Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISET 2012

Kommentit (233)

Vierailija
21/233 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin kovasti mä oletin plussaavani. Nega tuli, ei jättänyt edes mitään arvailujen varaan.

Menkat eivät ole vielä alkaneet, mutta kohta varmasti alkavat, sellasta tunnetta on alavatsassa. Kierto taitaa vaan olla vielä vähän sekaisin. Nyt olisi kiertopäivä 32.

Pikkukakkosta toivotaan. :) Esikoinen syntyi Elokuussa 2010

22/233 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei kaikille!

Tulinpa lomailujen lomassa vähän tännekin kurkkailemaan :)

Kivasti on tullut jo lisää väkeä, tervetuloa kaikille minunkin puolestani!

Marjana: toivottavasti teillä on ollut kiva reissu :)

Äiti1983: kiva juttu, että kierukan poisto onnistui, eikun yrittämään vaan :)

Pikkukoivu: nuo limat kuulostaa kyllä ovikselta, itsellä ainakin lisääntyy melko huomattavasti (ihania nää limapuheet, hih) :)

ON: Täällä saatiin huippurunsaat menkat viimein päätökseen ja onkin jo ässäilty ihan huvin ja harjoituksen vuoksi, hih :) Toivottavasti ovis tulee tässä kierrossa, sen pitäisi olla noin 14.7. Toiveet on jo aika korkealla tätä kiertoa kohtaan, kun viimeksikin plussa tuli oikeastaan heti kun alettiin "yrittää".

Olen kyllä yrittänyt asennoitua siihen, että tulee uusia kiertoja. Uuden keskenmenon pelko tottakai tykyttää takaraivossa, mutta pitää yrittää tyrkkiä se kauas pois.

Ihanaa viikonloppua!

terkuin Elmu kp10/28-29 yk3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/233 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka kaikille! :)

haluaisin liittyä joukkoonne jos vielä mahdun;)

ikä mulla on 21 ja miehelläni 25. itse oon potenut vauvakuumetta jo aika pitkään ja viime aikoina myös mieheni lämpeni ajatukseen. 1.7. menimme naimisiin ja sitten häneltäkin tuli vihreä valo - pikku-esikoisemme saa tulla jos on tullakseen!:) nyt on siis menossa kp 17/29-30 yk1. Eli jos tässä kuussa on kaikki mennyt 'hyvin', niin vielä ehtisimme siihen huhtikuuhun 2012, mikä olisi aivan ihanaa:)

Vierailija
24/233 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, menkkojen aiheuttamassa aallonpohjasta aletaan selviämään ja jospa ilmottautuisi sitten huhtikuun vauvantekoon mukaan :)

Ikää mulla 34v ja miehellä 35v. Meillä on yksi lapsi, joka täyttää syksyllä 3 vuotta. Ensimmäinen raskautuminen tapahtui ilman mitään suurempia ongelmia. Nyt kuumeillaan toista lasta, mutta olosuhteet ovat muuttuneet. Minulla nopeasti pahentunut endometrioosi ja munatorvien aukiolo epäselvä. Elokuussa endometrioosipoliklinikka-aika, jolloin päätetään leikkauksesta ellen ole silloin vielä raskautunut. Raskaushan aina parantaa endometrioosin, joten sitä toivotaan ja vauvakuume on myös kova!!! Yrityskerrat vaan lisääntyy ja vauvaa ei tule, joten alkaa näyttämään siltä, että voidaan tarvita lääketieteellistä apua.

Mutta nyt yritetään vielä kovasti ja toivottavasti huhtikuu olisi meidän kaikkien kuu!

