Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä saan lomarahan joka on vähemmän kuin kuukausipalkka.

Vierailija
01.07.2011 |

Kaveri saa kuulemma lomarahan ja lomaltapaluurahan.

Olen kunnalla töissä ja kaveri yksityisellä. Siitäkö tuo ero johtuu?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ihan normit lomarahat,ja lomalta palatessaan ekstraa myös.

Vierailija
22/33 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan, että ennesvanhaan tätä lomaltapaluurahaa alettiin maksamaan juurikin siksi, että saataisiin työväki palaamaan lomilta taas sorvin ääreen. En tiedä onko tosi vai ei, mutta aatelkaas kuinka suuri haloo tästä syntyisi jos sitä "lomaltapaluurahaa" maksettaisiin Kreikassa:)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaraha on se palkan osuus jonka saat olessasi vuosilomalla. Lomalta paluuraha on 50% lomarahasta. Sille oli ehto piti tulla ensimäisenä päivänä töihin, kun loma loppui tai toimittaa sairaslomatodistus. Lomaltapaluurahan oli tarkoitus tasoittaa työntekiöidin budjettia, koska loman loputtua oli mattikukkarossa ja ruokaa oli saatava enen seuraavaa ansaittua tiliä. Tulot olivat tuolloin n. 40 % pienemmät kuin nykyään.  http://www.menomap.com/ ihan kustanusten ja netto palkan erotuksessa.

Vierailija
24/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loma-ajan palkka ole sama kuin normaali palkka ainakaan minulla. Lomalla saan rahaa myös lauantaipäivistä koska ne ovat vuosilomapäiviä. Töissä ollesssani saan palkkaa vain viideltä päivältä viikossa. Lomalta palatessani ensimmäinen tili on ns. tyhjä eli nollatili ja lomaraha monelle tosi tarpeeseen. Kuten tästäkin ketjusta näkee niin erilaisia käytäntöjä löytyy.

Vierailija
25/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomapalkka = palkka loman ajalta

Lomaraha / Lomaltapaluuraha (nimitys vaihtelee eri aloilla) = työehtosopimuksiin perustuva, yleensä puolet loma-ajan palkasta. Usein maksetaan niin että puolet ennen lomaa ja puolet loman jälkeen.

Vierailija
26/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 20:36"]

Ei loma-ajan palkka ole sama kuin normaali palkka ainakaan minulla. Lomalla saan rahaa myös lauantaipäivistä koska ne ovat vuosilomapäiviä. Töissä ollesssani saan palkkaa vain viideltä päivältä viikossa. Lomalta palatessani ensimmäinen tili on ns. tyhjä eli nollatili ja lomaraha monelle tosi tarpeeseen. Kuten tästäkin ketjusta näkee niin erilaisia käytäntöjä löytyy.

[/quote] viiden työpäivän palkka on kutakuinkin saman suuruinen kuin kuuden lomapäivän palkka, lasketaan erilailla kumpikin!

Vierailija
27/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] viiden työpäivän palkka on kutakuinkin saman suuruinen kuin kuuden lomapäivän palkka, lasketaan erilailla kumpikin!

Vierailija
28/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpäs sain lomarahan lisäksi lomalisän! Aika moni muukin kyllä saa.

Vierailija
29/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2011 klo 17:22"]

Lomaltapaluurahaa ei ole maksettu ainakaan 10 vuoteen ja lomaraha on siis noin puolet loma-ajan palkasta.

[/quote]

Meillä saa vieläkin JA sitä rahoo siis ei sa jos jää vaikka äitiyslomalle suoraan kesälomalta. Itse pidin kesäloman kävin kaks päivää töissä ja palasin vanhempainrahalle. Työkaveri piti kesäloman ja jäi suoraan hoitamaan lastaan. Minä sain 80% normaali palkasta, työkaveri ei

Vierailija
30/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2011 klo 18:01"]

muistan, että ennesvanhaan tätä lomaltapaluurahaa alettiin maksamaan juurikin siksi, että saataisiin työväki palaamaan lomilta taas sorvin ääreen. En tiedä onko tosi vai ei, mutta aatelkaas kuinka suuri haloo tästä syntyisi jos sitä "lomaltapaluurahaa" maksettaisiin Kreikassa:)))

[/quote]

Kreikassa saa pääsiäisloman ja joululoman yhteydessä ylimääräisen kokonaisen kuukauden palkan.

Vierailija
31/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:05"]

[/quote]

Eroa oli omassa lähes 400 euroa normaaliin eikä se kaltaisellani ei suurtuloisella ainakaan kutakuinkin saman suuruinen.

Vierailija
32/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahaa ei tarvitse työnantajan maksaa etukäteen vaan sen voi nykysäädösten mukaan maksaa kun työntekijä palaa lomalta eli heti seuraavassa palkassa kun palaa lomalta.

Itselläni työnantaja tekee näin.

Vierailija
33/33 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toki on olemassa eroja työehtosopimusten välillä mutta meneeköhän sulla ja kaverillas käsitteet loma-ajan palkka ja lomaraha sekaisin? Ovat kaksi eri asiaa ja useimmat ihmiset sekoittavat ne lahjakkaasti. Yleensä kyllä lomaraha on 50% loma-ajan palkasta ja kun ap sinulla on kk-palkka niin loma-ajan palkkasi lasketaan kaavalla kk-palkka/25*lomapäivät eli esim 3000€/25*24pv= 4 vkon loma-ajan palkka. Tästä puolet siis on lomarahan osuus.

t. palkanlaskija