Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NKL tai kätilöopistolla sektiolla synnyttäneet: milloin saitte vauvan itsellenne?

Vierailija
28.06.2011 |

Hei! Milloin sektion jälkeen saitte vauvan nk. vierihoitoon ja iholle pysyvästi? Jo samana päivänä vai vasta seuraavana sektiosta? Entäs öisin, auttoivatko hoitajat ensimmäisenä yönä vai joko pärjäsitte itse vauvan kanssa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut vauvaa heräämöön v. 2009. Vauva oli isän kanssa kenguruhoidossa aluksi ja muutenkin olivat yhdessä siihen saakka, että pääsin osastolle. Vauva syntyi aamupäivällä ja sain hoitaa häntä yksin seuraavan yön (minulla on useampi lapsi ennestään). Täytyy sanoa, että se yö oli rankka. En päässyt sängystä ylös ja sitten kuitenkin vauvaa olisi pitänyt nostaa.

Jälkikäteen kätilöt ihmettelivät miksi en ollut vienyt vauvaa yöksi heille hoitoon. Minun annettiin aluksi ymmärtää, ettei se ole mahdollista.

Vierailija
2/21 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saanu heräämöön vauvaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oma synnytystapani on sektio ja tiedossa jo.

Vai eikö muita olekaan? :)t.ap

Vierailija
4/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mies tuli vauvan kanssa heräämöön ja heti sain vauvan iholle...heräämöön tuli ihan automaattisesti , mutta iholle sain vasta kun pyysin. Ylhäällä hoitelin heti itse miehen avulla

3 sektion äiti

Vierailija
5/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole automaattista, että vauvan saa heti! Olen synnyttänyt sektiolla pienessä sairaalassa muualla aiemmat lapseni, eikä siellä lasta saanut heti heräämöön sillä perusteella että siellä on muita sairaita, mahd. tarttuvia tauteja sairastavia. Vauvaa sain pitää vieressäni, mutta yöksi vietiin pois siksi, ettei kuulemma ollut henkilökuntaa, joka ehtisi auttaa.. :( Että näinkin voi olla, siksi kyselen.

Missä synnytit kolmen äiti? Ja vauva tuotiin heräämöön?

t.ap x 2 sektio

Vierailija
6/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sektio tehtiin kättärillä

Vierailija
7/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vauvan vierihoitoon toisena päivänä syntymästä. Heti kun jaksoi syödä 50ml maitoa pullosta ilman että piti laittaa loput nenä-mahaletkulla ja kun oli varmistettu että keuhkoissa ei ole vikaa (syntyi keskosena noin kuukausi ennen LA:aa).

Hoidin itse vauvan siitä hetkestä eteenpäin kun hänet luokseni sain, 3h välein piti syöttää ja hoitajat olivat kuulemma käyneet tarkistamassa tasaisin väliajoin että saahan lapsi ruokaa ja kuivan vaipan. :-) En itse tiennyt sitä, sillä nukuin makeasti aina hoitajan piipahtaessa, mutta kertoivat kotiin lähdettäessä.

Vauvan olisi voinut viedä myös hoitajien huoneeseen/kansliaan hoitoon, mutten tätäkään tiennyt. Apua saa kyllä jos pyytää. :-)

Vierailija
8/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten käytännötkin varmaan vaihtuneet, mies ja perhe on sama kuitenkin itselläni :)

t.ap

Vierailija
9/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kokonaan maksettu.

Vierailija
10/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sektioitiin raskausmyrkytyksen ja synnytyksen käynnistymättömyyden takia. Heräämössä pidettiin koko yö, kun odotettiin verenpaineen laskua.

Mies sai vauvan heti iholleen, ja piti häntä pari tuntia syntymän jälkeen, kunnes hänen piti mennä kotiin vapauttamaan lastenhoitaja.

Valvoin koko yön heräämössä ja tuijotin kelloa ja loppujen lopuksi uhkasin lähteä itse katsomaan vauvaa. Eihän ne mua tietty päästäneet mutta ei ne verenpaineetkaan tuolla menolla laskeneet.

Kun vihdoin viimein kiireinen lääkäri pääsi katsomaan minua, totesi paineistani että nämähän ovat olleet jo pitkään aivan riittävät tälle äidille.

Edelleen olen katkera, että sain vain vilaukselta nähdä vastasyntyneen tyttäreni, ja sitten vasta kuolemanväsyneenä 12 tunnin + parin vuorokauden valvomisen jälkeen sain hänet rinnalleni.

Vierailija
11/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kokonaan maksettu.

Maksetaanhan sitä synnytyksestä, kuin synnytyksestä lasku joka tapauksessa, vai mitä tarkoitat olevinaan? Kuvitteletko selviäväsi synnytyksestäsi ilman laskua vaikka alateitse synnyttäisitkin? :)

Kuvitteletko, ettei veronmaksaja maksa itseään takaisin? :)

t.ap

Vierailija
12/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain lapset NKl vuosina 2006, 2009 ja 2010...

jos isä auttamassa niin vauvan saa heti viereen

Vierailija
13/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on ehdottomasti mukana, ellei nyt jotain yllättävää tapahdu :)

t.ap

Vierailija
14/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syntyi klo 17 sektiolla, pari tuntia siitä sain vauvan hetkeksi tissille heräämössä, ja sit muutama tunti siitä pääsin osastolle ja sain vauvan vierihoitoon.

Vierailija
16/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen sanonut, että haluan pitää vauvan vierihoidossa koko ajan. Sektio oli siis suunniteltu. Nousin ylös yhdeksän aikaan illalla, kun tulin heräämöstä kuuden maissa. Hoidin vauvaa yön, mutta imetin vain yhdestä rinnasta, enkä vaihtanut vaippaa, kun tuli vain pissaa. Hyvin pärjättiin.

Vierailija
17/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu sektio , isä ja vauva menivät ensin ylös ja 1h päästä tulivat alas heräämöön.

Vierailija
18/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti isä ei koko ajan voisi olla sairaalassa auttamassa, kun on vanhempiakin lapsia.. ;) mutta mukava kuulla! Olen kyllä aiemmistakin toipunut ihan kivasti, ei ongelmia sen suhteen ole ollut. ap

Vierailija
19/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NKL:lla vauvaa ei saa heräämöön

Lapseni ovat syntyneet NKL:lla sektiolla 1996, 1998 ja 2000 ja joka kerran vauvan sai heräämöön.

Vierailija
20/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuvainen vauvan voinnista ym.

ap