Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valvomattomat vesileikit naapurissa. En uskalla enää päästää

Vierailija
29.06.2011 |

Naapuripihassa oli lastenallas täynnä vettä. Sinne oli laitettu myös lasten liukumäki, jota pääsi laskemaan altaaseen. Meidän 5v ja 6v olivat sitten hölmöyksissään vaatteet päällä laskeneet liukumäkeä veteen ja pienempi oli molskahtanut päälleen veden alle:(

On uimataidoton, mutta en tiennyt että siellä on vesiallas.

En näe heidän oleskelupihaansa omalta pihalta. Siellä oli aikuisia paikalla mutta kukaan ei kieltänyt menemästä veteen. Lisäksi olivat puutarhaletkulla kastelleet lapsia. Lapset tuli kotiin vaatteet vettä valuvina ja osittain hiekkaisina koska niillä vaatteilla oli sitten istuskeltu hiekassa ym.

Kiristääkö mulla pipo, kun itse kyllä kieltäisin lapsia menemästä veteen vaatteet päällä, enkä myöskään kastelisi jos eivät olisi vesileikkeihin käyvissä vaatteissa?

Olivat puutarhaletkulla myös kastelleet

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset on siellä käymäseltään olleet ennenkin, ei ehkä tullut mieleen tuollainen mahdollisuus. Naapurit, kieltäkää vieraita lapsia tulemasta veteen näin vältytte vastuulta. Ei ole kova vaiva käskeä kysymään kotoa lupa.

Vahtikaa niitä lapsia ja jos ette halua vahtia myös vieraita lapsia, kieltäkää tulemasta altaaseen. Ei ole suuri vaiva....

Vierailija
62/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vartavasten kutsuttu sinne sinne :D:D:D reps! Oliko muuten ihan kutsuttu lasten vai aikuisten toimesta silläkin on nääs väliä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt keksi että menivät sinne ilman lupaa? Pitääkö minun kävellä naapurin pihalla perässä jos lapset on sinne leikkimään pyydetty? t. ap

eikä kysytä, sopiiko tulla. Mitäs jos siellä naapurissa on lounasaika tai vieraita tms ja ei haluta niitä naapurin lapsia juuri silloin kyläilemään? Musta lapset ei voi vaan mennä itsekseen vaan aikuisten pitäisi seurata tilannetta ja todeta, että on ok mennä naapurin pihalle.

että okt alueilla lapset vaan tulee toisten pihoihin.

Jos sun lapset oli sinne nimenomaan kutsuttu, niin silloin katson, että vanhempien tulee lasten ikä huomioiden valvoa touhuja. vesi on sellainen elementti, että sen kanssa ei voi ihan kokonaan jättää valvomatta. Mutta ilmeisesti siellä on ollut aikuinen paikalla ja ongelma oli lähinä se, että tulivat sieltä märissä ja likaisissa vaatteissa takaisin. Mä en näe sitä ongelmana, koska pyykinpesukone on keksitty.

Vierailija
64/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin lasten käydä vaihtamassa kotona uikkarit/kysymässä lupa mutta koska kaikki eivät tule tällaista ajatelleeksi niin helpointa on kun opetat OMAT lapsesi siihen et automaattisesti tulevat kotoa kysymään lupaa vesileikkeihin. Tai opetat että ikinä, koskaan, ei saa mennä vaatteet päällä veteen jos olet sitä mieltä.

Mielestäni ei ole kohtuutonta että naapuri sanoisa vieraille lapsille että kysyvät ensin kotoa luvan ennenkuin tulevat veteen. Tällöin olisi vanhemmilla mahdollisuus joko kieltää menemästä tai vaihtaa uintiin sopivat vaatteet päälle. Näin itse toimisin. Enkä tod. jättäisi vahtimatta jos vieraita lapsia on pihassa. Alle kouluikäisiä. t. ap

Vierailija
65/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei silti tarkoita sitä että sen jälkeen minä vastaan niistä lapsista. Itsekin katson tarkkaan missä omat lapset ulkona leikkivät en oleta naapurin sitä tekevän. Lapset menee pihasta toiseen...en tietenkään jätä mitään selkeästi vaaranpaikkoja sinne kuten avonaisia kaivon kansia tms.

Vierailija
66/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuuksia uintiin ja sen opetteluun on. Vika on omissa kullannupuissas tyypille: niin on vikaa omien kullannuppujen ajattelukyvyssä, mutta PÄÄSTÄISITTEKÖ TE KYLÄÄN LEIKKIMÄÄN PYYDETYT LAPSET VAATTEET PÄÄLLÄ ALTAASEEN?

KÄYTTEKÖ ITSE VAATTEET PÄÄLLÄ UIMASSA TOISEN UIMA-ALTAISSA TAI UIMALASSA?

TÄMÄ EI KÄSITTÄÄKSENI OLE NORMAALI KÄYTÄNTÖ MUUTA KUIN AV:LLA.

AI NIIN MUTTA 5-VUOTIASHAN ON ÄITINSÄ VASTUULLA MYÖS KYLÄSSÄ LEIKKIESSÄÄN VAIKKA OLISI TOISESSA PÄÄSSÄ KAUPUNKIA. HALOO.

T. ap

Vierailija
67/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt keksi että menivät sinne ilman lupaa?

Pitääkö minun kävellä naapurin pihalla perässä jos lapset on sinne leikkimään pyydetty?

t. ap

eikä kysytä, sopiiko tulla.

