Maaliskuiset 2012
Ajattelin laittaa meille tänne jo oman ketjun, kun en nähnyt että vielä olisi. Jos on niin laittakaahan viestiä:) Jos ei niin, laittakaahan tähän LA:t pinoon
Ja pitäisi varmaan jossain vaiheessa äänestää ollaanko ihan vain maaliskuisia vai vaikka maalismasuja ym
CelesteSebastian kp 37 tai 38/28 rv 5+1 tai 5+2?
Kommentit (129)
Todella kurja kuulla CelesteSebastian..!!:( :( Kyllàhàn tàà alkuraskaus aina itseàkin pelottaa, kun mikààn ei vielà ole varmaa...voimia sulle ja halauksia!
CelesteSebastian, voi ei :( Olen tosi pahoillani, haleja!
Itselläkin pelottaa, että miten käy. Ensimmäinen raskaus meni hyvin loppuun asti, mutta odotettiin kyllä lähemmäs 12vkoa, ennenkuin kerrottiin edes vanhemmille ja sisaruksille. Nyt taidetaan odottaa ekaan ultraan. Vaikka kyllä minä haluaisin kertoa myös keskenmenosta läheisilleni. Ei sais stressata, mutta kyllä nämä ekat viikot on aika piinaavia :(
Onko muilla ollut jo näillä tienoin repivää tunnetta vatsassa? Siis kun vaihtaa nopeasti asentoa, esim. nukkuessa, "repaisee" tosi kipeästi?? Ei tainnut esikolta tuollaista olla.
Lullaby 4+6
Olen pahoillani CelesteSebastian! Voimia sinulle ja perheelle! :(
Mulla ei meinaa ajatukset oikein toimia ja ne pyörii vaan tässä vauva jutussa. Maha on ollu koko päivän kipeä, menkkamaista kipua ja sit kun nousee niin sellasta repäsykipua mistä Lullabykin puhui.. Samat oireet on ollu mulla joka raskaudessa. Tytöt on koko päivän halunneet olla sylissä tai kainalossa ja oon ollu sellanen tyyny mihin ne voi heittäytyä tai potkia sohvalla... Ei oikein se pesti tällä olotilalla kiinnostais.
Oottekos vielä kertoneet kellekkään raskaudesta? Mä oon kertonu parille parhaalle ystävälle, jotka tiesivät jo tästä vauvahaaveestakin. Molemmat olivat yllättyneitä kuinka nopeasti salamatkustaja tulikaan matkaan! :) Näille ihmisille haluaisin myös kertoa jos tämä menisi kesken, siksi uskaltauduin kertomaan näin aikaisessa vaiheessa.
Lauantaina oltiin yksissä häissä ja siellä yks nainen sanoi mulle että kun pappi puhui häiden kuokkavieraista, niin onkos yks kuokkavieras sun masussa? Minä kyllä nään jos nainen on raskaana... ;) öööö. olin aika ihmeissäni tilanteesta. Myönsin kyllä mutta kielsin kertomasta kenellekkään.
Miehen kanssa ollaan jo pohdittu nimiä kovastikin, vaikka se onkin aika aikaista tässä vaiheessa... Toivottavasti päästään yksimielisyyteen viimeistään maaliskuussa. Pojalle taitaa nimi olla valmis, mutta tytölle ei, vaikka luulis asian olevan toisinpäin..
Millaisia fiiliksiä teillä muilla nyt on?
Plussa pamahti puolisen tuntia tikkuun niin vahvana, ettei voi epäröidä onko tulos varma! :D Tää olis nyt kolmas, aiemmat -03 ja- 06. Itse lokakuussa 27.v.
Ihana kuulla et muillakin on ollut tuota kipua! Ekoissa raskauksissa ei oo ollut mitään vastaavaa, en ainakaan muista. Siksi oonkin pitkittänyt testin tekoa, kun oon ollut varma et ne on menkkakipuja. Mulla kierrot olleet alkuvuodesta niin heitteleviä, et laskin omat viikot sen perinteisen 28 päivän mukaan eli 6+3 olis nyt menossa ja la 1.3.2012. Siksikin pitkitin testin tekoa, kun kierrot tosiaan vaihdelleet sen 28-47 päivän väillä.
