Miten joku kehtaa antaa Lihavalle lapselleen jäätelöä
kaupan edustalla. Näinpä tällaisen tapauksen, lapsi ehkä 9v. Kunhan mietin, että jos ensin lihottaisin lapseni, en kyllä kehtaisi sillä julkisesti vielä mässäillä.
Ja joo, voihan tietysti olla mahdollista, että tämä lapsi on aina muuten laihdutuskuurilla ja tämä oli ainoa herkku kesässä... mutten usko.
Kommentit (60)
Vaarallisia nämä laihuushullut, sairaita ovat. Lihava ei tarvitse olla, ei, mutta yksi jäätelö ei todellakaan kaada maailma. Itse laihdutin -30 kg ja söin jäätelön joka päivä.
Syömishäiriöiden hoitojaksot ovat lisääntyneet Kymenlaaksossa selvästi 10 vuoden aikana. Nuoren syömishäiriön huomaa usein ensimmäisenä kouluterveydenhoitaja.
Carean nuorisopsykiatrian ylilääkäri Micaela Blomqvist-Lyytikäinen uskoo, että nuoret pystyvät puhumaan syömishäiriöistä keskenään, mutta eivät välttämättä omien vanhempiensa kanssa. Sairaus on vaikea huomata.
- Tavallisesti lähete tulee sieltä tutulta kouluterveydenhoitajalta, joka ongelman siellä ehkä ensimmäisenä havaitsee, sanoo Micaela Blomqvist-Lyytikäinen.
Suurin osa syömishäiriöön sairastuneista on edelleen nuoria tyttöjä. Syömishäiriön takia hoitoon tulleista nuorista hyvin pieni osa on poikia.
- Tilastojen mukaan poikien osuus syömishäiriöstä kärsivistä on noin kymmenen prosenttia, mutta luku on varmasti reilusti vähemmän hoidon piirissä olevista, Micaela Blomqvist-Lyytikäinen toteaa.
Syömishäiriöön sairastumiselle Blomqvist-Lyytikäinen näkee monia syitä.
- Nuoren kohdalla se voi liittyä kehitykseen ja kasvamiseen, kuten että häntä pelottaa kasvaa naiseksi ja olisi turvallista ja helppoa pysyä pikkutyttönä.
- Myös monenlaiset elämänkriisit, perhekriisit ja jotkut yksittäiset haukkumiset lihavaksi kaveripiirissä voivat olla viimeinen pisara, Micaela Blomqvist-Lyytikäinen mainitsee.
silti parempi äiti, kuin äiti, joka kauhistelee lihavia, ei antaisi lihavalle yhtäkään jäätelöä(herkkujen täyskielto ei auta asiaa yhtään)
Ja mietinpä vaan, että on täysin vanhempien syytä moisilla ruokatavoilla.
Mikä hullu opettaja on?
- Myös monenlaiset elämänkriisit, perhekriisit ja jotkut yksittäiset haukkumiset lihavaksi kaveripiirissä voivat olla viimeinen pisara, Micaela Blomqvist-Lyytikäinen mainitsee.
Olen vielä parempi äiti.
Tosin nyt AP kyllä myöntää, että ei oikeasti tiedä, millaista on olla sellaisen äiti, jonka geeneillä lihotaan todella helposti. Voisi olla kovin haastavaa. Kunhan sanon, että en kehtaisi antaa lihavalle lapselleni jätskiä kaupan edessä... tietysti yrittäisin laihduttaa lasta muutenkin.
ap
silti parempi äiti, kuin äiti, joka kauhistelee lihavia, ei antaisi lihavalle yhtäkään jäätelöä(herkkujen täyskielto ei auta asiaa yhtään)
Ope kommentoi, että oletpas pyöreä, samoin sanoivat pari kaveria. Noh, kyseinen poikapa laihdutti itsensä osastolle. Olivat varmaan sitte tyytyväisiä.
sanoa, että ap on paska äiti.
Hoikka ja hoikan äiti, mutta ei tunteeton kauhistelija
mutta useat vanhemmat kuitenkin haluavat pitää lapsensa onnellisina ja tyytyväisinä, ei sekään väärin ole.
Ja mitä ajattelee 9 vuotias jonka kaverit saavat jäätelöä, ja itse ei saa. Pitääkö hänelle kertoa että olet liian lihava ja et saa jätskiä. Mitä se tekee 9 vuotiaan itsetunnolle??
Ajattele asiaa muiltakin kanteilta.
Ja voin kertoa, että oma äitini yritti enemmän kuin kaikkensa houkutellakseen minut liikkumaan ja syömään terveellisesti, en saanut edes sitä jäätelöä, mutta jo 8-9 vuotiaana vein pikkurahaa vanhempien lompakosta ja kävin ostamassa salaa karkkia lähes päivittäin..
Aina se ei ole niin yksinkertaista.
häkkiin ja vesikuppi viereen. Eihän jumalauta lihava saa syödä jäätelöä. Vittu mitä skitsoja täällä on! Yksi jäätelö ei kaada elämää.
kova hätä. On väkivaltaa kodeissa, turvattomuutta, alkoholismia vanhemmilla jne jne. Ja joku mamma paasaa pulskan muksun JÄÄTELÖSTÄ. Kertoo mammat teistä paljon!
