meillä in AINA siistiä
en pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka ovat niin laiskoja ettei tavarat voi mennä paikalleen ja muutamaa kertaa viikossa imuroida ja pyyhkäistä lattioita. tiskit heti koneeseen ja oyykit koriin ja ei omsita liikoja roinia (kaikelle siis paikka) ja EI VOI olla sotkuista!
Kommentit (63)
kun se pari kertaa viikossa imurointi edes riittäisi. Luuttuamisesta puhumattakaan. ja ei, mun elämän tehtävä ei oo siirrellä niit hiivatun tavaroita koko päivää omille paikoilleen. Ne kun ovat kummasti ovat kahden minuutin päästä ihan muualla kuin pitäisi.
Mutta kiva että pääsit kiillottamaan sädekehääsi.
kun se pari kertaa viikossa imurointi edes riittäisi. Luuttuamisesta puhumattakaan. ja ei, mun elämän tehtävä ei oo siirrellä niit hiivatun tavaroita koko päivää omille paikoilleen. Ne kun ovat kummasti ovat kahden minuutin päästä ihan muualla kuin pitäisi. Mutta kiva että pääsit kiillottamaan sädekehääsi.
sanoinkin että edes pari kertaa viikossa. ja miten paljon tavaraa sinulla on jos on 2min kuluttua taas sekaista?? kannattaisiko hankkiutua kaikesta mitä et ole 6kk-1v käyttänyt eroon?
Kuin siivota jatkuvasti.
Joillakin koti on myös työpaikka ja kaikelle satunnaiselle tavaralle ei vaan ole vakipaikkaa.
Et taida omistaa paljoa mitään, asut pienessä kämpässä ja lapsiakin korkeintaan yksi...
No ei riitä muuten mihinkään. Eikä pari kertaa viikossa pyyhkäsy. Keittiössä ainakaan.
Ja minuutti sen jälkeen kun kaikki kamat on pistetty paikalleen, voi 2v ihan hyvin saada päähänsä, että kipata kaikki lelukorit ympäri ja isommat levittää komeuden ylle Monopolyn tms. ja niin pois päin. Ei oo enää siistiä...
Ruokailusta en nyt viiti ees puhua mitään. 2v ei ikävä kyllä ole vielä ihan sisäsiisti ja 5-vuotiaallekin vielä sattuu ja tapahtuu aika usein... Joo, vähän tuli tahmeaksi lattia... ja verhot... ja seinä... (tiedätkö kuinka hienon kierteen saa aikaiseksi puolipyöreä puurokulho, kun se sopivassa kulmassa osuu lattiaan?)
Welcome to my world :D
Mut itepähän olen lapsi- ja koiralaumani halunnut... Vieraiden on silti ihan turha nipottaa sen takia
miten miehenne jaksavat katsoa kun makaatte kotona lasten kanssa jos ei edes viitsi siivota ja hoitaa kotia? se koti on sinun virkasi, luuletko että pomosi katsoisi tuolalista oikeassa elämässä?
Kuin siivota jatkuvasti. Joillakin koti on myös työpaikka ja kaikelle satunnaiselle tavaralle ei vaan ole vakipaikkaa. Et taida omistaa paljoa mitään, asut pienessä kämpässä ja lapsiakin korkeintaan yksi...
minulla on kolme lasta, kaksi koiraa ja omakotitalo. enkä koskaan ole kokenut vaikeaksi talouteni hoitamista.
No ei riitä muuten mihinkään. Eikä pari kertaa viikossa pyyhkäsy. Keittiössä ainakaan. Ja minuutti sen jälkeen kun kaikki kamat on pistetty paikalleen, voi 2v ihan hyvin saada päähänsä, että kipata kaikki lelukorit ympäri ja isommat levittää komeuden ylle Monopolyn tms. ja niin pois päin. Ei oo enää siistiä... Ruokailusta en nyt viiti ees puhua mitään. 2v ei ikävä kyllä ole vielä ihan sisäsiisti ja 5-vuotiaallekin vielä sattuu ja tapahtuu aika usein... Joo, vähän tuli tahmeaksi lattia... ja verhot... ja seinä... (tiedätkö kuinka hienon kierteen saa aikaiseksi puolipyöreä puurokulho, kun se sopivassa kulmassa osuu lattiaan?) Welcome to my world :D Mut itepähän olen lapsi- ja koiralaumani halunnut... Vieraiden on silti ihan turha nipottaa sen takia
lapsia tulee vahtia vai annatko olla kuuman hellankin vieressä yksin?