Jumalaton väsymys ja kaikkea tekee mieli. Parhaalle ystävälle soitin heti ja kerroin, miestä pyysin olemaan hissuksiin vielä, koska haluan että menee ne kriittisimmät viikot ensin. meillä tosin tulossa häät 5 viikon päästä... Viimeistään siellä varmaan useammat huomaavat, kun ei minulla olekkaan boolilasi kädessä. :o
Sain elämäni ensimmäiset plussan tikkuun tänä aamuna, ja hieno plussa olikin, vahvempi ku kontrolliviiva! Menossa on kp 30/25-28 (joka toinen kierto 25, joka toinen 28), eli 4+1. Laskettu aika 19.3., kaksi päivää sen jälkeen kun mun ja miehen olisi pitänyt palata häämatkaltamme :)
Ikää on piakkoin 25, miehellä 26. Kesällä mentiin naimisiin ja vauvaa ollaan toivoteltu tulemaan jo helmikuusta. Olosuhteisiin nähden melkein ihme, ollaan asuttu huhtikuusta 600 km päästä toisistamme, ja nähty aina sillon tällön. Juhannuksen yhdessäolo kantoi sitten tällaisen hedelmän! Saman katon alle päästään taas syyskuussa.
Oireina on ollut ihan järkyttävä väsymys, itku tosi herkässä ja nyt sitten hienoista etomista. Tänään oli jo kunnolla paha olo, en tiennytkään että kotona paistettu tuore leipä voi haista niin pahalta. Sinänsä helpottavaa, että viikonlopun maratonunien syyksi löyty tämä, sillä kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana ihmeellisiä oireita saattaa olla ihan muistakin syistä.
En oo hirveesti valmistautunu tai ottanu vielä selvää mistään raskausjutuista etukäteen, nyt pitää alkaa innolla penkoon! Ja tietenki toivoa, ettei innostus ole ennenaikaista!
Olen tosi pahoillani puolestasi CelesteSebastian, tosi kurjaa että vuoto alkoi.. Olin innoissani kun huomasin että olit tänne keskustelun jo avannut, ja sitten kävikin niin :( Voimia sulle kovasti, ja jaksamista uuteen yritykseen *voimahali*
Varovaisesti ilmoittaudun tänne itse. Ollaan nyt melkein kaksi viikkoa "sulateltu" plussauutista miehen kanssa. Monta kuukautta yritettiin ja yksi keskenmenokin oli huhtikuussa, mutta toivottavasti tämä tyyppi on tarpeeksi vahva tulemaan lapseksemme. Meillä on kaksi lasta ennestään, ja nyt tulee iso ikäero, vaikka en mitenkään vanha olekaan, 32. aloitin niin aikaisin :)
LA olisi 10.3. ja synnäri PHKS
Ensi maanantaina menen varhaisultraan, jännittää aivan hirveästi jo nyt! Mutta voi miten ihanaa jos siellä pikkuinen sydän näkyisi pompottelemassa :)
Pahoinvointia on kohtuullisesti, aamuisin ja iltapäivisin. Niin ja väsyttää koko ajan, puhti on ihan pois.
Maatis 5+2
Tervetuloa uudet ketjuun!
Ytteliini, minulla on myös tuo kilpirauhasen vajaatoiminta ollut jo 8 vuotta!
Raskaudessa tärkeintä on ottaa huomioon että varaa ajoissa ajan neuvolaan että saa piahkoin ajan labraan. Yleensä annostusta nostetaan melkein välittömästi kun tulee raskaaksi. Muuten ainakin minulla raskaudet mennyt sairaudesta huolimatta hyvin. Aineenvaihduntakin on paljon parempaa kuin normaalisti, joten raskauskiloja mulle tulee yleensä 5-10 kg koko raskauden aikana.
Päivittäkää itsenne listaan uudet!
