Tuli ihan paha mieli tuota yhtä ketjua lukiessa. Paljonko teillä on kk rahaa henk.koht. käyttöönne?
Paljonko teillä on rahaa kuukaudessa teidän omiin meinoihinne? Voitteko ostaa ihan mitä tahdotte? Millaisia summia teillä on itsellenne?
Kommentit (68)
Mulla voi joskus irrota jotain ylimääräistä itselleni, esim. 20 eurolla kirppisostoksia tai jotain herkkuja ruokaostosten yhteydessä. Ja meillä yhteensä tämän verran tiukkaa, ei miehellekään mene omiin menoihin mitään. Yhdessä voidaan sitten käydä välillä ulkona syömässä tai vaikka huvipuistossa.
Enkä tiedä aiempaa ketjua. Olen itse töissä ja saan ihan hyvää palkkaa. Voisin käyttää vaikka 1500€, mutta eipä tuota tule käytettyä. Yleensä ehkä n. 300€, lahinnä kosmetiikkaan ja hemmotteluun.
Tietty vaatteita shoppailen, mutta ne nyt ostetaan sitten, kun siltä tuntuu.
Ja nämä siis OMASTA pussista, miehen kukkarolla tietty käyn myös:)
Tuloina tällä hetkellä lapsilisä kahdesta lapsesta, eli parisataa eur per kk. Ne käytän ruokaan. Mies maksaa muun :).
Mutta kyllä minä saan ostaa itselleni mitä haluan, millon haluan, mutta eipä tee hirveästi mieli käyttää "toisen" rahoja (mies kyllä suuttuu, kun en pysty käyttämään rahoja hyvällä omalla tunnolla, mutta en vain pysty :))
Kai tämä joskus muuttuu, ja pääsen töihin..
maksan autolainat, omat laskuni (bensan,vakuutukset, lehdet, netti) ja käyn kaupassa joka toisen kerran.
käyttöön jää n. 100- 300 e kuussa ja se menee kampaajaan, meikkeihin, ravintolassa käymiseen ja vaatteisiin.
jos haluan jotain isompaa ja kalliimpaa, pyydän mieheltä (esim. talvivaatteet, kengät, renkaat autoon jne :) )
kaksi kertaa vuodessa käyn kampaajalla, vaatteita ostan aniharvoin. Tietty shampoot ja rasvat yms.
Puutarhaan menee kesäisin ja sisustukseen talvisin, mutta ne ei ole kuitenkaan mun omaa käyttöä, vaan kaikkien iloksi.
koskaan ei ole ollut hirveästi rahaa joten en osaa tuhlata vaikka rahaa aina välillä onkin enemmän
jos ostan itselle sukkahousut tai vaikka ripsivärin, se on ruoasta pois. Palkasta ei jää mitään.
opiskelen, ja kaikki rahat menee elämiseen. kaksi lasta on, ja mies kyl maksaa asumisen mutta muut omat rahansa törsää omiin harrastuksiin. itse ostan vaatteita vain pakon edessä alennuksesta tai kirpparilta, ja siksi luottokortti on koko ajan miinuksella. ostan vähistä rahoistani myös lasten vaatteet ja maksan sähkö- ja vesilaskut, koska mies niin vaatii tasapuolisuuden nimissä. polkupyörät lapsille ostavat isovanhemmat (minun vanhempani) ja välillä on pakko muutenkin pyytää / lainata heiltä.
onneksi opiskelen sellaiseen ammattiin mistä työllistyy melko varmasti.
olen yh ja kaikki rahat jotka tulee myös menee ilman että ostan itselleni edes tarpeellisen. Esim. uudet rintaliivit ostin viimeksi kolme vuotta sitten, nekin alkaa olla jo risat (muita ei siis ole kuin nämä yhdet) mutta uusiin ei ole varaa, kun perusLindexit ei sovi. Samoin lähes kaikki kengät on rikki, kumpparit on ainoot ehjät.
ole rahaa omaan käyttöön. Pärjätään kyllä, mutta mitään ylimääräisiä en ostele (enkä oikeastaqan tarvitse), vanhoissa vaatteissa notkun nyt äippä lomalla, muut kestäköön sen. Joskus tuhlaan kahvilassa käyntiin tai syön edullisessa ruokapaikassa ulkona harvakseltaan, tai silloin kun kutsutaan vieraita ostetaan jotain hyvää.