ja jos 5 vuotias ei osaa käyttäytyä voi sotkuista syyttää peilikuvaansa. oma 5v osallistuu kodin siivoamiseen leikkinä ja ei sotke ruoan kanssa koskaan
miten miehenne jaksavat katsoa kun makaatte kotona lasten kanssa jos ei edes viitsi siivota ja hoitaa kotia? se koti on sinun virkasi, luuletko että pomosi katsoisi tuolalista oikeassa elämässä?
ja kuskataan tavaroita päivittäin paikoilleen, mutta silti on AINA sotkua jossain päin.
Helppohan se olisi pitää hallinnassa vain omat sotkut. Mutta meillä on kolme touhuajaa sotkemassa sitä mukaa kuin vanhemmat siivoavat ja/tai kehottavat kehottavat kyseisiä touhuajia siivoamaan. Joskus oikein ihmettelen, millaisella vauhdilla kaaos syntyy. On aivan tavallista, että aamulla esim. keittiö on tip top, mutta puoleen päivään mennessä se muistuttaa lähinnä kaatopaikkaa.
Ehkä koti pysyisi tip top kunnossa, jos siivoaisin KOKO AJAN ja naputtaisin KOKO AJAN lapsillekin samasta aiheesta. Mieluummin kuitenkin teen välillä muutakin, istun vaikka sohvalle lepäämään tai harrastan jotain. Elämässä pitää saada myös OLLA, ei vain puunata. Ja kyllä pikku sotkut kestää, kun pistää asiat arvojärjestykseen. :)
silleen on helppo pitää paikat järjestyksessä. Meillä ei oo ylimääräisiä leluja tai koriste-esineitä tai lehtipinoja.
Lattiat kyllä likaantuvat helposti, varsinkin keittiön, kylppärin ja vessan lattiat. Samoin lavuaarit ja vessanpöntöt likaantuvat, mutta pyrin pesemään aina kun näyttää likaiselta.
Kuitenkin oon epäkäytännöllinen, aika epäjärjestelmällinen ja laiskakin tässä suhteessa.
No ei riitä muuten mihinkään. Eikä pari kertaa viikossa pyyhkäsy. Keittiössä ainakaan. Ja minuutti sen jälkeen kun kaikki kamat on pistetty paikalleen, voi 2v ihan hyvin saada päähänsä, että kipata kaikki lelukorit ympäri ja isommat levittää komeuden ylle Monopolyn tms. ja niin pois päin. Ei oo enää siistiä... Ruokailusta en nyt viiti ees puhua mitään. 2v ei ikävä kyllä ole vielä ihan sisäsiisti ja 5-vuotiaallekin vielä sattuu ja tapahtuu aika usein... Joo, vähän tuli tahmeaksi lattia... ja verhot... ja seinä... (tiedätkö kuinka hienon kierteen saa aikaiseksi puolipyöreä puurokulho, kun se sopivassa kulmassa osuu lattiaan?) Welcome to my world :D Mut itepähän olen lapsi- ja koiralaumani halunnut... Vieraiden on silti ihan turha nipottaa sen takia
lapsia tulee vahtia vai annatko olla kuuman hellankin vieressä yksin?
ja jos 5 vuotias ei osaa käyttäytyä voi sotkuista syyttää peilikuvaansa. oma 5v osallistuu kodin siivoamiseen leikkinä ja ei sotke ruoan kanssa koskaan
Ja aikuisetkaan ei onneksi ikinä milloinkaan ole pudottaneet vahingossa lasiaan tms.
