HUHTIKUISET 2012
Kommentit (233)
Voi toivottavasti olisi raskausoire sitten mullakin tuo hammashomma.. :D Tosi kummallista kun ei mulla yleensä tällä lailla hampaita vihlo. Tänä aamuna ollut vähän tukkoinen olokin, mutta ei mitenkään sairas muuten.
Nyt alkaa olla jänniä paikkoja monellakin.. paljon plussapuhureita lähetän minä!
Listapäivitys hiljenee nyt reissun ajaksi, jatkan sitten ensi viikon lopulla kun palailen taas. Sillä välin on toivottavasti alkanut jo plussia kertyä :) ja toivottavasti olisin itsekin yksi.. En tiedä tuleeko reissussa testailtua, katsotaan.. ;)
Ihanaa viikkoa kaikille, haluan sitten lukea paljon iloisia vauvauutisia kun palaan ;)!
Tintti-tyy, minulla on vähän samanlainen fiilis välillä. Tottunut siihen kuumeiluun ilman tuloksia, kun menossa yk 16 ja esikoinen haaveissa. Tottakai se masentaa välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta ei niin paljon ehkä odotakaan plussaa, kun niin monta kertaa on täti päässyt kylään. Ikäväähän se tällainenkin fiilis on...
Höpöttäjän kommentista tunnistin itseni selkeästi enemmän tuollaiseksi vauvamaha-kuumeilijaksi. En vielä niinkään osaa edes sitä vauva-aikaa haaveilla vaan sitä raskausaikaa. Sitä masua minä haluaisin kasvattaa ihan ensimmäisenä. :)
Omassa navassa ei mitään uutta. Loma alkaa olla loppumaisillaan, mutta nautin vielä viimeisestä viikonlopusta ennen arkeen paluuta. Ja sen jälkeen yritän nauttia siitä arjestakin. :)
Alavatsalla on satunnaisia vihlaisuja ollut tänään ja eilenkin, mutta en oikein tiedä merkkaako ne mitään vai ovatko Terolutin tekemisiä... Viikko piinailtavana vielä.
Marjana kp 22/31-33 yk 16
Hei!
Mie olen ihan onnettoman huono muistamaan teidän nimimerkkejä,vaikka lueskelenkin ahkerasti kirjoituksianne ja jännäilen täällä puolestanne. Paljon plussatuulia siis kaikille piinailijoille.
CelesteSebastian: Oikein paljon tsempiä uuteen yritykseen ja pahoittelut km:sta. Itsekin alkanut pelätä mahdollista keskenmenoa vaikka en sellaista koskaan ole kokenutkaan.
Olikohan se Wilhelmiina jolla oli aika saman ikäiset lapset kuin minullakin. Mulla on -02 ja -08 syntyneet tyttö ja poika =). Toivottavasti nyt plussaltais.
(.) Nämä mun ekat menkat on ihan JÄRKYTTÄVÄT. Mie olen vuotanut kuin seula eilisesta lähtien ja tää on jo neljäs vuotopäivä. Tämmöisiä menkkoja mulla ei ole ollut ikinä ei edes kuparikierukan aikana vaikka TOSI runsaat kuukautiset olikin. Alkaa jo heikottaa pikkuhiljaaa.. WC:n läheltä ei passaa kauas mennä ku kaikki tupla tilkkauksetkin pettää muutamassa tunnissa. Voikohan tuo hormonikierukan poisto jotenkin vaikuttaa asiaan??? Täällä ei muuta ku odotellaan tätä vuodon vähenemistä.
t. pikkukoivu kp4/27-28 yk2
menkat sieltä nyt aamulla tuli vaikka tää oli vain ensimmäinen yk, niin silti mieli on totaalisesti maassa :( no mitäs sille voi... ei kun uuteen yritykseen. tänään on siis kp1/29-30 yk2. viime kierto oli 29 päivää.
antakaa anteeksi...tällainen itsekäs viesti tällä kertaa... :(
.. ulkona meinaan.
