Asumme Amerikassa
ja nautimme!
Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna.
Harrastamme tennista ja surffausta.
Kateellinen?
Kommentit (189)
Vai miten sinulla toimmii öökköset siellä?
Vaikka olisi ihan eng näppis, tarvitsee vain number padin
voisitko neuvoa, olisi joskus kiva kirjoittaa virallista tekstia ihna oikeasti virallisesti.
Miksi kehuskella Suomalaisille, kuinka hyvin asiat ovat? Edustatte hyvin pienta vaestonosaa siis DINK:eja, jotka ovat viela korkeatuloisia. Suurin osalla vaestosta on kuitenkin aika eri tilanne. Olette ilmeisesti suht nuoria tai ainakaan teille ei ole sattunut mitaan taloudellisesti lamauttavaa? Mietihan omaa elamaasi, jos miehesta tulisi pysyvasti tyokyvyton vaatien kallista laakehoitoa.
Joo, ja meillakin on varsin mukava elamantyyli USA:ssa, mutta ollaan me paljon sen eteen uhrattukin. Mina taas olen"kateellinen" suomalaisille, jotka voivat piipahtaa viikonloppumatkalle eurooppaan...
Miksi kehuskella Suomalaisille, kuinka hyvin asiat ovat? Edustatte hyvin pienta vaestonosaa siis DINK:eja, jotka ovat viela korkeatuloisia. Suurin osalla vaestosta on kuitenkin aika eri tilanne. Olette ilmeisesti suht nuoria tai ainakaan teille ei ole sattunut mitaan taloudellisesti lamauttavaa? Mietihan omaa elamaasi, jos miehesta tulisi pysyvasti tyokyvyton vaatien kallista laakehoitoa. Joo, ja meillakin on varsin mukava elamantyyli USA:ssa, mutta ollaan me paljon sen eteen uhrattukin. Mina taas olen"kateellinen" suomalaisille, jotka voivat piipahtaa viikonloppumatkalle eurooppaan...
taalla toinen joka kateellinen myos euroopan lyhyista valimatkoista
Miksi kehuskella Suomalaisille, kuinka hyvin asiat ovat? Edustatte hyvin pienta vaestonosaa siis DINK:eja, jotka ovat viela korkeatuloisia. Suurin osalla vaestosta on kuitenkin aika eri tilanne. Olette ilmeisesti suht nuoria tai ainakaan teille ei ole sattunut mitaan taloudellisesti lamauttavaa? Mietihan omaa elamaasi, jos miehesta tulisi pysyvasti tyokyvyton vaatien kallista laakehoitoa. Joo, ja meillakin on varsin mukava elamantyyli USA:ssa, mutta ollaan me paljon sen eteen uhrattukin. Mina taas olen"kateellinen" suomalaisille, jotka voivat piipahtaa viikonloppumatkalle eurooppaan...
Mitenköhän mä selittäisin sen osittaisen merinäköalan...
No, sitä merta näkyy vain vähän. Se ei näy alakerrasta, ainoastaan yläkerrasta. Se ei näy loppukesästä kun koivuissa on lehdet. Syksyisin sen näkee parhaiten kun lehdet ovat tippuneet ja meri ei ole vielä jäässä.
Mitenköhän mä selittäisin sen osittaisen merinäköalan... No, sitä merta näkyy vain vähän. Se ei näy alakerrasta, ainoastaan yläkerrasta. Se ei näy loppukesästä kun koivuissa on lehdet. Syksyisin sen näkee parhaiten kun lehdet ovat tippuneet ja meri ei ole vielä jäässä.
joku oikeasti kysyi?
viihdyimme erinomaisesti, lapset oppivat kielen hyvin. Jos tilaisuus tulee, lähdemme kyllä takaisin. Keskustelun jotkut kommentit ovat kyllä niin hupaisia, että ihan oli nauru päästä kun niitä luki. Aikamoista tietämättömyyttä ja hirveitä ennakkoluuloja.