Hienoa, kun täällä on niin täydellisiä ihmisiä, että edes heidän lapsensa eivät tee koskaan virheitä, eikä satu ikinä vahinkoja...
vain erikoistapauksissa. Mitä siitä??? Lattian pestään kuitenkin säännöllisesti. Olen vain tosi huono organisoimaan ja kerään huomaamattani liikaa tavaraa ympärilleni. Kaikelle ei millään pysty meillä järjestämään omaa paikkaa. Nyt kun teemme muuttoa, olen pistänyt tavaraa pois todella raakalla kädellä, varmaan 5 kaatopaikkakuormallista kaiken sen lisäksi mitä olen myynyt kirpparilla jaa huutiskessa. Silti ole järkyttynyt tästä laatikkomäärästä mitä tavaramme tarvitsevat....
mitä sitten teette? 24 tuntia aikaa vuorokaudessa kuten muillakin ja koti kuin roskavuori. jotkut vielä teetätävät osan kokkaamsiesta ja kotihommista kotiin palaavalla miehellä.
te siis tietenkin "lepäätte" sohvalla?
Kuin siivota jatkuvasti. Joillakin koti on myös työpaikka ja kaikelle satunnaiselle tavaralle ei vaan ole vakipaikkaa. Et taida omistaa paljoa mitään, asut pienessä kämpässä ja lapsiakin korkeintaan yksi...
minulla on kolme lasta, kaksi koiraa ja omakotitalo. enkä koskaan ole kokenut vaikeaksi talouteni hoitamista.
Avarakatseisuuttakin voi opetella, ihmisten elämä on erilaista. Toisilla on tosiaan työt kotonakin mukana, kaikelle ei ole silloin paikkaa välttämättä. Ja moni muukin seikka vaikuttaa siihen, ettei aina kaikki ole tiptop.
Sinä ehdit siivota ja sun kodillesi riittää pikku pyyhkäisy ja parin kerran imurointi ja ennenkaikkea sulla on aikaa siihen. Joillakin voi olla toisin, aika menee muuhun.
lapsia tulee vahtia vai annatko olla kuuman hellankin vieressä yksin? ja jos 5 vuotias ei osaa käyttäytyä voi sotkuista syyttää peilikuvaansa. oma 5v osallistuu kodin siivoamiseen leikkinä ja ei sotke ruoan kanssa koskaan
Ja aikuisetkaan ei onneksi ikinä milloinkaan ole pudottaneet vahingossa lasiaan tms. Hienoa, kun täällä on niin täydellisiä ihmisiä, että edes heidän lapsensa eivät tee koskaan virheitä, eikä satu ikinä vahinkoja...
meidän lapset leikkivät parilla lelulla kerrallaan, jotka laitetaan pois kun otetaan uudet tilalle. oppii lapsikin ettei kaikkea saa kerralla, toisin kuin mamman kultaporsaat joille ei ole rajoja.
mitä sitten teette? 24 tuntia aikaa vuorokaudessa kuten muillakin ja koti kuin roskavuori. jotkut vielä teetätävät osan kokkaamsiesta ja kotihommista kotiin palaavalla miehellä.
te siis tietenkin "lepäätte" sohvalla?
Mutta tottakai äiti tulee sen verran aikaisemmin päiväkodin kautta kotio, että kerkii siivota ja laittaa ruuan töistä palaavalle rasittuneelle miehelleen...
vaikka hyvä jos ehdin minuuttiakaan istahtamaan päivän aikana, lapsia meillä on 4kpl 0-8v. Lopulta kyllästyin kuuntelemaan tuollaista paskaa ja rupesin kirjaamaan 3 päivän ajan MINUUTILLEEN joka ikisen toimeni. Yhtäkään luppoaikaa tai laiskottelua ei mahtunut sille välille, kun mies oli töissä (8-19). Ja SILTI meillä oli ja on epäjärjestystä jatkuvasti, vaikka tulen ja menen ja ahkeroin tukka höyryten koko päivän (mahdollisesti ja useimmiten täysin risaisten 3-5h yöunien jälkeen). Päätin, että en enää paskaakaan välitä mieheni kommenteista (mm. siitä että hän ei kuulemma USKO tuota päiväkirjaani!).
Mä ainakin käyn päivittäin töissä,
ja mulla on siinä pienenä vapaahetkenä ruoanlaiton ja RAIVAUKSEN keskellä ihan muuta tekemistä kuin kodin siivoaminen hammasharjalla.
Tosin olin siivonnut edeltävän viikon KOKO vapaa-aikani.
Siihen en enää rupea, mulla on paljon muutakin tärkeämpää tekemistä.