Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee!! Mun tyttö 6v. painaa jo 16,3 kg!

Vierailija
04.07.2011 |

Olen niin onnellinen!!! :)

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on 94cm pitkä ja painaa 13kg.

Hän syö suurinpiirtein seuraavasti:

- aamupalalla tarjolla esim muroja, paahtoleipää, kinkkua, kurkkua, paprikaa, keitettyä kananmunaa. Tyttö närkkäisee kananmunasta palasen ja syö viipaleen kurkkua. Ei syö IKINÄ aamuisin oikein mitään. Turhauttaa kattaa pöytää kun isänsä on ihan samanlainen.

Lounas: tarjolla esim perunaa+kalaa tai riisiä+kanaa ja aina salaatti/kurkku/paprika/tomaatti. Tyttö syö lautaselta kurkut ja paprikat. Ihan parhaassa tapauksessa syö ruuasta max 6 lusikallista. Sääntönä pidämme, että kolme lusikallista täytyy syödä, ennen ei saa poistua pöydästä.

Välipalaa ei meillä ole enää tarjolla, ei maistunut ikinä mikään.

Päivällinen: samaa rataa kuin lounas.

Iltapala: turhauttaa edes tarjota, ei syö koskaan mitään muuta kuin ne kasvikset, joita ei lautaselle ole edes paljoa laitettu. Tarjolla kuitenkin leipää, jugurttia, muroja tms.

Maitolasi (n. 1dl) vaaditaan juomaan tyhjäksi joka aterialla.

Tyttö on terve eikä neuvolassa ole ikinä huolestuttu asiasta, vaikka 1v asti kävimme punnituksissa kuukausittain. Kasvaa omaa tahtiaan, on pieni ja siro mutta ei laiha missään nimessä.

Mua itseä hämmästyttää että mistä tyttö voi saada energiaa elämiseen. Itselleni ruoka maistuu vähän liikaakin :D

Vierailija
2/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lääkärisivustolta(terveyskirjasto)

Laitoin ap:n tytöt mitat ja tässä mitat. Laitoin, että syntynyt kesäkuussa ja punnitus nyt. Enhän tiedä, koska hän on tarkalleen syntynyt.

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/200.036.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaus oli, että lapsi on huomattavan alipainoinen! (ap:n lapsi)

Vierailija
4/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huomattavan alipainoinen!!!

Vierailija
5/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painossa hipoo pientä lasta ja pituudessa lähelle normaalia. Eli kevythän tuo on, mut so what?

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=659/sprog=4/grp=9/menu=1/

Vierailija
6/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan niin munkin lapsi olisi. Mutta totuus on toinen. Syö hyvin ja on terve kuin pukki ja energiaa piisaa. Toiset ovat rakenteeltaan hoikkia. Niin olin minäkin. Ja siksi kai siellä neuvolassakin säännöllisesti käydään ja kasvua tarkkaillaan. Ja meille on aina sanottu, että niin kauan kun pysyy omalla käyrällään, paino on ihan ok. Eli on koko ikänsä (6-v) painanut keskimääräistä vähemmän ja ollut vähän keskipituutta ylempänä.

Vierailija
7/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskee tarkalleen mitat ja on virallinen lääkärisivuston laskuri. Eikä se ole mikään so what-juttu. Lapsi voi kärsiä jostakin sairaudesta ja selvitykset siksi tarpeen(puhun yleisellä tasolla)

Vierailija
8/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri 4 v täyttänyt tyttö painaa 17 kg ja on 105 cm pitkä. On vieläpä aika laiha, 104 cm vaatteissa joskus meinaa housut pudota.

Kauheaa ajatella että jonkun ekaluokkalainen painaa saman verran. Varmaan koulussa haukutaan...

Vierailija
9/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuista vastaava painoindeksi on noin 15.2 kg/m2.

Lapsi on huomattavan alipainoinen. Lääkärin arvio olisi tarpeen.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 17.5 - 22.7 kg.

Vierailija
10/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskurilla.

Aikuista vastaava painoindeksi on noin 12.6 kg/m2.

Lapsi on huomattavan alipainoinen. Lääkärin arvio olisi tarpeen.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 18.2 - 24.1 kg.

Vierailija
11/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti käski syödä kermavaahtoa ja juoda kaljaa, että saisin painon nousemaan. Kaljaa en ole juonut koskaan, mut kermavaahtoa söin litratolkulla. Tiedän että tyttönikin paino tulee olemaan normaali ja jos ei ylikin, kunhan hän vaan vanhenee. Koska on terve, niin mitä välii onko alipainoinen. Silti olin vaan päivällä iloinen, että hänkin kasvaa omalla tavallaan. Vuoden vanhana, kun hän juoksi pitkin pihoja painaessaan 8 kiloa, tuntemattomat ihmiset tuojottivat suut auki pikkuruista. :)

Vierailija
12/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että teistä monen painoindeksi on normaali ja silti näytätte mielestäni lihavilta. Emmeköhän me kaikki hyvin hoikkien lasten vanhemmat ole varsin tietoisia siitä, että onko lapsellamme kaikki ok vai ei, sen verran paljon lapsia tarkkaillaan myös virallisten tahojen toimesta. Minua tämä keskustelu ei hetkauta, mutta joku hieman herkempi/epävarmempi saa tästä suotta lisää murehdittavaa.

