Kuinka monta yötä olet ollut erossa lapsistasi?
Mä kohta 8-vuotiaasta
3 yötä (olin synnärillä saamassa kuopusta)
1 yö (olin nuorimmaisen kanssa sairaalassa)
4 yötä (olin leirikoulussa oppilaiden kanssa eli siis töissä)
= 8 yötä
Ja tuosta nuorimmaisesta (5v) siis tuo 4 yötä mitä olin leirikoulussa.
Välillä sitä kaipaisi kahdenkeskisiä matkoja ja aikoja puolison kanssa, mutta jotenkin olen niin tottunut tähän lapsiperhe-elämään, että nykyään ei osaa muuta ajatella.
Meillä ei ole lähellä sukulaisia, jotka ottaisivat lapsia yökylään ja kun mennään sukuloimaan, niin ollaan siellä koko perheenä.
Kommentit (47)
Meinasin vastata että en yhtään, mutta tajusinhan lopulta että lapsi viettää 3-5 yötä isällään kuussa. Mitä noista nyt tulisi viimeisen puolen vuoden ajalta...Parikymmentä yötä ehkä, en ole pitänyt tarkempaa lukua.
Esikoinen 5 v 2 kk: Pisimmillään 7 yötä eli sen ajan kun olin kuopuksen kanssa synnärillä ja lisäksi joitakin kertoja 1-4 yötä isovanhempien luona yksin/isänsä kanssa. Kaikenkaikkiaan korkeintaan 25 yötä ollaan oltu erossa toisistamme, todennäköisesti alle 20 yötä.
Myöhemmin 3 yötä, lapsi nyt 7 vuotias.
1v.9kk ikäsistä kaksosista olen ollut erossa pitkälti yli 100 yötä, kun olivat sairaalassa ensimmäiset 100 päivää (siellä ei saanut yöpyä) ja sen jälkeen toisen kanssa sairaalassa ja toisesta erossa varmaan jotain 20 yötä. Hoidossa eivät ole olleet vielä yhtään yötä, kaksi yötä olen viettänyt nukkumassa rauhassa toisessa päässä taloa.
esikoinen 8v. on joka toinen vkonloppu isällään ja välillä mummulassa,veljelläni tai kaverilla yökylässä.
kuopus 1v. on ollut 3 yötä.
kuopuksen syntymän aikaan 5 yötä sairaalassa, pari vuotta myöhemmin 2 yötä pienen leikkauksen takia sairaalassa ja seuraavaksi olikin esikoisen rippileiri, muistaakseni 7 yötä. Isänsä kanssa lapset ovat olleet reissussa 1-3 yötä/vuosi ilman minua.
varmaan tuhat :D teen pelkkää yövuoroa. Lisäksi sitten ne kerrat kun lapset ovat olleet mummolassa tai kavereillaan yökylässä.
mutta varmaan keskivertopalstailijaa vähemmän.
5 niistä mummin tai mummon hoivissa kotona tai mummoloissa.
Neljä isänsä kanssa kotona kun olen ollut työmatkalla tai kaverin polttareissa toisessa kaupungissa. Lapsi on pian 2 v.
Lapsilla turvallinen hoitaja/kaitsija.
Olen ollut omissa menoissa ja miehen kanssa reissuissa, lapset muuten vaan isovanhemmilla/kavereilla/leireillä. Tuleehan niitä eroöitä, mutta ihan normaalit pärjäävät lapset meillä.
Mä kohta 8-vuotiaasta
3 yötä (olin synnärillä saamassa kuopusta)
1 yö (olin nuorimmaisen kanssa sairaalassa)
4 yötä (olin leirikoulussa oppilaiden kanssa eli siis töissä)
= 8 yötäJa tuosta nuorimmaisesta (5v) siis tuo 4 yötä mitä olin leirikoulussa.
Välillä sitä kaipaisi kahdenkeskisiä matkoja ja aikoja puolison kanssa, mutta jotenkin olen niin tottunut tähän lapsiperhe-elämään, että nykyään ei osaa muuta ajatella.
Meillä ei ole lähellä sukulaisia, jotka ottaisivat lapsia yökylään ja kun mennään sukuloimaan, niin ollaan siellä koko perheenä.
Kasvoitte vaan erillenne, kun ette pitäneet parisuhteestanne huolta, vaan keskityitte pelkästään lapsii. Niin käy monille.
3 yötä synnärillä
2 yötä synnärillä
2 yötä koulutuksessa
Lapset ovat 10, 8 ja 5.
Syitä eroon ovat mm.
- No, synnytykset, mutta en oiken edes niitä laske.
- Lasten omat lomat mummoloissa n. 1-vuotiaasta alkaen, ensin 1 yö ja parhaimmillaan myöhemmin melkein 2 viikkoa.
- Meidän aikuisten kahdestaan tekemät ulkomaanreissut, yleensä 4 päivää.
- Omat työmatkat
- Yökyläilyt kavereilla
- Urheiluharrastukseen liittyvät leirit
- 2 yötä erossa esikoisesta kuopuksen syntyessä
- 3 * 2 = 6 yötä lasten ollessa yökylässä mummulla
- 3 yötä ulkomaanmatkan takia (ystävän kanssa)
Ja lapst ovat 7- ja 8-vuotiaat.
Lapsi nyt 3v ja olen ollut erossa näin (isommat jutut ensin):
- lapsen ollessa 3v - 4 yötä
- lapsen ollessa 3v - 2 yötä
- lapsen ollessa 2v - 2 yötä
- lapsen ollessa 2v - 3 yötä
- lapsen ollessa 1v - 1 yö
Lisäksi tähän päälle lapsella on ollut "lukuisia" yhden yön yökyläilyjä mummolassa, siitä lähtien kun on ollut 2v. Olisikohan keskimäärin yksi yö kuukaudessa.
Eli yhteensä näitä nyt sitten tulee 20 yötä. Oho, aika vähän. Oletin että olisi ollut enemmän.
[iKasvoitte vaan erillenne, kun ette pitäneet parisuhteestanne huolta, vaan keskityitte pelkästään lapsii. Niin käy monille.
[/quote]
ohis
siihen olisin vastannut isompien lasten kohdalta 3 yötö, mutta yhteensä en kyllä pysty laskemaan. Ehkä noin kerran kuussa ainakin isommat on mummolassa yötä.
aina on joku ollut mukana.