" Emme saa mitään tukia yhteiskunnalta." Ja pöh!
Uskallanpa vannoa, että jos joku, jolla on lapsi/lapsia, sanoo näin, hän valehtelee. Lapsilisä on yhteiskunnan tuki, puhumattakaan nyt vanhempainrahasta ja kotihoidontuesta.
Eli suu suppuun, ns. ilman tukia elelijät.
Kommentit (21)
Mitähän tukia kotirouva saa tämän kolmen vuoden jälkeen? Jos ei ole työtön työnhakija, ei saa työttömyystukea. Lapsilisät -no niitä saa lapsistaan niin työssäkäyvät kuin kotiäiditkin.
Kotirouva tosin on eläkkeelle jäädessään heikommilla, kun sitä eläkettä ei ole kertynyt, kuten työssäkäyvillä, huom.
Emme saa kotihoidontukea, emme käytä julkista terveydenhuoltoa, lapset eivät ole päivähoidossa.Mutta
Kouluun menevät kyllä, ja puistossa käydään (ei henkilökuntaa tuossa meidän puistossa.)
Sinun logiikallasi siis rikkaat eivät tarvitse näitä " tukia" ?
Muakin ärsyttää kun eräs tuttu perhe kehtaa valittaa sitä, miten eivät saa mitään tukia vaikka hirveesti maksavat veroa...ja pöh!
mutta typerää olla muka olevinaan omillaan, kun kuitenkin nostaa näitä tukia.
Ja joku viisas siellä kysyi, voiko lapsilisästä kieltäytyä. No haloo, lapsilisäähän haetaan kelalta kaavakkeella silloin kuin myös äitiysavustusta (tuskinpa sitäkään on kukaan jättänyt hakematta).
ap
niin ehkä niitä ei tule ajateltua samalla lailla yhteiskunnan tukena kuin esim. toimeentulotukea. Kun nämä nyt itsestäänselvästi meille kaikille kuuluvat. Olisiko ap:n tapauksessa kyseisen henkilön pitänyt siis luetella, että " saamme yhteiskunnan tukina lapsilisää, terveydenhuollon, koulunkäynnin, jne. jne." kun varmasti tämä hlö oletti, että ap:kin sen tajuaa, että nämä he saavat?
Itse olen sanonut: En saa tukia mistään, tarkotaaessani, etten ole työtön ja kotona, tai muita kelan/sos. turvan tukia. Koska monelle se on aika extremeä kuullaa, että ei saa mitään tukea, että on ihan " vaan" kotiäiti ja perheessä vain yksi rahaa kotiin tuova. Olipa eräs lääkärikin ihmeissään.. Ja paras kavareini luuli vuoden, että olin työtön kun olin kotona 6-vuotiaan kanssa! Älkää jaksako saivarrella, eiköhän tätä muutkin kotirouvat/kotiäidit tarkoita!
verovähennyksiä ja terveydenhoitoa. Kyllä myös ns. yksityisetlääkäripalvelut ovat yhteiskunnan tukemia.
Syynä tietysti lapsen paras. Liekö vaikeaa keksiä, mihin lapsen paras katoaa hänen täyttäessään kolme ja äidin siirtyessä työelämään -siitä saivartelu? Pelkäävätköhän, että nyt heidät leimataan " huonoiksi äideiksi kun eivät jää kotiin pidempään" , kuten he ovat tehneet heille, jotka töihin palaavat ennen lapsen 3 v ikää?
