Ambulanssi haki just mieheni
En ees tajunnu itse miten huonossa kunnossa se on, kunnes ambulanssimiehet kysyi viikonpäivää ja kuukautta eikä osannut vastata. :( Järkyttävää.
Kommentit (86)
mitäs jos ihan vaan perut sen kirpparin ja kakun leipomisen. En usko että miehesi pääsee hetikohta kotiin ja jos vaikka pääseekin niin ei varmasti ole siinä kunnossa että voisi lastanne hoitaa kirpparin ajan.
Puhuitko lääkärien kanssa niistä muista tutkimuksista ja pidempään jatkuneesta sairastelusta?
ihanaa että miehesi alkaa parantua, nuo kirosanat ja rintojen kurkkiminen tarkoittaa että mies alkaa toipua! :) voimia teille!!!
Keliakia voi aiheuttaa neurologisia oireita sitä kautta, jos B12 -vitamiini (tai muut hivenaineet mutta tuo on kriittisin) ei imeydy imeytymishäiriön vuoksi. Ei kyllä noin äkkiä pitäisi tulla päälle, ja pitäisi olla fyysisiäkin oireita: nykimistä, vapinoita.
Varmaan joku tosi vakava juttu kyseessä, ja voi olla vaikka EHEC.
Ap kertoi ripulia olleen jo 2kk ja miehen käyneen useissa tutkimuksissa.
Varmaan joku tosi vakava juttu kyseessä, ja voi olla vaikka EHEC.
Jos miestä lähdetään viemään sairaalaan, niin kukaan täysjärkinen ei siinä tilanteessa ajattele, että istahdanpa koneelle ja avaudun AV:lle!!! Olen ollut siinä tilanteessa itse ja jos on oikeasti tosi kyseessä, niin on vähän muut asiat mielessä. Paitsi tietty jos sulla on lääkitys niin kohdillaan, että mikään ei tunnu miltään.
kirppismyyjänä kertoa, että tämä on vuoden huonoin aika koittaa myydä mitään kirppiksellä. Et saa tuottoa!
Ja sitten kaikki tsemppi miehellesi. Mä ainakin olisin lähtenyt mukaan ja lapset hoitoon jonnekin ja unohtanut kaiken muun. Tekisit säkin niin?
Puhuin jo aiemmin mieheni kanssa puhelimessa ja siitäkin tuli sellainen olo, ettei minun olisi mitään hyötyä olla siellä. Hän oli edelleen aika samanlainen, kuulosti ärtyneeltä, puhe takelteli ja toisti itseään. Hoitaja myös sanoi että miestä ärsyttää olla siellä sairaalassa kun ei oikein tajua mistään mitään. Hänen tilansa on pysynyt tismalleen samana koko ajan, ei ole parantunut eikä huonontunut. Ei kuulemma ole mitään välitöntä vaaraa ja minulle ilmoitetaan heti jos tila huononee.
Nyt äsken soitti neurologi ja sanoi, että varjoainekuvauksessa ei ollut näkynyt mitään, eli mitä ilmeisimmin ei ole aivoverenkierron häiriöstä kyse. Seuraavaksi aikovat vielä tehdä magneettikuvan, ja jos ei sielläkään näy mitään, mahdollisesti selkäydinpunktion.
Siellä aikaisemmilla lääkärikäynneillä oli jo suljettu pois aika paljon sairauksia mm. HIVistä EHECiin. Muutenkaan mitään tarttuvaa se ripuli ei ole, muuten olisin taatusti saanut sen itsekin näiden parin kuukauden aikana. Jotain suolistoon liittyvää siellä varmasti on, pahin skenaario kai voisi olla joku suolistosyöpä etäpesäkkein.
Joo, tein sen kakun. Voi hirveää. Nyt laitan lapsen nukkumaan. Kirpparille menen jos menen, ihan sama tässä vaiheessa perunko sitä vai jätänkö sitten vaan menemättä. Jos en saa unta niin pakkaan kamoja yön. Aamulla menen katsomaan miestäni.
siinä oirekuvaukseen kuuluu myös ärtyneisyys ja jopa väkivaltaisuus.
Mun miehen vastaus kun kysyttiin mikä päivä on: 682 tai 683.
Oli kyllä aivan sekaisin eikä mua tunnistanut. Ne muutkin aivokuumepotilaat olivat ihan pihalla, yksi kysyi 3v lapseltani: oletteko te herra pormestari :D
no joo, nykyään jo vähän naurattaa mutta silloin ei.
Koska ne saattavat myös aiheuttaa sekavaa käytöstä, jos muuten sairastuu? Tiedän valitettavasti kokemuksesta...
iltapäivällä viety sairaalaan, nyt jo ollut varjoainekuvauksissa ja vaimo leiponut kakun.
..nimittäin viimeistään se, että lääkäri soitti ap:lle kertoi totuuden. Kun mieheni oli alkuvuodesta sairaalassa, minulla ei ollut mitään mahdollisuutta puhua lääkärin kanssa. Joka kerta kun soitin miehelleni, heidän piti kysyä erillinen lupa mieheltäni siihen, että haluaako hän jutella kanssani. Ei siis riittänyt, että mieheni oli sanonut hoitajille, että aina kun vaimoni soittaa, hänelle saa yhdistään. Lupa kysyttiin erikseen joka ainoa kerta.
ei meillä mitään lupia kyselty... tämä Meilahdessa.
iltapäivällä viety sairaalaan, nyt jo ollut varjoainekuvauksissa ja vaimo leiponut kakun.
siihen sairauteen liittyy ripuli. Ripuli on se avaintekijä ja varmaan helteellä kuivuminen.
Ei kait sit mitään syöpää olisi?
..nimittäin viimeistään se, että lääkäri soitti ap:lle kertoi totuuden. Kun mieheni oli alkuvuodesta sairaalassa, minulla ei ollut mitään mahdollisuutta puhua lääkärin kanssa. Joka kerta kun soitin miehelleni, heidän piti kysyä erillinen lupa mieheltäni siihen, että haluaako hän jutella kanssani. Ei siis riittänyt, että mieheni oli sanonut hoitajille, että aina kun vaimoni soittaa, hänelle saa yhdistään. Lupa kysyttiin erikseen joka ainoa kerta.
Suorat puhelinnumerot huoneeseenkin on keksitty.
On ihan kamala katsoa, kun aikuinen mies, joka kuitenkin ainakin itselle on aina ollut sellainen tietynlainen tuki ja turva ja aina vahva, onkin yht´äkkiä niin heikoilla ja tuskainen, että sen saisi puhaltamalla kumoon.