Valvomattomat vesileikit naapurissa. En uskalla enää päästää
Naapuripihassa oli lastenallas täynnä vettä. Sinne oli laitettu myös lasten liukumäki, jota pääsi laskemaan altaaseen. Meidän 5v ja 6v olivat sitten hölmöyksissään vaatteet päällä laskeneet liukumäkeä veteen ja pienempi oli molskahtanut päälleen veden alle:(
On uimataidoton, mutta en tiennyt että siellä on vesiallas.
En näe heidän oleskelupihaansa omalta pihalta. Siellä oli aikuisia paikalla mutta kukaan ei kieltänyt menemästä veteen. Lisäksi olivat puutarhaletkulla kastelleet lapsia. Lapset tuli kotiin vaatteet vettä valuvina ja osittain hiekkaisina koska niillä vaatteilla oli sitten istuskeltu hiekassa ym.
Kiristääkö mulla pipo, kun itse kyllä kieltäisin lapsia menemästä veteen vaatteet päällä, enkä myöskään kastelisi jos eivät olisi vesileikkeihin käyvissä vaatteissa?
Olivat puutarhaletkulla myös kastelleet
Kommentit (107)
Ehkä jopa parempi olla paita päällä kuin polttaa olkapäät...
Mutta se, ettei valvota ja on vettä on jo sitten arveluttavaa. Ilmeisesti altaassa on kuitenkin jonkun verran vettä, ei vain sentti tai kaksi, jos siihen mäestäkin lasketaan. Minusta silloin pitäisi lapsia valvoa.
Saahan ne vaihdettua ja muutenkin hellepäivänä lapset tykkää läärätä. Mutta valvomaton uima-allas on paha juttu jos uimataidottomia pyörii pihassa.
Ja kuka kasteli puutarhaletkulla? Lapset toisiaan vai ne aikuiset?
Mitä se haittaa jos vaatteet kastuvat tai likastuvat? Enemmän olisin huolissani siitä että laskiessaan liukumäestä on mahdollisuus lyödä päänsä ja joutua veden alle. Sitä pitäisi kyllä aikuisen valvoa vaikka olisi kyse uimataitoisistakin lapsista.
pitää mennä uima-altaaseen vaatteet päällä. Kun voisi vaihtaa uimapuvun ja mennä sitten. Itse ajattelisin ettei toisten vanhemmat ehkä tykkää kun tulevat vettä valuvina ja likaisina kotiin.
ap.
puutarhaletkulla ja vaatteet ihan oli yllä :D hellesäällä hei mitä väliä? Täällä kaikki naapuruston lapset menee vesisotaa isoilla tosi kastelevilla vesipumpuilla ja pyssyillä. Eikä mulle tulis ihan heti mieleen että 5-6v lapsi voi hukkua altaaseen missä vettä kenties polviin asti. Ei meillä tuon ikäisiä enää jatkuvasti vahdita...mutta jos sua häiritsee älä ihmeessä enää päästä sinne. Ei sulla silti ole mitään oikeutta syytellä muita vahdi sitten itse lapsiasi.
meillä pihassa pyörii parhaimmillaan 15 lasta en todellakaan käy jokaiselta kyselemässä osaavatko uida. Omassa pihassa allas enkä vahdi enää tuon ikäisiä koko ajan. Jokaisen pitää sitten itse vahtia lapsiaan eikä olettaa että naapuri sen tekee!
Olitko ap sopinut naapurin kanssa, että lapset tulevat heille leikkimään?
altaaseen missä korkeintaan polviin asti vettä?
meillä pihassa pyörii parhaimmillaan 15 lasta en todellakaan käy jokaiselta kyselemässä osaavatko uida. Omassa pihassa allas enkä vahdi enää tuon ikäisiä koko ajan. Jokaisen pitää sitten itse vahtia lapsiaan eikä olettaa että naapuri sen tekee!
teidän teppo voi tulla meille leikkimään meidän AMtin kanssa, niin silloin mä odotan, että viellä kyläpaikassa vahditaan lapsia ikään kuuluvalla tavalla.
Jos kyseessä on okt alue ja jonkun lapset on pihalla vesileikeissä ja näiden lasten vanhemmat sisällä ja naapurin lapset tulee mukaan sen kummemin kutsumatta, niin ei voida olettaa, että ko talon aikuiset tulisivat ulos vahtimaan naapurin lapsia. Silloin vastuu on omilla vanhemmilla.
kuulisi että aion vahtia vieressä koko ajan kun leikkii jossain kahluualtaassa :D oltiin pari viikkoa sitten Jukuparkissa ja siellä 8v ja 6v menivät aika vapaasti lasten altailla ja liukumäissä.
Miten voi kuvitella että naapurin velvollisuus huolehtia ja vahtia jos itse päästää lapsensa ulos sen enempää vahtimatta eikä ole erikseen sovittu kyläilystä naapuriin? HALOO!
altaaseen missä korkeintaan polviin asti vettä?
Jos pää jää veden alle ja vetää vettä henkeen, niin kyllä siinä voi saada niin paljon vettä keuhkoihinsa että lapsen sydän pysähtyy. Varsinkin kun menee paniikkiin kasvot vedessä, ei enää osaa nostaa päätä ylös.
Eli aikuisen olisi syytä sen verran vahtia että veteen menevät lapset myös nousevat sieltä ylös...
Mutta tuosta vaatteiden kastumisesta en itse kyllä hermostuisi, meillä ainakin muksut rypevät joka vesitilkassa minkä löytävät omaltakin pihalta.
naapurit tosiaan luulevat että on mun velvollisuus vahtia lapsiaan kun ne valuvat aamupäivästä notkumaan meiedän pihaan. Ei ole sovittu vierailusta joten en todellakaan ala erikseen vahtia. Totta kai voin pitää silmällä jos omia mukuloitani katson mutta en erikseen vahdi enkä ota vastuuta! Meillä pihassa kahluuallas, tramppa ja kiipeilutelineet ja siellä ollaan omalla vastuulla! Jos tämä ei sovi naapurit pitäkööt lapsensa pois.
Meillä ainakin tuon ikäiset osanneet jo suhtautua veteen oikein eivätkä paniikissa vetele vettä keuhkoihinsa niin että siihen voisivat hukkua!
vieressä seisten...ei edes kahluualtaalla.
mut jos asia vaivaa kielltä lapsias menemästä sinne. Ei ole naapurin asia vahtia sun lapsia.
jaksaisi kauheasti nipottaa, kun kuivaa saa päälle ihan vierestä. Eri asia olisi jossain kauempana.
ja naapuri usutti pienen uimataidottoman lapsensa sinne vaikka omia lapsia ei ollut kotona, no minähän sitten vahdin lapsen uintia kun en raaskinut heti poiskaan ajaa. Oli muuten aika meno kun kaikki, niin omat kun naapurin lapset siinä polskivat, vieressä piti olla vahtimassa ja myös käytöstapoihin puuttumassa.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/05/1321970/pienikin-maara…
Hyppäs omatkin välillä altaaseen vaatteet päällä kun silmä vältti.
Mutta tuo vahtimattomuus ei ole hyvä