Eipä kannata yleistää, että " tätä varmaan muutkin tarkoittivat" . Minunpa kertomassani esimerkissä ei todellakaan näin ollut, vaan ko. perhe ihan tosissaan kuvitteli, että mies maksaa niin paljon veroja, että sillä on katettu sitten kaikki. Heh heh. Aika hyvä palkka sais olla, että näin olis. Ja kelakorvauksetkin silti ottavat, vaikka lapset yksityisellä lääkärillä hoidattavatkin, mutta sekin korvaushan nyt tietenkin katetaan niistä miehen massiivisista veroeuroista XD
Ja eipä ole terveydenhuolto täällä huonompaa kuin Kreikassa. Molemmista kokemusta, mutta Suomessa ei kyllä lääkäri IKINÄ tupakoi vastaanotolla!! Kreikassa sen sijaan kyllä...että terkkuja sinne Kreikka-fanille.
että olisi fiksuinta olla sanomatta, ettei saa yhteiskunnan tukia kun niitä kuitenkin saa. Ei sen kummempaa.
ap
Saamme samat kuin kaikki muutkin, työssäkäyvätkin.
Tai lääkäripalveluakaan. Ennemminkin yhteiskunnan tarjoamina palveluina. Tuet yleensä (näemmä ei aina) ymmärretään rahallisina avustuksina, kuitenkin.
Kaytamme joitakin julkisia palveluita, kuten paikkakuntamme kirjastoa - se on eri asia kuin mikaan tuki. Tosin emme tarvitse itse julkista terveydenhuoltoa, paivakoteja, kouluja tms. suuria rahasyoppoja, mutta se ei oikeastaan kuulu asiaan. Lapsilisia taikka mitaan muitakaan rahallisia tukia emme saa. Jos itse menisin toihin saisimme verovahennysta lasten tahden, mutta emme siis nyt sitakaan. Turha yleistaa noin rankasti.
että olisi fiksuinta olla sanomatta, ettei saa yhteiskunnan tukia kun niitä kuitenkin saa. Ei sen kummempaa.
Vain etkö ole koskaan käynyt yksityislääkärillä.
Ja jos teistä haluat puhua, niin esim. Norjassa maksetaan ihan RAHAA, että saa ajaa autolla TIELLÄ.
No menikö perille.
Vierailija:
Muakin ärsyttää kun eräs tuttu perhe kehtaa valittaa sitä, miten eivät saa mitään tukia vaikka hirveesti maksavat veroa...ja pöh!
Kuinka olisit itse ilmaissut tämän asian?
ei sitä rahaa tyhjästä ilmaannu! Jos osa suomalaisista saa yhteiskunnalta tukea ja yhteiskunnan palveluja suuremman summan arvosta kuin itse maksaa veroja, niin joku muu vastaavasti silloin maksaa enemmän kuin itse saa. Ja se nettomaksaja voi aivan hyvin olla myös teidän naapuri.
kun joku kertoo vaikkapa olevansa kotiåitinä ilman aikomustakaan mennä töihin, joku hyökkää heti haukkumaan sosiaalipummiksi. Silloin sanon että emme saa yhteiskunnan tukia, koska oletan että minua kritisoidaan niistä oletetuista tuista joita työssäkäyvät eivät saa.
Vierailija:
Uskallanpa vannoa, että jos joku, jolla on lapsi/lapsia, sanoo näin, hän valehtelee. Lapsilisä on yhteiskunnan tuki, puhumattakaan nyt vanhempainrahasta ja kotihoidontuesta.
Eli suu suppuun, ns. ilman tukia elelijät.
että VARSINKIN toimeentulotukea, kotihoidontukea, kuntalisää, asumistukea jne. saavat suu suppuun! Vai onko parempi, että valittaa esim. kuntalisän pienuutta (kun sentään jotain saa) kuin että valittaa, ettei saa mitään tukea (paitsi ne tiet ja lääkärit jne.)? Vai mitenkä ap?
ei tainnutkaan olla kyse nimenomaan lapsellisista ihmisistä, siksi nimitys kotirouva, eikä kotiäiti. Lisäksi täällä kyllä palstailee kaltaisianikin ihmisiä, jotka eivät kuulu Suomen sosiaaliturvan piiriin ja asuvat maissa, joissa lapset eivät oikeuta ihmeempiin tukiin.