Asumme Amerikassa
ja nautimme!
Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna.
Harrastamme tennista ja surffausta.
Kateellinen?
Kommentit (189)
ja nautimme!
Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna.
Harrastamme tennista ja surffausta.Kateellinen?
Amerikka on niitä maita, joissa en haluaisi lasten kanssa elää. Kokemusta on, vietin itse osan lapsuudestani somalla pikkupaikkakunnalla itärannikolla. Tosin ilman kotiapulaista (sellainen oli vain Suomessa meillä) sekä puutarhuria :).
en tosin tienaa kuin n. 2x Suomeen verrattuna, verojen jälkeen nettona parempi. Ja ostovoima toki on paljon parempi, varsinkin kun esim. tuo bensa on "ilmaista". Lomaa 4vk joka on varsin riittävä, ja työpäivät n. 8-9h plus satunnaisesti reissuja.
Minulla kaksi parasta asiaa täällä on herkullinen ja monipuolinen ruokavalikoima. Suomessa aasialaisravintolat ovat melko kehnoja, täällä syön 5-7 kertaa viikossa aasialaista. Toinen tärkeä juttu minulle on lähes rajattomat harrastusmahdollisuudet.
Suomessakin on paljon hyviä asioita, mutta minä viihdyn täällä.
ja hyvin viihdytään. Elintaso korkeampi kuin Suomessa, samat jutut kuin ap:lla. Tätä ei tietenkään saa Suomessa sanoa ääneen, koska suomalaiset tietää että jenkeissä kaikki on tyhmia ja lihavia, syo koko ajan hampurilaisilla, ammuskelee illat pyssyilla ja sit kun on se kuolemanrangaistus niin siella ei kukaan voi olla onnellinen tai nauttia elamasta.
Taidan tunnistaa sinut. Asut siis Kaliforniassa kahdeksatta vuotta. Turusta? Jos olet se keneksi luulen, aika paha. Oletin jotain enemmän Sinusta. Pienet piirit täällä Kaliforniassa suomalaisten keskuudessa.
En ole kateellinen :)
ja nautimme!
Harrastamme tennista ja surffausta.Kateellinen?
Amerikka on niitä maita, joissa en haluaisi lasten kanssa elää. Kokemusta on, vietin itse osan lapsuudestani somalla pikkupaikkakunnalla itärannikolla. Tosin ilman kotiapulaista (sellainen oli vain Suomessa meillä) sekä puutarhuria :).
Me ollaan lähdetty aina sillä asenteella, että missä ollaan, siellä koti ja jokaisesta paikasta pyritään ottamaan se paras irti mikä voidaan. Sääli ettet sinä viihtynyt. Kyllä minäkin tiedän tyyppejä, jotka eivät pystyisi muuttamaan mihinkään kotiseudultaan. Ei kaikkien tarvitse.
Aika paha jos ap on nyt tunnistettu. Selkeästi haluaa vain saada naiset kadehtimaan elämäänsä. Todennäköisesti Suomessa ei siihen koskaan pystynyt, ja itsellään hyvin kateellinen luonne. Kaliforniassakaan se ei onnistu kun mahdolliset ystävät elävät samalla tavalla, ellei jopa leveämmin. Joten ainoa toivo on leuhkia nimettömänä av-palstalla. Ja tämäkin sai viimein nolon käänteen. Ei, ei käy kateeksi :D
ja ihmetyttaa tuo rahalla kerskuaminen. Mieheni tienaa myos reippaasti enemman kuin Suomessa mutta ei meilla silti rahalla rellesteta kun on asunto Suomessa maksettavana. Vuokrat ovat korkeat taalla Jenkeissa koska se maaraytyy miten hyva koulu on. Pakko olla kaksi autoa etta paasee liikkumaan joten ei meilla kylla jaa kateen juuri mitaan vaikka tienataan samalla lailla kuten sanoit miehesi tienaavan. Ja lahes kaikissa asunnoissa on uima-allas joten eipa toi kovin kerskumisen aihe ole. Firma maksaa vakuutukset jne. Mutta viihdytaan taalla Jenkeissa nyt ja jossain vaiheessa paluu Suomeen...
ja nautimme! Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna. Harrastamme tennista ja surffausta. Kateellinen?
Miksi tanne palstalle tulee aina naa amerikkan tai lontoonmammat kertomaan, kuinka ihanaa se elama on? Mita te silla haette?