Mooona & Merenneito 4+4
LA-lista
1.3 Kirv@ (26v) kolmas
2.3 Fragola
8.3 Ballo81 toinen
8.3 CelesteSebastian (34v) kolmas
14.3. Lullaby81 (30v) toinen
15.3 Palmunoksa (29v) ensimmäinen
15.3 Sara toinen
16.3 Vauvahullu neljäs
16.3 Missellen esikoinen
16.3 Mooona (26) kolmas TAYS
LA-lista
1.3 Kirv@ (26v) kolmas
2.3 Fragola
8.3 Ballo81 toinen
10.3. Maatiainen (32v) kolmas PHKS
15.3 Sara toinen
16.3 Vauvahullu neljäs
16.3 Missellen esikoinen
19.3. Ytteliini (24v) ensimmäinen OYS
CelesteSebastian: Olen pahoillani, jos raskaus meni kesken :( Kannattaa kuitenkin varata aika ultraan, jos kuitenkin olisi pieni mahdollisuus? Mulle sanottiin ensimmäisen raskauden aikana kolmesti, et raskaus menisi kesken. Ekan kerran, kun soitin ekaa neuvola-aikaa (=terkkari), toisen kerran, kun rv 10 tuli "joku klöntti" ja kävin päivystyksessä mökkipaikkakunnallamme sairaalassa.(=lääkäri, joka kieltäytyi koskemasta ja tutkimasta. Ainoastaan kätteli ja kokeili pulssia ranteesta) Kolmannen kerran sain kuulla, et on "varmasti mennyt kesken", kun soitin omaan neuvolaan rusehtavasta vuodosta. Ekassa ultrassa kuitenkin pieni sydän näkyi sykkivän ja sairaalan niskaturvokeultrauksessa viimein ultrannut lääkäri hoksasi, et kyseessä oli 95% varmuudella kasksosraskaus, joista toinen oli mennyt kesken.
Soittelin jo maanantaina innolla neuvolaan ja sain varattua ajankin. Tuttuun tapaan tuo LA siirtyi. Esikoisen odotuksen aikaan saamastani kirjasesta katsoin itse menkkojen perusteella lasketunajan, joka olis ollut 15.3. Neuvolasta lasketuksiajaksi kirjattiin 13.3. ja jos taas mennään samankaavan mukaan, ku esikoisen odotuksessa, niin tuo la siirtyy vielä kerran..
Mulla on menkat ollut nyt kevään niin epäsäännölliset (kierto 24-28pv), et tarkkoja raskausviikkoja lienee vaikea ennen ultraa sanoa. Terkkarin arvion mukaan nyt olis menossa rv 5+1
Korjasin tuon listan oman LA:n osalta tähän:
1.3 Kirv@ (26v) kolmas
2.3 Fragola
8.3 Ballo81 toinen
13.3 Sara (30v.) toinen K-SKS
16.3 Vauvahullu neljäs
16.3 Missellen esikoinen
Meità alkaakin olla tààllà jo hyvà mààrà:) Kiva kuulla muiden odottajien tuntemuksia..! Mooona kyseli, onko tullut kerrottua kellekààn raskaudesta. Itse en ole kertonut kuin kahdelle hyvàlle ystàvàlle. Omille vanhemmille en varmaan viitsi kertoakaan pitkààn aikaan (elleivàt itse huomaa), kun jo viimeksi olivat NIIN negatiivisia. Heidàn mielestààn kaksi lasta olisi meille riittànyt...hahaha:D
En ole neuvolastakaan varannut vielà aikaa, mutta làhiaikoina varmaan soittelen sinne. Ei meidàn neuvolassa muistaakseni annetakaan aikoja ihan aikaisin, joten ei vielà kiirettà!
Ainiin mulla on muuten sairaala TYKS. Iloista odotusta kaikille! :)
Täällä yksi uusi mamma ilmottautuu. Pos.testi tuli tehtyä 10.7, kyseessä on esikoinen. La näyttäis laskurin mukaan olevan 17.3.
Ikää on kohta 25 ja synnäri tulee olemaan KOKS.
