Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin inhoan miehen lasta...

Vierailija
03.07.2011 |

On meillä nyt loma-aikaan pidemmän jakson ja näin kolmantena päivänä (josta suurimman ajan päivästä olin poissa kotoa) ihan totaalisesti meinaa kilahtaa.

8v poika kyseessä. Sotkee, vänkää pelaamista jatkuvasti, kököttelee nurkassa, ei käy ikinä ulkona, ei kavereita (tosin hänen seurassaan ei oikein kukaan viihdykään!), kuiskailee puhuessaan tai sitten vastaavasti riehuu älyttömyyksiä... lääkkeet ovat onneksi lieventäneet ylivilkkautta ja tic-oireita (yltiö pahat ja inhottavat).

Mä en vaan pysty enää suhtautumaan tuohon eliöön enää järkevästi... hernee kaivautuu nenään jo pelkästään siitä, että käy vessassa niistämässä nenäänsä ja jättää paperit pitkin pöytiä. Ja jos edes yrittää laittaa niitä roskiin, heittää ne 'sinnepäin' eikä välitä jos menee ohi. Äskenkin keräsin useamman kourallisen käytettyjä tolloja kaapin täydeltä (jossa roskis on). Ja tavallista on sekin että hammastahnaa on pesun jälkeen lattialla, seinissä, lavuaarin ulkopinnassa, kaapin ovissa.. lisäksi pöytä ja lattia on veden valloittama.

Oon ihan täynnä tätä... juu, sanokaa lasten vihaajaksi. Se minä varmaan olen. Olkaa hyvät ja hakekaa vaan pois tuo ällötys.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, päivä on uusi. Luojan kiitos sain olla töissä koko pitkän päivän. Pahimmat höyryt on päästetty ulos.

Kävin ostamassa alennusmyynneistä molemmille pojille uusia vaatteita. Vanhemman äiti kun ei niitä saa ostettua (rahat vähissä) ja osa vaatteista on aivan järkyttävässä kunnossa.

No mitä se tähän liittyy, ei sit mitenkään.. kunhan höpisen.

Moni kysyi miehestäni. No, me olemme olleet yhdessä jo kun poika oli 1v. Eli poika ei ole ns tietoisesti kärsinyt eroajasta. Vaan minä olen ollut koko ajan läsnä. Vauva ja taaperoaikana meillä meni ihan hyvin. Mutta sitten alkoi oirehtimaan.. vaippa aika kesti ja kesti ja kesti. Älyttömyyksiä alkoi tulla tarhassa ja muutenkin. Juurikin näitä oman ulosteen 'nauttimisia' ja sillä piirtelemistä seiniin. Äitinsä vain naureskeli 'hassulle pojalle'..

Mieheni tietää mun suhtautumisen ja ymmärtää, että erityislapsen (on juu diagnosoitu vaikka mitä) hyväksyminen on astetta haasteellisempaa. Mä olen paljon muualla, kun poika on meillä. en ole mustasukkainen miehestäni, olemme olleet jo aika tovin yhdessä. Ennemminkin patista heitä olemaan yhdessä kun poika tulee tänne. He tekevät normaaleja isi-poika-juttuja.

Mies uskoo ajan parantavan.. minä henkkoht en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. En koe olevani terapian tarpeessa vaan vain helkkarin vittuuntunut.

Ja sanoi kuka mitä hyvänsä kyllä tuon ikäinen osaa tehdä jo vaikka mitä.

En muista enää mitä kaikkea kysyitte matkan varrella, mutta tuossa nyt pari kommenttia.

AP

Olikin vastattu osaan kysymyksistani.

Olet aikuisena vastuussa paatoksestasi menna yhteen miehen kanssa, jolla on erityislapsi kasvatettavanaan. Jollet sita heti huomannut, voivoi. Nyt ei auta kuin kantaa vastuunsa osaltaan. Tottakai miehesi sitoumukset vaikuttavat myos sinuun ja edellyttavat sinulta ymmarrysta ja osallistumista.

Ehka ette kuitenkaan ole naimisissa? Silloinhan ei nyyaikana pade myota-ja vastoinkaymisissa yhdessa kulkeminen. Onneksi nain ei ole kaikkien kohdalla.

Mutta ihan miten vaan. Etpa tuota paljon aidosti itsekaan tunnu huollettavistanne valittavan, suurin huolesi on oma artymyksentunteesi. Kertonee olennaisen.

