Miten joku kehtaa antaa Lihavalle lapselleen jäätelöä
kaupan edustalla. Näinpä tällaisen tapauksen, lapsi ehkä 9v. Kunhan mietin, että jos ensin lihottaisin lapseni, en kyllä kehtaisi sillä julkisesti vielä mässäillä.
Ja joo, voihan tietysti olla mahdollista, että tämä lapsi on aina muuten laihdutuskuurilla ja tämä oli ainoa herkku kesässä... mutten usko.
Kommentit (60)
Voin paasata jostain muustakin sit eri ketjussa. Tosin en tiedä ketään, jota esim. lyödään, joten en voi paasata.
ap
siihen, mitä Suomessa on lapsilla! Miksi siis VAIN lihavuudesta paasataan? Mennyt median opit perille? Lihavuus suurin synti mitä olla voi, jos on laiha, ei millään muulla ole väliä. Tämä on yhteiskuntaamme tänään.
Itse olin lihava 9 vuotiaana ja voin rakas ap sanoa, ettei ollut vanhempieni vika. Muu perhe hoikkia ja ruoka terveellistä. Hommasin taskurahaa ja ostin herkkuja ja kaverilla söin ja koulussa söin kuin ahmatti.
ongelmia ja veikkaan, että teidän perheessä niitä on paljon...
Omassa elämässä luurankoja, niin haukutaan ja kauhistellaan muita.
Lihava oli uimassa!!! Lihava hikkasi! Ja jumalauta, lihava oli Mäkkärissä! Ruokahalu meni vuosiksi, auttakaa, näin LÄSKIN MÄKKÄRISSÄ :``````(((((((((
Yleensä näillä kauhistelijoilla on joko mielenterveys pielessä, suppea elämä, hakkaava äijä tai muuten kotiäitys tylsää
Lihava oli uimassa!!! Lihava hikkasi! Ja jumalauta, lihava oli Mäkkärissä! Ruokahalu meni vuosiksi, auttakaa, näin LÄSKIN MÄKKÄRISSÄ :``````(((((((((
Yleensä näillä kauhistelijoilla on joko mielenterveys pielessä, suppea elämä, hakkaava äijä tai muuten kotiäitys tylsää
Harmi kun lihavuus on näin kielteistä! Älä ap ainakaan tartuta asennetta lapsiisi jotka sitten koulussa kiusaavat lihavia kavereitaan..
Niin ja hyvä olisi jos laihat viulut ei vinkuisi täällä palstalla:)
Itse olen laiha ja oikein hävettää miten ylipainoisista ihmisistä puhutaan.Tuo läskittely on niin loukkaavaa (kaikki eivät välttämättä ole ylipainoisia syömätottumuksistaan vaan takana voi olla sairaus)
Suomi on mennyt niin alas että taidan muuttaa kauas pois
Sen vois opettaa jo lapsesta alkaen kaikille, että ainoa paikka, missä ylipainoinen saa syödä, on oma koti, ja silloinkin mieluiten verhot kiinni ja ulko-ovi lukossa, ettei kukaan normaali vaan vahingossa näe. Samaten ravintolat ja pikaruokasyöttölät pitäis olla vain normaalipainoisille. Siellä voisi olla ovella joku, joka punnitsee ja mittaa jokaisen sisäänpyrkijän, ja jos on liian suuri BMI, ei pääsisi syömään ollenkaan. Samaan tapaan kuin päihtyneelle ei tarjoilla lisää alkoholia, vois lopettaa julkisen ruoantarjoilun niille, jotka on jo selkeästi syöneet liikaa.