Tälle päivälle testattu tyylipuhdas nega Davidin herkällä. Oireet ei puhu enää suuntaan eikä toiseen joten eiköhän täs vaan pidetä hullua jännityksessä, mieliala alkaa kuitenkin kääntyä jo menkkojen puolelle. Miehen kanssa sovittiin et jos ny ei tärppää niin yritetään sit "kesävauvaa", sais jäädä äippälomalle heti kun työt loppuu jne.. No elohan ei näin ruusuista ole et se kertaheitolla onnistuisi, kokemusta on. Mut syyskuulle siis tiedossa vähän aktiivisempaa yrittämistä =).
Pillerit on lentäneet romikoppaan, ja yrityskertoja takana yksi. Minä 34v. ja mies 43 v., esikoiset 9 v., eli kolmosesta haaveillaan. Ostin Donnatestin oviksen bongaamiseen, kun tiedän että kiertoni on pitkä ja epäsäännöllinen, eli koitetaan päästä litteen kanssa sinuiksi. Ekassa luomukierrossa kärsin tuskallisista kivuista viikko takaperin, ja luulenkin, että taisi puhjeta munarakkula/loita, sen verran kipeää teki neljä-viis päiää, ja viikon päästä, eli nyt tuhruttaa. Eli eikun kohti oviksen bongausta.
Kännystä viestittelen, nyt ei kykene kommentoimaan enempiä, sen verran hankalaa näin mobiilisti...
Tänne ei siis mitään uutta, menkkajomotuksia lievänä, ei muuta. Paitsi että laskin kalenterista viime kierron olleen 30 päivää, vaikka luulin sen olleen 29. No ei sillä väliä, päivä sinne tai tänne. Pessimistisyys jostain syystä nyt vallalla, eli menkkoja odotellessa.
Aconitum kp 28/29-30
Heikunkeikun!
pahoittelut kaikille tädin kylään saaneille..häätäkää se nopsasti hiiteen :)
Plussaonnea kaikille nyt oireileville ja testaaville!
Täällä muutama päivä sitten täti häädetty ja oli kyllä oikein mahtimenkat...ei oo sitten hetkeen vastaavia nähty. Täällä painettu ankarasti duunia, pitkiä päiviä...Yritä tässä nyt sitten puuhata vauvaa kun miehen oon nähnyt viimeksi torstaina aamulla! Koko ajan oltu ristiin töissä. Noh, ehkä tää joskus helpottaa..tai sitten ei :) Ihanaa, mun veli vihitään lauantaina ja olen kaaso. Saan pukea ihanan mekon päälleni ja mennä aamulla meikkiin ja kampaukseen, pientä hemmoittelua =)
Nyt aamupalalle, koira ruokkimaan ja sitten työmaalle paistamaan pihvejä nälkäisille =)
...pitkästä aikaa! On jäänyt tämä palstailu vähemmälle kun lomareissu on vienyt meitä ympäri Suomea. Tällä hetkellä ollaan yli 1000km päässä kotoa! hih on ollut kiva reissu ja mikä parasta en ole muistanut vahtia kiertopäiviä ollenkaan. T änään tajusin että on jo kp 25. Huh. Vaikka epäilenkin etten ovuloinut niin vähän silti jo jännittää. Mitään kummempia tuntemuksia ei ole ollut. Ensi viikon lopulla selkiää sitten. :)
Pahoitteluni kaikille tänne tippuneille ja muille kanssapiinailijoille kovasti tsemppiä! Anteeksi omanapaisuuteni, palaan asiaan kun pääsen kotikoneelle taasen!
Täällä katse siirtyy toukokuun toiveisiin, huhtikuusta tuli huti. Menkkoja ei vielä näy, nyt kp 29/29-30, mutta jomottelua on. Varmaan huomenissa alkaa vuoto. Tänään varmistettu S-hCG pyöreä nolla, joten voi lakata toivomasta tällä erää. Ens kuussa paremmalla onnella. :)
Tsemmpiä kaikille muille tähän kuuhun, jännäilen taustalla ja varmaan jossain vaiheessa sitten kurkistelen tonne toukokuisiin kun alkaa olla ajankohtaista...