Catti 4/25-28 yk 7

ps. taas superlyhyt vuoto, tänään menkat jo lähes ohi

Vierailija
25/233 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän otetaan kaikki avosylin vastaan ;D

Nyt taitaa alkaa täällä olemaan tädin vierailu lopullisesti ohi, vähän pidempään kesti ku normaalisti, varmaankin sen kierukanpoiston takia! Mutta hmmm...nyt jos oikein alkas väijymään tuolla vällyjen välissä aktiivisesti niin toivottavasti sillä taktiikalla sais ilmoittautua elokuun alussa tuonne huhtikuisiin odottajiin ;D ja tahdon teiät kaikki sinne mukaan!

Äiti1983 kp 8/28 yk 1

Vierailija
26/233 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistämpä minäkin nyt hieman taustaa, kun täällä ketjussa ei vielä tuttuja pahemmin näy.

Minä "vasta" 35v. ja mies 30v. yritetään ensimmäistä yhteistä päivänsädettä. Mulla ennestään 2 lasta vm. -03 ja -06. Esikko sai alkunsa heti ensi yrityksestä, mutta toinen antoi odottaa itseään vähän kauemmin. Nyt lähti käyntiin yk 12.

Tuo ei kuullosta niin toivottamalta mitä luulisi, kun oli yli puoli vuotta "turhaa" yritystä.

Nyt tuntuu, että ainakin mun kroppa toimii niinku pitää ja ollaan otettu käyttöön täsmähyökkäykset oviksen aikaan, niin luotan että vielä raskaudun syksyyn mennessä.

Täti tuppautui kylään viime yönä pari päivää etuajassa, mikä on outoa. Ja tänään on mahassa kauheat krampit, mikä sekin on todella epätavallista. Vuotoa tulee kuitenkin niin paljon, etten mitään toivoa pidä yllä. Ja testasin muuten aamulla ihan puhtaan negan.

Yllättävän hyvät fiilikset, vaikka tipahdin taas kerran. Mies jo kysyi koska on seuraavat täsmäisku-päivät.

Nyt kaikille plussa-tuulia

Tintti-tyy kp 1/28 yk 12

Vierailija
27/233 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! taidampa minäkin hypätä tähän ketjuun. Kolmatta toivotaan, -06 ja -08 syntyneet tytöt meillä on.

Kolmannesta on jo jokuaika puhuttu ja nyt ehkäisy jäi sen kummemmin asiasta oikeastaan keskustelematta pois. Ehkä jopa hivenen yllättäin. En ole mitenkään tarkasti kiertoa edes seurannut, menkat on viimeksi ollut joskus juhannuksen tienoolla, kierron pituudestakaan ei tarkkaa mielikuvaa... Että aika arpapeliä tämä kierto! ;)

Esikoinen on lapsettomuushoidoilla aikaan saatu, kuopus ihan "kotitekoinen". Lapsettomuushoitoihin en enää aio, jollei kotikonstein tärppää, niin sitten ei. Koin aikanaan hirmu rankoiksi nuo hoidot. Mutta nyt ei periaatteessa pitäisi olla mitään estettä raskaudellekaan.

Niin ihana vauvakuume kyllä valtasi, että piti pitkästä aikaa ostaa kaupasta vauvalehti ja ompelin yhden pikkuruisen kestovaipankin hypisteltäväksi jo! ;)

Oma paino pikkuisen hirvittää, se on "varkain" kivunnut 10kg ylöspäin... Täytyisi kyllä nyt tsempata liikunnan ja syömisten suhteen. Tämän verran olen aiemmin painanut synnyttämään mennessä, tähän en millään kyllä tahtoisi 10 raskauskiloa...

Vierailija
28/233 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten arvelinkin tuossa, niin maaliskuisista tipahdettiin huuhtijunaan. Meillä yritellään neljättä ja toinen kierto tässä alkaa juuri. Ennestään meillä lapset -04 -05 ja-09. Ikä alkaa uhkaavasti lähetä 40:ntä, ainakin muutaman vuoden kuluttua. Se olisikin se viimeinen kullan nuppu, mitä nyt tahdotaan. :)

Huuhtikuun puolivälissä olisi laskettu,jos onni kävisi, aika kiva kevät vauveli. Siihen tähdätään.