Ma olen asunut 11v Aasiassa. Ei ole tarvetta tanne tulla kertomaan, kuinka "ihanaa" se on ;-)
Jokainen elakoon tyylillaan. Suomikin on hieno maa!
on ne jotka aina kutsutaan hätiin tarpeen tullen. Milloin aiheesta milloin ei. Välillä he ovat sankareita välillä alinta mahdollista kastia - niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Lukekaa historiaa, se auttaa ymmärtämään maailmaa ihan eri lailla.
Usa on ainoa maa joka on heittänyt ydinpommeja lasten päälle, ja silti vartioi muuta maapalloa, että kenelläkään muulla ei saa olla ydinpommeja. USA:n persettä nuollaan, koska se tappaa sinut jos et nuole.
Maapallo olisi parempi paikka minun lapsilleni, ja he voisivat elää sillä pidempään, jos joku iso tsunami huuhtoisi amerikkalaiset pois. ^He ovat rikollisten ja aggressiivisten ihmisten jälkeläisiä alunperin. Rikolliset laitettiin laivoihin ja he menivät tappamaan intiaanit ja varastamaan heiltä maat.
Rajansa kaikella. Muistelkaa vaikka Gandhin opetuksia, tai sitten Jeesuksen. Olkaa onnellisia muiden onnesta ja pahoillaan muiden pahasta onnesta.
-Ei ap enkä todellakaan hyväksy ap:n tyyliä leuhkia, mutten myöskään hyväksy halua huuhtoa amerikkalaisia pois maapallolta.
meillä oli 2 autoo toinen bussi, kaksi ok-taloo,2 kodinhoitajaa ja yksi talonmies.Oma ranta ja sauna hevosia 2 ja 1 poni. Aina hyvää ruokaa,tuli ajallaan ja paljon kaunista katseltavaa. Omat huoneet kaikki harrastukset jotka voit kuvitella.
Kalifornialaisten hupi,vesisukset ja talvella laskettelu Levillä oli jokavuotista.
Kateellinen?
En ole,kivaa oli mut nyt ole aikuinen.
Olen
Oops. Mie kans Usassa ja taidan tunnistaa, kun sain osviittaa. Tavallaan sopisi...
tulla tanne kehumaan asioista jotka USAssa ovat melkoista peruskauraa.
Arvaa ap miten paljon paremmin ovat asiat niilla jotka ovat taalla asuneet vuosikymmenet.
Kaliforniassa on maa niin kallista etta "iso" talo on kuitenkin aika pieni verrattuna moneen muuhun paikkaan USAssa. !-2 miljoonaa maksava alkaa olla hyvan kokoinen.
Parkkipaikatkin ovat niin kapeita etta minun on vaikea parkkeerata pikkubemaria kun siella kayn. Oma autoni on isompi enka uneksisikaan silla ajelevani CA:ssa.
Sinun elamasi voi olla kateuden aihe joillekin suomalaisille mutta amerikkalaisilta saat vahan hymynhaivetta. Ei ole tapana kehuskella tammoisilla asioilla.
Muuten kuulostaa kivalta, mutta se tärkein puuttuisi jos muuttaisin kauas Suomesta: läheiset ihmiset. Olen jo asunut pariin otteeseen ulkomailla ja se "juttu" on jo nähty. Se on hauska ja kivaa ja rentoa ja monissa maissa on paljon plussia Suomeen verrattuna (ja miinuksiakin tietty). Mulla vain on parhaat ystävät ja muut läheiset Suomessa ja ikävöisin liikaa, jos lähdettäisiin. Muuten voisin lähteä heti esim talven takia. Töidenkin puolesta mahdollisuuksia olisi.
Haluaisin kanssa niin muuttaa muutamaksi vuodeksi johonkin englanninkieliseen maahan ja lämpimään missä ei olisi talvea. Mutta ehkäpä vain muutamaksi vuodeksi. Tai tiedä häntä, enkäpä sinne haluaisin sitten jäädä pysyvästi kun pääsisi lähtemään :(
se on keskiarvo ihan niin kuin suomessakin. Ei eroa Suomesta millään tavalla. Vai haluatko sanoa, että yhteiskunta on niin eriarvoinen, että toiset elävät toooosi pitkään ja toiset tosi lyhyen ajan?