Aconitum
Aco: pahoittelut! Toivottavasti sitten ensi kuussa paremmalla onnella!!
Tsemppiä kaikille piinaviikkoansa aloitteleville!
ON: Tein eilen ovistestin joka näytti "melkein" positiivista. Davidin herkkään testiin tuli haamujen isoäiti/viivanpaikka. Tänään Pregchekillä taas raskaustesti nega, mutta ovis testi vielä hieman tummempi, ovista nyt kuitenkaan ei ole. Ärsyttävää!! Tilasin Mammaksilta herkkiä liuskoja, jospa sit keskiviikkona pärähtäisi täti tai kunnon viiva, kunhan jompi kumpi!
Lämmintä viikonalkua kaikille!
Wilhelmiina dpo 12
Aco: voi harmi et plussaa ei vielä tullut. Mutta kovasti tsemppiä uuteen yritykseen.
wilhelmiina: nyt testaat sen plussan ja alat vetää meitä tuonne odotuspuolelle perässäsi tiiviiseen tahtiin!!
Tiiuli: sie taisit olla mun kohtalotoveri ku kärsit myös jätti menkoista. Itellä alkaa vasta nyt olla ohi...
Plussaonnea!!! Plussia nyt odottelen täällä jo innokkaana. On niin ihana iloita toisten puolesta plussista ja nouseehan ne omatkin toiveet sitten niiden plussien myötä. Nyt samanlainen aalto päälle ku v.08 ku lokakuisiin odottajiin siirryttiin kuumeilijoista niin se oli todellakin yhtä plussien rytinää ku niitä rupes tulee..=) Nyt joku piakkoin tekemään huhtikuisten pinoa tuonne odotuspuolelle!
ON: vihdoin ja viimein tuo täti tajuaa hellittää ja on pikku hiljaa taas häädetty veks! ihanaa! Miehen loma on ohitse ja paluu arkeen siltä osin alkanut. Itse saan lomailla vielä tuonne elokuun puoliväliin onneksi. työt kun taas alkaa niin on jännät paikat jälleen käsillä.. tänään varmaan aletaan taas harjoitella tuon pikkukolmosen tekoa. Vauvakuumeen suuruudesta kertoo sekin et meillä olis jo miehen kans työnimikin pikkuiselle valmiina... Onneksi on lyhyt kierto joten ovishan olisikin jo ehkä ensi viikon alussa.
t. pikkukoivu kp6/27-28 yk2
Pyh, näinhän siinä kävi. Arvelin et tuo oireiden hiipuminen ei hyvää tiedä. No nokka kohti uusia nöyryytyksiä =).
Pikkukoivu: Otahan sinä tuo plussavetovastuu harteillesi tästä eteenpäin =).
Tämä jatkaa toukokuisiin ja taustailee täällä...
Plussapuhureita kaikille
Ihanaa olla lomalla vaikka loma ei pitkä olekaan vain viikko, mutta ihanaa se on silti.
Harmi kun on niin monelle tullut täti kylään, mutta toukokuuhun paljon plussia teille kaikille!
Itse keskityn nyt lomailuun, olis tarkoitus tehdä lintsinreissu nyt viikolla ja viikonloppuna sitten aikuistan laatureissu, jossa heilutellaan peittoa jos kierto ois vaan sen 30päivää ois otolliset hetket käsillä sunnuntai-maanantaina.
Plussatuulia!
Kesäkeiju
Kp 9/30-55 Yk 4
Putosin minäkin nyt huhtikuisiin. Nuo ketjut niin kovasti hiljenee mun jännäämisen aikoihin kun aina laskettu aika osuisi ihan loppukuuhun. Nytkin siis huhtikuun viimeiseen päivään. :)
Olen 24 ja mies 27. Esikoista yritetään. Tässä kuussa voi olla että ovis menee ohi kun olen ystäväni kanssa reissussa, mutta voi yhtä hyvin olla vasta kotiin palattuani, epäsäännöllinen kun tuo kieto on. Eli toivoa on paljonkin tähän kiertoon ja myös mahdollisiin seuraaviin. Olen itse kovin malttamaton ja haluaisin kaikki mulle heti mutta yritän nyt kuitenkin nauttia tästä vauvan "tekemisestä" ja olla ottamatta liikoja stressejä.
