HUHTIKUISET 2012
Kommentit (233)
Aconitum: Kiitos onnea ja tsemppiä tarvitaan. Ihana välillä nukkua pitkään. Tsemppiä sulle ja ei sitä enää ajattele kun raskaaksi tulee kannattaako vai, itsekin välillä mietin tyttöni menee syksyllä eskariin ja on jo helpossa iässä ja nyt aloitan vauva-ajan uudestaan. Mutta vauvakuume on valtava ja jää sitä omaa aikaa siltikin aina välillä.
Höpöttäjä75: Tsemppiä, oishan se hienoo kun naturellisti tärppäis, ainakin stressi taitaa olla nyt poissa kun saa lomailla.
Marjana: Hauskaa lomanjatkoa sinulle, Rhodos on varmasti ihana paikka ja stressitöntä taitaa olla siellä myös, Tsemppiä.
Sormustestin tein näytti tyttö, tyttö ja poika, kuulostais vallan ihanalta, kumpa vaan pitäis paikkansa. Nyt odotellaan, et päästään lähemmäs ovulaatiota ja tikuttaan, samalla yritetään nauttia.
Plussatuulia kaikille.
kesäkeiju 4/30-55 Yk4
Harmi tosiaan että niin moni maaliskuinen on tipahtanut tänne.. Nyt kerätään kaikki onnenrippeet yhteen ja tehdään tästä huhtikuun ketjusta plussaryntäys!
Eilen kaupoilla kierrellessäni törmäsin uuteen ongelmaan: Löytyi alesta paljon kivoja vaatteita, mutta mitään ei voi ostaa kun kuvittelee ettei niitä normikokoisia enää pitkään tarvitse jos tulee raskaaksi. Housuja en ole ostanut vähään aikaan ollenkaan, ja nyt tarvisi kipeästi uusia, mutta ne kun jäisi tarpeettomiksi ensimmäisenä. Kaikki viimeaikoina ostetut vaatteet ovat olleet leggingsejä ja erisorttisia tunikoita. Käytännöllistä, jos vaikka sattuisi piankin raskautumaan. :)Aikaisemmissa raskauksissa omiin housuihin ei ole ollut asiaa enää n. rv 8-9 jälkeen, turvotus on ollut alusta asti mukana, ja housun reuna painanut alavatsaa inhottavasti, jotenkin kaikki tuntemukset on herkistynyt alussa kun on miettinyt että no onko siellä ketään ja miltä nyt mikäkin tuntuu. Psyykkinen juttu siis niiden housujen kanssa. :)
Täällä ei oikeestaan mitään uusia oireita, tänään kp 25/29. Saas kattoo kuin käy...
pikkukoivu, Mansikka90, Höpöttäjä75 ja Elmu menee suunilleen samoissa vaiheissa, mites siellä, onko mitään ilmaantunut?
täällä mennään kp 27/29-30, eli kohta pääsen testaamaan jos toi epämiellyttävä vieras ei tuu lähipäivinä!;) no en itse tiedä mitä näistä "oireista" ajattelisi, et onko ne todellisia vai kuvittelenko kaikki... yleensä ennen menkkoja (n.1-2päivää) on sellaisia tuntemuksia, että alavatsassa tuntuu reilusti painetta, sattuukin, rinnat on arkoja ja nännit kipeitä ja alaselkäänkin sattuu.. mut mitäs tässä kun nytkin on lähes sama tilanne niin kuin menkat olisi tulossa, vain sillä erolla et nyt ne tuntemukset eivät oo 'kokoaikaisia' vaan ne tulee vain aina välillä tyyliin "nyt sattuu, jne.; ja hetken päästä ei enää". vain sitä painetta tuntuu jatkuvasti. ja muutenkin on vähän erilainen olo:S suunnilleen joka toinen päivä (tai yhtenä päivänä enemmän, toisena vähemmän) on melkoisesti huono olo - jotkut hajut ja nopeet liikkeet pistää olon aika huonoksi... mitä tästä pitäisi ajatella??:| kun en haluu pitää toivoni liian suurena etten pettyisi todella pahasti:( saa nähdä mitä tästä nyt loppuviikosta tulee!!:))
paaaaaljon onnea kaikille yritykseen! toivottavasti tää on meidän kuukausi!;)
Mansikka, niin monesti olen kuullut sanottavan, että menkkaoireet ja raskausoireet on hyvin saman kaltaisia, ja moni onkin menkkojaan odotellut tulevaksi, vaan onkin tullut plussa. :)
Just kun ite pääsin mainostamasta että ei oo mitään oireita, ni eikös nyt aamun aikana oo alkanut juurikin tuo tuttu paineentunne tulla alavatsalle, joka siis on se tuttu juttu joka kierrossa muutamia päiviä ennen menkkoja. Viime kierrossa sitä kesti jopa ihan ennätykselliset 5 päivää, nyt vaikuttas olevan sama edessä jos 29 tai 30 päivän kierto tulossa. Mutta kuten sanottu, ei näistä tuntemuksista oikein voi vielä sanoa mitään, jäädään odottelemaan... ;)
Hei taas!