Meillä yhteiset rahat ja yhdessä päätetään isoista ostoksista. Minä olen kovempi törsäämään vaatteisiin ja kosmetiikkaan, mutta ei niihin omalta osalta mene vuodessa varmaan 200-400 euroa enempää. Ostan silloin kun tarvitsen - myös miehelle. Kampaajalla käyn ehkä 2 krt vuodessa.
Puutarha-, ja sisustusjuttuja sekä normaaleja hygieniatuotteita ja matkoja en edes ajattele "omiksi menoikseni".
Ompa av:lla rikasta porukkaa! Kaikki asuu valtavissa omistus-omakotitaloissa ja on hyväpalkkaisissa töissä ja kauniita ja hoikkia... ja upporikkaita!
kun maksan muutaman laskun ja ostan lapsille vaatetta yms. Olisiko jotain 100-200e/kk
ei kuulemma saa panna ketsuppia kastikkeen sekaan. Heinz laitoin rkl, on pilalla kuulemma. Itse tykkään.
Mulla menee n. 200-300 euroa jo yhteen vaatekauppareissuun.
Viimeksi ennen juhannusta ostin 2 t-paitaa, n. 30 euroa/kpl, topin 30 euroa, farkut 80 euroa, ruskeat suorat housut 90 euroa ja mustan pellavahameen 100 euroa.
Kesän alussa ostin farkkuhameen 40 euroa, farkkucaprit 40 euroa, 3 t-paitaa n. 30 euroa kappale, urheilupaidan 50 euroa ja ruskean puolihameen 50 euroa.
Ja nuo oli kaikki aika huokeita minusta. Sitä 100 euron hametta vähän mietin, kun minulla on yksi musta hame, mutta se istui niin hyvin... Vanha hame kun jäänyt laihtumisen vuoksi niin isoksi, että pyörii lantiolla.
Täytyy varmaan alkaa laskea, mitä multa menee vaatekauppaan vuodessa. :O Kosmetiikkaankin menee rahaa, yksi luomiväripaletti maksaa äkkiä 50 euroa.
ei kuulemma saa panna ketsuppia kastikkeen sekaan. Heinz laitoin rkl, on pilalla kuulemma. Itse tykkään.
En laita koskaan ketsuppia sekaan! Vain jauhelihaa, tomaattimurskaa, liemikuution, basilikaa. Ja hyvää on!
en ole niin tarkkaan katsellut. Mutta alle kymppitonni yleensä.
Ostan harvoin mitään itselleni, harrastan juoksua, joten en tarvitse kuin kunnon kengät.
En tarvitse mitään materiaa, ilo tulee muusta,jos on tullakseen.
En laita koskaan ketsuppia sekaan! Vain jauhelihaa, tomaattimurskaa, liemikuution, basilikaa. Ja hyvää on!
Minä käytän omiin menoihini ja hiukan säästöihin lähes kaikki perheen tulot. Vähennettynä normaalit kulut kk n. 600 e + ruoka ainakin 500 e.
Loput käytän minä ihan itse , viime kuussakin meni vaatteisiin ainakin 1000 e . Mieheni on niin nuuka ettei raski ostaa edes jäätelöä itselleen, vaan odottaa, että joku tarjoais.
Nyt sillä on päällä ihan hienpolttama reikäinen harmaa t-paita ja toinen samanlainen on pesussa.
Uhkasi kesänalussa, että tänä kesänä hän ostaa kunnolliset ja siistit kesäpukineet, ettei tarvitse hävetä kulkiessaan kaupungilla. No kesä on näin pitkällä, enkä ole nähnyt yhtään uutta vaatetta hänen päällään. En yleensä osta miehelle vaatteita, mutta sorruin tässä yhtenä oäivänä kun huomasin ettei miehellä ole yksiäkään ehjiä sukkia. Ostin sellaisen nyytin jossa oli 10 sukat hintaan 3,5 euroa. En ole kyllä vielä nähnyt niitä hänen jalassaan, säästää varmaan ensi kesäksi. En jaksa enää huomautella pukeutumisesta, koska aikaisemmatkin huomauttelut ovat menneet kuumille kiville.