Harmittaa vain lapsen puolesta, ei muuta.

Vierailija
62/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää jo 15.

Joten älä ole turhan ankara 8-vuotiaalle jolla selvästi on jotain ongelmaakin taustalla.

Ehkä lapsi oireilee vanhempiensa eroa edelleen ja siitä noi tic-oireet johtuvat. Pienen pojan perhe on hajonnut ja on onneton. Tilanne ei parane sillä että sinä kohtelet häntä huonosti haukkumalla alamittaisesti yms.

Uskon että lapsen äiti tarvitsee haastavasta lapsestaan lomaa joten sideä ihmeessä muutama viikko tätä lasta (ei sentään asu kanssasi jatkuvasti)

ps. kasva aikuiseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää jo 15.

Joten älä ole turhan ankara 8-vuotiaalle jolla selvästi on jotain ongelmaakin taustalla.

Ehkä lapsi oireilee vanhempiensa eroa edelleen ja siitä noi tic-oireet johtuvat. Pienen pojan perhe on hajonnut ja on onneton. Tilanne ei parane sillä että sinä kohtelet häntä huonosti haukkumalla alamittaisesti yms.

Uskon että lapsen äiti tarvitsee haastavasta lapsestaan lomaa joten sideä ihmeessä muutama viikko tätä lasta (ei sentään asu kanssasi jatkuvasti)

ps. kasva aikuiseksi

Eikös se lapsi ole ollut 1v. kun vanhemmat erosi? Eli sillä ei ole mitään muistikuvia koko tapahtumasta, ja muutenkin olisi hyvin epätodennäköistä, että niin pitkän ajan jälkeen olisi jotain lässynlässyn-ero-traumoja.

P.s Lopeta lässytys.

Vierailija
64/88 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun miehellä oli ollut kumi, nainen otti jälkiehkäisypillerit ja kas, silti tuo lapsi syntyi.

Mielestäni tuo tapaaminen on PALJON, kerroinhan jo kuinka oma lapseni tapaa isäänsä vaan muutaman kuukauden välein...

Tyttö asuu n 150km päästä meitä, joten ei tuo vieminen/tuominen/hakeminenkaan aina niin herkkua ole...Kun vertaan joihinkin muihin "ärsyttäviin" lapsiin, niin ei he eivät kitise niinku tuo mieheni lapsi.

Mielestäni jos lapsi saa huomioo, on omat huoneet ja tavarat 3v ikäisenä, niin miten hän voi kokea olevansa ei tervetullut??? Kun kerroin jo kuinka tyttöä pienenä niin suurella kiintymyksellä hoidin..Yhtäkkiä kaikki siis muuttui.

Eiköhän asia ole niin että kaikki muuttui sen takia että sait omasi???? Silloin yleensä kaikkien toisten kakarat alkavat inhottaa.

Vierailija
65/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap tutulta. Miehelläni on 2 lasta ja en voi sanoa pitäväni heistä paljoakaan. Viikonloput, jolloin he ovat kotonamme, ovat vastenmielisiä. Mieheni muutti aikoinaan minun asuntooni ja välillä tuntuu, että nuo lapset valtaavat minun kotini. Jokaisessa perheessä on omat tapansa ja itseäni ei miellytä ne tavat, joita mieheni lapsien kotona on. En silti ala puuttumaan asioihin vaan pärrään omassa mielessäni ja huokaisen helpotuksesta, kun nuo lapset lähtevät.

Vierailija
66/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sotkee, niin se vaan menee. Ja samaa asiaa saa sanoa miljoonakertaa

mutta kyllä 8-vuotiaan PITÄÄ osata laittaa roskat roskiin ja muutenkin siivota jälkensä.

Vierailija
67/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 v:n sotkeminen "kuuluu ikään".

Jopa monet aikuiset ovat varsin sotkevaisi, ellet ole huomannut sitä aikaisemmin.

hän sotkee mutta se kuuluu ikään. 8-v:ltä pitäs jo odottaa käyttäytymistä ja tiettyä järkeä, mutta tällä yksilöllä ei ole kyllä mitään liikettä pääkopan sisällä. ap

Vierailija
68/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotias on PIENI POIKAja sinä olet ällötys äitipuoleksi ja alhainen elämänmuoto naiseksi.

