Synnäriltä varastetaan kauheasti tavaraa. Uskaltaako joku tunnustaa?
Yksi tuttu kätilö kertoi, että osastolta pöllitään kasapäin esim:
tuttipulloja, hörpytysmukeja, siteitä, vaippoja, vauvan vaatteita, rintakumeja, harsoja, lypsykoneita (siis pieniä)...
Kommentit (119)
sanoivat, että suurempi vaiva desinfioida, ota itselles. Tutti meillä oli oma, eli sen kierrättämisestä ei kokemusta.
rintakumin (ilman lupaa), niitä sairaalan löysiä sukkia, kun omiani en saanut lähtiessä jalkaan, kun olin pahasti (ilman lupaa), sairaalan siteitä(hoitajan neuvosta).
Takaisin sairaalaan palautin sukat, rintakumin ja tutin.
Lähdin kotiin sairaalan rintaside päällä. Imetysliivit olivatkin liian pientä kokoa. Jos nykymammat ei tiedä mikä on rintaside, niin se sidottiin rintoihin tukemaan rintaliivien sijaan maidon noustua. Sen kanssa pystyi imettämään.
kamalasti kotona harmitti, kun huomasin, mut en jaksanut lähteä palauttamaan
ei mittään hajua, miten se toinen oli mulle tullut, olin vissiin huuruissani ottanut sen, toivottavasti en kuitenkaan huonekaverilta
Olen vieläkin hieman katkera kun en tajunnut, että sellaisen kassin olisi saanut. Minun sängylläni sitä ei ollut.
vuosi 2005 ja jorvi
Käytävällä oli hylly, jossa luki, että saa ottaa. Itsekin huomasin sen vasta vähän ennen kotiinlähtöä. mut ei siinä kovin ihmeellistä tavaraa ollut, lelu oli ihan jees.
Mä varastin synnäriltä vauvan naapurihuoneesta ja laiton oman tilalle. Se toinen vaan oli niiiiiin paljon nätimpi. Kukaan ei oo vielä onneks huomannu mitään, asiasta kulunut 2 vuotta.
Viimeksi oikein erityisesti sanottiin, että tutti pitää jättää osastolle. Tehokeinona käyttivät vielä sitä, että tahallaan antoivat poikavauvoille vaaleanpunaisen tutin ja tytöille sinisen, ettei houkutus varastaa olisi niin suuri.
mut mies fiksuna kielsi.
sukulainen on pöllinyt vaikka mitä, mm. pikkuisen untuvatäkin jne.
No se o aina ollu ihme pummi enkä oo sen kanssa jostain kumman syystä tekemisissä muutakun joskus jossain juhlissa kun on pakko
esikoiselle tutin, toiselle vauvan myssyn (palautin sen kirjeessä, kun löysin kassista) ja kolmannen aikaan lähdin sairaalasta verkkoalkkarit jalassa - tunnustin tosin asian minut kotiuttaneelle kätilölle.
Minä ompelin lapselle omat vaatteet laitoksellekin, ettei tarvitse käyttää niitä sairaalaan vaatteita. Toiset pöllii niitä kotiinkiin. Minulla on myös kaupasta ostettuja vaippoja lapselle. Itselle en tajunnut ottaa omia vaippoja, kun en tiennyt, että sitä vuotaa kuin seula. Minut on kasvatettu niin oikeudentajuiseksi, etten kykene varastamaan,
"Sama maksu menee kumminkin otit puudutukset tai et ja leikattiinko sinua,olitko teholla tai et"
Onkohan näin?
Kovin moni ei taida tietääkään, että kotikuntaa laskutetaan synnytyksistä. Ja lasku menee ilmeisesti sen mukaan, millaista palvelua olet saanut. Pelkkä käynti vastaanotolla maksaa.. raskaana olevalle parikymppiä, kunnalle jopa satasia. Huh. Ja sitten kehdataan ottaa tavaraa vielä "koko rahan edestä".
"Just tänään tuli sairaalalasku 162e jossa siis synnytys,mun ja miehen yöpyminen 2 yötä sairaalassa ja 2,5 päivän ruoat molemmille niin ja tietty kaikki siteet,vaipat yms. Ja juuri ajattelin,että kuinka onnekkaita Suomessa ollaan."
Ulkomaalaisella Taysissa synnytysten hinnat vaihtelevat sen vaikeuden ja sairaalassaoloajan mukaan 1542 eurosta 2477 euroon...
Perustelette varastamista sillä, että pitää saada vastinetta rahalle. Tiedättekö, paljonko synnytys oikeasti maksaisi, jos maksaisitte siitä todellisten kulujen mukaan?
Onko teidän mielestä myös oikein pölliä kaupasta ruokaa, jos olette joskus saaneet pilaantuneen tuotteen? Entä jos tomaatit maksavat k-kaupassa enemmän kuin s-marketissa, saako silloin maksaa vain osan tomaateista käydessään k-kaupassa?
Taysissa ne ainakin menivät v 2005 roskiin. Mukaan ei muuten lähtenyt yhtään mitään, miksi varastaisin. Varastelu kertoo paljon ihmisen moraalista.
Olen aikoinaan ollut kesätöissä hotellissa ja se on käsittämätöntä miten paljon ahneita ja epärehellisiä ihmisiä onkaan. Pussilakanoita, peittoja, tyynyjä ja minkä nyt irti vaan sai niin lähti mukaan. Lähti hotellin käytävältä iso kasvikin ruukkuineen päivineen. Sen salakuljettamiseen ja roudaamiseen varas on joutunut näkemään jo vaivaakin.
en muista miten jako tapahtui, enkä sitä mitä kassi sisälsi - pari vaippaa kai ja jotain muita näytteitä
sukulainen kotiutui vauvan kanssa talvella sairaalan huopa mukanaan. Vauvasta otetuissa kuvissakin komeilee sairaalan nimikirjaimet ja osaston numero...
Itsellä tuli mukaan tutti viimeiseltä reissulta.
Arvatkaas vaan, minkätakia vrk maksu nousee koko ajan? Pian saatte viedä synnärille kaikki ite tai ostaa kaikki tavarat omaksi sieltä.
ihan kertiskamaa ovat nykyään, en tierä minä vuonna olet synnyttänyt mutta ei mene pyykkiin enää meilläkään!
oli ainakin Seinäjoella pyykkiin menevää tavaraa, siitä oikein erikseen sanottiin.
valitettavasti osastolta pöllitään kaikki, mitä pystytään: vaipat, siteet, kuumemittarit, ceridal-öljyt, harjat, pullot, verenpainemittarit ja mikä tahansa mikä irti lähtee. Siksi huoneet ovat tyhjiä eikä mitään ole esillä ja se on ihan oma vikanne.
T. kätilö
ne järkyttävän isot alushousut kun olivat ainoat, jotka eivät painaneet sektiohaavaa. Kysyin kylläkin luvan kätilöltä ja sanoi, että saa ottaa.