Vuosia lastensuojelutyötä tehnyt
sitä, että lapsista tekemällä tehdään lihavia. Se on hirveän julmaa.
Sanoisin olevani vähän liiankin tunteellinen keskivertopulliaiseen verrattuna. Hyvästä äidistä en tiedä, yritän olla.
ap
sanoa, että ap on paska äiti.
Hoikka ja hoikan äiti, mutta ei tunteeton kauhistelija
kova hätä. On väkivaltaa kodeissa, turvattomuutta, alkoholismia vanhemmilla jne jne. Ja joku mamma paasaa pulskan muksun JÄÄTELÖSTÄ. Kertoo mammat teistä paljon!
Vuosia lastensuojelutyötä tehnyt
siihen, mitä Suomessa on lapsilla! Miksi siis VAIN lihavuudesta paasataan? Mennyt median opit perille? Lihavuus suurin synti mitä olla voi, jos on laiha, ei millään muulla ole väliä. Tämä on yhteiskuntaamme tänään.
Itse olin lihava 9 vuotiaana ja voin rakas ap sanoa, ettei ollut vanhempieni vika. Muu perhe hoikkia ja ruoka terveellistä. Hommasin taskurahaa ja ostin herkkuja ja kaverilla söin ja koulussa söin kuin ahmatti.
Ja jaksoin liikkua, mulla oli ystäviä, mua ei kiusattu, hyvä perhe. Aika pisara meressä joku pulleus, jos ei ole tyyliin Amerikan läski. Aikuisena myös ollut lihava ja onnellinen olin. Kaveri otettiin huostaan, ei saanut ruokaa kotona ja vaatteet risaiset ja vanhemmat juoppoja.
Sittemmin laihduin rajusti eräään kriisin yhteydessä, ja painoin 45 kg ja söin masennuslääkkeitä. Ap:n kannattaa katsoa sitä elämää vähän muultakin kantilta, kuin siitä, mitä vaaka näyttää.
vaan muu ruokavalio. Jos muu ruokavalio olisi kunnossa, niin ei edes joka päivä jäätelön syömällä pystyisi kovin pahoihin mittoihin kasvuikäinen lihomaan.
Voin paasata jostain muustakin sit eri ketjussa. Tosin en tiedä ketään, jota esim. lyödään, joten en voi paasata.
ap
siihen, mitä Suomessa on lapsilla! Miksi siis VAIN lihavuudesta paasataan? Mennyt median opit perille? Lihavuus suurin synti mitä olla voi, jos on laiha, ei millään muulla ole väliä. Tämä on yhteiskuntaamme tänään.
Itse olin lihava 9 vuotiaana ja voin rakas ap sanoa, ettei ollut vanhempieni vika. Muu perhe hoikkia ja ruoka terveellistä. Hommasin taskurahaa ja ostin herkkuja ja kaverilla söin ja koulussa söin kuin ahmatti.
Ja jaksoin liikkua, mulla oli ystäviä, mua ei kiusattu, hyvä perhe. Aika pisara meressä joku pulleus, jos ei ole tyyliin Amerikan läski. Aikuisena myös ollut lihava ja onnellinen olin. Kaveri otettiin huostaan, ei saanut ruokaa kotona ja vaatteet risaiset ja vanhemmat juoppoja.
Sittemmin laihduin rajusti eräään kriisin yhteydessä, ja painoin 45 kg ja söin masennuslääkkeitä. Ap:n kannattaa katsoa sitä elämää vähän muultakin kantilta, kuin siitä, mitä vaaka näyttää.
Varmaan joku ruma ja kouluttamaton lähiö spurgu, kun on aikaa puuttua toisen ylipainoisuuteen. Haista paska!
ei saisi lihava lapsi syödä herkkuja julkisesti? Miltähän siitä lapsesta mahtaa tuntua äidin häpeä? Hän ei saa jäätelöä kaupan edustalla, torilla, tuskin edes kotipihassa koska hän on hyllyvä himoläski syöttöporsas, mutta muut lapset saavat, koska he ovat tavallisia, laihoja ja ihania lapsia.
Eiköhän se laihduttaminen lähde jostain muusta kuin siitä että kielletään lapselta normaalit lapsuuteen kuuluvat ilot = jäätelöä ulkoilmassa kesällä, kohtuullisesti tietysti.
Joka viikkoinen mäkkäri ja pitsan mättö sen sijaan ei ole normaalia joten sen voi huoletta jättää pois, ilman että lapselle aiheutetaan traumoja ja syömishäiriöitä.
Ensinnäkin, lapsen ruokavalio ei kaadu yhteen jäätelöön. Toiseksi, varopa ettei lapsestasi tule syömishäiriöistä, tuo läskijankutuksesi on jo sairasta.
Kun näkee lapsia, jotka ovat nälissään, lapsia, joilla on syömishäiriö, lapsia, joilla on alkkisvanhemmat, lapsia, joita hakataan, niin pääsee melkein poru, kun te kauhistelette kun LAPSI ON SYÖNYT JÄÄTELÖN!!!!!!!!!
Töissä lastensuojelussa