Ensimmäistä kertaa Suomessa synnyttämään, mitä mukaan?
Olen siis synnyttänyt kolme lasta ulkomailla, ja siellä synnärille piti varata suurinpiirtein pieni matkalaukullinen tavaraa, sillä mitään ei annettu sairaalan puolesta, paitsi se synnytyskaapu. Omia eväitäkin piti viedä mukana, sillä ilmaiseksi sai vain kolme ateriaa päivässä, ei mitään välipaloja.
Vauvalle piti viedä vaatteet ja vaipat, ja itsellekin terveyssiteet.
Mitä siis kannattaa/pitää pakata synnytykseen mukaan, niin äidille kuin vauvallekin? Itse pidän minimaalisesta pakkaamisesta, vähemmän kannettavaa sitten poislähtiessä. :)
Kommentit (12)
sairaalassa on vaipat ja vaatteet talon puolesta, mut ei ne sairaalan vaatteissa vauvaa pois päästä.
Ruokaa tulee kyllä tarpeeksi.
sairaalassa on vaipat ja vaatteet talon puolesta, mut ei ne sairaalan vaatteissa vauvaa pois päästä.
Ruokaa tulee kyllä tarpeeksi.
itselle ja vauvalle kotiinlähtövaatteet ja omat hygieniatarvikkeet. Se riittää.
miniläppäri, laturi ja mokkula, kamera, neuvolakortti pari pinniä hiuksiin.. loput toi mies ennen kotiin lähtöä (vaatteet mulle ja vauvalle)
mäkin olin just tulossa kirjoittamaan, että anoppi :D
itselle ja vauvalle kotiinlähtövaatteet ja omat hygieniatarvikkeet. Se riittää.
Imetysliivit? Kamera?
Luettavaa?
Noista tärkein tietenkin imetysliivit ja liivinsuojat. Onko kiva kulkea sairaalakaavussa etumus märkänä???
sairaalasta saa vaatteita, terveyssiteitä (isoja standardikokoisia), ruokaa, välipalat, yms.
Neuvolakortti on oltava, mutta omaksi iloksi vaikka kamera, villasukat, suklaata, omat shampoot, hammasharja + tahna, hiusharja+hiuslenkki, jotain lukemista odottelua ajatellen...
Näin sitä säästetään sosiaalimenoissa, muka "hyvinvointivaltiossa"...
:(
Kai sulla joku tuttu on? Jos ei ole, niin ota yhteyttä doulaan.
kuin neuvolakortti.
Otin kuitenkin omia hygieniatarvikkeita myös.