En ennen ollut rasisti päinvastoin, mutta nyt alkaa nämä raiskaus, väkivalta, rikokset, kerjääminen
ottaa päähän... Saakeli, ku tänne päästetään ja otetaan ulkomaalaisia, niin käyttäytyis edes kunnolla. Olen itsekin ulkomailla asunut, eikä oie mielen vieressäkään käynyt että alan toisten kulttuuria halveksimaan ja lakeja rikkomaan.
Ennen puolustelin kaikkia vähemmistöjä ja suutuin, kun ulkomaalaisia syrjitään, nyt olen jotenkin varuillani, kun ja jos itsekin tapaan esim. mustan tai jonkun romanin.
Kommentit (105)
Minusta maahanmuuttajia saisi olla, jos sitten sopeutuisivat meidän kulttuuriimme ja tekisivät töitä tai opiskelisivat. Nämä tietyn uskontokunnan edustajat jotka vaativat suomalaisia muuttamaan uskonnollisia tapojaan esim. kouluissa ja päiväkodeissa ovat niin surullista porukkaa, kuitenkin heille pitäisi kustantaa matot joiden päällä rukoille sen miljoona kertaa päivässä. Ja rikosten tekijät. Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei rikollisia voida lähettää takaisin sieltä mistä tulevat? Jos ei uuden maan vieraanvaraisuus kelpaa, niin ei sitä sitten ole ansainnutkaan. Maahanmuutto ja kulttuurivaihto ei sinänsä ole mielestäni paha juttu, mutta selkeästi mamut itse ovat aiheuttaneet heihin kohdistuneen vihan ja epäluulon. Meillä täällä olot ovat paremmin kuin heillä, katkeruusko sitten ajaa tänne päässeet tekemään rikoksia ja tuhoamaan meidän omaamme?
Väittelisitte edes faktoilla, eikä aina näillä samoilla vänkäyksillä "ne vaatii meidän muuttaamaan kulttuuria, haluavat rukousmatot blablabla". Tiedoksi, että rukoilla voi ilman sitä ihailemaasi rukousmattoakin jos tilanne niin vaatii. Mamuja siis vihataan? Suomessa ollaan kaikki maahanmuuttajia kohtaan epäluuloisia? Hyvä, että jotkut teistä sentään myöntävät tämän!
Okei, tuo matto-juttu oli kärjistetty esimerkki. Mutta kyllä jokaisessa päiväkodissa ja koululuokassa jossa maahanmuuttajat alkavat valtaamaan alaa on tullut konflikteja uskontoasioiden kanssa. Se ei riitä, että he eivät osallistu näihin uskonnollisiin tapahtumiin tai aamunavauksiin. Heidän takiaan NIITÄ EI VOI OLLA OLLENKAAN. Kyllä minä aika pahalla katson sitä jos lapseni luokassa ei enää voida pitää kristillistä aamunavausta parin mamun takia, mutta sitten työpaikoilla muslimeille on annettava rukoushetkensä ja erillaiset ruoka-annokset halal-lihoineen. Ymmärrätkö ristiriidan? Väkisin tuodaan oma uskonto uuteen maahan, vaikka nimenomaan pitäisi sopeutua ja olla tyytyväinen kun ylipäätänsä on päässyt pois sodan tai minkä tahansa jaloista.
miten...
Minkä maalainen sinun puoliso on?
Puolisoni kansalaisuudella ei ole mitään väliä, ihan tavallinen työtätekevä mies.
Patja.
itse kirjoittelen englannista ja olen tietenkin mamu taalla (en ole koskaan mitaan etuja hakenut vaan aina tienannut omat rahani), MUTTA kylla hieman arsyttaa puolaiset deekut jotka ovat tanne tiensa loytaneet. KIITOS EU! Varastavat kaupoista, ovat ihan suomalaisten deekujen tyyliin kaduilla makaamassa, mita ei taalla ole ennen ollut. EU kylla kaatuu omaan mahdottomuuteensa pian. Kaikki tuet kreikoilla ja portugaleille ja ihmisten vapaa matkustaminen ei vaan toimi!!
miten...
Minkä maalainen sinun puoliso on?
Puolisoni kansalaisuudella ei ole mitään väliä, ihan tavallinen työtätekevä mies.häpeätkö jopa anonyymipalstalla miestäsi? Miksi edes menit yhteen hänen kanssaan?
jonkun suomalainen puoliso Vantaalta vai Mikkelistä, eipä se ihmisestä mitään kerro! :D En häpeä miestäni, olemme yhdessä koska rakastamme toisiamme. Eikö se ole yleisin syy yhdessäolemiselle vai oletko itse puolisosi (?) kanssa rahan ja järkisyiden takia?