En kestäisi slummeja ja katulapsia ja niitä todella köyhiä perheitä, jotka eivät saa toimeentuloaan kasaan millään muulla kuin laittamalla lapsensa varastamaan.
Minulle materia ei ole kaikki kaikessa - ei edes osa onnellisuttani. Toki ilman taloudellisia huolia ja pelkoja varmasti on onnellisempi, mutta siihen riittää ihan peruselanto täällä Suomessakin. Ei ole palvelijoita eikä mielettömiä palkkoja. Kiva omakotitalo kuitenkin ja kaksi pientä autoa, jotka kuluttavat ja saastuttavat mahdollisimman vähän. En ole kiinnostunut erilaisista eksoottisista makuelämyksestä, ostan lisäaineetonta lähiruokaa ja luomuruokaa. Täytyy myöntää, että ihan gourmet-aterioita meillä valmistetaan harvoin. Enemmänkin rahaa voisi olla, mutta en haaveile rikkauksista tai ylipäätään isommista taloista ja kalliimmista autoista. Olisi kiva päästä asuntovelasta eroon.
En tiedä, miksi nykyään kaiken on oltava niin suureellista ja kansainvälistä ja muodikasta. Minä olen oikein tyytyväinen näihin meidän pieniin piireihin. En haaveile toisenlaisesta elämästä.
Kiva, että nautit omastasi. Minulle tuollainen elämä olisi lähempänä painajaista. Vaikka tiedän, että yleistyksiä ei saisi tehdä, elämänne kuulostaa pinnalliselta.
En kestäisi slummeja ja katulapsia ja niitä todella köyhiä perheitä, jotka eivät saa toimeentuloaan kasaan millään muulla kuin laittamalla lapsensa varastamaan. Minulle materia ei ole kaikki kaikessa - ei edes osa onnellisuttani. Toki ilman taloudellisia huolia ja pelkoja varmasti on onnellisempi, mutta siihen riittää ihan peruselanto täällä Suomessakin. Ei ole palvelijoita eikä mielettömiä palkkoja. Kiva omakotitalo kuitenkin ja kaksi pientä autoa, jotka kuluttavat ja saastuttavat mahdollisimman vähän. En ole kiinnostunut erilaisista eksoottisista makuelämyksestä, ostan lisäaineetonta lähiruokaa ja luomuruokaa. Täytyy myöntää, että ihan gourmet-aterioita meillä valmistetaan harvoin. Enemmänkin rahaa voisi olla, mutta en haaveile rikkauksista tai ylipäätään isommista taloista ja kalliimmista autoista. Olisi kiva päästä asuntovelasta eroon. En tiedä, miksi nykyään kaiken on oltava niin suureellista ja kansainvälistä ja muodikasta. Minä olen oikein tyytyväinen näihin meidän pieniin piireihin. En haaveile toisenlaisesta elämästä. Kiva, että nautit omastasi. Minulle tuollainen elämä olisi lähempänä painajaista. Vaikka tiedän, että yleistyksiä ei saisi tehdä, elämänne kuulostaa pinnalliselta.
olemme tyossakayva perhe, emme mitaan hollywood miljonaareja.
Minulla on täällä Suomessa elämä joka on todella paljon vaatimattomampi, mutta hirveän kiva kuitenkin. Emme matkustele vaikka välimatkat ovatkin lyhyitä, ei ole oikein varaa. Rahaa ei siis paljon ole, mutta rakkautta ja läheisyyttä sitäkin enemmän. En ihan helpolla vaihtaisi onnellista elämääni vaikka vaihdossa saisinkin omaisuutta, palvelijoita ja etnistä ruokaa =D Näin on juuri hyvä.