Nyt ovistestitkin käytössä, ekaan en kerennyt hankkia. Tätä kiertoa voi kuitenkin loma liikkumiset hitusen haitata, taitaa osua ovis niin että sitä ennen ollaan sullouduttu perhehuoneeseen hotellissa tai mummilaan tai jotain sinne päin...

Rakel 1/25-31 yk 2

Vierailija
29/233 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakel: tervetuloa! Silmiin sattui että meilläpä on aivan samanikäiset lapset =) Oliko sulla/teillä millaisen harkinnan takana neljäs lapsi?? Mulla aina tulee mieleen kuopuksen syntymän jälkeinen kierukan asennus ja terkkari joka sanoi että neljäs lapsi on se kallein lapsi; ei mahdu samaan autoonkaan enää ;D Musta kyllä tuntuu, että jos neljäs lapsonen saadaan niin tuo on ongelmista pienin! =D

ON: Täällä odotellaan ovista, oikeastaan vasta tässä viimeisen puolen vuoden aikana olen tuntenut oviksen itse, aiemmin ei ole ollut mitään havaintoa siitä ja jo kolme lasta saanut maailmaan, että en haluais siitä liikoja stressailla...on tää kuume vaan sellainen tauti, että ei tässä millään ole miettimättä vaikka mitä! Mutta on aivan ihana lukea täältä muiden juttuja ja huomata, että hei, en olekaan ainoa ;D

Mä oon nyt laittanut miehen hommiin =D ilman mitään sen suurempia stressejä => hauskahan tuo tekotapa on ;D siis tjot meiningillä! Joopa, mä en kyl siinä mikään hyvä oo, mun kärsivällisyydellä pitäs aina saada kaikki nyt ja heti! =)

Toisaalta ajattelin, että oon aina alkuraskaudesta niiiiiin väsynyt että voisin nukkua vaikka kellon ympäri kokoajan (normaalisti 6-7 h yöunet riittää hienosti!) joten kun ens kuussa oon kesälomalla niin eipä toisaalta ois kiva olla ihan rättipoikkiväsynyt...mutta toisaalta taas... =D

Nyt öitä kaikille!

Äiti1983 kp 9/28 yk 1

Vierailija
30/233 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti1983: Itse olen jo kakkosen jälkeen ajatellut että kyllä meille sopisi 3 tai 4 neljä lasta kaikkineen. Kuopuksen synnyttyä olen koko ajan ajaltellut että vielä sen 4. haluaisin. Itselle iski sitten vauvakuumeen tynkää tuossa alku keväästä ja mies mietti asiaa n. 2 kuukautta. Oli hitusen hämmästynyt kun kysyin neljännestä tai ehdotin sitä ja jäi siis miettimään, ei tyrmännyt alussakaan. Tällä kertaa ei kuitenkaan heti sanonut kyllä. En siis ole kummemmin suostutellut, vain välillä kysynyt että mites se on. :) Tätä 4. kyllä pidän itsekin viimoisena ja jotenkin uskon jopa ettei uutta vauvakuumetta edes tulisi. Tiedä sitten. :) Autoa ei tarvitse uusiksi laittaa, meillä on valmiiksi pientila-auto, eli kääntyvät lisäpaikat takana. Kuinkas teillä kävi nelosen yritykseen suuntaaminen?

Tylsää tämä alkukierto, no ei voi kuin nauttia kesästä ja pitää vauvakuumetta yllä. Plussausonnea meille kaikille!

Rakel kp 2/25-31 yk2

Vierailija
31/233 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti1983: Vielä se että niin on näköjään juuri samlla syklillä lapset. :) Meillä vain tuo kuopuskin on poika. Nyt kovasti poppakonstein tyttöä tekemään. ;)

Rakel

Vierailija
32/233 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiva huomata, että monella muullakin on sama "projekti" meneillään :). Vertaistuki tulee tarpeeseen.

