Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meillä in AINA siistiä

Vierailija
30.06.2011 |

en pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka ovat niin laiskoja ettei tavarat voi mennä paikalleen ja muutamaa kertaa viikossa imuroida ja pyyhkäistä lattioita. tiskit heti koneeseen ja oyykit koriin ja ei omsita liikoja roinia (kaikelle siis paikka) ja EI VOI olla sotkuista!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ne joilla on aina siistiä ja lattialistoja pestään OIKEASTI hammasharjalla) on sitten muutenkin aika neuroottisia. On kaiken maailman ahdistuneistuutta ja muuta.

Mielestäni perheessä on hyvä harjoittaa omaa kaaoksensietokykyään. Kaikki ei välttämättä viihdy kodissa jossa mihinkään ei saa koskea.

Toinenkin ääripää (katsokaa ohjelma hoarders) on tietysti a merkki ongelmista. Eli kuten edellä todettiin, kultainen keskitie tässäkin.

Jokin mulla on mutta en tiedä mikä, sotku aiheuttaa kuitenkin kauhean kohtauksen. Tänään pesin taas ikkunat kun niissä oli kärpäsen paskaa ja pakko oli kaikki ikkunat pestä. En voi sohvalla edes istua, jos vaikka kaapin ovi on auki eikä siinä vaiheessa riitä, että sen kaapin VAIN sulkee kiinni, jos siellä on jokin sekasin sisällä.. silloin siivoan koko kaapin! Imuroin joka päivä, luuttuan keittiön jokatoinen päivä, pölyt kerran päivässä.. jne.. Järjestän lasten hyllyt jokatoinen päivä, tarkistan kaapit .. huh huh, tää on rankkaa eikä muuten jää juuri vapaa-aikaa!

Vierailija
42/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko sanoa, lapseni saavta leikkiä useammalla kuin yhdellä lelulla kerralla, mutta esimerkiksi legoja ei jätetä levälleen leikin jälkeen kun siirrytään vaikka opalapeliin. siis kiinnostuksen lakattua.

Pakko sanoa, että lapsen kiinnostus ei lakkaa tuolla tavalla. Voi vittu kun pistää oikein vihaksi. Monesti lapset sitten esim. huomenaamulla menevät jatkamaan sitä rakennelmaansa ja paloasemalla pörräämistä. Onko lapsista kivaa käyttää luovuuttaan ja ruveta rakentamaan jotain hienoa ja isoa ja kivaa, kun tietää, että jos pissalla lähtee käymään, skitsoäiti on vagina verillä siivonnut leikin ja rakennelman pois?

Pallinaama. Miksi sinun kaltaiset tukahduttajat ja leikin rikkojat saavat lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos teillä on aina siistiä, niin ei tarvi ikinä siivota, kun ei oo ikinä sotkusta! : D

Vierailija
44/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä

E

I

ole

K

O

S

K

A

A

N

siistiä.Onhan tässä se hyvä puoli et muut saa korotta ittensä vieläkin korkeemmalle ja heilua onnellisena prinsessatornissaan. ei täydellisyys tunnu millekään jos ei oo mihin peilata.

P.S. Varokaa tulevia sateita, voi mennä kurjasyi vettä sieraimista sisään.

Vierailija
45/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirin neuroottisimmat siivoajat (ne joilla on aina siistiä ja lattialistoja pestään OIKEASTI hammasharjalla) on sitten muutenkin aika neuroottisia. On kaiken maailman ahdistuneistuutta ja muuta.

Supersiisteillä ihmisillä on yleensä sisäinen pakko siivota. He ikään kuin lunastavat ihmisarvoaan suorittamalla siisteyttä. Toinen piirre on se, että kotia puunaamalla yritetään hallita mielen kaaosta.

Tuli tuosta hammasharjajutusta mieleen, että tässä yhtenä iltana telkussa oli nainen, joka hinkkari hammasharjalla PERSEENSÄ SISÄPUOLTA, koska oli niin ahdistunut kakkimisen aikaansaamasta likaisuuden tunteesta. Ties mitä luurankoja av-mammojenkin kaapeissa piileskelee! ;)

Vierailija
46/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kuitenkin ihmisiä, jotka eivät jaksa/ehdi tai joita ei vain kiinnosta siivota kuin harvoin. Tavaramäärää voisi tietysti jokainen karsia, sillä usein epäsiisteyden yhtenä syynä on se, että tavarat eivät mahdu mihinkään.

en pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka ovat niin laiskoja ettei tavarat voi mennä paikalleen ja muutamaa kertaa viikossa imuroida ja pyyhkäistä lattioita. tiskit heti koneeseen ja oyykit koriin ja ei omsita liikoja roinia (kaikelle siis paikka) ja EI VOI olla sotkuista!