Tällä logiikalla sinun pitäisi vihata myös kaikkia suomalaisia, sillä osa heistä on raiskaajia, murhaajia, vaimonhakkaajia, pedofiilejä. Kyllä jokaisessa ulkomaalaisryhmässä löytyy rikollisia. Valtaosa on kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä.
Moni on toivonut, että ne mätämunat lähetettäisiin maitojunalla kotiinsa. Ei täällä hyväkäytöksisiä ole mielestäni haukuttu.
itse kirjoittelen englannista ja olen tietenkin mamu taalla (en ole koskaan mitaan etuja hakenut vaan aina tienannut omat rahani), MUTTA kylla hieman arsyttaa puolaiset deekut jotka ovat tanne tiensa loytaneet. KIITOS EU! Varastavat kaupoista, ovat ihan suomalaisten deekujen tyyliin kaduilla makaamassa, mita ei taalla ole ennen ollut. EU kylla kaatuu omaan mahdottomuuteensa pian. Kaikki tuet kreikoilla ja portugaleille ja ihmisten vapaa matkustaminen ei vaan toimi!!
Tällä logiikalla sinun pitäisi vihata myös kaikkia suomalaisia, sillä osa heistä on raiskaajia, murhaajia, vaimonhakkaajia, pedofiilejä.
Kyllä jokaisessa ulkomaalaisryhmässä löytyy rikollisia. Valtaosa on kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä.
Valtaosa esim nigerilaisista on rikollisia. Heitä on maassa 10 000 keraa vähemmän kuin suomalaisia, silti heitä on jatkuvasti uutisissa huumekaupasta, ihmiskaupasta, orjakapasta, raiskauksista ja ties mistä.
Esim tuossa Glo-hotellin tapauksessa yksistää 3 kuolemantuomiota, joka tarkoittaisi että suomalaiset olisi syyllistynyt 30 000 kuolemantuomioon.
Tällä logiikalla sinun pitäisi vihata myös kaikkia suomalaisia, sillä osa heistä on raiskaajia, murhaajia, vaimonhakkaajia, pedofiilejä. Kyllä jokaisessa ulkomaalaisryhmässä löytyy rikollisia. Valtaosa on kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä.
Moni on toivonut, että ne mätämunat lähetettäisiin maitojunalla kotiinsa. Ei täällä hyväkäytöksisiä ole mielestäni haukuttu.
Ja se on täysin epäloogista. Pitää olla "rasisti" rikollisia kohtaan, ei kaikkia vähemmistöjä kohtaan.
ap taas.
en vihaa ketään. vihaan vaan tätä systeemiä, joka antaa tämösten juutujen tapahtua.
halvempaaja järkevämpää ois auttaa niitä pakolaisia jotenkin muuten, ja nämä kerjäläiset vois suosiolla ajaa pois, kun ei heillä ole puhtaat jauhot pussissa.
Monet ulkomaalaiset ovat kunnon kansalaisia, "mamuissa ja maahanmuutossa ei ole mitään pahaa tai siinä, että ihmine nrakastuu toisen maalaiseen´, mutta uuden kotimaan lakeja tulee noudattaa, kulttuuria kunnioittaa ja pyrkiä oppimaan kieltä sekä hankkia työtä. Monikulttuurisuus on parhaassa tapauksessa rikkaus, mutta kun mennään niihin romanikerjäläisiin, niin siinä on se raja, missä suvaitsevaisuus vähintäänkin on koetuksella.
Okei, tuo matto-juttu oli kärjistetty esimerkki. Mutta kyllä jokaisessa päiväkodissa ja koululuokassa jossa maahanmuuttajat alkavat valtaamaan alaa on tullut konflikteja uskontoasioiden kanssa. Se ei riitä, että he eivät osallistu näihin uskonnollisiin tapahtumiin tai aamunavauksiin. Heidän takiaan NIITÄ EI VOI OLLA OLLENKAAN. Kyllä minä aika pahalla katson sitä jos lapseni luokassa ei enää voida pitää kristillistä aamunavausta parin mamun takia, mutta sitten työpaikoilla muslimeille on annettava rukoushetkensä ja erillaiset ruoka-annokset halal-lihoineen. Ymmärrätkö ristiriidan? Väkisin tuodaan oma uskonto uuteen maahan, vaikka nimenomaan pitäisi sopeutua ja olla tyytyväinen kun ylipäätänsä on päässyt pois sodan tai minkä tahansa jaloista.
jossa suuri osa on maahanmuuttajien lapsia tai puoliksi ulkomaalaisia, eikä siellä ole mamut olleet vaatimassa yhtään mitään pois. Suvivirsikin oli laulettavissa, jos se sinua noin kiinnostaa. Kenenkään ei pitäisi olla pakko osallistua uskonnollisiin rituaaleihin koulussa, uskonto nykyisellään ei kuulu kouluun, mutta eivät mamut sitä ole olleet kovaa ääneen vaatimassa vaan suomalaiset, mikä on ihan oikein.