Sen vois opettaa jo lapsesta alkaen kaikille, että ainoa paikka, missä ylipainoinen saa syödä, on oma koti, ja silloinkin mieluiten verhot kiinni ja ulko-ovi lukossa, ettei kukaan normaali vaan vahingossa näe. Samaten ravintolat ja pikaruokasyöttölät pitäis olla vain normaalipainoisille. Siellä voisi olla ovella joku, joka punnitsee ja mittaa jokaisen sisäänpyrkijän, ja jos on liian suuri BMI, ei pääsisi syömään ollenkaan. Samaan tapaan kuin päihtyneelle ei tarjoilla lisää alkoholia, vois lopettaa julkisen ruoantarjoilun niille, jotka on jo selkeästi syöneet liikaa.
suljetulle osastolle. Pahoja henkisiä ongelmia sulla. Jos tämä ei sitten ollut sarkasmia.
suljetulle osastolle. Pahoja henkisiä ongelmia sulla. Jos tämä ei sitten ollut sarkasmia.
siihen, mitä Suomessa on lapsilla! Miksi siis VAIN lihavuudesta paasataan? Mennyt median opit perille? Lihavuus suurin synti mitä olla voi, jos on laiha, ei millään muulla ole väliä. Tämä on yhteiskuntaamme tänään.
Itse olin lihava 9 vuotiaana ja voin rakas ap sanoa, ettei ollut vanhempieni vika. Muu perhe hoikkia ja ruoka terveellistä. Hommasin taskurahaa ja ostin herkkuja ja kaverilla söin ja koulussa söin kuin ahmatti.
Maailma on mennyt sanonko mihin tuon laihuuden ihannointinsa kanssa.
Tyttäreni 15 vuotta painaa 60 kg ja on 177 pitkä.Hän on siis normaalipainoinen.Ei syö herkkuja kuin 2 kertaa kuussa koska syö enemmän marjoja ym.
Mutta silti.. häntä haukutaan sotanorsuksi ja läskiksi.Eilen uimarannalla oli vanhempi nainen kuulemma tullut sanomaan että "Sun lihavana ei tarvitsisi kyllä ostaa yhtään jäätelöö tänä kesänä ja tuokin kannattaisi heittää pois.
Tyttö ei yleensä pienistä hätkähdä,vaan porskuttaa eteenpäin,mutta tuo tilanne oli saanut hänet kiehumaan.Hän oli iskenyt tuuttinsa päin naisen nenää ja todennut kylmän rauhallisesti "Niin makaa kuin petaa sanoi isonenä"
Suututti tyttäreni puolesta,mutta kun hän jutun kertoi en voinut olla nauramatta tuolle tuuttiasialle.Nainen oli jäänyt kuulemma hölmistyneenä seisomaan tuutti nenässä kiinni ja jäätelö alas valuen.
Ei sillä,olisin itsekin tehnyt saman:)
Tyttäreni 15 vuotta painaa 60 kg ja on 177 pitkä.Hän on siis normaalipainoinen.Ei syö herkkuja kuin 2 kertaa kuussa koska syö enemmän marjoja ym.
Mutta silti.. häntä haukutaan sotanorsuksi ja läskiksi.Eilen uimarannalla oli vanhempi nainen kuulemma tullut sanomaan että "Sun lihavana ei tarvitsisi kyllä ostaa yhtään jäätelöö tänä kesänä ja tuokin kannattaisi heittää pois.
Tyttö ei yleensä pienistä hätkähdä,vaan porskuttaa eteenpäin,mutta tuo tilanne oli saanut hänet kiehumaan.Hän oli iskenyt tuuttinsa päin naisen nenää ja todennut kylmän rauhallisesti "Niin makaa kuin petaa sanoi isonenä"
Suututti tyttäreni puolesta,mutta kun hän jutun kertoi en voinut olla nauramatta tuolle tuuttiasialle.Nainen oli jäänyt kuulemma hölmistyneenä seisomaan tuutti nenässä kiinni ja jäätelö alas valuen.
eivät paasanneet läskinatseina, se olisi ollut tuhoisaa. Tiedän monta vanhempaa, jotka ovat sairastuttaneet lapsensa jatkuvilla läskipuheilla.
Täällä on jo monta "lihavat lapset ja aikuiset"-ketjua, eikö tuotakin avausta olisi voinut sijoittaa yhteen niistä?
No niin olisin minäkin.Törkeää puhetta vanhemmalta ihmiseltä.Kyllä se taitaa nykyään olla niin etä nuoret ovat parempikäytöksisiä kun vanhukset.Huh...
Harmi kun lihavuus on näin kielteistä! Älä ap ainakaan tartuta asennetta lapsiisi jotka sitten koulussa kiusaavat lihavia kavereitaan..
Kuinka paljon ylipainoisia lapsia ja aikuisia sitten olisikaan, jos lihavuuteen ei lainkaan puututtaisi vaan sitä aina vain myönteisesti kommentoitaisiin. Laihduttaisiko ja tervehdyttäisikö se?
Itse en kannata ääripäitä vaan normaalia ruokavaliota. Meillä ei ruoalla lohduteta tunteita tai palkita herkuilla vaan hellittelyillä ja muilla kivalla.
Lihavuuden tai laihuuden vuoksi ei saa ketään kiusata. Kukaan ei kuitenkaan yleensä puutu laihojen haukkumiseen. Sitäkin tapahtuu. Entä kiusaaminen köyhyyden, silmälasien, huonojen vaatteiden jne. vuoksi? Kaikki kiusaaminen pitäisi kitkeä pois.
Silti soisin, että kaikki suomalaiset lapset saisivat kasvaa terveessä, normaalissa ilmapiirissä terveiksi ja hyvinvoiviksi, aktiivisiksi ja liikkuviksi kansalaisiksi ilman ylipainoa tai ilman vakavia häiriöitä (esim. anoreksiahan on mielen sairaus ennen kaikkea ja sitä voi aiheuttaa kaikenlaiset ongelmat ym.).
Anoreksiakorttia käyttäville tiedoksi, että bulimia on paljon yleisempää lihavilla nuorilla ja aikuisilla. Ja vakava sekin.
No daa.Kaikki yli 58 kiloset on läskejä.Pituus vaikuta mitenkää.Ite oon 155 pitkä ja painan 57 kg.
No daa.Kaikki yli 58 kiloset on läskejä.Pituus vaikuta mitenkää.Ite oon 155 pitkä ja painan 57 kg.
No etpä se sinäkään mikään laiha ole.Painoindeksisi on: 23,7 mikä on normaalipaino,mutta pituuteesi verrattuna olet itse lihava.
En enään tajua mitään.Kun olin pieni olin todella ylipainoinen (mulla oli isä joka pakotti syömään.No sanotaan nyt vaikka näin,kun olin vauva piti syödä kokonaan se Standard pilttipurkki,mutta ei jaksanut.Koska lapset eivät ole standardeja vaan midejä.
Ja muutenkin meillä jos jätti ruokaa niin tukkapöllyä tuli.Ruokana oli aina jotain kermasta paskaa,ksoka isukki piti siitä.Kasviksia ei ollut.Äitini ei ollut ylipainoinen,eikä veljeni tai sisareni.Ainoastaan minä lihoin.Ja tietysti myös isä
Surullisinta tässä on se että kun täytin 12,opettajani koulussa eivät antaneet mulle ruoaksi muuta kuin salaattia.Ja muutenkin mollasivat joka käänteessä.Kerran teki jopa sellaisen tempun että käski koko luokan alkaa haukkua mua yhteen ääneen,jotta viisastuisin ja laihtuisin.Eihän se auttanut,pikemminkin pahasti päinvastoin.Tuo tapahtuma sai mut ahmimaan kunnolla kotona ja lihoin enemmän.
Vuosi tästä tapahtumasta alkoi isäni (hän laihdutti,tai korvasi ruoan viinalla isänsä kuoleman jälkeen) Niin,isäni alkoi haukkua minua,puhui painostani sukulaisille ja alkoi mollaamaan niin että kuvioon tuli viiltely ja alkoholi.
Kun olin 16 vuotias ja lukiossa aloittanut.Päätin muuttaa pois ja aloittaa alusta jossain kaukana.Tämä auttoi.Nykyään olen 25 vuotta ja olen 170 pitkä ja painan 70 kg (ylipainoinen vielä,mutta olen tyytyväinen.Sain esikoiseni vuosi sitten ja sen olen päättänyt että mikäli lapsestani josus tulisi ylipainoinen tukisin häntä ja olisin läsnä ja kannustaisin.