Minulla on täällä Suomessa elämä joka on todella paljon vaatimattomampi, mutta hirveän kiva kuitenkin. Emme matkustele vaikka välimatkat ovatkin lyhyitä, ei ole oikein varaa. Rahaa ei siis paljon ole, mutta rakkautta ja läheisyyttä sitäkin enemmän. En ihan helpolla vaihtaisi onnellista elämääni vaikka vaihdossa saisinkin omaisuutta, palvelijoita ja etnistä ruokaa =D Näin on juuri hyvä.
olen onnellinen puolestasi
ap
elinikä Suomessa silti pidempi. Suomi on hädin tuskin top kympissä Euroopan itsemurhatilastoissa.
USAssa on niin monenlaista väkeä ja 7 miljoonaa ihmistä asuu trailereissa/asuntovaunuissa, eli ei se kaikille ihan luksusta ole.
karkisoijoilla onnellisuus ja itsemurhatilastoissa :) !!
Itse asun Manhattanilla, lapsia on kaksi ja molemmilla vanhemmilla hyvat tyopaikat. Palkkatuloa reippaasti yli $300'000. Mutta lomapaivia on minulla vain viikko vuodessa, vaimolla ei sitakaan. Ei ole varaa autoon, kun vuokra on $5000 kuussa. Siivooja on ja lastenhoitaja - mutta verot on 50% ja se lastenhoitaja maksaa $60'000 vuodessa. Eli jos jollakulla todella jaa saastoon yli 70'000 Amerikassa verojen jalkeen ja on viela lomiakin, niin taitaa olla todella hyva asuinalue ja duuni. Noita hyvia tyopaikkoja kun on niin vahan kalliiden alueiden ulkopuolella. Jos lahtee New Jerseyyn asumaan, niin sitten ei ehdi kotiin ennen kello iltayhdeksaa.
onko teilla tosiaan verot 50%. me tienataan karvan verran alle mita te ja verot ~25%.
Molemmat palkkaduunissa, Federal + State + City ja tietenkin AMT on paalla, joka vie vahennykset.
Hyvä että teillä menee hyvin. :D Minulla on kuitenkin joitain muita asiota kuin sinulla, jotka tekevät minut onnelliseksi.
Hyvä että teillä menee hyvin. :D Minulla on kuitenkin joitain muita asiota kuin sinulla, jotka tekevät minut onnelliseksi.
Mustia lapsia saa helpommin, valkoisia ei todellakaan. Vuosien jonot jos paikallisia haluaa.
Sen vuoksi haetaan lapsia, tyttöjä, esim. Kiinasta.
mahdollisuudesta hyväntekeväisyyteen helposti ihan arkioloissa ja helposta adoptiosta. Jenkeissä mulla ois varmaan 7 lasta...
Mitenkä tuolla Amerikassa adoptio tapahtuu?
Juttelin yhden puolitutun kanssa joka on adoptoimassa muistaakseni New yorkin osavaltion alueelta. Yksityispuolella ei tarvi olla kuin rahaa. Julkisella puolella on kaksi viikonloppukurssia, minkä jälkeen lapsen saa noin kuukauden odotuksella, jos siis haluaa vastasyntyneen. Jos vaikkapa vuoden ikäinen kelpaa, lapsi tuodaan seuraavana päivänä. Valtio maksaa joka kuukausi muutaman sata dollaria lapsen hoidosta, koska se katsotaan hyväntekeväisyydeksi saa myös verovähennyksiä. Lisäksi lapsen koulut kustannetaan (ei colleea tietty).
...Eli ei tarvi oottaa vuosia ja maksaa 7-20 000€ niinkuin täällä...Surullinen adoäiti
pääsee samaan elintasoon kuin Suomessa. ei voi verrata vain tuloja, pitää verrata kokonaisuutta!
ja nautimme! Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna. Harrastamme tennista ja surffausta. Kateellinen?
ei ole tenniskenttaa, mutta koripallo"kentta" loytyy.
asumme kaliforniassa.
mies DI ja edennyt kivasti uralla (siksi se 3x palkka suomeen verraten. jos DI saa suomessa 60- 70 000).
karkisoijoilla onnellisuus ja itsemurhatilastoissa :) !!