En ole kirjoitellut kun on lomailtu yms. kiireitä ollut ja salaa jännittänyt ja toivonut vauvaa oireita kuulostellen mutta tänään kp 27 antoi täti tulostaan ensimmäiset merkkinsä WC käynnin yhteydessä vasta mutta selkeästi paperiin punaista jäi joten aikataulu näyttäisi olevan täysin sama kuin kierukan aikana eli huomenna varmaan alkaa kunnon vuoto kp 28. Kaikenlaisia "oireitakin" kuvittelin kuten vihlaisuja ja nippailuja.. sekä eilen nousi lämmötkin jo 37.1 oli illalla. Toisesta lapsesta aloin epäillä raskautta kun samanlainen flunssa olo iski mut tämä olikin sitten sitä oikeata flunssaa..=(
Mutta huhtikuisiin jäätäisiin edelleen kuumeilemaan, kun tuo kierto nyt näyttäisi noinkin lyhyeltä. tosin mulla on ne terotkin käytössä enkä ehtinyt edes niitä loppuun syödä. Että tällaita tänne.
Anteeksi omanapainen viestini. Nyt alan lueskella et mitä teille muille kuuluu..Jokos täällä on piinailijoita tai testailijoita??? Minä siirryn jännäilemäään muiden puolesta. PLUSSATUULIA!!!!
t. pikkukoivu kp1/27-28 yk2
Jaahas. Mitenkähän sekaisin tuo elimistöni mahtaakaan olla... Vielä olisi viikko menkkoihin, mikäli ovulaatio oli silloin kun sen nipistyksestä arvelen olleen, mutta tämä on jo toinen päivä, kun tuolla alhaalla juilii satunnaisesti kovemmin ja lievästi koko ajan. Siinäpä ne vaivat sitten onkin. Vertakaan ei näy tipan tippaa. Ollakko vaiko eikö olla, kas siinä vasta kysymys! Jotenkin minulla on vähän aavistusta, mutta en halua silti sitä itselleni myöntää, sillä voihan se aavistus olla myös mielikuvitusta. Pari päivää sitten ollut viluinen olo puolestaan oli ja meni samantien.
Säätiedotus lupaa kunnon helteitä taasen. En voi sietää sitä, kun mittari nousee yli +25 asteen. Mieluummin kun olisi -15... Siksipä "projekti" ajoitetaankin vuodenajan mukaan :). Onko minulla kohtalotovereita, jotka pakoilevat viimeisen kolmanneksen osumista kesäkuumille?
CatNip kp 14/21 (ovulaation mukaan...) yk 2
Tein tosiaan vielä eilen aamulla varmuuden vuoksi uuden testin viikko sen vuodon jälkeen ja ei tullut enää kuin tosi tosi heikko haamu apteekin testiin eli ei meille maaliskuista enää ole tulossa:( No, ei auta kuin yrittää uutta tärppiä viikonloppuna, kyllä me se kolmas vielä saadaan, uskon sen vaikka mieli on edelleen maassa. Oon öljynny terassia ym että on aika mennyt paremmin.
Peukut pystyssä teille kaikille täällä pidän!
CelesteSebastian kp 11 (ovis siis on ihan pian jo taas käsillä:O empä tajunnutkaan:)) vaikka jotain limoja on jo tulossa:D Viime tärppi (Santana) oli kp 12 tai kp 13
Hei! Tulen nyt mukaan kuumeilemaan tähän ketjuun koska mahdollinen LA menisi juuri huhtikuun alkuun... Takana on km -99, ja lapsukaiset -02 ja -07. Varsinaista yritystä ei edes ole ollut, mutta nyt on vaha tunne siitä et oiskohan sitä taasen raskaana...? Ja täytyyhän sitä sitten jännätä täysin rinnoin =)!! Täällä tuli roikuttua edellistenkin raskauksien aikana joten miksi ei nytkin. Kiertopäivistä ei ole mitään hajua, mutta dpo olisi 8. Oireita ei nyt niin mainittavasti ole, väsyttää ja hieman etoo/huimaa sekä alavatsalla painon tunne ja yskiessä repäisykipuja.