Vierailija
47/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten miehenne jaksavat katsoa kun makaatte kotona lasten kanssa jos ei edes viitsi siivota ja hoitaa kotia? se koti on sinun virkasi, luuletko että pomosi katsoisi tuolalista oikeassa elämässä?

oikea työpaikka, jossa käyn viitenä päivänä viikossa 8 tuntia päivässä... Ei se koti ole mun virka sen enempää kuin miehenikään virka.

Vierailija
48/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla imuroin ja luutusin. Lapsi antoi papukaijalle jonkun siementangon ja olen jo 2 kertaa käynyt häkin ympärillä lakaisemassa :)

joka päivä imuroidaan, mutta silti illalla jo sotkua lattialla. Mutta eipä haittaa, eikä luulis suakaan haittaavan.

Vierailija
49/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa kuluttaa kaikkea vapaa-aikaani tavaroiden paikalleen kuljetteluun. Jos muu perhe vaan sotkee, jättää lelut/vaatteet/paperit/astiat mitä tahansa muuta ympäri huushollia eikä laita mitään paikoilleen, mun aika ei yksinkertaisesti RIITÄ siihen, että pystyisin pitämään huushollin siistinä. Mulla on oikeus tehdä vapaa-ajallani muutakin kuin vain siivota.

Vierailija
50/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä kaikki joutuvat siivoamaan. Leikki-ikäinenkin joutuu keräämään omia lelujaan (tosin äidin/isän/isoveljien) avustuksella leikin jälkeen.

Minä en ymmärrä, että miksi siivous olisi vain perheen äidin vastuulla. Etenkin jos ja kun perheen äiti käy myös töissä. Tosin vaikka ei kävisikään, niin silti miehen ja lasten pitää osallistua siivoamiseen jo ihan asennekasvatuksen vuoksi.

En vaan jaksa kuluttaa kaikkea vapaa-aikaani tavaroiden paikalleen kuljetteluun. Jos muu perhe vaan sotkee, jättää lelut/vaatteet/paperit/astiat mitä tahansa muuta ympäri huushollia eikä laita mitään paikoilleen, mun aika ei yksinkertaisesti RIITÄ siihen, että pystyisin pitämään huushollin siistinä. Mulla on oikeus tehdä vapaa-ajallani muutakin kuin vain siivota.

Vierailija
51/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä kaikki joutuvat siivoamaan. Leikki-ikäinenkin joutuu keräämään omia lelujaan (tosin äidin/isän/isoveljien) avustuksella leikin jälkeen. Minä en ymmärrä, että miksi siivous olisi vain perheen äidin vastuulla. Etenkin jos ja kun perheen äiti käy myös töissä. Tosin vaikka ei kävisikään, niin silti miehen ja lasten pitää osallistua siivoamiseen jo ihan asennekasvatuksen vuoksi.

Mutta kun kukaan ei koskaan siivoa yhtään mitään oma-aloitteisesti sitä erikseen pyytämättä, niin on aika turhauttavaa. Mies ottaa asian aina nalkutuksena, vaikka pyytäisi kuinka nätisti. Lapsilla taas ei keskittyminen riitä kovin monen lelun paikalleen laittamiseen, vaan alkavat heti kohta touhuta jotain muuta.

Vierailija
52/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vain laitan aina tavarat paikoilleen ja lapset korjaa omat jälkensä. Vessanpöntön ja lavuaarin pyyhkäisen joissain välissä päivää ja likaiset astiat laitetaan heti koneeseen, murut pyyhitään pöydiltä. Imuroin kerran päivässä tai ainakin lakaisen, pedit pedataan.

Meillä on asuinneliöitä 130.

Mun mielestä kodin siistinä pitäminen on ihan iisiä, sen siivoaminen menee melkein huomaamatta. Mä en ikinä tee mitään joulusiivouksia, ei tartte, meillä on siistiä ympäri vuoden.

Vierailija
53/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan sellaista perussiisteyttä, mutta kun en vain saa siivottua. Keväällä oli pari kuukautta suht siistiä kun aloitin syömään omega3.sta ja b3.sta, mutta jossain vaiheessa uuvuin taas ja kämppä sen näköinen.

Myönnän, että vika on päässä. TIEDÄN kyllä minkä näköistä täällä pitäisi olla ja miten sen saisi. Pakosta laitan 'julkisivun' kuntoon kun tulee vieraita eli eteisen, vessan, olkkarin ja keittiötä pintapuolisesti, Muuten vain olen ja MIETIN että pitäisi siivota, pitäisi siivota.