ON TULLUT SELVÄKSI, että ei ole PIENI TYTTÖ, mutta ikään katsomatta tuon ikäinen voi olla jo täysin pilattu kasvatuksella muun muassa.

Vierailija
69/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä sille että tekeepä tai jättää tekemättä tuo lapsi mitä tahansa niin sinulle se ei kelpaa.

mitähän se on ap:n tarinoiden mukaan tehnyt, mikä voisi kelvata?! Kyllä roskat pitää roskiin laittaa ja omaa paskaakaan ei auta syödä.

Vierailija
70/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä sille että tekeepä tai jättää tekemättä tuo lapsi mitä tahansa niin sinulle se ei kelpaa.

mitähän se on ap:n tarinoiden mukaan tehnyt, mikä voisi kelvata?! Kyllä roskat pitää roskiin laittaa ja omaa paskaakaan ei auta syödä.

Inohatko sinä omaa lastasi jos sillä on ongelmia jossain elämän vaiheessa? Niinkö asioita teillä työstetään, että vingutaan jollain palstalla kuin vihaa pientä lasta? Ja tiedän mistä puhun, olen itse masentuneen nuoren äitipuoli, vaan eipä tulisi mieleenkään lyödä lyötyä vaan teen kaikkeni, jotta elämä kirkastuu hänelläkin ajan kanssa.

Vierailija
71/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isälle, olisi parasta jos isä siivoaisi lapsensa sotkut ja opettaisi lapselle säännöt joita teidän luona noudatetaan.

Vierailija
72/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inohatko sinä omaa lastasi jos sillä on ongelmia jossain elämän vaiheessa? Niinkö asioita teillä työstetään, että vingutaan jollain palstalla kuin vihaa pientä lasta? Ja tiedän mistä puhun, olen itse masentuneen nuoren äitipuoli, vaan eipä tulisi mieleenkään lyödä lyötyä vaan teen kaikkeni, jotta elämä kirkastuu hänelläkin ajan kanssa.

Oikeesti, häh? Mitä sä siellä vingut? Roskien roskiin laittaminen ei ole tuon iäiselle mikään ylitsepääsemätön tehtävä. Ja ap purkaa oloaan tälle palstalle. Mikäs ongelma siinä on?

Vierailija
73/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, häh? Mitä sä siellä vingut? Roskien roskiin laittaminen ei ole tuon iäiselle mikään ylitsepääsemätön tehtävä. Ja ap purkaa oloaan tälle palstalle. Mikäs ongelma siinä on?

vaikuta, puhutaan lapsesta eliönä jne. Tietysti jos on tietynlaisista piireistä lähtöisin ja empatiaa yhtä paljon kuin ameeballa, niin tuollainen käytös voi olla tuttua. Itse en moiseen pystyisi.

Vierailija
74/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille se poika ei mahda itse mitään. Onkos miehesi kotona aina pojan ollessa teillä vai jääkö sen pojan hoito sun kontollesi? Voisitko vaikka hienovaraisesti puhua miehellesi että hommaavat pojan äidin kanssa pojalle lisää apua. Ei tuo paskan syöminen nyt ihan normaaliltakaan kuulosta, varsinkaan kun on ollut tuolloin jo eskari-ikäinen.

Tuskinpa sä mikään hirviö olet. Ei aina tarttee kaikesta tykätäkään. Täällä palstalla nyt vaan tuntuu olevan tapana, että neuvojen sijaan ruvetaan heti haukkumaan. Tsemppiä sulle ja haleja!

Vierailija
75/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sotkee, niin se vaan menee. Ja samaa asiaa saa sanoa miljoonakertaa

mutta kyllä 8-vuotiaan PITÄÄ osata laittaa roskat roskiin ja muutenkin siivota jälkensä.

Mä olen ihan varma, että esim. silloin kun itse olen ollut 8-vuotias, siis tokaluokkalainen, niin osasin kyllä laittaa roskat roskikseen ja niin osasi muutkin meidän luokalla. Silloin oli jo kotona opetettu että roskata ja sotkea ei saa, ja tätä samaa opetettiin myös koulussa, oli suorastaan häpeällistä olla joku sottapytty. Nykyään sit varmaan nämä "jumalan lahjat ja ihmeet, pikku prinssit ja prinsessat" saavat elellä kuin pellossa kotona, ja opettajatkaan ei enää saa komentaa kun heti ollaan rosikseen haastamassa.