Eräs ystäväni tiputti mut eilen vielä taivaista kun sanoi ettei sulla nyt edes voi olla tollasia oireita noin vähillä päivillä! Mutku on vaan =p! No katsellessa... Mammaksin testit tulevat tänään joten testailen viimeistään sunnuntaina... Ja jos negaa näyttää niin eiköhän tää vauvakuume tästä vaan jatku...
Lykkyä kaikille tähän kuuhun ja paljon plussatuulia!!
Näyttää listan kärkipäällä alkavan olla jo piinaavat hetket oikeasti käsillä. Milloin kukakin aikoo testata vai malttaako odotella ihan sinne asti, kun menkat olisi jo myöhässä?
Minullakin on menossa jo kp 21, vaikka olen tässä lomalla ollut ihan pihalla mikä päivä on menossa. Aloitin Terolutit tiistaina ja popsin niitä yhteensä sen 10 päivää eli vielä viikon verran jäljellä. Rinnat on olleet epänormaalin arat oviksen jälkeenkin. Tokihan nuo Terolutit voivat sitä myös aiheuttaa. Raskausoireita kun ei pitäisi vielä ainakaan olla, kun tuskin olisi kiinnittyminenkään tapahtunut vielä. Ovis oli viime sunnuntaina.
Nyt ei voi sitten muuta kuin odotella ja odotella... Onneksi vielä tämä viikko lomaa ja ensi viikolla sitten puolestaan töitä niin paljon, että en ehkä ehdi kovin paljoa piinailemaan.
Ihania kesäkelejä kaikille!
Marjana kp 21/31-35 yk 16
Kiertopäiviä tuli huimat 49. Eli huhtikuulle ei taida enää tärpätä, toivottavasti sitten Toukokuulle!
Oviksesta huomenna viikko ja tuntemukset ihan nollissa. Viime kierrossa jo ajattelin, että kun ei tunnu miltään, se on hyvä merkki, kun normaalisti tää väli on enemmän tahi vähemmän kivulias, mutta ei sekään merkinny mitään. Esikoisesta muistelen, että ei kyllä suuremmin nippaillu sillonkaan, ei ollu flunssaoireita eikä repäsykipuja. Viikko plussan jälkeen tuli kaamea väsy ja viikonlopun uupumuksen jälkeen alko sitte pahoinvointi.
Oon luvannu itelleni, että testaan vasta kun täti on 3 pv myöhässä. Silleen testataan aina alkionsiirron jälkeen, jotta ihan alun kemialliset jne on jo menneet, jos ovat mennäkseen. Siihen on siis vielä 12pvää... Hirveetä piinaa, ei tätä muut kun palstakaverit taitais ymmärtääkään : )
Onko teillä muilla toisen tai kolmannen kuumeilijoilla selladia ajatuksia koskaan, että mitä mä oon tekemässä... Mulla oli esikoisesta hirvee hinku tulla raskaaksi, ei niinkään mikään vauvan kaipuu vaan raskaaksitulemisen vimma. Ei oikein osannu ajatella koko lopputulosta, kun piti vaan tulla raskaaksi. Nyt musta tuntuu aina välillä, että mä en kyllä oikeastaan haluais tulla raskaaksi ... Mutta sen vauvan voisin ottaa vaikka samantien vastaan!! Siis hirveän pitkään pitää sitte vielä raskaaksitulon jälkeen odottaa! Ekalla kerralla sitä odotti odotusaikaakin siis ihan eri tavalla.
Tulipa omanapaista taas..
Höpöttäjä, 6dpo
Meinaspa tulla laitettua sama kahteen kertaan : ). En osannu poistaa ylimääräistä, joten muokkailen sen näin hiukan erilaiseksi!
Sehän toimii...
Tein ton sormustestin ja tulos oli: poika,poika, tyttö,(poika). Tein 2 kertaa varmuuden vuoksi ja toisella kerralla antoi vielä yhden pojan neljänneksi, mutta nuo 3 ekaa oli samat! Ja mullahan on jo 2 poikaa eli pakkohan tän on pitää paikkaansa XD
Mun puolesta saisi pitää paikkaansa, mieluummin vaikka heti!
