Kuinka monta yötä olet ollut erossa lapsistasi?
Mä kohta 8-vuotiaasta
3 yötä (olin synnärillä saamassa kuopusta)
1 yö (olin nuorimmaisen kanssa sairaalassa)
4 yötä (olin leirikoulussa oppilaiden kanssa eli siis töissä)
= 8 yötä
Ja tuosta nuorimmaisesta (5v) siis tuo 4 yötä mitä olin leirikoulussa.
Välillä sitä kaipaisi kahdenkeskisiä matkoja ja aikoja puolison kanssa, mutta jotenkin olen niin tottunut tähän lapsiperhe-elämään, että nykyään ei osaa muuta ajatella.
Meillä ei ole lähellä sukulaisia, jotka ottaisivat lapsia yökylään ja kun mennään sukuloimaan, niin ollaan siellä koko perheenä.
Kommentit (47)
8v ollut silloin tällöin viikon mökillä, mummolassa yms, plus lyhyemmät viipymiset
4veet olleet pisimmillään yhden viikon, muuten lyhyempiä aikoja
11kk vauvasta en ole ollut erossa vielä yhtäkään yötä.
kerralla. Yhteensä en kykene laskemaan kummankaan lapsen kohdalla, sen verran paljon on ollut noita öitä poissa lasten luota. Eikä ole kasvaneet kieroon kumpikaan ;-), ovat olleet mun poissa ollessa joko isän hyvässä hoivassa tai sitten mummon kanssa lähes yhtä hyvässä hoivassa. Ja joskus jopa yön yli lastenhoitajan kanssa ;-). Meillä noita lastenhoitajia on onneksi ollut sopivasti tarjolla.
Meillä kahdeksan lasta(2kk-10v) ja jos minä joskus haluan rentoutua esim. käydä siskon kanssa tanssimassa klo 21-04:ään muutaman kerran vuodessa, niin mies aina hoitaa.
Lapsemme eivät ole vielä kertaakaan olleet yökylässä ilman meitä vanhempia. Yökyläilemme vain koko perheen voimin, tai sitten minä ja lapset.
erossa koko aikana. Eli n 1 päivä/vuosi. En vain kehtaa viedä lasta yökylään kenenkään rasitteeksi eikä toki noita paikkojakaan montaa ole.
No poika täyttää 5 v syksyllä. On ollut 2 v asti
mummolassa 2 vkoa kesällä ja 3 vuotiaasta asti myö talvella 1 vko ja kesällä 2 vkoa ja sitten muut jutut päälle. mun vanhemmat on nuoria ja eläkkeellä ja ottavat miel. hoitoon. En tunne huonoaomaa tuntoa.Olenko huono äiti? ja poika viihtyyl
esikoinen 8v. ja nuorempi 4v. Kun olin synnyttämässä niin olin 2 yötä poissa(vaikka oli pikkuveikka vieressä kuitenkin) ja sit lapset ovat olleet yhden yön muutaman kerran mummolassa tai hotellissa, kun mummo tulee meillepäin vierailulle. En voisi olla erossa lapsista ja meille ei sukulaiset asu samassa kaupungissa joten meilläkin jos lähdetään sukuloimaan ollaan siellä sit kaikki.
Lapset 7 v. ja 9 v. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä reissussa varmaan yhteensä 5-6 pv ilman lapsia. Työmatkoilla olen ollut ehkä yhteensä 8-9 yötä, en ole tarkkaan laskenut.
Nyt syksyllä taas tulee 4 yötä kun miehen kanssa lähdemme matkalle