Olen 27-vuotias - kuin myös mieheni. Vauvakuume kävi ylivoimaiseksi ja aloimme pesueenperustamispuuhiin. Ensimmäinen kerta on takana ja ajoituksellisesti se sattui täysin nappiin, saas nähdä kuinka käy. Jotenkin on epäuskoinen olo, että eihän kerrasta voi onnistua ja että voi jestas, tuleeko minusta äiti... Lapsi on kovasti toivottu ja suunniteltu, mutta samalla taustalla on pelkoakin. Entä jos raskausajasta tulee varsinainen oksennustauti? En kuitenkaan voi elää itseni kanssa, jollen olisi edes yrittänyt.

Vierailija
33/233 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille plussaa yrittäville!

Vieläkös mahtuu mukaan, itselläni kierto kovin epäsäännöllinen, raskautta kovasti toivotaan.

Eilen tein testin ja negaa näytti, mutta eipä yrityskertojakaan ole vielä montaa ollut.

Itselläni on 5-vuotias tyttö nuoruuden suhteesta ja nykyisellä miehelläni 8-vuotias poika edellisestä suhteestaan. Itse olen 25v ja mieheni on 32v. Nyt olemme vauvaa yrittäneet 2kiertoa ja ovistikut ovat ainoita poppakonsteja. No lisäksi kyllä foolihappoa ja yritetään ajoittaa ässäilyt oikein. Mitäs vielä voisi olla poppakonsteja?

Mietin myös onko mahdollista, että ovuloi 2kertaa saman kierron aikana? Tässä kierrossa tikutin 26.6. ovulaation ja nyt sitten tunsin/olin tuntevinani sen 10.7. (Luulin ensiksi, että menkat alkavat.) Pitkät ja epäsäännölliset kierrot ovat vaivana.

Esikoista yritin 6kuukautta ja sitten tärppäsi. Miehen lapsi on vahinkolapsi. Eli siis käytännössä kaiken pitäisi olla kunnossa.

Huhtivauvaa kovasti toivoen. Mies on sitä mieltä, että mitään erikoisia poppakonsteja ei tarvita, kun kummallakin on jo yksi lapsi ja ässäilystäkin on sitä mieltä, että silloin kuin mieli tekee ei pakottamalla. Mutta vauvaa halutaan kumpikin. Eli siis jos 10.7. olisi ollut ovulaatio niin laskettu osuisi huhtikuulle. Mutta nyt panikoidaan sitten max. 2viikkoa tuleeko menkat vai pääsenkö testaamaan taas.

Elis siis Kp 38/30-55 ja Yk 3

Onnea kaikille, toivotaan paljon plussia, varsinkin Marjana, olet joutunut odottamaan kohtuuttoman kauan!

Vierailija
34/233 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeiju86: kyllä muistelen lukeneeni jostain että ovulaatio 2 krt kierrossa olisi mahdollinen, toki harvinaisempi. Googletapa aiheesta.

Foolihappoa itse mietin ottaisinko ihan tuhdimman annoksen mitä raskaus monivitamiinien seassa tulee. Soitin teratologiseen tietopalveluun, kun emmin uskallanko ottaa tetanusrokotteen tässä raskautumis suunnittelu vaiheessa ja siinä samalla sitten jutusteltiin muutakin. Foolihapot tuntuu kuitenkin erittäin tärkeiltä, vaikkei meilläkään suvussa ja perheessä olekaan tekijöitä jotka antaisi suuremman riskin epämuodostumiin, mutta ainakin se on yksi tapa yrittää estää niitä.

Rakel 3/25-31 (viimeaikoina 26-28) ja yk 2

Vierailija
35/233 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin, tänne se tämänkin neitosin tie käy tuolta maaliskuisista...