Täällä ei vielä plussia näy, mutta toivottavasti niitä alkaa kohta ropisemaan paljon. Itsellä vauvakuume ei enää hallitse elämää, kun jotenkin jo tottunut, että se on vaan kuumetta, eikä mitään tapahdu:( Yk on siis jo 12.
Kateellisena kuuntelen kavereiden juttuja, joista toinen sai viime viikolla pojan ja toinen on ihan viimeisillään. Kyllä mullekkin kelpaisi.
Mieskin alkaa turhautumaan. Se jopa ehdotti, että pistetään tää kuumeilu vuodeksi jäihin, niin saa olla hetken ilman pettymyksiä. En nyt tiedä mitä tapahtuu, ovis lähenee uhkaavasti ja mieskin tietää sen.
Plääh, tuli tosi omanapainen ja synkänsävyinen jutustelu.
Mutta plussatuulia kaikille!!!
Tintti-tyy kp 10/28
Höpöttäjä, mä tunnistan itsessäni enemmän tuota raskaaksitulon vimmaa, eli kaipaan kovasti kaikkia niitä tuntemuksia, pieniä potkuja, mahan kasvamista jne. Se vauvainnostus tulee sitten siinä raskauden edetessä, kun oppii ikäänkuin "tuntemaan" paremmin sitä sisällä kasvavaa asukkia. :)
Marjana, täällä ilmoittautuu yksi hätähousu (vaikka lupasin itselleni pää pysyy kylmänä enkä testaile ennenku menkat on oikeesti myöhässä)joka ehti jo kastaa ekan tikun tälle kierrolle, ei vaan malttanut kävellä apteekin ohi poikkeamatta. :D No puhdas negahan se oli, mutta oikein-oikein-oikein hyvällä mielikuvituksella saa viivan paikan näkymään kun kääntelee tikkua valossa (juu, tottakai purin sen osiin). Mutta siis nega mikä nega.
Hätähousu Aco, kp 26/29
Juu, ja kyllä vain, käyn vieläkin kurkistelemassa tikkuun että jos siihen olisi jotain roskishaamuntynkää ilmestynyt.
Hullu mikä hullu. :)
Eli maaliskuu meni kyllä meillä ohi ilmeisen myöhäisen oviksen takia joten ilmoittaudun kuumeilijarivistöön huhtivauvoihin! Toivottavasti tänne saadaan monen monta plussaa! :)
Kiertopäivissä oli jotain häikkää muutaman kohdalla, heitti yhdellä suuntaan tai toiseen mutta korjailin nyt sen mukaan miten kukin oli kirjoituksiinsa laitellut. Ilmoitelkaahan jos jollain väärin niin korjataan :)
Johan on mahdottoman tuskainen päivä ollut tänään..nihkeetä nahkeeta.
Onko kellään muuten ollut alkuraskausoireena hampaiden vihlomista? Olen kuullut että semmoinen voisi liittyä alkuraskauteen. Mietinpä vaan kun itsellä vihlaillut aika ikävästi tässä pari päivää enkä keksi oikein mitään syytä. Siis ei tosiaan mikään vaan yksi hammas vaan kaikki :/
Jos tässä kierrossa tärppäisi niin la menisi ilmeisesti huhtikuun alkuun.
Mutta koska tärppiä tuskin tullut niin seuraavaksi hyppään toukopinoon pitkien kiertojen takia.
Kaunisikävä: Minulla ollut yhdessä raskaudessa kauhea hammas-särky. Kaikkia hampaita vihloi ja ajattelin että iso reikä on kyseessä.
Kävin hammaslääkärissä ja hampaat olivat kunnossa.
Oli kuulemma vaan jonkunlaista hermosärkyä joka menikin sitten itsestään ohi.
En kyllä muista missä vaiheessa raskautta tuo oli..
Mutta raskausvaiva oli kuitenkin :)
Höpöttäjä: Kyllä tunnistan myös itseni. Viime yönä kun nuorempi itkeskeli unissaan ajattelin et mitäs sitä on tekemässä... 10 tunnin unet on nykyään taattuja, ei vaippoja, soseita, tuttipulloja. Ei päiväunia ja saa jo matkustaakin ilman vaunuja ja hirveätä lastimäärää. Just aloittanu uudessa työpaikassa (pomo varmaan sekoo jos tuun raskaaksi ;D)... Mut hei, so what..
