Kuinka monta yötä olet ollut erossa lapsistasi?
Mä kohta 8-vuotiaasta
3 yötä (olin synnärillä saamassa kuopusta)
1 yö (olin nuorimmaisen kanssa sairaalassa)
4 yötä (olin leirikoulussa oppilaiden kanssa eli siis töissä)
= 8 yötä
Ja tuosta nuorimmaisesta (5v) siis tuo 4 yötä mitä olin leirikoulussa.
Välillä sitä kaipaisi kahdenkeskisiä matkoja ja aikoja puolison kanssa, mutta jotenkin olen niin tottunut tähän lapsiperhe-elämään, että nykyään ei osaa muuta ajatella.
Meillä ei ole lähellä sukulaisia, jotka ottaisivat lapsia yökylään ja kun mennään sukuloimaan, niin ollaan siellä koko perheenä.
Kommentit (47)
Lapset 14-, 11- ja 9-vuotiaat. Ovat olleen kolmekin viikkoa mummujen kanssa ilman vanhempia. Miehen kanssa vähintään kaksi kertaa vuodessa matkalla ilman lapsia, pitkiä viikonloppuja tai kaukomatkoja.
Molemmat mummut asuu melko lähellä ja tulevat mielellään meille lasten kanssa kun lähdetään matkoille. Iltamenoja varten on myös vakkari lastenhoitaja jonka voi pyytää katsomaan.
esikoinen (5 v)
1 hääyö
1 kaverin polttarit
4? mummolla kyläilyjä
3 työreissu
3 Prahan reissu
7 synnyttämässä toista
Esikoinen ja toinen (melkein 3v)
2 kaverin luona
6 lapset mummulassa (useampi reissu)
3 + 3 harrastukseen liittyvä juttu
17 opiskeluun liittyvä reissu
Eli esikoinen 46 ja toinen 31 yötä
Tulipas niitä paljon! Mummula reissut on toteutuneet lasten ja mummun toiveesta ja yleensä ollaan miehen kanssa se aika vaan möllötetty kotona eikä edes menty mihinkään. Prahassa oltiin miehen kanssa kahdestaan ja silloin lapsi oli mummulassa. Muuten on/ovat olleet isänsä kanssa.
esim. koko viimeisen kuukauden
Lapsi on 9
Lapsi on nyt 4-vuotias. On suunnilleen joka kuukausi yhden yön mumminsa luona, ja nyt jo muutaman vuoden ajan näin, joten aika monta kertaa yhteensä on tuosta kertynyt. Mummi siis on itse sanonut että haluaa ottaa ainakin kerran kuussa yökylään jos vain meille ja lapselle sopii.
Sen sijaan kerrallaan en ole ollut kuin 2 yötä erossa, kaksi kertaa, toisen kerran olin sairaana (sikainfl.) ja toinen oli reissu miehen kanssa.
Nyt ajateltiin olla ihan hurjia, ja lähteä neljän päivän reissulle miehen kanssa, lapsi jäisi mummilaan. Vähän jo hirvittää kuinka tulee ikävä.. Vaikka tiedän että lapsi pärjää, mummila on kuin toinen koti, ollaan siellä perheenäkin tosi monta kertaa viikossa, asutaan lähekkäin. :)
lisäksi lapsi on ollut mummolla ja ukilla ja tätillään yötä.Lapsi 8 v.Minusta on hyvä että pystyy olemaan muualla yksinkin!!
Lapset nyt 1v. ja 5v. Varsinkin esikoinen on viikossa varmaan pari yötä pois, on aina siskoni luona naapuritalossa. Itse siis haluaa sinne, en ole pakottanut =)
Ihan mahdotonta noita olisi laskea.
Siis pisimmillään olen ollut yhtä soittoa noin monta yötä pois, en pystyisi laskemaan kuinka paljon yhteensä olen ollut pois öitä.
-7-
Esikoinen nyt 9kk
3vk + 3yötä (= pakollinen: 3 viikkoa keskolassa ja ei niin pakolliset 2 yötä vaarilla (eri kertoja) 1 yö kummeilla.)
vietti elämänsä ensimmäisen yön vauvojen teholla ja on sen jälkeen ollut yhden yön mummolassa. Eli kaksi yötä ollaan oltu erossa. Ensi viikonloppuna tulee kolmas yö, kun lähdetään miehen kanssa lähikaupunkiin kylpylähotelliin yhdeksi yöksi :)
ollut kerran viikon leirillä, kerran viikonloppuleirillä, kerran yökoulussa, kerran koulun kanssa 2 yön reissussa ja kerran 1 yön reissussa. Lisäksi kavereiden luona ehkä 20 yötä ja sukuklaisilla ehkä 30 yötä. Mitä siitä tulis.. noin 60 yötä? Ja varmaan vähän vähättelen, niin sanotaan: Suunnilleen 100 yötä.
vietti elämänsä ensimmäisen yön vauvojen teholla ja on sen jälkeen ollut yhden yön mummolassa. Eli kaksi yötä ollaan oltu erossa. Ensi viikonloppuna tulee kolmas yö, kun lähdetään miehen kanssa lähikaupunkiin kylpylähotelliin yhdeksi yöksi :)
ennen kuin joku mamma kauhistuu, että nyt ne jättävät taaperoikäisen yksin kotiin ja lähtevät kylpylään humputtelemaan :D
lapsi 6 v, on yöhoidossa vaihtelevasti tilanteen mukaan. 3 kertaa on ollut monta yötä (3-5 kerrallaan), muulloin on 0-2 kertaa kuussa mummolassa. Näissä yleensä yöhoidon syynä ollut keikka, karonkka tai muut (harvoin yksittäisen tutun kohdalla toistuvat) juhlat.
yötä. Jos nukkumista eri huoneessa ei lasketa. Lapsi nyt 1,5 v.
2 yötä putkeen on isoin aika, tyttö 4 vuotias, noin 3 kertaa on ollut poissa hoidossa.
yks alle kouluikänen.
Olen ollut paljon erossa. Teen reissutöitä. Joka toisen viikon olen pois kotoa.
Esikoinen on nyt 4 v.
Ekan kerran olin erossa yöllä hänestä, kun olin synnyttämässä kuopusta. Olin 4 yötä poissa.
Kuopus nyt 1 v ei koskaan erossa.
Ollaan siis vanhemmat nukuttu joka ikinen yö lastemme kanssa (jos ei synnmärikeikkaa lasketa mukaan)
Eli olen ollut nyt 7-vuotiaasta erossa aika monen monta yötä.
Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä yötä lapsesta erossa kolme kertaa. Meillä ei ole lapsenlikkoja.
teini on kielimatkalla ja mulla on sitä kamala ikävä.
vanhin lapsi 11 vuotta