Kaksosille nimet haussa. Olli ja ??? (poika & tyttö)
Kaksosille nimet hakusessa, helppiä tarvittaisiin. Pojalle olemme ajatelleet Ollia, kun pidämme tavallisista nimistä. Mikä sopisi Ollin siskolle? Ei mielellään samalla kirjaimella, mutta samantyylinen saisi olla :).
Pojalle toinen vaihtoehtoni oli Alpo, mutta mies ei siitä tykännyt. Laitan sen nyt tähän tiedoksi kuitenkin, niin tiedätte millaisista nimistä itse tykkään. Tytölle vaan vaikeampi keksiä. Ullaa olen miettinyt, mutta onko liian vanhan ihmisen nimi vauvalle ja pikkutytölle? Jotenkin se ei ole se "täydellinen" tälle vauvelille.
Ehdotuksia?
Kommentit (54)
No Polli tietysti. Mikä tahansa muu vaihtoehto olisi vain itsensä ja MAAILMAN huijausta sanon minä!
Olli ja Ilona. Kaunis ja ajotan nimipari.
tai Olivia, olisi meillä ollut mikäli tytönkin olisimme saaneet.
Maija, Miina, Miisa, Maria, Moona, Meea, Milla, Meri, Minea, Molla, Marju, Marjut, Marika, Mari, Marketta, Milja, Mimosa
Aada, Alma, Adele, Aino, Aura, Aamu, Anne, Anna, Anneli
Saija, Seija, Silja, Sisko, Saila, Salla
Piia, Paula, Pinja, Pirita, Pauliina
Laura, Lea, Leena, Liina, Liinu, Lotta, Lilja, Laina, Laila
Eeva, Elli, Elina, Ellu, Erika, Enni, Emmi, Elena, Enna
Hilma, Heini, Hulda, Helga, Hilla, Hanne, Hannele
Inka, Iida, Ilona, Iina, Irina, Ilta
Jutta, Janni, Janika, Janina, Jessika, Jonna, Jenna, Jenni, Jaana
Riikka, Riina, Raili, Reetta, Reea, Rebekka, Raakel, Roosa, Ruusa, Rauha
Tuuli, Tuulia, Teea, Tiina, Tiinu, Taina, Tuulikki, Tuisku, Tiia, Tuija, Tytti, Tyyne
Niina, Neea, Netta, Noora, Nelli
Kati, Kaarina, Katriina, Kaisa, Kielo, Kirsi, Kukka
Olga, Olivia
Birgitta
Ulla, Ursula, Unna, Unni
Vilma, Viivi, Valma, Vanamo, Venla, Vanessa
ap
hyviä on joukossa paljon ehdotettu, kiitos kaikille ASIALLISILLE ehdotuksille!
Kyllä näistä Ollin siskolle hyvä nimi saadaan. Eevi oli omakin suosikkini, mutta miehen mielestä siitä ei selviä, onko tyttö vai poika riittävän selvästi. Ennistä tykkäämme Hetan ohella. Mies Ennistä enemmän, minä ehkä Hetasta hiukan enempi. Heta on miehen mielestä tukevan emännän nimi :). Mari miellyttää myös molempia, mutta alunperin kyllä ajattelin, että ei ärrää kummankaan nimeen. O:lla emme tosiaan halua molempien alkavan ja kaksois-ällä nimen keskellä tekee nimistä liian samanlaiset (Olli & Polli, Olli & Ulla, Olli & Alli).
Olli ja Mari kuulostavat kyllä hyvältä. Myös Olli ja Heta & Olli ja Enni.
Jatkamme pohdintaa!
ap
Olli ja Outi
Olli ja Anni
Olli ja Olivia
Olli ja Oula
Olli ja Otava (vai onko Otava pojan nimi?)
Olli ja Alina
Olli ja Eveliina
tsemppiä nimi valintaan!
Alina tuleekin toiseksi nimeksi (suurella todennäköisyydellä). Kiitos ideoista.
Aino
Asta
Heta
Emma
Emmi
Ella
Elli
Olivia, mutta se taitaa olla lähes kaikkia mieltymyksiäsi vastaan :)
Ulla on kiva nimi. Tunnen vanhoja ja nuoria Olleja ja Ullia ja kaikille nimi sopii :)
Ollin kanssa sopisi tietysti parhaiten Oili tai Oila, miksei Ailakin. Itse tunnen kyllä nuoriakin Ullia. Onhan se Ollikin aika "vanha" nimi.
Minusta on kiva, jos suvussa kierrätetään jotain perinteisiä nimiä edes kakkosnimenä.
Hetasta tykkään! Miksei Emmikin.
ap
mutta mieheni mielestä todennäköisesti liian outo ja erikoinen.
Maisa kiva, Aurassa on ärrä, josta en tykkää. Muutkaan ei täysin kolahda.
Paras nimi olisi tietysti Ilona.
ap
ja nimenomaan pientä - molemmat tosi pieniä ja hoikkia ikäisekseen. Vaikea kuvitella, että heistä saisi tukevaa maatalon emäntää aikaiseksi millään.
Mutta tottahan se on, että mielikuvat vaikuttaa nimien antamisessa tosi paljon.