Vierailija
13/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleissa neuvolan tarkastuksissa ei ole vuosiin mainittu kasvusta muutakuin kasvaa pienenä. Lääkärin arvio on jo tehty ja verta otettu monta putkea. Itse painoin ekalle mennessä 18 kiloa, joten tytöllä on aikaa kasvaa vielä vuosi. Relax vaan kaikille kauhistelijoille. :)

Vierailija
14/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että teistä monen painoindeksi on normaali ja silti näytätte mielestäni lihavilta. Emmeköhän me kaikki hyvin hoikkien lasten vanhemmat ole varsin tietoisia siitä, että onko lapsellamme kaikki ok vai ei, sen verran paljon lapsia tarkkaillaan myös virallisten tahojen toimesta. Minua tämä keskustelu ei hetkauta, mutta joku hieman herkempi/epävarmempi saa tästä suotta lisää murehdittavaa.

monikymmensivuisesti joka päivä useassa eri ketjussa? Mutta alipainoisista ei saa puhua?

Vierailija
15/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri 4 v täyttänyt tyttö painaa 17 kg ja on 105 cm pitkä. On vieläpä aika laiha, 104 cm vaatteissa joskus meinaa housut pudota.

Kauheaa ajatella että jonkun ekaluokkalainen painaa saman verran. Varmaan koulussa haukutaan...

Aikuista vastaava painoindeksi on noin 20.1 kg/m2.

Lapsi on normaalipainoinen.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 15.4 - 19.2 kg.

Vierailija
16/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö ihan saman verran, iltapalaksi puuroa hillolla tai mysliä ja jogurttia. Ja syö ISOJA annoksia, ainakin kavereiden lapsiin verrattuna... On aina ollut miinuskäyrillä, kasvaa omaa tahtiaan, enkä enää pariin vuoteen ole jaksanut stressata asiasta.

esimerkiksi päivän ruuat, mitä lapsi yleensä syö? Ihan vaan vertailun vuoksi, kumotaan sitten vaikka se "ruuan vähyys" (tai sitten ei kumota, miten vain :))?

Tässä esimerkkinä mun normaalipainoisen 8-vuotiaan (135cm/28kg) lista:

Aamupala: lautasellinen muroja maidon kanssa (ykkösmaito + tavallisia muroja (ei mitään superterveellisiä), maitoa myös juomaksi

Lounas: lämmin ateria, esim 2kpl perunaa, 4 lihapullaa, kastiketta, raejuustoa, salaattia, maito juomana

Välipala: esim. puolikas sämpylää, oivariinia, leikkele, kevyttä juustoa, jacky -jogurtti, maitoa

Päivällinen: lämmin ateria, esim. kanaa, riisiä, kastiketta, salaattia, maito

Iltapala: esim. banaani, ruisleipäpala päällyksien kera, maito

Vierailija
17/85 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ajasta on jo aikaa ja nyt lapsi murkkuikäinen, edelleen pieni, mutta kuitenkin kasvaa normaalikokoiseksi aikuiseksi. Syytä pienikokoisuuteen ei ole löytynyt. (15kg/115cm/7v.)

Vierailija
18/85 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta on 125cm ja painoa 18kg. Taustalla vaikea liikuntavamma, joten painossa ei ole mukana paljoakaan lihasmassaa, kun ei pysty itsenäisesti liikkumaan.

Ruokaa menee reilusti, aamupuuro tehdään kuohukermaan (ravitsemusterapautin suosituksesta), päivällä on 2 lämmintä ateriaa, välipala ja iltapala lisäksi. Kaikkiin ruokiin lisätään voita + öljyä. Juomana tuoremehut sekä punainen maito.

Lapsen oma lääkäri (neurologi) ei ole painosta huolissaan, koska tuntee tilanteemme hyvin. Muualla saan aina kuulla lapsen painosta kauhistelua.

Vierailija
19/85 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielstä on ikävää että lapsia pitää leimata vain sen perusteella että lukee tai kuulee lapsen painoindeksin, lapsi kun voi näyttää ihan terveeltä ja hyvinvoivalta.

Meidän nelivuotias painoi yksivuotiaana 7850g. Luuletko etten itse aikoinani ollut huolissani kun muiden vauvat meni jo kymmenessä kilossa tuossa vaiheessa? Mutta neuvolasta on aina hoettu että ei mitään hätää, kasvaa hienosti, on siro, mutta omalla käyrällään kasvaa koko ajan.

Mulla on myös reilu puolitoistavuotias joka painaa nyt 12,7kg. 7kk joka painaa 10kg.

Kaikkia yhtä kauan imetetty, kaikki samalla tavalla elätetty. Ja noin huimat kokoerot saman perheen lapsilla!

Jokatapauksessa, tässä kuva nelivuotiaasta ja keskimmäisestä, huomaatte että on pienen näköinen veljensä rinnalla mutta ei yhtään epäterveemmän näköinen kuin muidenkaan lapset. Terveisiä vaan tutuille jos joku tunnistaa ja tulkaa nyt ihmeessä sitten naamatustenkin sanomaan jos olette sitä mieltä että tyttöä ruokitaan huonosti!

[URL]http://aijaa.com/v.php?i=008348275415.jpg[/URL]

Vierailija
20/85 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuu todella paljon ja on lihaksikas ja hoikka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän