Räsänen rinnastaa homoliitot moniavioisuuteen
Räsänen rinnastaa homoliitot moniavioisuuteen
Ja on siinä täysin oikeassa.
Avioliitto on ollut moraalinen arvovalinta, että se on rajattu vain miehen ja naisen väliseen liittoon.
Nyt jos avioliittolakia muutetaan niin, että tuo moraalinen arvovalinta heitetään roskiin ja otetaan tilalle yksilöiden vapaus valita kumppaninsa, niin olisi aivan järjetöntä jättää pois lakialoitteesta se, että kolme ihmistä voi rakastaa toisiaan ja haluta olla avioliitossa.
Kommentit (6)
Hesarihan on jo avoimesti ruvennut Nyt-liitteessä kampanjoimaan moniavioisten liittojen puolesta. Ja ihan loogistahan se on.
Avioliitto on miehen ja naisen liitto. Muut liitot on sitten muita liittoja.
Miten se on teiltä pois? Meneekö teidän taivaspaikka sivusuun?
Minä olen juuri sitä mieltä, että moniavioisuus tietenkin samalla!
AP
kristitty "moraali" kehottaa avioliittoon vain miehen ja naisen välillä. Sitä en tiedä miksi juuri kirkon piirissä pitäisi päästä naimisiin muilla kriteereillä kun se nyt kuitenkin on oma kerhonsa jolla omat säännöt. Mutta koska tässä maassa meille syötetään sellaista pajunköyttä että kirkko ja valtio ovat "eronneet", tulisi minun mielestäni tasapuolisessa lainsäädännössä olla tasapuolinen avioliittomahdollisuus niin hetero- kuin homopareillakin. Onhan avioliitto lain tunnustama "kauppa", eikä nyky-yhteiskunnassa vain uskonnollinen liitto.
Minusta kirkko saa pitää oman kerhonsa säännöt, mutta lain silmissä kaikkien tulisi olla tasapuolisia. Olkoon kirkko vihkimättä ketä vain mielivaltaisesti raamattu kieltää vihkimästä, mutta Neiti Oikeus saisi pitää sen sokkositeen silmillään.
Ja mitä vikaa on polyamorisuudessa? Haittaako sua jos Jennillä on Kalle ja Kallella on Ville ja Villellä on Jenni?
En haluaisi inhota uskontoja tai karsastaa uskovaisia mutta aina joka näkökannassa tuntuu siltä kuin nämä laitokset olisivat pääsyitä koko ihmiskunnan suorastaan väkivaltaiseen regressioon.
kristitty "moraali" kehottaa avioliittoon vain miehen ja naisen välillä. Sitä en tiedä miksi juuri kirkon piirissä pitäisi päästä naimisiin muilla kriteereillä kun se nyt kuitenkin on oma kerhonsa jolla omat säännöt. Mutta koska tässä maassa meille syötetään sellaista pajunköyttä että kirkko ja valtio ovat "eronneet", tulisi minun mielestäni tasapuolisessa lainsäädännössä olla tasapuolinen avioliittomahdollisuus niin hetero- kuin homopareillakin. Onhan avioliitto lain tunnustama "kauppa", eikä nyky-yhteiskunnassa vain uskonnollinen liitto.
Minusta kirkko saa pitää oman kerhonsa säännöt, mutta lain silmissä kaikkien tulisi olla tasapuolisia. Olkoon kirkko vihkimättä ketä vain mielivaltaisesti raamattu kieltää vihkimästä, mutta Neiti Oikeus saisi pitää sen sokkositeen silmillään.
Ja mitä vikaa on polyamorisuudessa? Haittaako sua jos Jennillä on Kalle ja Kallella on Ville ja Villellä on Jenni?
En haluaisi inhota uskontoja tai karsastaa uskovaisia mutta aina joka näkökannassa tuntuu siltä kuin nämä laitokset olisivat pääsyitä koko ihmiskunnan suorastaan väkivaltaiseen regressioon.
Ei todellakaan haittaa, siis nimenomaan olen moniavioisuuden kannalla, etenkin jos tuota lakia nyt tullaan muuttamaan niin moniavioisuus sitten myös mukaan ehdottomasti! Kirkot saavat varmaan jatkossakin päättää ketä vihkivät, joku kirkkokunta varmaan vihkii jo nyt homoja, en tiedä, mutta ei kai mikään laki kiellä. Nythän jo laillisesti kaikki ovat tasapuolisia vai oletko kuullut maistraatista?
Miten se on teiltä pois? Meneekö teidän taivaspaikka sivusuun?