Onnea kaikille vauvahaaveilijoille, monilla on jo piinaviikot meneillään!
mina kp2/33-38, yk2
Pikkukoivu: Nuo hormonijutut voi joskus yllättää vaikutuksillaan. Vuodon määrä voi ihan hyvin liittyä kierukan poistoon.
Tiiuli, kuulostaa niin tutulta tuo töiden kanssa ristiin meno. Joka kerta jännään, ettei satu ovis juuri silloin, kun työt menee pahiten ristiin. Toivottavasti kaason pesti sujui mukavasti. :)
Elmu, vietä mukava lomareissu loppuun saakka! Ehkäpä rentoutuminen ja vauvahaaveen unohtuminen on tehnyt tehtävänsä ja pääset plussaamaan.
Aco, pahoittelut! :(
Wilhelmiinalle myös pahoittelut! Aiemman viestisi perusteella olin jo varma, että plussaat tästä kierrosta!
Veturinkuljettajan paikkako on oikeasti edelleen auki? Nyt äkkiä joku plussaamaan ja ottamaan koko loppusakki mukaan!
mina, tervetuloa joukkoon! Stressiä tästä touhusta ei tosiaankaan pitäisi ottaa. Se kun on aina välillä niin helppo sanoa, mutta kun osaisisikin ottaa rauhallisesti. Tosin kyllä se tässä vaiheessa jo välillä onnistuu, mutta enemmän on sitten sitä turhautuneisuutta.
Oma napa: Nyt alkaa pikkuhiljaa olla jonkinverran loppukierron oireita. Eilen oli pari repäisykipua ja tänään on alavatsaa jomottanut/kuumottanut ihan kuin menkkojen alussa. Vuodon pitäisi kuitenkin alkaa vasta viikonloppuna ja toivottavasti ei silloinkaan. Tiputteluvuotoa ei ole vielä esiintynyt, joten ehkä Terolut auttaa ainakin sen verran, että se vuoto ei ala niin aikaisessa vaiheessa. Rinnat on myös tänään turvonneet. Mikään näistä oireista ei kyllä välttämättä puhu raskauden puolesta, kun minulla on muutenkin oireilua ennen menkkoja esiintynyt.
Toivoisi niin kovasti, että pääsisi plussaamaan lopultakin. Mieli tekisi tehdä testikin, mutta kun ei siitä tässä vaiheessa ole mitään hyötyä.
Marjana kp 25/31-33 Dpo 8 yk 16
Heippelis!
Olen pitänyt hieman taukoa palstailuun, mutta nyt oli jo pakko tulla tänne kurkkaamaan.. :)
Tänään on gyne-aika, ja ajattelin sielläkin mainita tästä vauvan yrityksestä, jos sieltä jotain apua saisi tähän lyhyeen kiertooni.. Lyhentynyt siis 4 päivää tuo kuukautiskierto, tietenkin voi vielä olla sekaisin tuo kierto kun imetin poikaa vuoden ikään asti, eli lopetin 4 kk sitten, mutta silti huolestuttaa, ainahan sitä jostain pitää huolissaan olla.
Päätin että tässä kierrossa en tikuttele ollenkaan, tulee jotenkin liika stressi siitä että tuleeko siihen sitä viivaa ja kuinka tumma se on, ollaan nyt vaan ihan näin, ja katsotaan rauhassa. Ultratessa tosin näkyy onko siellä munasolua kypsymässä, ja kaippa gyne osaa sanoa koska suurinpiirtein se ovulaatio sitten on? Onhan mulla tosin noita hymynaamatestejä!!
Marjana: repäisykivut kuulostavat hyvältä ja voisivat liittyä hyvinkin raskauteen :) Toivon niin että Plussa tulisi, olisit sen niin ANSAINNUT!!