Pahoittelut myos taalta CelesteSebastianille.. :( voimia!
Mullakin on ollut tuntemuksia noista alavatsan nipistelyista (viiltaa vasemmalta puolelta joskus kun liikkuu). Muuten on ollut havaittavissa rintojen arkuutta ja kasvua mutta ei viela pahemmin muota oireita. Vahan hassu maku on suussa koko ajan..
Mun tekisi kauheasti mieli kertoa tasta etenkin mun vanhemmille koska tiedan etta odottavat kovin ensimmaista lastenlasta.. asun ulkomailla ja olen tulossa Suomeen kolmen viikon paasta ja ajattelin etta on ehka parempi kertoa jo ennen tuloani niin ei mene ihan hossotykseksi koko vierailu.
Hyvia vointeja kaikille!
rv 5 tulee huomenna tayteen
1.3 Kirv@ (26v) kolmas
2.3 Fragola
8.3 Ballo81 toinen
16.3 Vauvahullu neljäs TYKS
16.3 Missellen esikoinen
16.3 Mooona (26v) kolmas TAYS
17.3 maalismami (25v) ensimmäinen KOKS
Tervetuloa uudet joukkoon!
1.3 Kirv@ (26v) kolmas
2.3 Fragola
8.3 Ballo81 toinen
16.3 Missellen esikoinen
25.3 Helene viides
Täällä ollaan vuodeltu siitä su päivästä saakka:( Ihmettelen kyllä että ihmeen vähän, kun miettii että luulisi km:ssä tulevan vuotoa tosi runsaasti (enemmän kuin tädissä). Nyt näyttäisi vuoto jo loppuvankin, mutta en kuitenkaan elättele sen ihmeempiä toiveita enää:( Tosi surullinen olen ja mulla on ihan ikävä meidän pikkuista vaikka eihän se nyt vielä kovin iso ollut:( Odottelen nyt sitten, että täti tulisi noin seuraavan kuun alussa. Uskon kuitenkin että yritämme tärppiä kp 12 tai kp 13 kuten tämäkin pikkuinen olis saanut alkunsa. Aikaisemmin minulla ei ollut enää näin kovaa vauvakuumetta, mutta tämän pienen tärpin aikaan saama toivo ja mahdollisuus jotenkin toi vauvakuumeen taas ilmaan ja ajatuksiin. Plussan jälkeen kun sitä ehti jo tottumaan ajatukseen kolmannesta ja haaveilemaan pikkuisesta. Tuntuu, että mieskin suree nyt tätä pikkuista, vaikka hänellä nyt vielä vähemmn on edes vauvakuumetta ollut. Ehkä hänkin oli jo sitten tottunut ajatukseen että meitä olisikin viisi. Paljon emme ole ehtineet vielä puhua tästä, mutta aistin sen. Minunkin pitäisi joku päivä saada käsitellä tämä ja itkeä rauhassa, niin olisin varmaan taas ehjempi. Meillä ollut aika paljo tohinaa tällä viikolla niin on jäänyt.
Toisaalta olenhan tämän jo käynyt muutaman kertaan aiemminkin läpi, mutta jotenkin tämä taas kolahti kovaa sydämeen. Ehkö kuitenkin hiukan vähemmän kuin se eka, mutta tämä taitaa kyllä tulla toisena:/
Taidan hypätä huhtikuisiin kuitenkin nyt tämän nousseen vauvakuumeeni vuoksi, ei tässä muu auta:) Olen nyt päättänyt vielä sen yhden pienokaisen ainakin saada. Ehkä se oli tämän menetetyn
pikkuisen tarkoituskin, ken tietää:)
Paljon paljon onnea kaikille kiertoihin ja hirmusti plussatuulia ja tarrasukkia vauvaliimalla plussanneille:D
Poistakaahan minut LA listalta
CelesteSebastian
Kun luulisi olevan kipua ja paljon vuotoakin..
1.3 Kirv@ (26v) kolmas
2.3 Fragola
8.3 Ballo81 toinen
16.3 Missellen esikoinen