Taas haamuiltiin, mutta ne taisivat olla napsun hipaisuja koska nyt vuodetaan..Outo oli menkkojen alku, koska nyt tuhrutteli kolme päivää, ei verta juuri nimeksikään ja sitten kamalien kipujen kanssa hanat kaakkoon..Normaalisti alkaa vuoto heti, enkä kipuile..Noh, se on sellaista. =) Nyt nenu kohti uutta kiertoa..Ja toivotaan, että tää on meidän kuukausi =)

Taustatietoa..Mie oon kohta 20 ja mies on 25, Kotkassa asustellaan..Kuumeiltu tuolta lokakuulta asti ja tuossa huhti-kesäkuussa oli sellainen 1,5kk palstailutauko. Mutta, nyt entistä innokkaampana uuteen yritykseen..Kihloissa ollaan ja omassa asunnossa asutaan =) Pikkuinen olisi tervetullut!

Mulla on ollut pari kiertoa sitten kaksi pidempää (38-39kp) kiertoa, joiden jälkeen oli pari normaalia 29kp. Nyt tää edellinen oli taas pidempi, joten oletan että tuolla alakerrassa kyllä jotain tapahtui, mutta ei napsu sitten tarrannut kiinni. Edellinen kierto oli siis 35 päivää.

Nyt kp 2 / 29 (laitan edelleen lyhyen kierron koska oletan että normalisoituu =) hehe. Toivossa on hyvä elää!

Plussia puhaltelee Tiiuli 2 / 29 yk 2 (yrityskerrat laitoin alkaan alusta koska tuo tauko tuossa hieman nollasi tilannetta)

Vierailija
36/233 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakel: Mä oon aina sanonu jo nuorena, että haluan monta lasta, ja sitten olen myös sanonut että yli 3kymppisenä en haluis niitä enää tehdä. No, kuopuksen jälkeen ajattelimme molemmat, että ei yhtään enää...sitten itsellä alkoi pikkuhiljaa muhimaan ajatus, että pari vuotta siihen ku täyttää 30...että nyt sit tai ei enää koskaan...mieheltä kans pari kertaa kyselin aina välillä, eikä oikein sanonut juuta eikä jaata...lopulta kerran vastasi sitten, että ei hänellä ole mitään sitä vastaan... =) siinä vaiheessa meinasin sit ite perääntyä...puoli vuotta sitä sitten mielessä makusteltiin että ei ole kierukka poistettu mitenkään hätäilemällä! Ja tässä sitä nyt ollaan! Odottamassa kahta maagista viivaa testiin! =) On tää vaan aina yhtä jännää! Mulla oli edellisessä raskaudessa pahoja ongelmia selän kanssa ja ne vähän pelottaa, että jos tulee uudestaan...ja ne pelottaa miestäkin. Mutta yritän pitää itteni kunnossa, jotta kaikki menisi paremmin! Ja kyllä tää varmaan meille on kanssa se viimeinen...vaikka mistä sitä koskaan tietää! ;D

Täällä siis meneillään 11/28 yk 1, ovis siis varmaan hyvin lähellä...tietää siis mitä meillä tehdään viikonloppuna ;D ;D ;D

Tsemppiä teille kaikille!!!

Äiti1983

Vierailija
37/233 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! täällä ilmoittautuu pikkukakkosen kuumeilija. en osaa noita kiertopäiviä laittaa kun on niin epäsäännölliset menkat ollut aina pilleriaikaa lukuunottamatta. mutta 27.6 pillerit jätetty pois eli yk 1? :) eilen ja tänään on käyny jo mielessä et joko nyt jo tärppäsi kun on ollut kipristelyä vatsassa ja tänään simahdin vielä kahdeksi tunniksi päiväunille, on ollut myöskin huonoa oloa ja heikotusta tänään. toivotaan parasta!