Että ymmärrän ap:ta oikein hyvin jos hänkin on normaalin siisteyskasvatuksen saanut ja sitten onkin yhtäkkiä pakko päästää kotiinsa tuollainen paskajussi.

Vierailija
76/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö omia ulosteitaan 6v:na niin kyllä voi olla 8v:na liian vaikeaa laittaa ne roskat roskiin. Ap itsekin myöntää ettei lapsi ole terve, vaan erityislapsi. On ok myöntää ettei kestä (toisen) vammaista lasta eikä kestä viettää aikaa hänen kanssaan. On kuitenkin kohtuutonta vaatia sairaalta lapselta samaa kuin terveeltä. Ap:n pitäisi myöntää että hänen voimavaransa eivät riitä, mikä siis on ymmärrettävää, ja siltä pohjalta miettiä mitä suhteen kanssa tekee. Sairaan lapsen demonisoiminen ei auta. Kun lapsi ei normaaliin käytökseen kykene, niin ei auta vaikka sata äitipuolta kertoisi että "olet ällöttävä".

Vierailija
77/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuta, puhutaan lapsesta eliönä jne. Tietysti jos on tietynlaisista piireistä lähtöisin ja empatiaa yhtä paljon kuin ameeballa, niin tuollainen käytös voi olla tuttua. Itse en moiseen pystyisi.

Sehän on just hyvä, että tällaiseen paikkaan puretaan se oma paha olo kaunistelematta. Vaihtoehtonahan varmaan on sitten suoltaa nämä jutut sille lapselle. Että jos sinä arvon ameeba nyt vaan yrittäisit kestää siellä. Luuletko, että ihmiset ketkä käyvät vaikkapa terapiassa kaunistelevat siellä tunteitaan ja ajatuksiaan? No arvon ameeba, ei, siellä ei tehdä niin. Vaan puhutaan suoraan asioiden oikeilla nimillä, koska se auttaa. Ihan kuten ap puhuu suoraan.

Vierailija
78/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on just hyvä, että tällaiseen paikkaan puretaan se oma paha olo kaunistelematta. Vaihtoehtonahan varmaan on sitten suoltaa nämä jutut sille lapselle. Että jos sinä arvon ameeba nyt vaan yrittäisit kestää siellä. Luuletko, että ihmiset ketkä käyvät vaikkapa terapiassa kaunistelevat siellä tunteitaan ja ajatuksiaan? No arvon ameeba, ei, siellä ei tehdä niin. Vaan puhutaan suoraan asioiden oikeilla nimillä, koska se auttaa. Ihan kuten ap puhuu suoraan.

että täällä nimettömänä haukkuu lasta, joka on tilanteeseensa täysin viaton? Minusta kertoo hyvin paljon "aikuisesta", joka illittää jollakin palstalla nimettömänä pienestä lapsesta ja nimittelee tätä. Luuletko että ap olisi tehnyt samanlaisen avauksen omasta lapsestaan? Epäilen suuresti. Mutta ilmeisesti on hyväksyttävää nimitellä toisten lapsia, käyttää alatyylisiä nimittelyjä jne. En mä kyllä oikeasti ketään noin dorkaa tunne, asioista voi toki puhua suoraan, mutta senkin voi tehdä fiksusti. Taitaa olla sulle ja ap:lle tuntematon tapa?

Vierailija
79/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ en jaksa näitä eksänyksäkakara-juttuja

Vierailija
80/88 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D .

Voihan sitä nimettömänä paineita päästää eikä kaikkia pidän rakastaa, mutta ei myöskään vihata. Asennese se ratkaisee, että onko lasi puolitäynnä vai puolityhjä.

Lapset voivat olla ärsyttäviä vielä 8-vuotiaana, kapasiteettikysymys ja mihin on tottunut. Jos vaikka kotona saa sotkea ja joku aina korjaa niin.. mutta talossa talon tavalla. Mutta jos lapsella oireita, joihin ei itse voi vaikuttaa, niin oikeasti paha ihminen, jos et tuota huomioi.

Varmaan joku Freud löytäisi tuosta viha-asenteesta muutakin pohjaa kuin viattoman lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä