Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ambulanssi haki just mieheni

Vierailija
03.07.2011 |

En ees tajunnu itse miten huonossa kunnossa se on, kunnes ambulanssimiehet kysyi viikonpäivää ja kuukautta eikä osannut vastata. :( Järkyttävää.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyse ole siitä, että alko riittäisi syyksi oireisiin, mutta asia pitää kuitenkin heti olla selvillä, onko tilan takana myös alkoholismia, känni, huumeita jen.

Vierailija
22/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me ap:n miestä tunneta. Voin kertoa kaikille jeesustelijoille, että niistä asioista kysyvät ihan ekana myös ambulanssimiehet ja sairaalan henkilökunta.

Kun mun mies sai aikoinaan aivoinfarktin autossa, niin ihan eka mitä tehtiin oli se, että työnnettiin alko-mittari huuleen. Ei paljoa sitä ennen kyselty.

No nämä ambulanssimiehet kysyivät keskustelun lopuksi, käyttääkö mieheni mitään lääkkeitä. Eivät puhalluttaneet, eivätkä kysyneet alkoholista tai huumeista. Tietysti ratissa oleva sekava ihminen puhallutetaan aina. Ja kenties ne jotka haetaan lauantaiyönä jostain ravintolasta.

Kyllä varmaan moni asiaa yhtään tuntematon luulee vaikkapa aivoinfarktin saanutta humalaiseksi, mutta ei lääkintähenkilökunta. Eikä varmaan kovin usein käy niinkään, että mies juo kännin vaimon huomaamatta, ja vaimo kutsuu ambulanssin kun ei ymmärrä mikä miehellä on hullusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soitin ambulanssin. Eivät meinanneet ottaa tosissaan, mutta paljastui sairaalassa selkäydinpunktiolla aivokuumeeksi.

Sekavuus sopii myös aivokalvontulehdukseen.

Vierailija
24/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä syytä löydetty, mutta epäilty on liian vähäistä suolan määrää ja jotain rytmihäiriöä ja jotain epilepsiakohtauksen tapaista. Oli muuten yllättävää, kun isä pääsi pois sairaalasta, niin ei ollut papereissa mitään mainintaa sekavuudesta. Kuulema on ollut aivan normaali koko ajan. Itse olin paikalla, kun ei saanut sanaa suustaan eikä edes tunnistanut minua eikä äitiäni.

Tuntuiko, että miehesi tunnisti sinut? Oliko mitään muita oireita kuin tuo sekavuus? Sekavuus voisi sopia tuommoisen epileptisen kohtauksenkin jälkeiseksi tilaksi. Sen takana taas voisi olla muitankin syitä tietty.

Mitä perussairauksia miehelläsi on?

Tsemppiä teille. Helteet on usein pahasta, joten muista nyt itsestäs kans pitää huoli.

Vierailija
25/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuiko, että miehesi tunnisti sinut? Oliko mitään muita oireita kuin tuo sekavuus? Sekavuus voisi sopia tuommoisen epileptisen kohtauksenkin jälkeiseksi tilaksi. Sen takana taas voisi olla muitankin syitä tietty.

Mitä perussairauksia miehelläsi on?

Tunnisti minut kyllä koko ajan. Alkoi ensin raivoamaan jostain pikkuasiasta. Menin halaamaan häntä ja hän rauhoittui, mutta oli selvästi "hutera" ja sekava. Pyyteli anteeksi minulta. Seisoi siis, mutta huojui eikä oikein saanut sanaa suustaan eikä askeleita otettua. Hätäännyimme vähän molemmat ja talutin hänet hitaasti sänkyyn, luulin hänen olevan enemmänkin heikossa kunnossa fyysisesti tuon pitkään jatkuneen sairastelun vuoksi. Mutta hän halusi kuitenkin nousta pystyyn ja kävellä sen jälkeen kun olin soittanut hätäkeskukseen. Kyseli takellellen jotain epämääristä, ei löytänyt sanoja. Jouduin auttamaan pukemisessa, kun tasapaino oli huono eikä saanut nappeja kiinni. Katse oli koko ajan jotenkin poissaoleva. Välillä istui ihan tavallisen näköisenä, ikään kuin olisi vain väsynyt. Vasta kun ambulanssikuski kysyi tuota viikonpäivää eikä mies osannut vastata, tajusin että tässä on jotain ihan muuta kuin vain heikko olo kyseessä.

Ei ole mitään perussairauksia.

Vierailija
26/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle sattui aiemmin tänä vuonna ihan vastaava. Epäiltiin itse erittäin pahaa migreenikohtausta, mutta oireiden perusteella tosiaan oli aivoinfarktiepäily ja ambulanssilla vietiin Meilahteen. Mun miehellä sitten syyksi paljastui erittäin raju migreenikohtaus.

Oliko ap miehelläsi puutumisoireita kasvoissa tai käsissä? Ne voivat kertoa aivoinfarktista.

Vierailija
27/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten, kun hänellä puhkesi epilepsia aikuisiällä. Lääkityksellä hän on nykyään oireeton....tiedän kokemuksesta ettet ole kivassa tilanteessa. Hyvin usein taudit pystytään diagnisoimaan ja oireet hoitamaan lääkkeillä.

Onnenenkeleitä teitä suojelemaan.

Vierailija
28/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomaan sitten kun jotain selviää?

Vierailija
29/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että mahdollisia syitä voi olla jotain muutakin kuin aivoinfarkti tai aivokasvain... Ne tulee itselle nimittäin ensimmäisenä mieleen. :I Soitin tunti sitten sairaalaan ja oli silloin menossa johonkin kuvaukseen... jokohan kohta voisi soittaa taas...

Vierailija
30/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkäydinnäytteen noitten aivotulehdusten varalta.

Vierailija
31/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki elektrolyytit on pitkällisen ripuloinnin ja nyt vielä tämä helteen vuoksi sekaisi, voi sekavuus ja voimattomuus ehkä johtua niistäkin.

Vierailija
32/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että mahdollisia syitä voi olla jotain muutakin kuin aivoinfarkti tai aivokasvain... Ne tulee itselle nimittäin ensimmäisenä mieleen. :I Soitin tunti sitten sairaalaan ja oli silloin menossa johonkin kuvaukseen... jokohan kohta voisi soittaa taas...

Vierailija
33/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripulin syy ei siis ole selvinnyt tähystyksessä?

Olivat ehtineet tähystää vasta yläkautta (epäiltiin mahahaavaa, ei ollut). Huomenna olisi ollut se alakautta tähystys, soitin äsken ja peruin koska varmaan tekevät sen nyt. Eivät ole löytäneet syytä ripuliin eikä myöskään vereen ripulin mukana. Kyllähän ne varmasti pistää ihmisen heikoksi, oli ollut hemoglobiini 103 viikko sitten.

Vierailija
34/86 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on siellä vakaa. Mies on vielä vuodelevossa, koko ajan riskit tilan huononemisesta pienenevät ja aletaan kuntouttaa enemmän. Tänään aikovat varovasti antaa ruokaa, pitäisi onnistua nieleminen mutta tietty aloitetaan varoen. Halvausta on hieman oikeassa kädessä ja jalassa mutta kumpikin liikkuu kuitenkin vähän, ovat jäykkiä.

Puhe on vaikeaa, sanoja ei löydy mutta ei ole puuromaista (eli suun lihakset ilmeisesti toimii). Eilen aamulla sanoi vaan "nojoo" ja "noeeei", illemmalla jo "voi vittu", "oolrait" ja yritti aloittaa kysymystä "mites..." Tunnisti selvästi minut ja lapsen, liikuuttui, hymyili vähän ja naurahti vitsille. Minusta hän oli ihan oma itsensä vaikkakin huonossa kunnossa ja vähän sekava, se oli tärkeintä nähdä. Yritti kuikuilla paitani sisään kun oli avonainen kaula-aukko. :)

Ymmärrys vähän epäselvä, varsinkin hoitajille vastailee kaikkiin kysymyksiin vaan "joo". Kuitenkin kun kysyin häneltä, pitäisikö minun soittaa hänen äidilleen (jonka kanssa ei ole tekemisissä), vastaus oli samantien tiukka "ei", ilme oli tympääntynyt ja kääntyi poispäin. Ehdotin, että pyydän hänen veljeään ilmoittamaan äidille, ja mies kohautti olkiaan. Koen siis että hän ymmärtää jo aika hyvin mitä sanon. Tämä siis illalla, aamulla oli sekavampi.

Vierailija
35/86 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa että miehesi alkaa parantua, nuo kirosanat ja rintojen kurkkiminen tarkoittaa että mies alkaa toipua! :) voimia teille!!!

Vierailija
36/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta colitis ulcerosa aiheuttaa veriripulia ja voi näin puolimaallikon mielestä olla alkuunpaneva voima tälle hässäkälle. Toki kuivuminen ym altistaa myös tukoksille, onhan se ikävä kyllä totta. Mikset veisi lasta hoitoon ja mene miehesi luo sairaalaan, jos sinulla on mahdollisuus siihen.

Vierailija
37/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmeen rauhallinen nyt vaikka silloin hätäkeskukseen soittaessani melkein itkin. Tämä odottaminen vaan on tosi tuskastuttavaa ja tuntuu tosi pahalta ajatella että mieheni on siellä yksin... hoitaja sanoi, ettei sairaalaan kannata tulla, kun minulla olisi pieni lapsikin mukana (jota en viitsi viedä hoitoon koska en halua huolestuttaa sukua kun en vielä tiedä mitään). Yhden ystävän kanssa juttelin puhelimessa.

Pitäisi tehdä kaikkea, leipoa huomiseksi kun lupasin... ja järkätä kirpparille ti-ke menevät tavarat. Mutta jos mies ei pääsekään sairaalasta niin ei mennäkään huomenna kylään jonne veisin kakun, enkä mene kirpparille jos mies ei ole vahtimassa lasta... eikä oikein kiinnostaisikaan nyt tehdä mitään. :( Taidan soittaa kohta taas sairaalaan.

Vierailija
38/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin tuossa tilanteessa anopin hoitamaan lasta meille ja lähdin sairaalaan miehen luokse.

Vierailija
39/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä, pitäähän se tähystykin tehdä tällä reissulla, jos ei muuta selittävää vikaa löydy.

Vierailija
40/86 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin jo sairaalassa ja lapsi olisi hoidossa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme