinnu kovin montaa kertaa oksentaa vielä. Ja päiväunia on tullut nukuttua esikon kanssa harva se päivä :)
Tiistaina olisi jo ensimmäinen ultra, jännittää vähän.. Sitä ootellessa... :)
Nyykerö ja pikkunen salamatkustaja 9+0
Listan päivitys
Alkuun päivitin meidän listamme:
Listan päivitys
1.3. Kirv@ (26v) kolmas
2.3. Fragola
6.3. mima1 (39v) ensimmäinen
7.3 Nyykerö (25) toinen
8.3. Ballo81 toinen
10.3. Maatiainen (32v) kolmas PHKS
11.3. lilla79 (32v) kuudes
11.3. Polo neljäs
11.3. tinjamaria toinen
13.3. Sara (30v.) toinen K-SKS
13.3. Karkki79 (32v) toinen
14.3. Lullaby81 (30v) toinen
14.3. Barbis (40v.) kuudes
15.3. Palmunoksa (29v) ensimmäinen
15.-17.3. muumi (23v vielä hetken) kolmas TAYS
16.3. Vauvahullu neljäs TYKS
16.3. Missellen esikoinen
16.3. Mooona (26v) kolmas TAYS
16.3. T-J (28v) ensimmäinen OYS
16.3. Juhla (24) ensimmäinen PHKS
16.3. riinamirkka (38) neljäs KOS
17.3. maalismami (25v) ensimmäinen KOKS
17.3. Sina-H (23v) ensimmäinen OYS
17.3. Ytteliini (24v) ensimmäinen OYS
18.3. AnanaBanana (23v) ensimmäinen
19.3. tii-mamma (24v) ensimmäinen
20.3 Rix (23v) ensimmäinen
20.3. Tiimu kolmas
22.3. Ulkomaan elaja (32v) ensimmäinen
25.3 Helene viides
25.3. -Bambi- (23v) ensimmäinen
26.3 Bubble89 (22v) ensimmäinen PS
Aloitin uuden ketjun kahdelle seuraavalle viikolle. Uusi ketju löytyy täältä: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viesti/1442449/maaliskuiset_2012… Niin ja uusille tervetuloa mukaan porukkaan. Meitä onkin jo monta kasassa :)
Mä olen ollut todella pieni kun nuo kaksi murua on alkunsa saaneet. Esikoisen aikaan painoin 46kg ja kun toinen ilmoitti tulostaan olin vain 2kg painavempi. Itse olen syntyessäni ollut 48cm ja 2800g!! Omat vauvat ovat kuitenkin minuun nähden olleet ihan hyvän kokoisia. Ensimmäinen 3505g ja toinen 3960g.
Tuosta rasistuksesta neuvolan terkka puhuikin käynnillä ja minulla ei siihen ole mitään aihetta. Ensimmäisen raskauden aikana kävin siinä, kun stiksi neuvolassa näytti sokeria pisussa. Rasituksessa ei kuitenkaan mitään ollut.
En mitenkään malta odottaa ensimmäiseen ultraan! Nyt on niin kovin paljon kaikkea mitä odottaa, häätkin lähetyvät. Olemme menossa naimisiin 13. elokuuta. :)
Tänään 9+0