Yleisesti ottaen sellaiset ihmiset jotka Amerikkaan hinkuvat ovat itse kaikkein eniten vaikuttuneita USAsta jo sinne lähtiessään. Se on vähän niin kuin siinä höpössä realitysarjassa jotka (jota en nähnyt ekalla kerralla koska itse asuin USAssa, köyhänä opiskelijana tosin.)jossa muutama nuori meni ihan vaan vähäksi aikaa San Franciscoon ja sitä sitten filmattiin maailman kahdeksantena ihmeenä ihan niin kuin ne olisi siellä syöpään lääkkeen keksineet.
Kyllä sen toisaalta tiedän, että siitä saattaa tulla sellainen if my friends could see me now-fiilis, ja siksi sitä pitää täällä toitottaakin. Muutenhan se menee jotenkin hukkaan kun toopet ignoramukset eivät lainkaan osaa arvostaa sitä että joku asuu Amerikassa.
Kyllä siellä toisaalta ihan kivaakin on, sitä en kiellä.
Tajat varmaan etta usassakin elinikaennuste vaihtelee kovasti riippuen koulutuksesta, asuinpaikasta jne.
En ole ikinä pitänyt Suomesta ja suomalaisista. Jo lapsena koin kulttuurishokin palatessani lomamatkalta Suomeen. Se ankeus ja ihmisten masentuneisuus oli kamalaa, ihmettelin sitä tunnelmaa jo silloin.
Anyway. Kalifornia on minunkin haaveeni. Se mikä jenkeissä kiehtoo eniten on vapaus. Ilmaisun vapaus, vapaus olla sen näköinen kun on, vapaus yrittää ja menestyä. Jokaiselle annetaan uusi mahdollisuus, ei niin että kaikki tyssää yhteen epäonnistumiseen.
Vihaan suomalaisten pieniä piirejä, juoruamista, paskanpuhumista. Ihmisillä ei ole elämäniloa täällä. Kaikkien pitäisi olla samasta muotista...jos et ole, et kuulu joukkoon. Suomalaiset ovat hyvin hyvin rasistisia. Suomessa kansalaiset ovat valtiota varten eikä päinvastoin.
En ikinä voisi palata takaisin Suomeen asumaan jos täältä pääsisin joskus pois. Se olisi kuin kuolemantuomio.
Kiva, että ratkaisu tuntuu teille oikealta. Ulkomailla useaan otteeseen asuneena itse olen maailman onnellinen maastamme enkä enää mistään hinnasta vaihtaisi (koulutusjärjestelmä, lastenkulttuuri, rauha ja rakkaus vrt. moneen muuhun maahan!)
halvalla kun ei veroja makseta.
ja nautimme! Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna. Harrastamme tennista ja surffausta. Kateellinen?
sellaisista asioista jotka ovat ihan jokapaivaisia. Ja varmasti on vahan liioitellutkin, ei tavallisessa omakotitalossa puutarhuria tarvita, riittaa kun kaydaan nurmikko leikkaamassa kerran viikossa niinkuin meillakin.
kaydaan nurmikko leikkaamassa? kukahan sen leikkaa? ettei vain olisi puutarhuri?
yleensa 3-4 meksikolaista pyyhaltaa pihaan ja leikkaavat nurmikon, rajaavat reunat siistiksi ja puhaltavat lehdet ja roskat terassilta ja etuoven edesta. Ei tuo ole 'puutarhuri'.
mika hanen ammattinsa sinusta on? nurmikonsiistija?
Bisnes kun bisness. Samoin meilla kay erikseen nurmikon lannoittaja ja rikkaruohojen tappaja ja talvella ajotie aurataan ennenkuin edes nousemme ylos. Kun kaikki lehdet ovat vihdoin tippuneet kutsutaan rannin putsaaja ja pesetetaan ikkunat.Ihan tavallista menoa, ei tarvitse olla mikaan miljonaari. Suomalaiselle varmasti nama ovat alentavia hommia kun kun ei tarvitse olla tohtori niita tehdakseen. Helpompaa on kayda sossun luukulla kuin tehda ihan oikeaa, rehellista tyota.
se olikin se pointti, etta amerikassa ei tarvitse ola miljonaari, jotta voi palkata apua kotiin. ja se ei ole paheksuttavaa kuin suomessa. siksi amerikassa on parempi asua ja moni on siita kateellinen.
usassakin elinikaennuste vaihtelee kovasti riippuen koulutuksesta, asuinpaikasta jne.