Ja kukaan tutuista ei varmaan uskoisi, olen hyvinkin aktiivinen kodin ulkopuolella.

Vierailija
54/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuivuu aina pyykit olohuoneessa, keittiössä on aina tavaraa pöydällä, koska mitään työhuonetta ei ole, vaan lapset askartelee keittiön pöydällä. Jokaiselle tavaralle on mietitty oma paikka, mutta tilan puutteen vuoksi osa on niin hankalia, että vaatii paljon saada tavarat niihin.

Lahjoitan hyvintekeväisyyskirpparille tavaraa koko ajan, mutta en voi esim. lapsien leluja vain

antaa pois.

Lisäksi minulla on isovanhemmilta peristtyjä astioita, valokuvaalbumeita jne. Toki jos vain heittäisin sivun muistot pois, tilaa tulisi yhden hyllyn verran, mutta mieluummin kärvistelen.

Olen niin kyllästynyt tähän, mutta mitään parempaa ei ole näköpiirissä vielä pitkään aikaan.

Vierailija
55/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen avauksessaan on sen verran kirjoitusvirheitä, ettei hän voi olla niin viitseliäs ihminen kuin väittää olevansa. Yhdessä huolimaton on kaikessa huolimaton ...

Vierailija
56/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä käy siivooja 1 kerta per kk, ja muuten sitten joskus vähän jos ollenkaan imurointia,ehkä tasojen pölyn pyyhintää

,mutta pointti onkin siinä että lapset 5 ja 6 v saavat omissa huoneissaan ja yläkerrassa pitää leikkejä kesken. Välillä lelut siivotaan ja käytännössä ne joilla ei leikitä menevät omille paikoilleen suunnilleen. Tavarat laitetaan alakerrassa aina omille paikoilleen,sieltä ne helposti löytyvät ilman sen suurempaa etsintää. Tosin kenkiä ja muutakin roinaa saattaa lojua hetken lattioilla. Mutta tiskit menevät koneeseen, pyykit omiin jne jne. Joka toinen viikonloppu perhe lisääntyy ja tulee 5, 7 ja 10 vuotiaat. Mutta meillä ei silti ole sotkua, kaaosta, koska vanhemmat olemme molemmat samaa mieltä ja toimimme molemmat samoin. Ja tiedoksi että siivoojat yksi kerta neljän viikon välein, ei maksettavaa jää kuin vaivaiset 40 euroa kotitalousvähennyksen jälkeen, maksan hyvilläni sen kun tekevät täysiivouksen kerran kuussa. Niin ja btw käymme molemmat töissä sekä perheessä koirakin sotkemassa...Sanoisin että kantakodista opittu tapa miten pitää kotiaan siistinä, toiset laiskoja toiset eivät tee siitä numeroa ja pienellä vaivalla kaikki viihtyvät...

Vierailija
57/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkuva hysteerinen siivoaminen kertoo psyyken ongelmista, kuin myös se, että talo on paskainen ja siivoton. Normaali siivoaminen parasta. Eli perussiivous paras, ja muutama lelu lattialla tai vaate tuolilla ja pari tiskiä ei maata kaada. Kunhan on suht puhdasta.

Vierailija
58/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten miehenne jaksavat katsoa kun makaatte kotona lasten kanssa jos ei edes viitsi siivota ja hoitaa kotia? se koti on sinun virkasi, luuletko että pomosi katsoisi tuolalista oikeassa elämässä?

Vaan olen töissä. Mistä sä päättelit että kaikki äidit on kotona. Ja en todellakaan imuroi ja pyyhi lattioita montaa kertaa viikossa. Vietän mielummin vähäisen vapaa-aikani kolmen lapseni kanssa. Meillä käy siivooja ja siivoojan käyntien välissä imuroin , mutta meillä ei silti ole aina siistiä.

Vierailija
59/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin kotona lasten kanssa, oli niin iisiä pitää koti siistinä. Toista on nyt kun yrityksen pyöritys, opinnot ja lasten harrastukset vievät arjesta leijonan osan, niin vähäistä yhteistä aikaa ei jaksa siivoamiseen useinkaan käyttää.. No vielä elämä rauhoittuu ja meillä on taas siistiä:)

Vierailija
60/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on välillä ollut sekaistakin. Kaksi lasta, vuorotyössä mies, itse kävin tuolloin työssä + opiskelin työn lisäksi. Joten minulla oli vähän muutakin virkaa kuin koti. Se elämäntilanne oli silloin, eikä liikaa aikaa jäänyt millekään ylimääräiselle. Välillä oli siistimpää, välillä sotkuisempaa.