En minäkään ole ollut ikinä kristitty, vaikka suomalainen olen. Minun lapsuudessani kristilliset jutut koulussa olivat PAKKO, ONNEKSI EI ENÄÄ!!
Missä muka on vaadittu halal-lihaa tarjottavaksi? Kasvisvaihtoehto on olemassa ja moni muslimi syö muutakin lihaa/kalaa, mutta ei sianlihaa. Uskonto on henkilökohtaista. Olisitko sinä onnellinen, että sinut pakotettaisiin luopumaan uskostasi? Ja muistutukseksi, muslimi ei tarkoita sotaa paennuttaa pakolaista! Pakolainen ei ole aina muslimi! Hohhoijaa...
ei se kasittaakseni esta minua sanomasta mielipidettani juopoista luusereista jotka ovat loytaneet tiensa englantiin. ja eivat edes ole variltaan mustia..
ja sita mielta etta suomi tarvitsee ulkomaalaisia. ei deekuja ja raiskaajia, vaan australian tyyliin valittuja ammattilaisia. mutta suomi on eu;ssa eli kaikki on hyvaksyttava..
LOL...yön naurut sain tästä!
Väännetään rautalangasta teille puunhalaajille:
Pohjoismaat=rauhaisa kotiseutu, ovet voi jättää laittamatta lukkoon, annettu sana pitää, kylmiä ja jäyhiä, luotamme toisiimme kyläyhteisössä - kukaan ei varasta.
Eteläinen kuuma kulttuuri=tapellaan, revitään kädestä, väitellään, syytellään. Kokonaisia kulttuureja perustuu muiden ihmisten huijaamiseen (todistetusti), perheet isoja ja koulutus vähäistä. - Varkaat pärjäävät parhaiten.
ps. en äänestänyt persuja, mutta seuraavalla kerralla äänestän.
Mikä helv*ti tuossa nyt nauratti? Kerron vain omasta "kokemuksestani" ja olen siis ollut töissä ulkomailla suuressa yrityksessä monta vuotta (suomalainen kuitenkin olen täysin). Suomi juntit ei tajuu oikeesti yhtään mitään tästä maailman menosta, teitä vedetäään kölin alta mennen tullen, viimeksi tässä kreikan tuki-asiassa. Mustalaisromanien asioista puhumattakaan.
Heikkolahjaisilla tuntuu olevan huono itsetuntokin totuuksien edessä, näemmä. Onko tuo heikkolahjaisuus suomalaisten sairaus?
Meitä suomalaisia? Juu, minäkin olen asunut "etelässä" sodan keskellä (ihan oikeasti!), joten en ole ajattelemasi kaltainen, sinisilmäinen juntti.
Esim tuossa Glo-hotellin tapauksessa yksistää 3 kuolemantuomiota, joka tarkoittaisi että suomalaiset olisi syyllistynyt 30 000 kuolemantuomioon.
Sanat ja käsitteet aina hallussa! Reps..
jossa suuri osa on maahanmuuttajien lapsia tai puoliksi ulkomaalaisia, eikä siellä ole mamut olleet vaatimassa yhtään mitään pois. Suvivirsikin oli laulettavissa, jos se sinua noin kiinnostaa. Kenenkään ei pitäisi olla pakko osallistua uskonnollisiin rituaaleihin koulussa, uskonto nykyisellään ei kuulu kouluun, mutta eivät mamut sitä ole olleet kovaa ääneen vaatimassa vaan suomalaiset, mikä on ihan oikein. En minäkään ole ollut ikinä kristitty, vaikka suomalainen olen. Minun lapsuudessani kristilliset jutut koulussa olivat PAKKO, ONNEKSI EI ENÄÄ!! Missä muka on vaadittu halal-lihaa tarjottavaksi? Kasvisvaihtoehto on olemassa ja moni muslimi syö muutakin lihaa/kalaa, mutta ei sianlihaa. Uskonto on henkilökohtaista. Olisitko sinä onnellinen, että sinut pakotettaisiin luopumaan uskostasi? Ja muistutukseksi, muslimi ei tarkoita sotaa paennuttaa pakolaista! Pakolainen ei ole aina muslimi! Hohhoijaa...
tai pakolaisen olevan muslimi. Selvästi minä nyt sohaisin jotain kärsimyskohtaasi, kun et pysty lukemaan tekstiäni neutraalisti. Kirjoitan omista kokemuksistani, hyvä jos sinun kokemuksesi ovat erillaisia. Ja tuosta uskonnollisuudesta koulussa. Miksi sitten näkee tyttöjä huivit päässä kouluissa? Miksi sitä ei voida kieltää? Uskonnostaan ei ole tietenkään pakko luopua, mutta ei tästä kristitystä maasta kyllä millään ilveellä saada muslimimaata vaikka muslimi kuinka uskontonsa haluaisi levittää koko maailmaan.