Tervetuloa kaikille uusille!!
Elmulle: mukavaa loppureissua!!
Acolle ja wilhelmiinalle: pahoittelut negasta..
Itselläni puoliväli lähenee taas, mutta toiveet onnistumisesta on NOLLA!! uskon että tähän menee tosi tosi monta kiertoa tai sitten ei oonistuta ollenkaan :( viime menkkojen alkaessa olin ihan maassa jo, no vasta 4 yk, mutta kun miehen siimahännissä on sitä vikaa ja niitä on vähän, pistää vaan miettimään että joudutaanko turvautumaan hoitoihin!! Miksi yksi luomutärpppi meille suotiin mutta ei sitten toista millään!! Silloin ei edes yritetty harrastettiin vaan pari kertaa seksiä ja poks raskaana oltiin!! ei ollu STRESSIÄ, koska ei uskottu onnistumiseen!!
Mutta nyt jatkelen töitä ja tulen kertomaan gyneterveiset!!
Mukavaa viikonjatkoa kaikille ja onnea bongaajille ja piinnistelijöille, PLUSSAONNEA kaikille tasapuolisesti :)
t. Enisa kp 9/25 yk4
KOLMONEN HAAVEISSA:
Niin se täti sitte yllätti, tuli niin puun takaa kuin vain voi. Ei mitään ennakkotuntemuksia tai edes valumisen tunnetta. Tiputtiin siis taas kovaa ja korkealta. Pahoittelut samalla muille vastaavan kokeneille, Acolle Wilhelmiinalle ja muille. Marjana taitaa vielä olla plussapuhurissa?!
Lääkkeet on reseptissä valmiina, huomenna alkaa taas pistäminen ja katseet suunnataan keräykseen ja istutukseen. Tää kierto oli lopulta ihan normimittainen, vaikka ovis olikin vähän myöhässä. Luteaalivaiheesta jäi siis uupumaan muutama päivä. Tulevasta kierrosta on aikaisempien hoitojaksojen kautta se tieto, että ovispäivän voi suunnilleen jo sanoa. Jos tulee vanhan mallun mukaan, plussa ehtisi vielä nipinnapin huhtikuulle : )
Sinänsä liekö kohtalo vai mikä, mutta esikoinen saatiin alulle kierrosta, jota edeltävä täti oli 25.7... Näillä lähtötiedoilla olisi luvassa siis LA tosi lähelle esikoisen syntymäpäivää Jopa ihan sama olisi mahdollinen, jos tämä kierto menisi edellisiä hoitojaksoja vastaavasti, kun sunnuntai siirtäisi keräystä sopivasti yhdellä päivällä : ) uskomatonta mutta totta, riittääpä siis jännättävää siitäkin seikasta.
Plussapuhureita täältä puhaltelen, joskohan kohta aloittelisi huhtikuisten odottajienkin ketju! Perässä tullaan kunhan täältä kuopasta taas päästään tasaiselle maalle.
Höpöttäjä kp1/29, yk4
Pahoittelut kaikille tädin yllättäneille! Pahinta on tuo, kun alkaa yllättäen ilman ennakkovaroituksia!
Tiiuli: Täällä myös työvuorot miehen kanssa ristiin. Mies kun tulee töistä, minä oon jo lähteny/lähden samalla oven avauksella ja kun tulen kotiin, mies on jo nukkumassa. Aamulla kun heräilen, mies on lähtenyt töihin. Tätä kestää onneksi vain tämän viikon, mutta ovishetket on sitten ens viikolla jo ohi :(
Marjana: Sinulle toivon erittäin paljon plussaonnea!!!!!! Kyllä tuollaisen odottamisen jälkeen on jo vuorosi!
Enisa: Toivottavasti gyne kertoo iloisia uutisia kypsyvistä munasoluista ja pääsette miehesi kanssa niitä hedelmöittämään. Teille on suotu luomulapsi, joten mahdollista se on uudestaankin! Stressittömyyshän siinä olisi hyvä, mutta mitenkä työnnät tällaisen kaipuun sivuun?