Itselläni on olleet synnytykset ja odotukset aina hankalia, joten mielellään ottaisin kans vaan vauvan kiitos.
Aco: Toivottavasti tuot plussauutisia egjän testin kera =)
(.) Eilen ällötti ja oksetti. Illalla ihan poikki. Hammastahna maistui spriiltä. Yö levoton, alamaha tuntui siltä kuin olisi joutunut pissahatäänsä kauanki pidättelemään, kauhea paineen tunne. Aamulämmöt kohonneet hiljaa 36.7:stä ollen tänään jo 37.0. Hyvä puoli täs itsensä kyttäämisessä on se, että ensi kierrossa voi tuijottaa näitä oireita ja sanoa et tuo nyt ei ainakaan merkannu raskautta eikä tuo...
Wilhelmiina dpo 9
Aconitum: Toi sama vaateongelma mullakin on, kun ei enää viitsi ostaa varsinkaan housuja, mulla jäänyt melkein kaikki housut pieneksi (lohtusyömisen takia) ja kuljen yhdillä housuilla ja kahdella hameella, mut en viitsi uusiakaan ostaa kun toiveissa on, että pääsisin shoppaan äitiyshousuja.
Paitoja ostin muutamat työpaidoiksi, ne kun menee suht nopeasti raskauden jälkeenkin päälle. Ja minulla on myös raskauskuume, oli ihanaa kulkea ison mahan kanssa, ihanaa ja lisäksi minulla on sisarruskuume tyttärelleni, ei ehkä niinkään pelkkää vauvakuumetta.
pikkukoivu: Tsemppiä, ihanaa, että kierto on lyhyt, minulla niin pitkä, että saattaa jäädä koko kuukausikin välistä.
CatNip: Nyt paljon plussatuulia, minä taas tykkään helteistä, mutta raskasta on, jos viimeinen kolmannes osuu kesälle ei pääse järveen uimaan, sillä ilman uimista helteet on raskaita.
CelesteSebastian: Kyllä kolmas tulee ja positiivistä sekin on, että tuli edes raskaaksi on varmuus, että on mahdollista, mutta paljon tsemppiä kmstä tulee vaan surulliseksi, ei jo annettua saa ottaa pois.
ansku: Tsemppiä huhtikuulle, mulla on pisin kierto ollut 74päivää.
tintti-tyy: Meillä kans mies on sitä mieltä, ettei stressata, tulee jos on tullakseen jos niin on tarkoitettu, mutta luotan nyt siihen sormustestiin ja mieskin jopa jaksaa tikuttelua, mut itsellä vauvakuume valtava, mies haluaa lapsen, mutta ei niin palavasti kun minä.
Välillä saakin olla synkkää, paljon aurinkoa ja plussatuulia teille.
kaunisikävä: Minulla oli, koko suu niin kipeä ennen kuin edes tajusin olevani raskaani, hammaslääkärissä kävin ja mitään ei ollut vialla.
Nyt minulla vihloo samanlailla, mutta kun täti vierailu loppui juuri eilen niin nyt taitaa olla jotain oikeasti vialla hampaissa. Tsemppiä.
OmaNapa: Nyt on sitten taas menkat loppunu ja odotellaan koska päästään tikutteleen, viime kierto oli 40päivää, mietin pitäiskö lähtee siitä liikkeelle vai testata 30päivän mukaankin jo?
Olo on vieläkin sellainen kuin odottaisi löytyy kaikki raskausoireet, mutta täti tuli ja meni jo, kai tää on jotain kuvitelmaa taas vaan.
Plussatuulia kaikille.
Kesäkeiju:
Kp 6/30-55 Yk 4
Pitkästä aikaa päätin taas tulla kirjoittelemaan tänne. :) Olin ihan tietoisesti hetken aikaa pois täältä, että saa mieli rauhoittua vauva-asian suhteen. :)
Ollaan myös perheen kesken tehty kaikkea kivaa kesäpuuhaa, jotka ovat vähän vieneet ajatuksia muualle. Ja se on kyllä tehnyt ihan hyvää! :)
Kuukautisia ei vieläkään ole tullut, edelliset alkoivat kesäkuun 7.päivä. Superpitkä kierto.
Meille tuli sukuun viikko sitten pieni tyttö ja voi vitsit miten toinen on IHANA! :)
Nyt tuli vaan tällänen omanapa viesti.
Plussatuulia kaikille!