Mitäs jos siellä naapurissa on lounasaika tai vieraita tms ja ei haluta niitä naapurin lapsia juuri silloin kyläilemään? Musta lapset ei voi vaan mennä itsekseen vaan aikuisten pitäisi seurata tilannetta ja todeta, että on ok mennä naapurin pihalle.

Menet sinne nyt sanomaan että vastedes meidän lapset eivät saa kastella vaatteitaan, eikä saa päästää altaaseen jos kukaan ei vahdi ja mitä muuta nyt keksitkään kieltää. Sanot myös että tämänkertainen menköön omaan piikkiin kun en kertonut meidän lasten sääntöjä. Koska tuollainen vesiletkulla leikkiminen on todella yleistä hellesäällä, ehkä naapuri luuli ettet ole kovin nipo?

Vierailija
68/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lueskella niitä rivien välejä.

vartavasten kutsuttu sinne sinne :D:D:D reps! Oliko muuten ihan kutsuttu lasten vai aikuisten toimesta silläkin on nääs väliä!

Vierailija
69/107 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahtikaa itse lapsianne, älkää päästäkö naapureiden pihoille ja neuvokaa ettei sinne saa mennä ilman lupaa!

Vierailija
70/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymään lupaa vesileikkeihin altaassa. Olen sen opettanut ajat sitten...ja täällä jokaikinen lapsi osaa sen kukaan ei tule polskimaan vaatteet päällä...vaikka eilen just omat penskat kasteli toisensa läpimäriksi vesipumpuilla ja hauskaa oli!

Vierailija
71/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI NIIN MUTTA 5-VUOTIASHAN ON ÄITINSÄ VASTUULLA MYÖS KYLÄSSÄ LEIKKIESSÄÄN VAIKKA OLISI TOISESSA PÄÄSSÄ KAUPUNKIA. T. ap

Vierailija
72/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletitko vaan niin? Meilläkin lapset ihan varta vasten kastelevat itsensä ja vaatteensa helteellä ei ole tullut mieleenkään että siinä vois olla jotain kamalaa :D se minkä vesi kastelee aurinko kuivattaa!

Vierailija
73/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensäkään päästäisi lapsia vieraaseen pihaan kysymättä käykö, etenkään alle kouluikäisiä. Joten itse todennäköisesti altaasta tietäisin. Hukkuahan voi toki vaikka vatiin, mutta itsekkään en enää 5 vuotiaassa ole kiinni kahluualtaassa vaan ääniä kuulostelen. Tosin meidän 5 v osaa uida. Sympatiat kuitenkin näille jotka joutuisivat muita vahtimaan, meillä ongelmana on naapurin koira. Monta kertaa on sanottu että koira ei ole tervetullut vapaana pihallemme ja taas olin sitä uima-altaalta häätämässä. Samoin pyrkii trampoliinin alle lasten hyppiessä ja kerran taisi kolhun saadakin. Naapuri kehtasi vielä suuttuakin asiasta. Ei todellakaan ole (olisi!) minun tehtäväni vahtia heidän kouluttamatonta koiraansa.

Vierailija
74/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista pulttia märistä vaatteista :D meillä ainakin se on suuri nautinto esim hellekelillä. Muistan muuten miten viime kesänä hellejakson aikana tuli kovia rankkasadekuuroja ja koko kadun kersat oli ulkona hyppimässä kaatosateessa ja niillä oli tosi hauskaa! Kukaan aikuisista ei kieltänyt! Meilläkin lapset oli kuin uitetut koirat sen jälkeen :D

Vierailija
75/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että lapsesi on hypännyt altaaseen, eikä naapurit ole kerinneet siihen mitenkään reagoida. Sitten kun ovat jo olleet märät, niin eihän sillä siinä vaiheessa ole enää mitään väliä, joten antaa palaa vaan.

Meille tuli kerran yksi tyttö polskuttelemaan lapseni kanssa. Pyysin häntä laittamaan uimapuvun päälleen sillä aikaa kun hain omalle lapselleni pyyhkeen. No tämä tyttöpä oli sillä välin mennyt altaaseen vaatteet päällä. En ollut minuuttiakaan pois. Joten ei asiat ole niin mustavalkoisia...

Vierailija
76/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli ihmisiä paikalla, ettei käynyt pahemmin. Aina ei ole kyse vahingosta vaan leikistä, joka menee liian pitkälle.

http://www.aamulehti.fi/moro/uutisellista/valvoja-pelasti-pojan-hengen/…

missä 5-6v ois hukkunu kahluualtaaseen...koska sellaista sattunut ja missä päin viimeksi?

Vierailija
77/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät ettei naapuri oo sanonu sun lapsille ? Vaikee se varmaan on ees kuvitella ettei sun hellantertut tottele! Naapuri on varmaan sanonu mutta mukulat on vaan menny. Olis painajainen tuollanen naapuri jonka kersat ravais meillä sotkemassa allasta ja niitten äitee vaan makais netissä eikä tulis vahtimaan ite ! Ihan saat itteäs syyttää jos menee kersat naapurin pihalle hukkumaan.

Vierailija
78/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahluualtaassa...terveiset siis sulle joka linkitit tuon uimahallionnettomuuden :D

Vierailija
79/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri on varmaan luullut ettei märillä vaatteilla ole väliä hellekelillä ja että lapsilla ois vaan hauskaa. Mä en ikinä kehtais tuollaisesta valittaa olisin kiitollinen että joku leikittää lapsiani vesiletkulla.

Vierailija
80/107 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne nyt ne Gantit ja Burberryt jotka on menny kastumaan ja tuhriintumaan hiekaan!?! Eihän tuollainen leväperäisyys käy laatuunsa! Naapurisuhteet heti paikalla poikki!!