ON: Kuten tuolla aikaisemmin mainitsinkin, menee meillä tää viikko miehen kanssa ristiin työvuorojen suhteen. Nännit olleet eilen ja tänään todella kipeät. Nyt en vaan tiiä, että onko ne mahdollisesti oviskipua (jos kierto on taas venyny pitkäks) vai mahdollisia raskausoireita (jos kierto on se normaali 30 päivää). Jos kierto on normaali, voivat nämä hyvinkin olla raskausoireita, sillä sekstailut ajoittui juuri hyvin, mutta jos nämä on myöhäisen ovulaation oireita, taitaa jäädä tärppäämättä noiden työvuorojen vuoksi.
Tuolla oli keskustelua siitä, toivooko enemmän lasta vai sitä mahaa, niin kyllä minä taidan haaveilla tässä vaiheessa enemmän siitä vauvamahan kasvattelusta, sillä esikoista kun yrittää, ei vauva-arjesta ole vielä tietoa. Toki kaipuu pientä tuhisevaa nyyttiä kohtaan on myös suuri ja syli huutaa lasta. Mutta ensin jännityksellä haluaisi seurata oman kehon muutoksia ja sitä vauvamahaa :)
sopaka 22/30-35, yk2
Wilhelmiinan oireet kuulostaa hyvältä! Alko jännittämään sun puolesta, noinkohan lähdet ensimmäisenä plussaajiin, ota nyt ainakin sitten mahdollisimman moni muukin mukaan kun menet! :D
Täällä myös levoton yö, kuuma oli ja lapset pyöri omissa sängyissään, tömäytellen vahingossa välillä seinää ja välillä itkeskelivätkin. Itsekin kun nukuin vähän huonosti, niin tietysti havahduin jokaisen tömähdykseen ja inahdukseen. Kuopus tuli kolmesti meidän makkariin ja könysi viereen, joka kerta kiikutin kaverin takasin omaan sänkyyn, se on sellanen pyörijä ja tilan valtaaja ettei sen kanssa kukaan saa nukuttua. Ja täälläkin taas mietittiin että tähänkö sitten vielä se kolmas jonka kanssa saa alottaa ihan nollasta kaiken uudestaan...? ;) Mutta ei tässä asiassa järki ja tunteet meekään yksiin. :D
Kaunisikävä ja katmam: Mä muistan kanssa hampaiden vihlomisen ekasta raskaudesta, jotain sellasta koko ylärivistön vihlomista. Samanlaista on ollut joskus flunssan aikaan kun poskionteloissa on turvotusta, ja tuohan sopisi syyksi myös raskausaikana kun kaikki limakalvot on enemmän tai vähemmän turvoksissa?
Täällä ei juurikaan uutta. Sellasta perinteistä menkkojenalkamiskipua ei oo, tai se vähän alko, mutta jotenkin ei tullut päälle kuitenkaan vaan muuttu enemmänkin vaan sellaseksi paineen tunteeksi mitä Wilhelmiinakin kuvasi että ihan ku olis joutunut kauan pidättelemään pissaa. Rinnoissa tuntuu ajoittain (tosi vähän kyllä) sellasta "kihelmöintiä", mutta kosketusarkuutta ei oo. Ei näistä oireista nyt vieläkään saa pääteltyä mitään, enemmänkin mielessä pyörii nyt se negatiivinen testi ja menkkojen odotus... Toisaalta edelleen pieni toivonkipinä on siitä huolimatta, amatöörinä nimittäin testasin Apteekin omalla (joka siis ei herkimpiä, vaikkakin kyllä myöhemmässä vaiheessa testattuna tarkimpia, selkeimpiä), ja toisekseen tein testin päiväpissasta, vieläpä yhden energiajuoman jälkeen (laittaa pissattamaan, ja vilkastuttaa diureesia, eli laimentaa pissaa). Selityksiä, selityksiä... Ei auta kun odottaa, kuin naisen käy.
Aco kp 27/29