Vierailija
38/233 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

rakel: Juu googlettelinkin eilen vähän, on se mahdollista, eli ens kierrossa, jos ei nyt oo jo tärpänny täytyy tikuttaa toisenkin kerran jos kierto tuntuu venyvän. Kiitos. Itse en käytä mitään vitamiinivaslmisteita ainoastaan foolihappoa, mutta riskeerata en halua myöskään vaikka suvussa ei ole. Meinaatkos ottaa rokotteen?

Tiiuli: Haamut ovat inhottavimpia, paljon tsemppiä sinne ja liimaa paljon seuraavaa kertaa varten.

Äiti1983: Mä kans haluaisin kolme lasta ja alle 30senä, hyvinhän on vielä aikaa, toivotaan et pian tärppäis siellä, eikä selkäongelmia ilmenisi, koskaan ei kyllä parane sanoo ei koskaan, senkin olen huomannut.

wind: Olispas hienoa kun tärppäis heti ekasta kierrosta, plussatuulia sinulle.

Itselläni on ensimmäistä kertaa olo, että ei varmasti tärpänny vaikka kuinka olisin toivonut, eli hieman pelkään, että joudun nyt odottelemaan vaikka kuinka kauan, että menkat alkaa ja sitten taas ovulaatiota, mutta suunta ylös ja toivon, että olisi kuitenkin tärpännyt. Mietin myös gynekologille menoa, josko sais apua pitkään kiertoon ja selvitettyä onko minulla 2ovulaatiota kierrossa?

Plussaa kaikille toivoen

Kesäkeiju86 kp 39/30-55 Yk 3

Vierailija
39/233 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti sitten tuli pari päivää myöhässä. Ekaa yritettäessä oli sama juttu. Kovin säännöllinen kierto alkoi venymään. Liekö pientä stressiä? Onko muilla tapahtunut samaa? Oletteko tutuille kertoneet yrityksestä? Me päätettiin olla kertomatta. On mukavaa, kun on yhteinen salaisuus. :) hurjasti tsemppiä kaikille! merder 3/26, nyt varmaan oikeesti yk 1?

Vierailija
40/233 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti1983 & kesäkeiju86: Näin ne ajatukset ja joskus sitten muukin sanelee että lapset tulee eri iässä. Itse en taas halunnut lapsia alle 30 v. :) Tiesin kyllä joskus vielä haluavani ja nuorena mietin että 2 lasta voisi olla kiva. Sen ekan ja tokan jälkeen huomasin haluavani kuitenkin neljä, ainakin kolme.

kesäkeiju86: otin jäykkäkouristuksen heti kun kierto alkoi, olikin kunnolla vanha eli n. 14 v. Piti ottaa jo ennen kolmosta, mutten kerennyt.

Teratologisesta kerrottiin ettei ole haitaa, koska ei käytetä eläviä soluja. Ei siis haittaa jos ottaa ja seuraavalla viikolla huomaa raskautuneensa. Raskaanaoleville ei suositella, koska itse pistokseen sisältyy riskinsä.

Foolihappoa suositellaan raskautta yrittäville (mielellään jo 3 kk ennen) 400 yksikköä, sen saa kivasti monivitamiineistakin, jotka suunnattu raskaana oleville ja yrittäville + imettäville. Tosin jos on kohonneita riskejä epämuodostumiin jne. niin teratologisessa suosittelevat jopa tupla annoksiin. Itse olen syönyt aika paljon raskausmonivitamiinejä, 8 vuoden aikana pienin tauoin ja viimeksi lopetin nuo tämän vuoden helmikuussa kun jäi imetys taakse. Uudelleen aloitin taas nyt kesäkuussa, eiköhän omat foolivarastot ole suht koht kunnossa, näin teratologisessakin asiaa mietti.

Wind ja Merdel: tervetuloa joukkoon,yk1:stä se alkaa kutkuttavan jännä odotuksen odotus. Kunhan se ei vain jatkuisi kovin pitkään, silloin tämäkin aika on mukavaa.

Sateisen päivän jatkoja

rakel yk 2 kp 4/26-28 tai sinne päin