milloin "kehtaa" hakea visaan luottorajan korotusta,ja paljonko?
minulla on luottoraja 900e ,kk-tulot on 1800e.
kuinka pian kortin saamisesta kehtaa hakea korotusta,ja saakohan sitä edes näin pienillä tuloilla?
en ole käyttänyt korttia koskaa,täytyisiköhän sitä hieman käytetellä että näkevät että maksan laskuni ajallaan?
Kommentit (22)
OP-Visa.
Tulorajaa korotin vasta 1000 €:sta 2000 €:oon.
Vuositulot bruttona 24 000 €. Säästöjä tilillä reilut 30 000 €.
Ihan vaan huvin vuoksi olen muutaman kerran, oisko max. 5 krt, käyttänyt Visaa. Siinä on kuitenkin se 90 vrk:n ostoturva. Ulkomaanmatkojen varalta nostin nyt luottorajaa.
käyttääkö joku luottokorttia lainojen pois maksuun...täytyy olla kyllä vähä-älyinen tollo rahasta ymmärtämätön ääliö.
Ei ihme kun suomalaisten luottohäiriöt vaan lisäätyy.
Mulla on luottorajat korteissa korkealla ja maksan aina 100% lyhennyksenä pois joka kuukausi...käytän luottokorttia jos on pakko eli esim. nettiostoissa, matkan maksussa netistä ostettaessa, parkkihalleissa yms.
Mä olen todella yllättynyt, että luottokortteja käytetään muutoinkin...luottokorteilla on korkeat korot, lainat haetaan pankista. Katsokaa luottojenne todelliset vuosikorot ...kuinka paljon heität vuosittain rahaa harakoille?
Kun hain Visa korttini niin pyysin siihen 5000mk:n luottorajaa. Kun tuli eurot pankki ilmoitti vaihtavansa luottorajan 1000€. Sitten jossain vaiheessa taas omatoimisesti nostivan sitä kun maksu pysyi saman tms. 2000€/kk. Eikä ole minunkaan tulot niin isot 2200€/kk brutto. Toki minulla oli siinä vaiheessa vuosia useita kymppitonneja tilillä kun säästin ja etsin omistusasuntoa.
käyttääkö joku luottokorttia lainojen pois maksuun...täytyy olla kyllä vähä-älyinen tollo rahasta ymmärtämätön ääliö.
Mulla on luottorajat korteissa korkealla ja maksan aina 100% lyhennyksenä pois joka kuukausi...käytän luottokorttia jos on pakko eli esim. nettiostoissa, matkan maksussa netistä ostettaessa, parkkihalleissa yms.
Mä olen todella yllättynyt, että luottokortteja käytetään muutoinkin...luottokorteilla on korkeat korot, lainat haetaan pankista. Katsokaa luottojenne todelliset vuosikorot ...kuinka paljon heität vuosittain rahaa harakoille?
On vielä sellaisia ihmisia jotka maksavat yhden visa-laskus, toisella master-luotolla
Mulla bruttotulot 3000 ja luottoraja 5000, olen aina pyytänyt sen niin isoksi kuin mahdollista, sillä esim. autot ja matkat maksavat ja enimmät rahat ovat säästötilillä, johon ei korttia. Enkä ole käyttänyt korttia paljoa, ehkä 2 kertaa vuodessa.
Ja joissain tapauksissa se on jopa järkevää, jos on jo velkakierteeseen ajautunut. On halvempaa ottaa yksi isompi korttiluotto kuin kymmenen pientä.
Ja joissain tapauksissa se on jopa järkevää, jos on jo velkakierteeseen ajautunut. On halvempaa ottaa yksi isompi korttiluotto kuin kymmenen pientä.
...Siis pankkiin neuvottelemaan joku muu laina ja korot on ainakin ½ pienemmät. Autolainaa, remonttilainaa, asuntolainaa, mökkilainaa, venelainaa...lainaa sijoituksiin ihan mitä vaan mutta ei mitään korttiluottoa. Menepä pankkiin kyselemään millaisen paketin tarjoavat kun sanot että haluat yhdistää pikkuluotot yhdeksi isommaksi lainakis yksillä kuukausikuluilla ja lyhennyksillä. Lainan nostosta menee toki palkkio myös, mutta selviät silti pienemmillä koroilla jatkossa. Järkevä laina-aika ja pääset jaloilleen veloistasi.
...Siis pankkiin neuvottelemaan joku muu laina ja korot on ainakin ½ pienemmät. Autolainaa, remonttilainaa, asuntolainaa, mökkilainaa, venelainaa...lainaa sijoituksiin ihan mitä vaan mutta ei mitään korttiluottoa.
Pankkilainaan vaan vaaditaan yleensä vakuuksia tai takaajia, joita ei kaikilla suinkaan ole.
sulla taitaa olla raha-asiat aika persiillään kun et kestä talousneuvoja.
sulla taitaa olla raha-asiat aika persiillään kun et kestä talousneuvoja.
Ehkä kyse oli ennemminkin tavasta jolla neuvot annetaan, kuin neuvoista itsestään ;)
...että pitäis herne nenuun vetästä...pari päivää sitten oli mediassa otsikoita ja taidettiinpa mainita illan pääuutislähetyksessäkin, että suomalaisten luottohäiriöt ovat yleistyneet...tämäkin keskustelu antaa joillekin aihetta miettiä omaa rahankäyttöään. Jos ei pankki anna lainaa, ja syynä ei takuita, ei takaajia - kannattaisi harkita aika tarkkaan minkäsuuruisia kulutusluottoja ottaa...
...että pitäis herne nenuun vetästä...
tuostanyt voi herneensä nenuun vetäistä. Oletuksena kanssakäynnissä kun voisi olla vastapuolen edes jonkin asteinen kunnioittaminen:
"käyttääkö joku luottokorttia lainojen pois maksuun...täytyy olla kyllä vähä-älyinen tollo rahasta ymmärtämätön ääliö."
Jos vaikka noin olisikin, sanavalintoja voisi vähän arvioida uusiksi, jos meinaa ettei vastapuoli herneitä nenäänsä vetäisi ;)
Mutta se kai tuossa oli tarkoituksenakin, että joku vetää herneet palkoineen ...
Kehtaat vaikka heti. Sun tuloilla sa kyllä korotettua sen 3000 euroon. Eikä tarvi käyttää, hoidat asiasi muutenkin näköjään kun et ole käyttänyt.
t. Pankin täti kesälomalla
miksi tarvitset isomman luottorajan jos et edes aio paljon korttia käyttää?
rajaa 3000 asti ja tosiaan kannattaa korttia käyttää.
minulla on luottoraja 900e ,kk-tulot on 1800e.
kuinka pian kortin saamisesta kehtaa hakea korotusta,ja saakohan sitä edes näin pienillä tuloilla?
Minulla on tuloja päältä 3 tonnia ja visalla luottoa 9 tonnia.
rajaa 3000 asti ja tosiaan kannattaa korttia käyttää.
toisessa luottoraja on 800e.
ap
mulla vuositulot 30000e ja visan luottoraja 6500e