Sinulle islam on tärkeä, minulle taas kristinusko. Jos kristinusko on sinusta tuputettua tuotosta (kuten juuri tuo mainitsemasi kouluasia), niin mitä islam on? Ei ainakaan yhtään sen vapaampaa ja rauhaa rakastavampaa.. Ja vaikka kristitty olenkin, niin en sentään kiihkouskova. Minulle vain nämä pienet eleet kuten Suvivirsi ja aamunavaukset ovat yhtä tärkeitä kuin muslimeille rukoileminen Mekkaan päin ja huivit.
ensinnäkin halveksin niitä, jotka puhuvat mamupatjoista tms. ja haukkuvat yleisesti jotain kansanryhmää tietämättä mitään heidän taustoistaan, tai pitävät itseään ihonsa värin tms vuoksi parempana, kuin joitain muita "rotuja".
Osin itsekin varmaan tähän syyllistyn, mutten missään mielessä ole yleisesti ottaen ulkomaalaisia vastaan. Minulla on ulkomaalaiisa ystäviä, ja moni heistä on samaa mieltä näistä asioista. Voinpa sanoa, että olen varmaan paljon vähemmän rasisti, kuin moni ulkomaalainen, joka halveksii valkoista jostain syystä tai halveksii toisia "ulkomaalaisia".
Minulla on vaan näiden rikollisten kohdalla mitta täysi ja ihmetyttää miksi siihen ei puututa rankalla kädellä. Minusta ratkaisu olisi, että rajat kiinni, passit ja valvonta. Kyllä ne hyvät tyypit tänne pääsee sittenkin, mutta samalla karsittaisiin osa taparikollisista.
myöskään uskonasiat eivät ole minua häirinneet. En ole erityisen uskonnollinen, toki haluan että joitain perinteitä, kuten suvivirsi voidaan säilyttää, mutten kaipaa mitään raamattukoulua tai opetusta yleensäkään, vaan elämänkatsomus olisi parempi ja todempi. Ja jos joku haluaa huivia pitää, niin mikäs siinä. Ne eivät ole ongelmia, jotka minua vaivaavat, vaan se monimuotoistunut rikollisuus ja epärehellisyys jne. jota esiintyy enemmän nykyään, kuin ennen.
Sanat ja käsitteet aina hallussa! Reps..
Säälittävää sinulta. Ohitit itse asian sujuvasti.
tai pakolaisen olevan muslimi. Selvästi minä nyt sohaisin jotain kärsimyskohtaasi, kun et pysty lukemaan tekstiäni neutraalisti. Kirjoitan omista kokemuksistani, hyvä jos sinun kokemuksesi ovat erillaisia. Ja tuosta uskonnollisuudesta koulussa. Miksi sitten näkee tyttöjä huivit päässä kouluissa? Miksi sitä ei voida kieltää? Uskonnostaan ei ole tietenkään pakko luopua, mutta ei tästä kristitystä maasta kyllä millään ilveellä saada muslimimaata vaikka muslimi kuinka uskontonsa haluaisi levittää koko maailmaan.
Sinulle islam on tärkeä, minulle taas kristinusko. Jos kristinusko on sinusta tuputettua tuotosta (kuten juuri tuo mainitsemasi kouluasia), niin mitä islam on? Ei ainakaan yhtään sen vapaampaa ja rauhaa rakastavampaa.. Ja vaikka kristitty olenkin, niin en sentään kiihkouskova. Minulle vain nämä pienet eleet kuten Suvivirsi ja aamunavaukset ovat yhtä tärkeitä kuin muslimeille rukoileminen Mekkaan päin ja huivit.
on verrattavissa esim. pakolliseen aamunavaukseen tms? Eli kaikille lapsille samanlaiset koulupuvut ilman mitään omaa? Kuten sanoin, uskonto on henkilökohtainen asia, miten se sinua häiritsee, jos jollakin on huivi päässä tai risti kaulassa?! En tunne ketään muslimia, joka olisi vaatimassa joukkorukoilua tai omia aamunavauksia kouluihin, toisin kuin kristityillä pitää olla, joten vertailukohteesi eivät ole todellisia. Kaikki suomalaiset eivät ole kristittyjä, kaikki eivät harjoita uskoaan julkisesti, vaikka se näkyisikin ulkonäössä, joka sinua nähtävästi häiritsee.
ettei ole mitään väärää jos kammoksun suomalaisia, jos minulla on vain huonoja kokemuksia heistä! ;) En kyllä pysty olemaan noin tyhmä, joten se siitä..